Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jamelmar

Stuki w silniku 1.8 FILM :)

Recommended Posts

Witam

Wiem ze problem pojawiał sie na forum, lecz zamieszczam mój przykład z filmem

Chce abyscie poradzil mi co to sa z stuki i jak sie ich pozbyć.

Kolektor zaspawany

popychacze wymienione

Pozostaja wtryski badz kolektor dolotowy

Stuki zaczynaja sie w górnej czesci silnika czas na filmie 0:30

Film

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz jeszcze

który to rok

jak silnik ile ma najechane

i jakim zalałeś olejem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rocznik 2001

silnik Z18XE 125km

przebieg 195 000 na liczniku ale faktycznie ma ok 295 000 (sprawdzone w serwisie opla)

olej Valvoline Max Life 10/40 (na innych olejach zachowuje sie tak samo)

Dodam że auto nie bierze ani grama oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to jednak wygląda na popychacze, może któryś był felerny ?

mierzyłeś kompresje ? Na ciepłym silniku się wycisza czy tak samo stuka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popychacze zostały wszystkie wymienione

Kompresja równa, na ciepłym silniku tak samo...

slyszałem ze moze to byc kolektor dolotowy i jakies w nim klapki, badz uszkodzony wtryskiwacz paliwa gdyz czasami zdaza sie zakrecic dłuzej aby odpalił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klepanie klapek regulujących długość dolotu można przynajmniej w x18xe1 ( w zasadzie niemal to samo co Z18) wyeliminować odpinając jeden wężyk podciśnienia (znajduje się od tyłu i dołu kolektora) i zaślepienie go śrubką. Klapki te są sterowane podciśnieniem i po takim zabiegu ustawiają się z tego co pamiętam w pozycji dłuższego kanału dolotu. W zasadzie najlepszy byłby stetoskop by nie strzelać.

Edited by tomoomt82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli w takim wypadku co mam z zrobic? Nakierujcie mnie ktore to wezyki. Czyli w 100% winny jest kolektor doltowy?

widze ze nikt nie ma pomysłu.. ;(

Please login or register to see this quote.

mogłbys mnie nakieowac ktore to węzyki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...