Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ksysiek

Czy to pora na uszczelkę pod głowicą x20xev

Recommended Posts

Witam

Od tygodnia mam chyba problem z chłodzeniem i ogrzewaniem auta.

Mam vectre od 6lat jak ja kupiłem to od tamtej pory auto nawet w zimę po odpaleniu na postoju 3min potem przejechaniu 2km grzalo, az sąsiad zdziwiony pytał co tak szybko cieple powietrze leci.

Płyn był dwa razy już wymieniany 6lat temu i drugi raz dwa lata temu. Kilku dni temu zobaczylem że jest jakis ubytek dolałem litr. Na drugi dzien jadac do pracy patrze po 8km nieprzełacza sie na gaz a temp. skacze 80-85st. Potem jak sie przełączył to nie bylo ogrzewania tylko zimniejsze powietrze .Stanalem zlapal na postoju 98st ale nie grzeje odpuścił termostat i poszło ciepłe powietrze.

Na drugi dzień odpowietrzylem na odkreconym korku zbiorniczka nagrzałem go do włączenia wentylatora i wlączyłem nawiew jak termostat puścił to dolałem i tak ze dwa razy. Teraz poziom jest prawidłowy ale rano patrze a wąż co idzie do termostatu jest zassany jak by go zgniutł ręką. Wymieniłem termostat i korek zbiorniczka ,ale to nic nie dało bo ogrzewanie i nagrzewanie skacze raz jest raz nie. Jak odkrecam korek na rozgrzanym to plyn podchodzi prawie pod niego, ale nie wylewa się.. wąż jak robi sie twardy to z korka uchodzi powietrze i wraca do normy .Od pół roku raz na 10 zapaleń trzeba długo kręcić do tego dzisiaj przy odpaleniu z rana słychać jeszcze było jakieś klekotanie jak w dislu chyba popychacz bo na wtrysk to za głośno.

Moc ma jak miał nie dymi z rury. Czy przyszła pora na uszczelkę głowicy x20xev 99r klima sedan 220tyś .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod korkiem od wlewu oleju, lub na bagnecię nie ma mazistej substancji przypominającej majonez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawór 3 drożny też sprawdź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia UPG polecam taki wynalazek

Please login or register to see this link.

To w 100 % rozwieje twoje wątpliwości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wynalazek zamowiłem.

Substancji brak.

Czy z uszkodzoną upg mozna jezdzić? Zanim przyślą miernik do miezenia to minie ze 3dni dziennie 70km robię.

Czy zawór trójdroźny może byc winien to jest chyba obieg mały?

Dzisiaj jadąc temp. Cały czas 78-83 zimnawe piwietrze nawiewało.

Wynalazek pokazał uszczelkę.

Edited by ksysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy z uszkodzoną upg mozna jezdzić? Można , właśnie czytam artykuł w Motorze i redakcja tej gazety jezdził 23 tyś km z uszkodzona UPG.

Teraz jeszcze sprawdz tester w innym aucie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dieslu sprawdzałem i ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe......................no w sumie...można

a potem już tylko motor wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy po wymianie uszczelki, uszczelniaczy regulować lpg stag4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem tak właśnie ok 3 lat temu. Ubywało mi płynu ok szklanka na 2-3 dni i za cholerę nie wiedziałem gdzie i skąd.

Okazało się że zaworem pociekało tak że od razu odparowywało

P.S. wąż zassany a Ty od razu termostat zmieniasz ?

Nie masz stanu płynu - nie masz ogrzewania.

Jak masz temperaturę na silniku ok więcej jak minimum i nie leci ciepłe powietrze to sprawdź nagrzewnicę - jeśli zimna to sprawdź jak wyżej zawór trójdrożny ( nowy zaledwie 30 zł ) i przede wszystkim podciśnienia idące do niego pod warunkiem że nic nie strzeliło w konsoli regulacji, panelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy uszkodzona uszczelka może powodować wycieki oleju ??? Miałem przygodę ze zniknięciem płynu chłodniczego. Po dolaniu za jakiś czas sprawdziłem poziom oleju i za cholerę nie jestem w stanie określić jego stanu... niby na krawędzi bagnetu jest potem jakby sucho i dalej za znacznikiem max znowu się zaczyna aż brudzi metalowy pręt bagnetu za końcówką tą brązową. Pod korkiem brak białych mazi nic nie śmierdzi, płyn w zbiorniczku wyrównawczym co prawda śmierdzi jakąś taką lekką spalenizną ale nie widzę w nim oleju. Nawiew działa poprawnie ciepłe zimne powietrze leci. Silnik pracuje normalnie ... ;/ wstawię może fotke bagnetu z edycją w jakimś programie graficznym to dokładnie pokaże jak to wygląda.

Please login or register to see this link.

obrazek pożyczony z forum i edytowałem w paint te kropki to ślady oleju u mnie jak to mniej wiecej wygląda albo ja jestem zwyczajnie ślepy nie i mogę odczytać ilości oleju ;/

Edited by MichałR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...