Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

angelusik_22

opel vectra 1.6 benz-gaz 98 101 KM

Polecane posty

Witam wszstkich klubowiczów posiadajacych vectry.

Przeczytałem już wiele postów z podobnymi objawami ktore ja mam i mam metlik w głowie bo nie wiem za co sie zabrać zeby naprawić auto tak aby chodziło jak wcześniej czyli dobrze.
Postanowiłem wiec napisać osobny temat z myślą że koledzy z doświadczeniem znajda jakieś rozwiazanie.
Dodam ze auto ma gaz zwykły ale objawy ma takie tylko na LPG na benzynie chodzi ładnie.
Przedstawiam niżej problem jaki u Mnie wystepuje.

Objawy:

- obroty faluja na zimnym, biegu jałowym od 500 nawet do 1200 obr/min
- wtedy dusi sie i brakuje mocy, szarpie podczas ruszania potrafi zgasnąć i dopiero po kilku zakręceniach odpalić
- po rozgrzaniu silnika dzieje się to tylko czasami, naprawdę sporadcznie, gdy podczas falowania na gazie przełącze na benzyne to falowanie ustaje.

Moje dotychczasowe działania
- wymiana filtra powietrza
- wymiana świec oraz przewodów

Samochód kupiłem w sierpniu, chodził jakiś czas dobrze mimo ze czasem zapalała sie pomaranczowa kontrolka check engine. Byłem u mechanika powiedział że błędów nie ma tylko stwierdził że świece wymienić. Po zatankowaniu na pobocznej stacji gaz w trąbkach wielkich, silnik od następnego odpalania zaczął falować. wymieniłem świece i przewody. Poprawy brak.

Zastanawiam się czy teraz wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy, a może wymienić filtry gazu lub czy istnieje możliwość iż wina leży po stronie jakości gazu??

Czy ustnieje możliwość że przed sprzedażom sprzedawca wyregulował obroty na biegu jałowym ?? ( na forum ktoś napisał że istniej taka możliwość)

Proszę madrych klubowiczow o pomoc gdyż sam nie jestem pewnien czy mam wysłać samochód do mechanika, ponieważ Vectra bardzo mi się spodobała i nie chce jej zmianieć, a bardzo nie lubie jeździć jak coś w samochodzie sie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszelkie niesprawności diagnozować na benzynie

jeżeli po przełączeniu na gaz zaczyna się coś dziać - to wina instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli błędów nie ma a check się zapala to dziwne bardzo bo powinno pokazać co to za błąd ale obstawiam że brak emulatora sondy lambda wywala check

ściągnij klemę minusową na noc ( wystarczy 20 minut ) zalej dobrej jakości benzynę i pojeździj ze 2-3 dni na samej benzynie.

Co to za instalacja w ogóle ?

Moim skromnym zdaniem masz problemy za które obstawiałbym gaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie za odpowiedź jeśli chodzi o gaz to o paliwo czy instalację?

Moja instalacja to : ELPI GAZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instalacje gazowe często realizowane są tak, że do ECU nazwijmy go "benzynowego" zamiast sygnału z sondy lambda jest podawany sygnał idealny, a do sterownika instalacji gazowej rzeczywisty sygnał z sondy. Więc skoro auto chodzi dobrze na benzynie, a na gazie nie to może padła właśnie sonda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo do końca jaka to instalacja, bo jeśli I gen. to sonda nie ma tu nic do rzeczy, ale oczywiście warto ją sprawdzić. Jeśli świeci się check to błąd musi być może mechanik stwierdził że przy gazie to normalne i powiedział, że błędu nie ma. Odczytaj sam kody błędów na zworkę według porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra filtry wymieniłeś a parownik w jakim stanie?? wygląda to tak i objawy jakby parownik nie domagał zwłaszcza że instalacja nie jest rewelacyjnej firmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I generacja "formalnie" jest dla silników z gaźnikiem. II generacje są różne, ale ja sam mam II generację w Viki i kwestia sondy jest rozwiązana dokładnie tak jak napisałem. Co do odczytania kodów błędów: w 100% popieram.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W praktyce różnie bywa. "Panie, założymy tak, będzie chodzić i będzie tanio"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a w teorii najlepsza instalacja do tego sinika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza to sekwencja (pomijając cenę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki problem zmienić teraz pod maską na sekwencje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie problem, ale stwierdzam, że sekwencja jest najlepszą instalacją do takiego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam miałem chwilę i znalazłem na forum jak samemu odczytać błędy. Odczytałem błąd 0170 "zbyt uboga lub bogata mieszanka". Proszę o opinie czy to wina sondy lambdy??

PS. czy ma to duży związek z falowaniem obrotów na biegu jałowym na gazie??

Edytowano przez angelusik_22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką dokładnie masz instalację? Na wężu idącym od parownika masz silnik krokowy czy zwykłą śrubę? Błąd może być spowodowany złym ustawieniem lpg. Najpierw proponuję regulację. Może czas na regenerację lub wymianę reduktora. Nie zaszkodzi wyczyścić krokowca i poszukać lewego powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instalacja Elpigaz zwykła nie sekwencyjna, po śrubach widać iż parownik nie ruszany był. Silnika krokowego ani śruby nie mogę znaleźć jednak może gdzieś schowany jest jutro postaram się głębiej poszukać. Przez regenerację reduktora mam rozumieć wymianę membran i czyszczenie go ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...