Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zawieszenie Vectra C / Saab / Croma


Kamil828
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam nastepujace pytanie a mianowicie czy zawieszenie od Fiata Croma badz Saab-a 9-3 po 2002 r pasuje do VC 2002 rok ??? Pytam bo posypalo mi sie zawieszenie (tuleje laczniki a ogolnie wszystko :mellow: przod i tyl ) stuka puka skrzypi chrupie strzela itp wiec padl pomysl a zeby podmienic calosc (caly tył tzw wózek) na wersje z polifta (podobno poradzono sobie z niedomaganiami wieku dziececego ) prosze o pomoc i rady . dziekuje i pozdrawiam Kamil 828

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Większa część tych samych elementów występuje w/w pojazdach. Wejdź na stronę intercars czy motointegrator, tam możesz podejrzeć po nr katalogowych jakie elementy są wspólne dla danych modeli.

Link to comment
Share on other sites

mysle o wymianie calej belki z wahaczami piastami zaciskami i innymi piedolami ! mniej zabawy i zawiecha cala przyjdzie tak ze odkrecic pare srobek wyjac , wlozyc nowa i po problemie

Link to comment
Share on other sites

mysle o wymianie calej belki z wahaczami piastami zaciskami i innymi piedolami ! mniej zabawy i zawiecha cala przyjdzie tak ze odkrecic pare srobek wyjac , wlozyc nowa i po problemie

Ciekaw jestem jak to wyjdzie. Jak już będziesz po zabiegu to daj znać co i jak.

Marcinek180 dobrze pyta.

Edited by B@rtecki
Link to comment
Share on other sites

no uzywka tak czy tak...albo odrazu albo za 1000km albo za 5000km do remontu wiec....lepiej rob to co masz. Ja Ci polece banany firmy NK(placilem 120pln/szt), sam zalozylem...takie i po 1,5roku i blisko 55tys.km. zadnych luzow na bananach. Wiec 250pln a robote zrobilo i jak dla mnie to moga pasc jutro...i bede je polecal...

Edited by wolf80
Link to comment
Share on other sites

kiedys tez o tym myslalem...ale po zbadaniu okazalo sie ze moj zawias potrzebuje wymiany tylko bananow i lacznikow stabilizatora. To w sumie ma sens ale pod warunkiem ze wiesz w jakim stanie jest ten "nowy" zawias, bo moze sie okazac ze chcac zaoszczedzic calkowity koszt bedzie dwa razy wiekszy niz remont swojego.

Link to comment
Share on other sites

w sumie chce zmienic bo moja viki ma juz wysluzone zawieszenie 1,5 roku cos sobie puka stuka tarcze do wymiany zaciski do regeneracji itp jezdi zona (he he) i dla niej jest wszystko ok. mysle nad zawiecha z polifta podobno poprawiona jest , i co wazne wymiana calego elementu taniej mnie wyniesie niz remont licze ze moja mechana weznie max 150 stowki tak ze szkoda sie bawic

Link to comment
Share on other sites

co poprawione? nic nie poprawione...wszystko to samo. Rob jak uwazasz....tak to jest jak o samochod sie nie dba....pozniej powstaja dylematy. W sumie to nie wiem w czym problem. za 1000pln zrobisz wszystko z tylu. a przod na tanszych zamiennikach za ok. 600pln bez kosztow robocizny oczywiscie.

Chyba ze i przod i tyl do generalki to na czesci ok. 2000pln to chyba raczej malo.

Edited by wolf80
Link to comment
Share on other sites

Jazda 1,5 roku ze stukającym zawieszenie, to i tamto do roboty - krótko mówiąc: jak dbasz tak masz. Też mam wujka który zatrzymał się na erze polonezów i jak coś sie nie urwało tzn. że się nie zepsuło. Niestety jego Peugeot 307 tego nie rozumie i teraz wychodza skutki...

No chyba, że jestes w separacji z żoną i masz w tym jakis cel ;-P

Tak czy siak pachnie mi tu szeroko pojętym druciarstwem...

Link to comment
Share on other sites

wolf80 nie zgodze sie ze nic nie jest poprawione w bananach jaki w wahaczach i z tego co wiem sa tuleje metalowo-gumowe a nie plywajace w 2005 roku poprawili zawieszenie bo plywajace to badziew a propo drutowania i innych pytam sie o porade a nie oczekuje obrazania mnie !!! nic nie drutuje samochod jest w 98% sprawny !

Link to comment
Share on other sites

jest sprawny jedzie jak po sznurku na normalnej drodze ale jak poczuje dziure w jezdni to troszke dupka ucieka bez dramatu ! mialem poprzednio vb i bylo juz gorzej wymiana wszystkich tulei pomogla na miesiac puzniej wrucilo pukanie (tuleje drogie firmowe lemma nie chinszczyzna) tak ze teraz chce taki maly experyment zrobic bo mam w dobrej kasie zawieche po lifcie i acla operacja zamknie sie w okolo 600 pln to jeszcze tragedii nie ma


ogolnie wielowahacz w oplu to porazka mialem kiedys amerykanca z stajni gm zawiecha wielowahacz 250000 tys mil !!! tak tak mil i nic cichutko oczywiscie wsio na tulejach metalowo gumowych ! tak dla ciekawosci dodam ze amorki wymieniane byly przy 120000 tys jeszcze z 50 % bylo autko z przebiegiem 21000 przyszlo do polski tak ze to byl tytan niezawodnosci !!!


jest sprawny jedzie jak po sznurku na normalnej drodze ale jak poczuje dziure w jezdni to troszke dupka ucieka bez dramatu ! mialem poprzednio vb i bylo juz gorzej wymiana wszystkich tulei pomogla na miesiac puzniej wrucilo pukanie (tuleje drogie firmowe lemma nie chinszczyzna) tak ze teraz chce taki maly experyment zrobic bo mam w dobrej kasie zawieche po lifcie i acla operacja zamknie sie w okolo 600 pln to jeszcze tragedii nie ma


ogolnie wielowahacz w oplu to porazka mialem kiedys amerykanca z stajni gm zawiecha wielowahacz 250000 tys mil !!! tak tak mil i nic cichutko oczywiscie wsio na tulejach metalowo gumowych ! tak dla ciekawosci dodam ze amorki wymieniane byly przy 120000 tys jeszcze z 50 % bylo autko z przebiegiem 21000 przyszlo do polski tak ze to byl tytan niezawodnosci !!!

P.s. auto bylo mojej mamy bo zaraz ktos zarzuci ze bajki stulam


mysle nad tym http://allegro.pl/zawieszenie-tylne-fiat-croma-vectra-c-signum-i4556654171.html bo mam je na miejscu moge zalozyc sprawdzic jak dziala a w razie wu oddac wzrokowo wyglada na ok w porownaniu do mojego (wszystkie elementy pokryte ruda)

Link to comment
Share on other sites

tak ale to byl 1996 rocznik tak ze chyba rownolegle szedl z vb


a za zawieche zabiore sie dopiero w polowie wrzesnia ( wreszcie urlop ) przekaze co i jak poszlo i czy bylo warto

Link to comment
Share on other sites


ogolnie wielowahacz w oplu to porazka mialem kiedys amerykanca z stajni gm zawiecha wielowahacz 250000 tys mil !!! tak tak mil i nic cichutko oczywiscie wsio na tulejach metalowo gumowych ! tak dla ciekawosci dodam ze amorki wymieniane byly przy 120000 tys jeszcze z 50 % bylo autko z przebiegiem 21000 przyszlo do polski tak ze to byl tytan niezawodnosci !!!

To ile twoja ma najechane?

Link to comment
Share on other sites

Tuleje banana jedynie nie były pływające - ale nawet ich już nie można kupić jako nową część. Także, poczujesz ironię życia jak kupisz cały tył dla tuleji banana i okażę się zużyta - i wymienisz na nową pływającą.

Dla mnie rzeźba w g*** - wsadzanie używanego zawiasu, hamulców pod ideą, że niby poprawione.

Link to comment
Share on other sites

wolf80 nie zgodze sie ze nic nie jest poprawione w bananach jaki w wahaczach i z tego co wiem sa tuleje metalowo-gumowe a nie plywajace w 2005 roku poprawili zawieszenie bo plywajace to badziew a propo drutowania i innych pytam sie o porade a nie oczekuje obrazania mnie !!! nic nie drutuje samochod jest w 98% sprawny !

no tak...tylko to poprawione. Ale w sumie efekt koncowy jest taki ze przy zmianie czesci te tuleje sa niedostepne. I zmuszony jestes zakladac plywajajce. A jak juz wspomnialem ja banany zakladalem w postaci zamiennikow za ok. 120pln/szt. i przejechalem na nich 50tys.km. i nie wykazuja zuzycia. Cos mi sie po glowie kolacze, ze ktores tuleje w zawieszeniu w vectra c/ signum, croma, AR159, saab 9-3 plywajace mozna bylo zastapic zwyklymi tulejami z astry g. Tylko nie moge sobie przypomniec ktore tuleje to byly. Moze ktorys z kolegow pamieta, bo na 100% ktos tutaj to robil, tu lub innym forum opla....pamietam jak czytalem o tym.

Link to comment
Share on other sites

Kolego przy takim przebiegu nie takiej opcji żeby robić zawieszenie :39:

z tyłu lecą tylko banany i amory, no i oczywiście gumy stabilizatora.

Link to comment
Share on other sites

  • Cretux changed the title to Zawieszenie Vectra C / Saab / Croma

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP