Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Marcin Zabrze

Vectra C Z20NET brak turbiny

Recommended Posts

Witam kolegów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam taki problem z moją vectrą że nie pracuje turbina i samochód jest strasznie słaby. Mam swojego opcoma ale niestety żadnych błędów nie ma. Najgorsze jest to że w sumie ta usterka tak nagle się pojawiła bez żadnej przyczyny i kompletnie nie wiem czym może być spowodowana. Podczas jazdy ewidentnie nie słychać pracy turbiny. Czy mogą koledzy mi podpowiedzieć co należy w pierwszej kolejności sprawdzić? Oczywiście nie ja to będę robił bo moja wiedz na to nie pozwala ale przynajmniej będę mógł powiedzieć moim mechanikom co mają sprawdzić żeby nie rozbieralni niepotrzebnie pół silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziękuje wszystkim za pomoc i dobre rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałeś ten przyklejony temat, czy za duże lenistwo ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na początku przeważnie nie ma błędu.

Please login or register to see this link.

Edited by Miły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem już dawno bo mam nową membranę z pół roku temu wymienioną a wątpię żeby było to bo wtedy ewidentnie wyskakiwały mi błędy o zaworze bocznikowym turbiny. Więc może jeszcze jakieś propozycje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny krok to wymiana elektrozaworów sterujących turbiną

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

One czesto powodują utraty mocy bez sygnalizowania błędami...

Edited by elemenateur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam a ja mam pytanie czy turbine powinno byc słychać w środku samochodu przy jezdzie jakis ewidentny słyszalny świst bo mam wrazenie ze u mnie nic nie słychac nawet w garazu przy otwartej masce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> I przy jakich obrotach ma być słyszalny świst ? Ma samochód z pazdziernika 2007 i tam turbina już byla montowana inna niż przedliftach.

Edited by juntal

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbine dopiero słychać pod obciążeniem - im większe tym większy świst

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w garażu na postoju raczej nie usłyszysz.

zobaczyć możesz czy pompuje węże do IC - powinny się robić twarde przy przygazowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie da się ich jakoś sprawdzić czy są sprawne trzeba odrazu wymienić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świst sprawdź sobie na trasie uchyl szybę i na +/- 2500 obr powinieneś już ją słyszeć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ewentualnie podmienić z innego auta, tak to raczej nie do sprawdzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dużo roboty z podmianka czy mogę się z kimś umówić na parkingu i to szybko przełożyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 minut na dwie szt.

Jak wiesz co robić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale żeby nie było tak pięknie, trzeba ECU zresetować - wypiąć dwie wtyczki z ECU na 10-15 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co dokładniej się zyskuję przez zresetowanie ECU?

Błędów nie usunie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że nie, ale sterownik straci zapamiętane/wyuczone mapy i powróci do fabrycznych.

Edited by Miły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Muszę się z kimś umówić ze śląska kto ma vectrę z takim silnikiem jak ja i podmienić te elektrozawory

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A może ktoś mi podpowiedzieć jak podmienić te elektrozawory tzn jak je zdemontować i gdzie one się znajdują

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeden na turbinie, drugi pomiędzy

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybka robota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ..... naoczny świadek u Miłego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miły a po odpięciu ECU jak ma się zchipowanego to nic mu nie zagrozi?

Jak to wtedy będzie wyglądać po wymianie elektrozaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie zastanawia gdzie trzymane sa wyuczone mapy, bo jak zawsze ściągam bina ze sterownika to jest taki sam. Czy w innej pamieci sa trzymane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kasuje się tylko adaptacja - wgrane mapy zostają - sterownik po prostu tak na "chłopski rozum" uczy się od nowa stylu Twojej jazdy.

Przed 1/4 mili zawsze resetujemy sobie ECU, żeby nie zamulało po jeździe na dziadka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie masz ciśnienie doładowania? Sprawdzać to możesz w opcomie.

Zaworki można sprawdzać odlaczajac wężyk, doładowanie może wrócić co od razu poczujesz tylko dłużej jezdzic tak nie można. Trzeba jeszcze sprawdzić wszystkie wezyki, podciśnienia, łączenia ogolnie szczelność dolotu i od tego bym zaczął.

Edited by mariocccp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo panowie za podpowiedzi i pomoc. Dzisiaj daje auto do mechaników to powiem im co i jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio mialem z20net w ktorym wyskakiwal blad zaworu bocznikowego a okazalo sie ze struchlaly byl tylko wezyk do niego dochodzacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanicy wymienili ten pierwszy zawór przy wtyczkach z ECU i jak na razie jest wszystko OK. Trochę bez sensu są takie naprawy na chybił trafił może się uda a może nie. Dobrze że nie musiałem kupować nowych tych zaworów bo wydałbym bez sensu kasę bo okazałoby się że trzeba było wymienić tylko jeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ile zapłaciłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie zapłaciłem bo mam uzywany pozyczony od jednego z forumowiczów z Zabrza i muszę trochę pojeździć autem żeby zobaczyć czy nic się nie dzieje.


Niestety nie pocieszyłem się zbyt długo sprawnym turbo. Pojeździłem dwa dni po mieście i było wszystko OK po czym wyjechałem na autostradę i gdy przekroczyłem 140 km/h to turbo się wyłączyło. Próbowałem czy pomoże sam reset ECU ale niestety żadnych skutków. Czy ktoś ma może jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić czy nie zastanawiać się i kupować nowe zawory odrazu obydwa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...