Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Pojawił sie dzisiaj u mnie problem ze sprzęgłem. Stojąc na czerwonym świetle trzymałem wciśniete sprzegło i hamulec i wbity miałem 1 bieg. Po chwili samochód zaczął się rwać do jazdy a żeby był wciśniety hamulec to silnik zgasł. Po puszczeniu sprzegła i wciśnieciu go jeszcze raz dopiero mogłem wybic z biegu. odpaliłem samochod czekając na zielone światło trzymając tak samo pedały (sprzegło i hamulec). Sytuacja się powtórzyła. Jakos się udało zjechać na parking (ruszyłem bez problemu) i zaczałem szukać. Zajrzałem pod samochód i na łaczeniu silnika ze skrzynią zobaczyłem wyciek płynu hamulcowego. Po chwili odpaliłem normalnie i ruszyłem na boczną droge by tam popróbowac co się dokładnie dzieje. Wnioski były takie: raz samochod stał normalnie na postoju z wcisnietym sprzegłem i wbitym biegiem a za któryms tam razem działo się to co na poczatku czyli wcisniete sprzęgło, wbity bieg i po chwili samochod sam rusza. dodam ze biegi wbijaja się bez problemu i sprzegło się nie ślizga ale wyciek w okolicach skrzyni i silnika dajej jest. podczas jazdy do domu biegi i sprzęgło działały normalnie.

Moj samochód to Opel Vectra B 2.0 dti 2001 rok.

Czy ktos z forumowiczów miał podobne przygody bo czytając forum nie znalazłem u nikogo podobnych objawów. Z góry dziekuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli na łączeniu wycieka płyn hamulcowy to padł wysprzęglik. Sprawa prosta. Wysprzęglik puszczając płyn cofa się i powoli załącza napęd, dlatego po chwili samochód rusza. Po kilkukrotnym przepompowaniu zostaje napompowany nowy płyn do wysprzęglika i samochód jedzie dobrze. Płynu tez pewnie ze zbiorniczka ubyło. Radziłbym nie czekać bo niedługo nie będzie sprzęgła wcale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje z rzeczowe wyjaśnienie sprawy. Coś tak podejrzewałem ale chyba łudziłem się ze będzie to coś tańszego w naprawie.

Jeszcze 3 pytanka:

jakiej firmy kupić ten wysprzęglik? żeby nie wydać całej pensji a też nie kupić lipy.

Jak się dowiedzieć jaka jest skrzynia biegów?

i jaki płyn hamulcowy kupić zeby od razu wymienić.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Twoim wypadku to powinieneś kupić cały komplet czyli robisz wysprzeglik i sprzęgło. Tysiąc pęknie z robocizną.

Skrzynie powinieneś mieć f23, ale sprawdź rozkodowując nr VIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak F23 to wsteczny jest pod 5 biegiem, jak F18 to wsteczny jest przy 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jeszcze kapać z króćca wychodzącego ze skrzyni na który nachodzi przewód z odpowietrznikiem, wtedy płyn leci na dół po wysprzęgliku i niżej miedzy skrzynie i silnik. Wymieniłem uszczelkę na króćcu-dalej kapało, skombinowałem nowy przewód-dalej kapie :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...