Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
puzoniasty18

y22dtr awaryjny tryb i brak mocy silnika

Polecane posty

witam

ok tydzień temu kupiłem vc gtsa przejechałem się na miejscu silniczek chodził równiutko cichutko jak zdrowy diesel. podczas powrotu zauważyłem że niekiedy silnik dostaje większego powera

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> myślę coś jest nie tak bo jeśli potrafi tak dobrze jechać to dlaczego tylko chwilami? po powrocie do domu zadowolony z nowego zakupu pojechalem sie przejechać i tak samo czuć było że jak turbo się załączy to dobrze idzie ale bez szału a nieraz dostawał łądnego bucika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tak zacząłem szukać przyczyny posprawdzałem podciśnienia i wszystkie gruszki od turba ok od klapy gaszącej ok od klapek w kolektorze ok i szedłem dalej aż znalazłem że czarny plastikowy przewód podciśnienia od klapy gaszącej jest przetarty no więc wymiana. różnicy w mocy nie zauważyłem dalej było raz dobrze a przeważnie gorzej. jakieś 3 dni temu uwalił się zaworek od sterowania właśnie klapy gaszącej i zaczął przepuszczać podciśnienie co zaskutkowało odłączeniem turbiny. wymieniłem ten zaworek i przed wczoraj jadąc w nocy klucz francuski auto miało 10 km mechanicznych zgasiłem odpaliłem jechało tak jak wcześniej ale nie zbyt cudownie. wczoraj z kolei znów momenty przebłysków mocy a przeważnie szedł tak sobie. dzisiaj wracałem z pracy i klucz brak mocy i znów tryb awaryjny. auto na moje oko zaczęło dużo spalać komp niby pokazuje średnią 8l ale dzisiaj przy dystansie ok 30 km spaliło jedną podziałkę ;/ byłem odczytać błąd i był tam błąd od potencjometru przepustnicy.... patrzę a u mnie go nie ma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> i co z tym fantem zrobić ? na co stawiacie? dzięki za odpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak w ciemno to sprawdzaj jeszcze raz dokładnie przewody podciśnieniowe + ich połączenia z zaworkami (na fotce zielone kółka)

zobacz też wtyczkę od czujnika ciśnienia doładowania (pod pokrywą - czerwona strzałka) - może zaśniedziała

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no więc tak ogólnie silnik ładnie wygląda nie wygląda na to żeby ktoś tam coś naprawiał tzn nie ma druciarstwa i zamętu wszystkie przewody na miejscach i silnik ma piękny dzwięk nie jest wyrypany przebieg 195 i wygląda w miarę realnie no ale mogę się mylić. odnośnie wtryczki od czujnika ciśnienia doładowania jest idealna z resztą na kompie ciśnienia pokrywały się z zadanymi w danym położeniu pedału gazu. gruszka od turba przymyka się i turbina robi twarde węże nie ma też nigdzie nieszczelności na dolocie turbo-ssący. podciśnienia są ok jedynie nurtuje mnie pytanie czy zaworek jeśli nie jest aktywny to powinien przepuszczać podciśnienie? na vakumpompce ręcznej po podpięciu przed zaworkiem od klapek kolektora podciśnienie ucieka i słychać taki dzwiwny odgłos jakby membramki w nim czy coś w tym stylu. jedynie te elektrozaworki zostały niepewne i dalej idąc turbina pompa wtryskowa psg 16:(

Edytowano przez puzoniasty18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może jakiś idiota się bawił i wgrał soft od kombi lub signum, albo pompa była wymieniana i poszła od takiego auta, tylko takie wytłumaczenie przychodzi mi do głowy, nie ma takiej opcji żeby w GTSie wyskakiwał błąd czujnika ELOBAU czyli położenia przepustnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, po VINie z pompy dojdziesz co jest grane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

błąd jaki dzisiaj odczytałem to p0234 czyli sterowanie ciśnieniem turbodoładowania nieprawidłowy przepływ- chwilowy

vacum pompa robi pod 0.9bara jest ok wszystkie podciśnienia też i teraz pytanie jak sprawdzić na którym elektrozaworku jest usterka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę ten błąd za jakieś pół godzinki i coś skrobnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na komputerze którym odczytywałem błąd było dokładnie tak

0234- sterowanie ciśnieniem turbodoładowania, nieprawidłowy przepływ- nieciągły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że opis nie jest prawidłowy, ale w każdym razie usterka dotyczy doładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ok doładowanie doładowaniem ale teraz jakby spojrzeć pod kątem pracy doładowania to sztanga turbiny jest podciągnięta turbo pakuje powietrze a auto nie ma mocy;/ jakby zmienna geometria się zawiesiła na amen to też tak może byc? odpiąłem dzisiaj sztangę od klapy w turbinie i łapka chodzi leciutko nie wiem jak tam reszta turbiny natomiast ciśnienie daje więc powinno auto iść a ono nie idzie z dnia na dzień coraz gorzej;/

druga sprawa to jak nią jeździłem z otwartym oknie i np była stała prędkość i po ujęciu gazu był słyszalny taki świst jakby turbo upuszczało ciśnienie po odjęciu gazu teraz czegoś takiego nie ma ;/

Edytowano przez puzoniasty18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby coś więcej powiedzieć trzeba podpiąć kompa i popatrzeć w bloki pomiarowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

panowie klucza już nie ma czyli błędu nie ma okazało się że jak kiedyś sprawdzałem podciśnienia to na zaworku od sterowania turbo założyłem ssanie na wyjście a gruchę na ssaniu i przez to był błąd przeładowania... mój błąd. teraz już błędu nie ma ale spalanie mam przy ostrej jeździe ponad 10 l co kiedyś nigdy mi się nie zdarzało!!! ;/ no i problem z mocą nieraz jest tak że turbinka ciągnie cudownie na 2 na 3 też jakoś idzie ale na wyższych biegach już jest muł. są też momenty że turbina prawie w ogóle nie ciągnie auto przyśpiesza powyżej 2 tysięcy tak samo jak od tysiąca do dwóch;/ jakieś sugestie? przepływka? czujnik doładowania?

Edytowano przez puzoniasty18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...