Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Isztar

Vectra C 1.8 122km / 1.8 140km

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Planuję zakup VC z silnikiem 1.8 - moc w zależności od znalezionego egzemplarza i rocznika. (budżet to 20tys)
Na wstępie chciałbym zapytać czy ktoś nie ma żadnych namiarów na kogoś kto sprzedaje w Radomiu lub okolicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Moją nową Vectre chciałbym po jakiś czasie wyposażyć w instalację LPG. I tutaj pytanie do osób które znają się na rzeczy... jakie podzespoły są najlepsze na dzień dzisiejszy do założenia instalacji LPG (chciałbym zacząć szukać odpowiedniego zakładu).
Słyszałem że wtryski Hanna zielone tylko czy do każdego silnika zielone?

Znalazłem takie info na stronie która zakłada instalacje LPG:

Wtryskiwacze HANA występują w 3 rodzajach w zależności od wydajności:

- dla pojemności silnika 800cc ~ 1,200cc (130 ± 1.5 litra/min) - kolor czarny

- dla pojemności silnika 1,300cc ~2,000cc (154 ± 1.litra/min) - kolor czerwony

- dla pojemności silnika 2,000cc ~5,400cc (175 ± 1.litra/min) - kolor zielony

Jak to będzie z Vectra 1.8 ? Jeśli ktoś się zna na rzeczy to proszę o rozpiskę najlepszych komponentów pod lpg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź.
Przyczyniacie się że Vectrunia będzie piękna i zdrowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak naprawdę to wszystko zostało już napisane... Czy na tym forum czy na lpg-forum - wystarczy poszukać. A zastanawia mnie, że jeszcze auta nie kupiłeś, a już się martwisz, by po jakimś czasie jakie wtryski wsadzić ?

1.8 140km to tylko polift - zapomnij za 20.000 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupi kupi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

reset - nie martwie się a chciałbym zrobić początkowy kosztorys ile taka instalacja będzie kosztowała u mnie w mieście... także nie wiem w czym widzisz problem?

I widziałem sporo ofert 1.8 140km w granicach poniżej 20tys - wiadomo rozrzucone po całej Polsce ale jednak są, a nóż może trafi się gdzieś w okolicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie dozbierasz kasy albo przejdziesz na przedlifta to ta twoja Vectrunia będzie po powodzi albo ściągana z przystanku. Albo limit kredytowy sobie otworzysz u mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie to dobra oferta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

silnik lepszy do zagazowania a przy okazji buda poliftowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To rozumie, bo to jest rozsądne, ale nie w w/w przypadku. Bo:

a) zanim uda mu się kupić zadbane auto - strzelam za rok - już inne wtryski będą lepsze niż Hana i ich klasie cenowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> kupi szybko auto - to będzie miał pilniejsze wydatki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem co takiego super jest w wtryskach HANA... Może do 2.0 t to ma sens ale do 1,8 czy to 122 KM czy 140 KM nie widzę sensu żeby zakładać droższe. Mam valteka w 1.8 125 KM, w 2.0 136 KM a znajomy ma w 1.8 140 KM i nie widzę problemu. gadałem ze znajomym gazownikiem i powiedział to samo, że to tylko wyższa cena a sens zakładania HANY czy BRC jest dopiero przy mocniejszych silnikach.

A to, że najpierw liczy koszty a potem bierze się za kupno uważam za słuszne bo potem pojawia się rozczarowanie i nie przespane noce bo nie wiadomo skąd kasę wziąć na części. Lepiej od razu się przygotować i być świadomym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym na Twoim miejscu wywalil valteki poki jeszcze Ci chodzi silnik. Kupilem auto zagazowane juz gazownik tak zachwalal te valteki ze malo sie nie oplul. Po roku wypalone gniazda zaworow wylotowych i zawor wygladajacy jakby go ktos obgryzl. Okazuje sie ze szare valteki lubia przelewac i ogolnie sa do d...u mnie skonczylo sie remontem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wypowiem się na temat szarych valteków. Ale mam czerwone i niebieskie. Czerwone są jeszcze świeże ale niebieskie już zrobiły sporo km i nie narzekam, następne auto też będzie na valtekach. Wypalone gniazda to albo wada fabryczna albo tak gazownicy się popisali. Każdy gazownik zachwala to na czym najlepiej zarobi chyba, ze sie go dobrze zna to jest szansa, że podpowie dobrze. Ja mam zaprzyjaźnionego gazownika i ani chwalił ani narzekał na valteki. Stwierdził tylko, że Hany mają sens przy większej mocy rzędu 200 KM lub przy turbo co ja sam uważam za prawdziwe. Ale ile ludzi tyle opinii.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepne się pod temat.

Posiadam Vectre C po lifcie z końca 2005 r. silnik Z18XE 122 KM od 4 lat.

Po zakupie zainstalowałem gaz ...... i jestem bardzo zadowolony. Gaz firmy STAG i Valteki te czerwone. Ogólnie autem zrobiłem już 150 tyś.a licznik wskazuje 300tyś. Zdecydowanie polecam ten silnik 122KM. Przez okres użytkowania auta praktycznie żadnych usterek. Formuła 1 to to nie jest ale jak się dobrze wkręci to idzie jak dzik w kapuście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sojus Nieuzasadniona wypowiedź. Ale przecież HANA rządzi a valtek to g..no. Nawet wypalona.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

@bodek420 czerwone są cichsze ale i wolniejsze więc na starcie trochę słabsze. VC (przynajmniej u mnie) na początku się ładnie zbiera (w porównaniu do innych silników tej mocy i tej pojemności) a potem słabnie więc czerwone tu akurat to nie najlepszy wybór ale nie najgorszy co do valteków skoro tyle km zrobiłeś.

Niektórzy zawsze będą ubóstwiać HANE i wmawiać to innym nawet gdy przyjdzie im wymienić je za kilka razy większą kwotę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale co kto lubi.

Edited by Kamillo0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co wstawiać gaz i marnować silnik? Dane z wczoraj 7,3 benzyny na 100 km w cyklu mieszanym przy prędkości poza miastem w granicach średnio 140 km,a w mieście non stop w korkach w VC 1,8 140 KM 2006 rok hatchback. Raptem oszczędziłbym 10 zł na gazie. A przy koszcie 2800 za instalację, plus zmniejszony bagażnik, częstsze przeglądy czy gra jest warta świeczki? No chyba ze ktoś wali z 50 tyś rocznie to może i tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To kolego policz jakie Ci wyjdzie spalanie - 740 km na 55 litrach benzyny z czego 400 km to trasa, 340 miasto, korki i światła. Dodam, że trasa to 5 oso na pokładzie + pełny bagażnik, więc z lekka obciążona troszkę Vectra była. Co do wyboru dobrej instalacji jak słyszę, że za 2200 jest super a i za 2800 jest też extra to troszkę to dziwi. Nie odradzam broń boże LPG bo miałem w kliku autach, i gdybym miał spalanie na poziomie 9-10 litrów to pewnie też do VC bym założył.

A co do wymiany oleju na benzynie co 10 tyś km to kwestia sumienia każdego z nas.

Edited by Karmoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

W cyklu mieszanym 7.3 - ok na trasie tak i nie przy 140 - jechałem na ostatnie święta z Anglii do PL VC 1.8 140KM i nie uwierzę ze przy 140 spalanie bedzie 7.3

To kolego policz jakie Ci wyjdzie spalanie - 740 km na 55 litrach benzyny z czego 400 km to trasa, 340 miasto, korki i światła. Dodam, że trasa to 5 osób na pokładzie + pełny bagażnik, więc z lekka obciążona troszkę Vectra był

Edited by Karmoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przegląd robisz pierwszy po 5 tys, potem już samemu. Bo Chyba takie rzeczy jak filtr umiesz wymienić więc po co ten przegląd a jak widzisz coś niepokojącego co też raczej sam potrafisz zauważyć to wtedy jedziesz do gazownika. Dodatkowa sprawa, że przegląd to koszt 20-50 zł (przynajmniej u mnie) więc żaden koszt przy takiej oszczędności.

nawet te 10 zł w skali roku robi różnicę ale co kto lubi. Nie każdy musi mieć auto w gazie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Cena zależy od rejonu, od części i od gazownika. Jeden za to samo weźmie więcej drugi mniej jak to w każdej dziedzinie bywa. Co do części. Jak już wspomniałem przy autach o mocy do 150 KM bez turbiny myślę, że valteki to dobry i nie drogi wybór a sensu dopłacania do hany a tym bardziej do brc nie widzę i wtedy cena nie wzrasta. Ale tu już są zdania podzielone i niech sobie każdy montuje co chce byle przy tym nie oczerniał wszystkiego wkoło.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co napisałeś wynika, ze w VB miałeś/masz valteki. Źle napisałeś czy sam sobie zaprzeczasz?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak jednego słowa a wszystko wyjaśnia. To gratuluję szczęścia bo ja na valteki nie narzekam i kolejne też będą na valtekach.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . u mnie w Z18XE tez są te czerwone zaworki , które mi się nie podobają i działają w komplecie z stag300 . Montaż był przy 104t. i dziś przy ok.300t. na zimnym silniku tak trochę olejem zalatuje z wydechu . Spalanie na 41L. lpg = 400-465 km + pb na podpałkę .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czerwone zaworki to nie znaczy, że to na pewno valtek ale co by nie było to prawie 200 tysi na gazie i jednych wtryskach wiec tylko się cieszyć z takiego wyniku.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> Jeśli oczywiście wszystko jest dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Uzasadnij wypowiedz. Tylko nie pisz że znajomy znajomego powiedział... U mnie w rodzinie w VB 1.6 16v wytrzymały 80 tys km, potem wymiana na nowe za 118 zł i dalej jazda. Auto sprzedane przy 340 tys Praca silnika przez cały okres idealna.

Teraz rodzice śmigają VC 1.8 122 KM kupiona przy 180 tys, w tej chwili 240 tys i silnik na LPG pracuje tak jak powinien. Oczywiście pod maską VALTEKI czerwone

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dla mnie możesz wstawić i złote za 10 000 zł ale nie odradzaj innym bo moim zdaniem w tym temacie nie masz racji.,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo podstawiłbym Ci auto do przetestowania.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ok, są silniki które muszą mieć precyzyjną instalację, i precyzyjny wtrysk. Dla nich niech będą np. wspomniane w dyskusji hany.

Sam wiesz że silniki Opla 16V nie są jakimś cudem techniki, więc Valteki jak najbardziej dają radę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> ]

I jezdzi na nich setki, jak nie tysiące zadowolonych ludzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdania są podzielone. Nie ma co dłużej się spierać bo każdy swoje zdanie ma, ma do niego prawo i przy nim zostanie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaśmiecę trochę i zapytam czemu w niektórych tematach są strzałki "pomógł" czy coś takiego a w innych nie? Np w temacie o rozkodowaniu VIN takich strzałek nie ma.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie nie koniecznie związane z tematem, ostatnio wpadła mi w ręce książka sam naprawiam vc i tam nie ma wzmianki o 1.8 140 jest tylko 122 KM czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest między nimi różnica oprócz tego że 140 jest poliftowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmienne fazy rozrządu, ma ten poliftowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...