Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skorpik85

szarpie podczas jazdy Vb 98r 1.8 pb+lpg

Recommended Posts

Witam!
Mam taki problem ze czasem na trasie podczas normalniej jazdy zacznie szarpać zapala się check i w tym momencie traci jakby moc i "nie działa" pedał gazu. Jak dusze to coś tam szarpie ale nie idzie i nie wkręca się na obroty jak jest na luzie to się kula spokojnie aż się zatrzyma ale już nie pojedzie nie gaśnie! Gasze go sam odpalam i jadę dalej.. Dziwna sprawa.. zwłaszcza jak mnie to zaskoczy przy wyprzedzaniu ;p jechałem nad morze to na trasie 250 km stało mi się tak 3 razy ale gasiłem go w locie odpalałem i jechał dalej! Niema tu znaczenia czy zimny czy ciepły lpg czy pb na trasie 250 km 3 razy a czasem na trasie 500 m 2 razy tak więc niema tu reguły co do występowania tego objawu ;/ Co to może być?! z góry dzięki za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taak znam to.. tylko że kontrolka gaśnie po ponownym odpaleniu i jest niby ok! więc jak mam to zdiagnozować?


no tak przecież się błędy zapisują ;/ właśnie sprawdziłem i już się boje..

0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie

Z pierwszym i drugim problemem sobie poradzę sam a co z tym zapłonem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0335 - tym się zajmij, wymień najpierw czujnik wału korbowego, reszty nie ruszaj bo mogą być powiązane z tym 1 i niepotrzebnie wymienisz czujnik wałków rozrządu.

Zresztą jak na razie objawy na niego wskazują.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w miedzy czasie dwa trzy razy zdarzyły mi się też typowe objawy dla czujnika wałków rozrządu choć zawsze były poprzedzone szarpaniem ; / a co w takim razie z tym zapłonem?


no ale zacznę od wału tylko chwilowo jestem uziemiony jakis wirus mnie dopadł :/ może pod koniec tygodnia zajrze do auta..


a czujnik to ten -

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chcasz iść od razu w koszty to wymień oba czujniki, ten błąd od zapłonu na 99% zniknie jak opanujesz korbowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak masz przedlifta X18XE to taki:

Please login or register to see this link.

Nie kupuj tego z ERY, jak już musisz coś tańszego to szukaj FACET/ FAE/ DELPHI, powyżej masz oryginała za 160. A jeżeli będzie trzeba wymienić też wałków rozrządu to tam tylko Siemens/VDO bo inne to szkoda roboty ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identyczne objawy w tym samym silniku.

Zrób jak koledzy piszą - czujniki (w pierwszej kolejności czujnik położenia wału).

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujniki era podobno sa dobre..
a to co wkleiłem to było tylko poglądowe a nie że ten konkretnie chcę kupić.. wiec dla jasności jest jeden rodzaj tych czujników? nie tak ja w przypadku czujnika wałków rozrządu.. a wersja silknika X18XE to jest własnie przedlift bo nawet nie wiem jak to z tym jest..
napiszcie tylko czy to właśnie taki ma być ten czujnik i juz wszystko będę wiedział!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przedlift

Ja bym poszedł w ori czujniki. Wiem że koszty ale z tymi zamiennikami to różnie bywa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale ja nie pytam jakiej marki to kupić tylko czy tak on właśnie wygląda?! a wkleiłem tu pierwszy lepszy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wygląda X18XE

Please login or register to see this link.

X18XE1 wygląda inaczej, różnice to też cewka, w X18XE cewkę masz z prawej strony patrząc na silnik od przodu, w X18XE1 cewka jest nad świecami - tzw DIS.

Jeżeli wybrałeśw IC dobry typ silnika (tam pod pojemnością masz opis motoru) to czujnik będzie pasował, jedynie przy czujniku wałka masz różnice bo były 2 wersje, wtyczka owalna i prostokątna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamontowałem dziś nowy czujnik era ERA po odpaleniu i przejechaniu 5 metrów ten sam objaw zgasiłem odpaliłem pojeździłem troche i było ok lecz po jakimś czasie zapalił mi się na stałe check i objawy typowe dla czujnika położenia wałków rozrządu ;/ zczytałem błędy o nadal te same.. ;/ co myślicie ten czujnik wału walnięty czy błędy znikną? co do czujnika wałków to pewnie do wymiany..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłeś czujnik wału czy wałków.

Po wymianie czujnika wału lub wałków jeżeli błąd nie występuje nadal to check się nie zaświeci ponownie.

Jeżeli czujnik wału wymieniony no to pozostaje czujnik wałków, chociaż ja do tej ERY nie mam zaufania i pisałem to wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniałem czujnik wału.. ale nadal wywala te same błędy.. czyli czujnik wału, czujnik wałków i cos z zapłonem..


wymienione oba czujniki i objawy ustąpiły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> po samej wymianie nadal pokazywało błędy a powinny raczej zniknąć tak? Czy kasuje się je jakoś przy użyciu komputera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można za pomocą komputera.

Błędy są zapisywane w pamięci EPROM i same się kasują po kilku (chyba 20 ale nie jestem pewien) prawidłowych uruchomieniach silnika.

Możesz zdjąć klemę z AKU na 10 minut i wtedy same się wykasują jeśli masz nowe czujniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli awaria nie występuje to check nie powinien świecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma awarii to chęci powinien zgasnąć ale błąd będzie przechowywany przez 30 uruchomień silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

no w tej chwili check sie nie pali ale jak sprawdzałem sposobem na zworkę to błąd pokazuje.. no mam nadzieje ze zniknie i że jest wszystko ok

Edited by skorpik85

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak ma być. Po pewnym czasie błędy znikną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...