Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Miecio1

Wolno spadające obroty na gazie.

Recommended Posts

Witam, mam Vectrę b 1999r. Na benzynie obroty są ok. Na gazie natomiast po wrzuceniu luzu podczas jazdy obroty spadają powoli albo stają w okolicy 1500 tys. obr. przy czym podczas gdy zatrzymuję auto spadają do normy. Czasami coś mu odbija i przez jakiś czas obroty spadają normalnie. Wszystko to dzieje się gdy silnik jest już rozgrzany. Na zimnym po odpaleniu jest ok. Parownik Lovatto jak i silniczek krokowy na przewodzie gazowym są nowe. Filterek od gazu jest fabrycznie zamontowany na parowniku. Szukając w internecie znalazłem iż kręcąc śrubką na parowniku regulujemy tak by miał najwyższe równe obroty. Gdzie szukać rozwiązania problemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka instalacja, dokładniej opisz .

Stawiam na krokowiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś miałem dokładnie to samo, pierwszy raz - na koniec jazdy w mieście praktycznie, zapalił mi się check, myślałem że odczytam błąd po powrocie do domu, ale gdy zgasiłem silnik, to już potem błędu nie było, i w pamięci został tylko czujnik położenia wałka - 0340. Lecz auto nie było w trybie serwisowym, na obroty wchodziło, było mułowate. Po ostygnięciu i odstaniu teraz idzie normalnie. Mam zarówno czujnik, jak i krokowiec.

Mam instalacje 2gen, Bingo s4, silnik x18xe.

Miecio1 - nie ruszaj lepiej tej śruby. Skoro przy niej nie grzebałeś, to nie w niej leży problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem na próbę na przewód gazowy zamiast krokowca regulację ręczną na pokrętło, przez parę chwil obroty spadały OK, jednak po krótkim dystansie 2-3 km. znowu pojawiły się objawy takie same jak na krokowcu. Wróciłem więc do niego z powrotem. Acha jeszcze jedno, instalacja gazowa "widzi" tylko ten nowy krokowiec. Auto kupiłem 2 m-ce temu, nie było krokowca, było pokrętło. Kupiłem ze szrotu krokowca, lecz instalacja gazowa nie chciała na nim chodzić. Podobnie było z kolejnym. (obydwa sprawdzone w innym aucie i były OK) I jeszcze jeden ciekawy objaw - jeden z tych używanych krokowców parę godzin załapał i działał normalnie, jednak po odłączeniu kostki od tej centralki sterowania gazem (nie wiem jak ona się fachowo nazywa) i podłączeniu jej z powrotem, krokowiec przestał działać, jakby centralka go przestała widzieć. Co się dzieje, czy to może być wina tej elektroniki od gazu?

Edited by Miecio1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...