Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Cziff

SWAP

Recommended Posts

Witam!

Posiadam Viki 1.6 16v, od jakiegoś czasu myślę o kompletnym SWAP'ie na 2.5 V6 i tu moje pytania...

1. Jakie są zbliżone koszty takiego SWAP'a w warsztacie (bo sam nie mam miejsca, czasu i umiejętności na to...)

2. Znacie jakieś warsztaty na Warmii i Mazurach, które to robią??

Mowa tu oczywiście o 2 aucie dawcy 2,5, europejczyk albo angol??

ps. w moim 1.6 mam instalacje LPG, raczej do 2.5 trzeba by nowa wstawić??

Edited by Cziff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki swap to już wyzwanie. Sama zmiana jednostki napędowej + skrzynia + ECU + pompa paliwa + zawieszenie (bo co innego w X16XEL, a co innego w V6)...

Oczywiście da się, ale nie tanio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Podstawa - buda musi być zdrowa. Bo ładować szmal w przerdzewiałe nie warto i kropka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buda i podwozie zero rdzy, jedynie przód był lekko puknięty i zderzaczek lekko odstaje od lamp... dlatego właśnie rozważam takiego swapa, tylko wszystko zależne od kosztów...

Edit \/

nie fakt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Cziff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to juz jest logiczne bo w 2.5 masz szesc garow a w 1.6 tylko 4

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odezwij się do odorka - PO WiM

Powie ci co i jak i ew. zrobi przekładkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę studzić twoich emocji co do swapu ale mnie taki swap z 1.6 na 2.5 (zrobiony porządnie)wyszedł ponad 10k więc jak nie jesteś jakoś specjalnie przywiązany do auta to zastanów sie czy chcesz pakować tyle kasy w swoją VB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to Ty Kolego robiles swap-a z Mackiem K. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spoko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tez mi sie marzy V6 ale w VA jak u Macka. Ale nie teraz i jak cos to juz 3.0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i wiem ze tanio nie bedzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe to już lepiej odrazu 3.2, nie bedziesz musial 2 razy przekladać ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Musze sie doedukowac na temat 3.2. To juz chyba silnik na lancuszkach rozrzadu jest, co? I taki malo "oplowski" mi sie wydaje, bo to juz jest chyba wytwor GM, czy sie myle?

Ja tam lubie R4 Opla na big blocku. Chcialbym zdobyc w Australii blok z Holdena Rodeo (to jest silnik jak 2.0 8V) tylko ma 2.4 pojemnosci skokowej. Zalozyc na to glowice 16V, dac ostre walki, wystroic i mysle ze 180-190KM by bylo. Kto pomoze logistycznie bo nie planuje przejezdzac przez Australie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 2,6 3,0 i 3,2 to taka sama konstrukcja

wszystkie na pasku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobrze wiedziec, dzieki!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

3500zł mnie kosztował taki swap.

Nie daj się skusić na 3.0 i 3.2 bo niby ta sama konstrukcja, ale w VB fabrycznie nie występował, stąd doszło by mnóstwo dodatkowych kosztów. Najlepiej kupić całe auto dawce i wszystko przełożyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no chciałem kupić dawce całego 2,5 i resztę gratów które by zostały sprzedać oczywiście... tylko dalej zastanawia mnie koszt zamiany tego wszystkiego, nie licząc już zakupu dawcy, 3500zł za sama robociznę, czy z dawcą już i czy sam robiles Primex??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle za wszystko. Robiłem sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę takim autem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Właśnie tym po primexowym. I zawszę na "gwarancję" jeżdżę do niego. Mam blisko, lubię wiedzieć jak coś zostaje wykonane. Primex odwalił kawał dobrej roboty bo to JEŹDZI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jakieś drobne drobnostki wyskakują ale zaraz to się poprawia. Albo jest w planie poprawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kolego polecam ci byś się wyeedukował, znalazł miejsce, wyposażył w nażędzia i zrobił to sam. Wiadomo łatwo nie będzie ale potem zawsze wiesz że czegoś nie dopilnowałeś albo coś. Jak ci zrobi to mechanik jakiś "obcy" to zapewne na pałę i byle by szybko i grosz przydusić i by kaska się zgadzała. Potem będzie cię kroił na bzdetach o których zapomniał albo mu się zwyczajnie nie chciało.

Zawsze się dogadać z kimś z forum kto by się zaoferował w pomocy.

Edited by xmaslakx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i co z tego, jak słupek jest taki sam i pasuje p&p?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pytanie, planuję swapa na 2,5 lub 3.0.

Obecnie mam x18xe 98r w przedlifcie, zaś mam okazję kupić poliftową 00r x18xe1 z padniętym motorem za grosze.

Jak rozumiem, prościej swapa zrobić na bazie poliftowej x18xe1 czy też przeliftowe x18xe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma wiekszej roznicy

i tu i tu wszystko do wymiany poza piastami

ktore w polifcie sa juz na 5 srub

Share this post


Link to post
Share on other sites

I w jednym i w drugim caly wozek musi wyjechac w calosci a na jego miejsce uzbrojony, nowy.

Bez roznicy jaki byl silnik.

Jesli to xe1 ma tylko uszkodzony silnik to mozna jeszcze na tym dobrze wyjsc.

Twoje wozidlo z dobrym motorem puscic dalej a xe1 poswiecic na swapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SWAP x16xel na x25xe sam w sobie trudny nie jest jak masz dawce to idzie to zrobić tylko... no właśnie tylko mało który warsztat chce się tym zająć (bynajmniej u mnie w mieście) dlatego dużo rzeczy musiałem robić sam ale z pomocą kolegów z forum dałem rade a mechanikiem nie jestem tak więc jak masz dawce czas i pieniądze to do przodu!!!

PS ja się zmieściłem w 5000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie chciałem się dowiedzieć, czy potrzebna mi jest ta polifotwa, bo np. ma ileś tam gratów pasujących do 2.5.
Bo jak tak, to wolę wsadzić do swojej przeliftowej, i nie kupować nie potrzebnie polifta, w kolorze który mi się zbytnio nie podoba.
Chociaż jakby go zrobić, albo na części rozebrać, to można na tym wyjść na +.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...