Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
james007pl

[2.2 Direct] Dziwny spadek obrotów - Sprzęgło

Polecane posty

Witam,

Ponieważ już praktycznie w całości doprowadziłem swojego Zygmunta do sprawności, zaczynam powoli czepiać się szczegółów które prawdopodobnie są normalne ale wolę mieć spokojne sumienie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W praktycznie wszystkich "sprawnych" samochodach, po puszczeniu powolnym sprzęgła samochód powinien bez znacznego spadku obrotów i szarpnięć ruszyć powoli do przodu.

A w tym przypadku jest dziwnie, ponieważ po powolnym puszczaniu sprzęgła obroty spadają o ok połowę (z 800 na 400) i silnik lekko się krztusi. Zazwyczaj muszę dodawać więcej gazu, żeby ruszyć bez lekkiego telepania.

To jest normalne przy tych silnikach? Czy może to jakaś kolejna bolączka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pzdr


Może dodam do tego co było do tej pory wymieniane i ewentualnie można wykluczyć:

- Kompletny rozrząd oryginał GM

- Kolektor dolotowy

- Pompa wysokiego ciśnienia

- Sprzęgło kompletne (docisk + tarcza)

- Filtr powietrza (Pipercross)

Niedawno były czyszczone EGR, przepustnica i odma.


EDIT

I przy okazji, może ktoś mi powiedzieć jakie powinno być ciśnienie paliwa podawanej przez pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CIsnienie paliwa na listwe na biegu jalowym wacha sie w okolicy 5000kPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to tutaj pompa oscyluje z ciśnieniem około 4900-5100 kPa, czyli w porządku. Może to jakieś lewe powietrze w układzie dolotowym, teraz chyba przyjdzie czas na sprawdzenie szczelności obudowy filtra i przewodu doprowadzającego do przepustnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest cisnienie przy wyzszych obrotach? Obserwuj zadane i aktualne cisnienie paliwa w calym zakresie obrotów! Na jalowym moze byc ok, ale przy wyzszych cisnieniach pompa moze niedomagac. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to totalnie laickie pytanie, ale pomiar tego ciśnienia paliwa pochodzi z pompy paliwowej w zbiorniku czy pompy wysokiego ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z wysokiego ciśnienia. Bo czujniki obydwa masz na listwie wtryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie jest problem pompy, była wymieniana z 8 miesięcy temu więc nie ma prawa się tak szybko popsuć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na podwyższonych obrotach możesz sobie sprawdzić mimo wszystko jakie jest ciśnienie. Bo może się okazać, że regulator albo czujnik płata figla, ale to miałbyś błąd.

Ciężko z Twojego opisu wywnioskować czy coś może się dziać. Najlepiej jakbyś się spotkał z kimś kto ma taki sam silnik i porównać czy pracują w podobny sposób - tyczy się Twoich spostrzeżeń co do ruszania.

U mnie też nie raz jak za mało gazu dam, to czuję jak tłumik drgań dzwoni i silnik zaczyna drżeć, ale którym autem bym nie jechał w manualu, to każde się tak zachowuje, no może bez tego "dzwonienia", bo u mnie chyba ta plecionka by chciała wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to może być wina nieszczelnego czy wypalonego tłumika, ale w ostatnich dniach jeden z tłumików wydał ostatnie tchnienie i zaczyna wyć niemiłosiernie. Wypalił się a wraz z nim wzmocniło się opisywane wyżej spadanie obrotów na biegu jałowym. Czy to możliwe żeby wydech miał taki wpływ na obroty biegu jałowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemem tych opadających obrotów przy zwiększającym się obciążeniu były zasniedziale styki w alternatorze pod przewodem masowym i w środku alternatora. Po tym zabiegu przy ruszaniu autko ładnie idzie do przodu przy opuszczaniu samego sprzęgła i obroty prawie nie opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...