Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
puzoniasty18

y22dtr awaryjny tryb i brak mocy silnika

Recommended Posts

witam

ok tydzień temu kupiłem vc gtsa przejechałem się na miejscu silniczek chodził równiutko cichutko jak zdrowy diesel. podczas powrotu zauważyłem że niekiedy silnik dostaje większego powera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> myślę coś jest nie tak bo jeśli potrafi tak dobrze jechać to dlaczego tylko chwilami? po powrocie do domu zadowolony z nowego zakupu pojechalem sie przejechać i tak samo czuć było że jak turbo się załączy to dobrze idzie ale bez szału a nieraz dostawał łądnego bucika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tak zacząłem szukać przyczyny posprawdzałem podciśnienia i wszystkie gruszki od turba ok od klapy gaszącej ok od klapek w kolektorze ok i szedłem dalej aż znalazłem że czarny plastikowy przewód podciśnienia od klapy gaszącej jest przetarty no więc wymiana. różnicy w mocy nie zauważyłem dalej było raz dobrze a przeważnie gorzej. jakieś 3 dni temu uwalił się zaworek od sterowania właśnie klapy gaszącej i zaczął przepuszczać podciśnienie co zaskutkowało odłączeniem turbiny. wymieniłem ten zaworek i przed wczoraj jadąc w nocy klucz francuski auto miało 10 km mechanicznych zgasiłem odpaliłem jechało tak jak wcześniej ale nie zbyt cudownie. wczoraj z kolei znów momenty przebłysków mocy a przeważnie szedł tak sobie. dzisiaj wracałem z pracy i klucz brak mocy i znów tryb awaryjny. auto na moje oko zaczęło dużo spalać komp niby pokazuje średnią 8l ale dzisiaj przy dystansie ok 30 km spaliło jedną podziałkę ;/ byłem odczytać błąd i był tam błąd od potencjometru przepustnicy.... patrzę a u mnie go nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> i co z tym fantem zrobić ? na co stawiacie? dzięki za odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak w ciemno to sprawdzaj jeszcze raz dokładnie przewody podciśnieniowe + ich połączenia z zaworkami (na fotce zielone kółka)

zobacz też wtyczkę od czujnika ciśnienia doładowania (pod pokrywą - czerwona strzałka) - może zaśniedziała

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no więc tak ogólnie silnik ładnie wygląda nie wygląda na to żeby ktoś tam coś naprawiał tzn nie ma druciarstwa i zamętu wszystkie przewody na miejscach i silnik ma piękny dzwięk nie jest wyrypany przebieg 195 i wygląda w miarę realnie no ale mogę się mylić. odnośnie wtryczki od czujnika ciśnienia doładowania jest idealna z resztą na kompie ciśnienia pokrywały się z zadanymi w danym położeniu pedału gazu. gruszka od turba przymyka się i turbina robi twarde węże nie ma też nigdzie nieszczelności na dolocie turbo-ssący. podciśnienia są ok jedynie nurtuje mnie pytanie czy zaworek jeśli nie jest aktywny to powinien przepuszczać podciśnienie? na vakumpompce ręcznej po podpięciu przed zaworkiem od klapek kolektora podciśnienie ucieka i słychać taki dzwiwny odgłos jakby membramki w nim czy coś w tym stylu. jedynie te elektrozaworki zostały niepewne i dalej idąc turbina pompa wtryskowa psg 16:(

Edited by puzoniasty18

Share this post


Link to post
Share on other sites

może jakiś idiota się bawił i wgrał soft od kombi lub signum, albo pompa była wymieniana i poszła od takiego auta, tylko takie wytłumaczenie przychodzi mi do głowy, nie ma takiej opcji żeby w GTSie wyskakiwał błąd czujnika ELOBAU czyli położenia przepustnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, po VINie z pompy dojdziesz co jest grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

błąd jaki dzisiaj odczytałem to p0234 czyli sterowanie ciśnieniem turbodoładowania nieprawidłowy przepływ- chwilowy

vacum pompa robi pod 0.9bara jest ok wszystkie podciśnienia też i teraz pytanie jak sprawdzić na którym elektrozaworku jest usterka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę ten błąd za jakieś pół godzinki i coś skrobnę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na komputerze którym odczytywałem błąd było dokładnie tak

0234- sterowanie ciśnieniem turbodoładowania, nieprawidłowy przepływ- nieciągły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sęk w tym, że opis nie jest prawidłowy, ale w każdym razie usterka dotyczy doładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok doładowanie doładowaniem ale teraz jakby spojrzeć pod kątem pracy doładowania to sztanga turbiny jest podciągnięta turbo pakuje powietrze a auto nie ma mocy;/ jakby zmienna geometria się zawiesiła na amen to też tak może byc? odpiąłem dzisiaj sztangę od klapy w turbinie i łapka chodzi leciutko nie wiem jak tam reszta turbiny natomiast ciśnienie daje więc powinno auto iść a ono nie idzie z dnia na dzień coraz gorzej;/

druga sprawa to jak nią jeździłem z otwartym oknie i np była stała prędkość i po ujęciu gazu był słyszalny taki świst jakby turbo upuszczało ciśnienie po odjęciu gazu teraz czegoś takiego nie ma ;/

Edited by puzoniasty18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby coś więcej powiedzieć trzeba podpiąć kompa i popatrzeć w bloki pomiarowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

panowie klucza już nie ma czyli błędu nie ma okazało się że jak kiedyś sprawdzałem podciśnienia to na zaworku od sterowania turbo założyłem ssanie na wyjście a gruchę na ssaniu i przez to był błąd przeładowania... mój błąd. teraz już błędu nie ma ale spalanie mam przy ostrej jeździe ponad 10 l co kiedyś nigdy mi się nie zdarzało!!! ;/ no i problem z mocą nieraz jest tak że turbinka ciągnie cudownie na 2 na 3 też jakoś idzie ale na wyższych biegach już jest muł. są też momenty że turbina prawie w ogóle nie ciągnie auto przyśpiesza powyżej 2 tysięcy tak samo jak od tysiąca do dwóch;/ jakieś sugestie? przepływka? czujnik doładowania?

Edited by puzoniasty18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...