Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Marcin Zabrze

Vectra C Z20NET brak turbiny

Polecane posty

Witam kolegów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam taki problem z moją vectrą że nie pracuje turbina i samochód jest strasznie słaby. Mam swojego opcoma ale niestety żadnych błędów nie ma. Najgorsze jest to że w sumie ta usterka tak nagle się pojawiła bez żadnej przyczyny i kompletnie nie wiem czym może być spowodowana. Podczas jazdy ewidentnie nie słychać pracy turbiny. Czy mogą koledzy mi podpowiedzieć co należy w pierwszej kolejności sprawdzić? Oczywiście nie ja to będę robił bo moja wiedz na to nie pozwala ale przynajmniej będę mógł powiedzieć moim mechanikom co mają sprawdzić żeby nie rozbieralni niepotrzebnie pół silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziękuje wszystkim za pomoc i dobre rady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś ten przyklejony temat, czy za duże lenistwo ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na początku przeważnie nie ma błędu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Miły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już dawno bo mam nową membranę z pół roku temu wymienioną a wątpię żeby było to bo wtedy ewidentnie wyskakiwały mi błędy o zaworze bocznikowym turbiny. Więc może jeszcze jakieś propozycje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Następny krok to wymiana elektrozaworów sterujących turbiną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

One czesto powodują utraty mocy bez sygnalizowania błędami...

Edytowano przez elemenateur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja mam pytanie czy turbine powinno byc słychać w środku samochodu przy jezdzie jakis ewidentny słyszalny świst bo mam wrazenie ze u mnie nic nie słychac nawet w garazu przy otwartej masce

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> I przy jakich obrotach ma być słyszalny świst ? Ma samochód z pazdziernika 2007 i tam turbina już byla montowana inna niż przedliftach.

Edytowano przez juntal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

turbine dopiero słychać pod obciążeniem - im większe tym większy świst

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

w garażu na postoju raczej nie usłyszysz.

zobaczyć możesz czy pompuje węże do IC - powinny się robić twarde przy przygazowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A nie da się ich jakoś sprawdzić czy są sprawne trzeba odrazu wymienić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świst sprawdź sobie na trasie uchyl szybę i na +/- 2500 obr powinieneś już ją słyszeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ewentualnie podmienić z innego auta, tak to raczej nie do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dużo roboty z podmianka czy mogę się z kimś umówić na parkingu i to szybko przełożyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

10 minut na dwie szt.

Jak wiesz co robić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale żeby nie było tak pięknie, trzeba ECU zresetować - wypiąć dwie wtyczki z ECU na 10-15 min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co dokładniej się zyskuję przez zresetowanie ECU?

Błędów nie usunie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie, ale sterownik straci zapamiętane/wyuczone mapy i powróci do fabrycznych.

Edytowano przez Miły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Muszę się z kimś umówić ze śląska kto ma vectrę z takim silnikiem jak ja i podmienić te elektrozawory

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A może ktoś mi podpowiedzieć jak podmienić te elektrozawory tzn jak je zdemontować i gdzie one się znajdują

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeden na turbinie, drugi pomiędzy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szybka robota

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ..... naoczny świadek u Miłego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miły a po odpięciu ECU jak ma się zchipowanego to nic mu nie zagrozi?

Jak to wtedy będzie wyglądać po wymianie elektrozaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia gdzie trzymane sa wyuczone mapy, bo jak zawsze ściągam bina ze sterownika to jest taki sam. Czy w innej pamieci sa trzymane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kasuje się tylko adaptacja - wgrane mapy zostają - sterownik po prostu tak na "chłopski rozum" uczy się od nowa stylu Twojej jazdy.

Przed 1/4 mili zawsze resetujemy sobie ECU, żeby nie zamulało po jeździe na dziadka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz ciśnienie doładowania? Sprawdzać to możesz w opcomie.

Zaworki można sprawdzać odlaczajac wężyk, doładowanie może wrócić co od razu poczujesz tylko dłużej jezdzic tak nie można. Trzeba jeszcze sprawdzić wszystkie wezyki, podciśnienia, łączenia ogolnie szczelność dolotu i od tego bym zaczął.

Edytowano przez mariocccp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo panowie za podpowiedzi i pomoc. Dzisiaj daje auto do mechaników to powiem im co i jak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ostatnio mialem z20net w ktorym wyskakiwal blad zaworu bocznikowego a okazalo sie ze struchlaly byl tylko wezyk do niego dochodzacy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy wymienili ten pierwszy zawór przy wtyczkach z ECU i jak na razie jest wszystko OK. Trochę bez sensu są takie naprawy na chybił trafił może się uda a może nie. Dobrze że nie musiałem kupować nowych tych zaworów bo wydałbym bez sensu kasę bo okazałoby się że trzeba było wymienić tylko jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ile zapłaciłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zapłaciłem bo mam uzywany pozyczony od jednego z forumowiczów z Zabrza i muszę trochę pojeździć autem żeby zobaczyć czy nic się nie dzieje.


Niestety nie pocieszyłem się zbyt długo sprawnym turbo. Pojeździłem dwa dni po mieście i było wszystko OK po czym wyjechałem na autostradę i gdy przekroczyłem 140 km/h to turbo się wyłączyło. Próbowałem czy pomoże sam reset ECU ale niestety żadnych skutków. Czy ktoś ma może jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić czy nie zastanawiać się i kupować nowe zawory odrazu obydwa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...