Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
james007pl

[2.2 Direct] Dziwny spadek obrotów - Sprzęgło

Recommended Posts

Witam,

Ponieważ już praktycznie w całości doprowadziłem swojego Zygmunta do sprawności, zaczynam powoli czepiać się szczegółów które prawdopodobnie są normalne ale wolę mieć spokojne sumienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W praktycznie wszystkich "sprawnych" samochodach, po puszczeniu powolnym sprzęgła samochód powinien bez znacznego spadku obrotów i szarpnięć ruszyć powoli do przodu.

A w tym przypadku jest dziwnie, ponieważ po powolnym puszczaniu sprzęgła obroty spadają o ok połowę (z 800 na 400) i silnik lekko się krztusi. Zazwyczaj muszę dodawać więcej gazu, żeby ruszyć bez lekkiego telepania.

To jest normalne przy tych silnikach? Czy może to jakaś kolejna bolączka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pzdr


Może dodam do tego co było do tej pory wymieniane i ewentualnie można wykluczyć:

- Kompletny rozrząd oryginał GM

- Kolektor dolotowy

- Pompa wysokiego ciśnienia

- Sprzęgło kompletne (docisk + tarcza)

- Filtr powietrza (Pipercross)

Niedawno były czyszczone EGR, przepustnica i odma.


EDIT

I przy okazji, może ktoś mi powiedzieć jakie powinno być ciśnienie paliwa podawanej przez pompę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CIsnienie paliwa na listwe na biegu jalowym wacha sie w okolicy 5000kPa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to tutaj pompa oscyluje z ciśnieniem około 4900-5100 kPa, czyli w porządku. Może to jakieś lewe powietrze w układzie dolotowym, teraz chyba przyjdzie czas na sprawdzenie szczelności obudowy filtra i przewodu doprowadzającego do przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie jest cisnienie przy wyzszych obrotach? Obserwuj zadane i aktualne cisnienie paliwa w calym zakresie obrotów! Na jalowym moze byc ok, ale przy wyzszych cisnieniach pompa moze niedomagac. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to totalnie laickie pytanie, ale pomiar tego ciśnienia paliwa pochodzi z pompy paliwowej w zbiorniku czy pompy wysokiego ciśnienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z wysokiego ciśnienia. Bo czujniki obydwa masz na listwie wtryskiwaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli to nie jest problem pompy, była wymieniana z 8 miesięcy temu więc nie ma prawa się tak szybko popsuć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

na podwyższonych obrotach możesz sobie sprawdzić mimo wszystko jakie jest ciśnienie. Bo może się okazać, że regulator albo czujnik płata figla, ale to miałbyś błąd.

Ciężko z Twojego opisu wywnioskować czy coś może się dziać. Najlepiej jakbyś się spotkał z kimś kto ma taki sam silnik i porównać czy pracują w podobny sposób - tyczy się Twoich spostrzeżeń co do ruszania.

U mnie też nie raz jak za mało gazu dam, to czuję jak tłumik drgań dzwoni i silnik zaczyna drżeć, ale którym autem bym nie jechał w manualu, to każde się tak zachowuje, no może bez tego "dzwonienia", bo u mnie chyba ta plecionka by chciała wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to może być wina nieszczelnego czy wypalonego tłumika, ale w ostatnich dniach jeden z tłumików wydał ostatnie tchnienie i zaczyna wyć niemiłosiernie. Wypalił się a wraz z nim wzmocniło się opisywane wyżej spadanie obrotów na biegu jałowym. Czy to możliwe żeby wydech miał taki wpływ na obroty biegu jałowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem tych opadających obrotów przy zwiększającym się obciążeniu były zasniedziale styki w alternatorze pod przewodem masowym i w środku alternatora. Po tym zabiegu przy ruszaniu autko ładnie idzie do przodu przy opuszczaniu samego sprzęgła i obroty prawie nie opadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...