Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

giose

Proszę o radę - czy warto pchać się w ten silnik i auto

Recommended Posts

Jutro jadę oglądać Vectre 2,2 DTi. Auto ma 273 000 km. Blacharkę ma zrobioną,ogoólnie wydaje się być spoko. TYLKO - właścicielka mówi o zapalającym się check engin i że sprawdzał to mechanik.Stwierdzono że do wymiany jest zawór egr. Ila taka wymiana kosztuje?Cena auta to 6300 do negocjacji.

Zamieszczam linkt do aukcji. Pomóżcie bo nie wiem czy warto jechać.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zderzak przedni prawy także był lakierowany, nie wiadomo jak reszta przodu......

Co do Checka i EGR-u - to nie jest straszny problem. A przebieg.... cóż.... jeżeli jest prawdziwy to moim zdaniem jest ok. Te silniki nie mają jeszcze problemu z takim nalotem. Ale zapytam inaczej - wolałbyś jakby w tej VB było 170 tys km..??? cofniete z 270??(bo to kosztuje 50 zł..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znasz kolego chociażby cenę przybliżoną tej całej akcji z EGR-em? Nigdy nie miałem diesla i po prostu boje się tego auta. Nie wiem ile targować na ten egr. Ogólnie zastanawiam się nad silnikiem 2.5 v6 +gaz. Ten rozważam bo jest blisko mnie,ma zdrowe blachy,jest możliwość zamiany na inne autko(ja mam Clio2) i nie musiałbym pokonywać całej Polski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam w domu auto z tym silnikiem i przebieg ok 280tys km, auto dalej jeżdzi normalnie i nic się z nim nie dzieje także polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam opinie i więcej jest pozytywnych,chociaż i zdarzają się naprawdę bardzo negatywne. Ale nadal nie dostałem odpowiedzi o ten AGR. Ile wymiana kosztuje? Chcę konkretną sumą krzyknąć przy ewentualnych negocjacjach. Szukałem na internecie ale rozbieżność jest ogromna. Jedni piszą za 1500 a inni że samemu można i za w 200zł się zamknie wymiana. Gdzie prawda?

PS. Bardzo podoba się mi tempo w jakim dostaje od Was tutaj odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Konkretne forum i konkretni ludzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze - ja bym nie wierzył w to że jest to tylko zawór EGR - gdyby tak było to mechanik lub właściciel wymieniłby to i nie straszył klientów - wymiana to 10 min roboty, koszt zaworu w zależności:

- nowy oryginał wahlera

Please login or register to see this link.

- nowy zamiennik jakiejś firmy

Please login or register to see this link.

- używany jak najbardziej wystarczy

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Problem polega na tym, że SAM musisz podpiąć pod kompa i sprawdzic jaki jest KOD błędu - jeśli p0400 (który jest związany z układem podcisnienia i m. in. zaworem EGR) to smiało mozesz brać auto.

Bład związany z pompa wtryskową - to spory wydatek (1500zł - 2200zł) i być moze dlatego chca auto sprzedać. Absolutnie tu nie strasze - silniki same w sobie są pancerne i jest na forum kilku użytkowników którzy maja po 450 000km i więcej i jeżdżą. Wadliwe sa pompy wtryskowe dlatego to musisz sprawdzić!

Auto wygodne, w miare dynamiczne ale jeśli zajechane - to problematyczne jak to w dieslu.

Poza tym przód bity - ewidentnie widac inny odcień lakieru na błotniku i masce, ponad to zderzak jest ze zwykłej wersji a nie 2.2 DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo zamiast EGR może zacinać się czujnik podciśnienia N75 jeśli mnie pamięć nie myli ale to też nieproblem

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylna klapa jakby miala inny odcien i kijowo spasowana ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego boje się diesla jak ognia. Boje się że trafię zajechany silnik. Sprawdzić nie mam gdzie i jak. Ojciec ma od 3 lat focusa tdci 115kM i to porażka. Wtryski,pompa,turbo itp. A był niby taaaaaki zadbany. Z 2 str słyszałem że jak silnik zadbany to można właśnie jeździć i jeździć. Czuje się rozerwany. Zawsze miałem auto w benzynie. Marzy się mi vectra 2.5 v6+dobry gaz. Zależy mi tylko żeby silnik był zadbany. Blachy itp można naprawić. Naprawa silnika to już problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem dwa dizle, jeden 2.0 DTI przy sprzedaży miał ponad 260tys i nie miał problemów, drugi był 2.2 DTI i poza skrzynią biegów również nie miałem problemów, sprzedał sie przy przebiegu 216tys chyba i jezdzi do dzis

teraz mam benzyne i w zyciu juz nie zamienie na dizla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To samo mówi mój ojciec. Tylko że znowu chciałbym z gazem. Silniki benzynowe,głównie 2.5v6 dobrze znoszą gaz ? Jaka cena byłaby rozsądna za benzynę z gazem np. 2.5 v6,lecz niekoniecznie i przebieg w okolicy 200-250tys przebiegu.

Dałbym ogłoszenie na forum że szukam auta ale nie mam uprawnień.

Edited by giose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bardzo dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam że tak miotam się jak żyd po pustym sklepie,ale chyba rozumiecie. Znalazłem 2 auta które odpowiadałyby mi najbardziej. 2.5 v6 +gaz. Mają oba spore przebiegi ale różna rozwiązania z gazem. Jeden ma blow a drugi nie. Oba są po wymianie rozrządu 20tys temu. Blachy ogarnięte. Ocenilibyście czy warto?

1.

Please login or register to see this link.



2.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież oba to przedlifty - ja bym odpuscil, poza tym auta ze zrobiona blachą pod sprzedaż - zapewne po zimie masz powtórkę z blachą...


Poza tym w pierwszym poście auto było za 6000zł a tu za 3000 - to spora różnica w stanie auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I czego się spodziewasz kolego po takiej V6 jeżdżonej na gazie kilka lat?? Gdybyś kupił bez gazu i wtedy założył LPG to rozumiem..... a wiesz ile rozrząd do V6 kosztuje???

W dieslu nie musisz wymieniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to ze w dieslu jest łancuch to nie znaczy ze jest wieczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w DTI jest - jeśli nie jest - to auto/silnik szrot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a po czym to stwierdzasz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

roberto, nie mieszaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja mam 2,2 dti i leje co tylko wlezie

nadal jezdzi i odpala co rano

2,2 to nie to samo co 2,0 - pompy są trwalsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

osobiście wziął bym chyba v-ke, ale mając diesla ze 150KM na pokładzie na razie jeżdżę i nie odpuszczam VW

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

2,5 v6 chce z gazem. Nie stać mnie na kupno 2.5 benzyny za okolo 6 ty i założyć gaz za około 3 tyś. Dlatego szukam od razu z gazem. Znalazłem jeden po wymianach rozrządu itp. Z wyglądu też się mi podoba. Tylko muszę sprzedać swoją strzałę aktualna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tutaj nie wierze jakoś w przebieg -

Please login or register to see this link.

tutaj jest mój typ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Jeśli tamte za około 3500 waszym zdaniem są słabę to szkoda,bo myslałem że $ bym zaoszczędził

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie chce mi się przeglądać o tej porze, sobotnio- niedzielny wieczór, ofert z olx'a

ale jak szukasz vałki z gazem za trzi klocki to powodzenia życzę w bezawaryjności

i nie pacz na przebieg, to jest b.latwo skorygowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otóż to.... za 3 klocki to ja nie wiem jakie auto w dobrym stanie można kupić. Próbowałem w lipcu kupić coś dla brata na pierwsze auto i masakra z taką kasą... zawsze coś nie tak, jak nie technicznie to prawnie..... ma ktoś jakiś pomysł?????

Ja swoją starą Viki z silnikiem diesla którą przejechałem 120 tys. km w 5 lat sprzedałem, miało być coś innego ale znalazłem fajną viki B z silnikiem diesla 101 KM, dołożyłem tysiąc i jeżdżę sobie znów Oplem w dieslu.... ale trzeba wiedzieć jak taki diesel ma jeździć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> by był OK. A na używany kilkuletni LPG to mnie nikt nie namówi....bo to jedna wielka kupa... A kiedyś

jeździłem 2 lata VW passatem B3 na monowtrysku z gazem.... ale to inna historia...

Edited by Jaczyg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A po tym, że te silniki/łańcuchy są pancerne! I jeśli ktoś robił coś z łańcuchem to przyczyna zawsze jest tylko jedna - nie dbał o właściwy stan i właściwy olej! A jeśli olej był niewłaściwy lub było go mało to nie tylko łańcuch ucierpiał, turbina i inne podzespoły także. Wtedy taki silnik to szrot. A jeśli ktoś nie dbał o silnik to dbał o zawieszenie? O hamulce? Na pewno nie. To oznacza że trafiłeś na kierowcę który naprawiał auto jak już coś się urwało na trasie albo przeglądu nie chcieli podbić. Takie auta omija się z daleka!

Autor tematu widzę tak samo wierzy w cyferki o przebiegu jak i w hasło "świeżo po wymianie rozrządu" - nie wyobrażam sobie kupić 2,5 V6 i nie wymienić rozrządu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...