Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

AlAraf

Martwy panel z zegarami - wieszanie się komputera

Recommended Posts

Czy ktoś z użytkowników Vectry C 1.9 Z19DTH miał taką przypadłość, że panel z zegarami po przekręceniu stacyjki był martwy (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, liczniki - ikonki, z wyjątkiem ikonki silnika) i pomagało jedynie odłączenie na chwilę akumulatora? Gdy pojawia się ten problem, to samochód uruchamia się i jeździ normalnie telko panel jest niepodświetlony a wszystkie wskazówki na zero.

Kiedyś miałem już taką sytuację i jak zadzwoniłem do serwisu to powiedzilei mi, że tak się zdarza (kazali wyłączyć i włączyć silnik, a jak to nie pomoże odłączyc na chwilę akumulator). Ostatnio jednak w ciągu tygodnia zdarzyło się to już dwa razy. Zaczynam się zastanawiać, czy nie pada komputer. Czy ktoś przerabiał ten temat? Od razu odpowiem, że komputer diagnostyczny w ASO nie wykazał żadnego błędu.

W trybie serwisowym (wlączone radio, przycisk Settings przez 10 sekund,a potem BC) pokazuje mi:

HW: D2.05//05.09.2007

SW: 10.11.2006/O//8.0.0/-----

Code: 011 Ver: 00 DD 6.4/6.0/-.-

Może jest jakiś "Windows Update" ;-) który naprawi ten problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz opisany taki sam problem

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę że "lut update" naprawi problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)) kolega zapodał dobry link czytać i brać się do roboty. Do tego proponuję odpowiednim psikadłem do styków poprawić złącza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zimny lut nie tłumaczy dlaczego odłączenie i podłączenie akumulatora przywraca panel do stanu normalnego. Gdyby przyczyną był zimny lut, zaśniedziałe gniazdo lub inny problem z przewodzeniem to odłączenie i podłączenie akumulatora nie miałoby żadnego wpływu.

Objawy wskazują bardziej na błąd w oprogramowaniu albo uszkodzoną kość pamięci komputera, w której przechowywany jest soft. Pytanie czy tylko u mnie tak się dzieje, czy już ktoś przerabiał taki sam problem. Poza tym, nie chodzi o jedna kontrolkę, tylko o cały panel (zdechłe podświetlenie, wszystkie wskazówki martwe, licznik, ikonki, itd.).

Zrobiłem zdjęcie gdy panel padł:

0df7ba3c2de585bcgen.jpg

Po odłączeniu na 10 sekund akumulatora i ponownym podłączeniu wszystko ruszyło.

Edited by AlAraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dziwne ze nie pokazuje błędu (czy aby na pewno podłączają techa/opcoma czy jakiś inny wynalazek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzali w ASO, więc chyba na Techu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dziwne strasznie

po odpięciu licznika wywala komunikat w innych modułach typu brak połączenia z licznikiem

u ciebie wszystko wskazywało by na licznik ale tak jak pisałem dziwne to że zero błędów

Chyba że chodziło im o to że błędy były ale nieaktywne i osły wykasowały po czym żaden nie powrócił wtedy to normalka i obstawiam licznik i nawet mogą być zimne luty

No ale pasuje odczytać nawet nieaktywne błędy bo aktywnych miał nie będziesz przy zimnych lutach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i tu się mylisz w sprawie zimnych lutów , jak zegary opadną wystarczy otworzyć drzwi albo na chwilę włączyć awaryjne i wszystko wruci do normy temat wielokrotnie przerabiany sam to miałem i poprawienie lutów naprawiło problem i jest spokój ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maiłem dubla w przyczynie. Luty jedna sprawa a druga która wyszła później to zaśniedziało gniazdo bezpiecznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko pięknie ale błędy były na 100000% a tu kolega opisuje coś przeczącego tak jakby każdy moduł był walnięty w tym aucie co raczej jest nie realne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i bardziej prawdopodobne jest to ze trafił na taki kompetentny zakład zwany aso

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpadnij do mnie to luknę na to, coś się wymyśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie kupiłem Autolink AL539b i spróbuje dzisiaj podłączyć. Nie jest to Tech2 czy OP-COM, ale może coś pokaże (

Please login or register to see this link.

)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecie z tym śmieciem nawet z silnika będziesz miał problem odczytać błędy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> (lepiej trzabyło w elma zainwestować to samo byś nim zrobił )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czemu śmieciem, jakie problemy z odczytem błędów??? Nie miałem najmniejszych problemów z odczytem danych OBDII, co w przypadku ELM327 nie zawsze jest takie oczywiste (wiele osób narzeka na problemy z komunikacją, że wywala nieistniejące błędy, itd.). ELM327 wydaje się tańszy, ale jest to tylko sam kabelek do którego trzeba jeszcze dokupić soft za ok. 250-350 zł (ScanXL Std, PCMSCAN, MaxiEcu, itp.), żeby cokolwiek tym zrobić. Zamiast tego dokładam 50 zł więcej i mam AL539b, którym dodatkowo mogę sprawdzić akumulator (sprawdza również akumulatory żelowe i AGM, co akurat mnie się bardzo przyda), przetestować ładowanie i rozruch oraz sprawdzić elektrykę w samochodzie (mierzy napięcie AC/DC do 30V, prąd do 20A, testuje diody i oczywiście test ciągłości, z omomierzem do 500 ohm).

Ale wracając do tematu, żadnego błędu po OBDII nie znalazł (w sumie to to dobrze). Teraz tylko pytanie, czy w ASO wykasowali ewentualne błędy dlatego ich nie widać czy błędy są, tylko OBDII do nich nie ma dostępu. Nie mam oryginalnego OP COMa, żeby sprawdzić pozostałe moduły, a klona z oczywistych względów nie zamierzam kupować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szczerze nie dziwię się że nie znalazł ten sprzęt błędów bo to jest tylko pod silnik i działa można powiedzieć identycznie jak elm tyle że droższy i zapomnij że tym odczytasz coś więcej jak kody błedów z silnika i to nie wszystkie

pierwsze podejrzenie moje jest takie ze twoje auto nie było podpinane pod żadnego techa/.opcoma dlatego zero błędów bo nic innego nie czyta z tego auta błędów jak te wyżej wymienione plus mdi ale to inna bajka

powiem jedno takim sprzętem możesz szukać wiatru w polu a nie naprawiać auto

trza było odżałować dołożyć i kupić oryginalnego opcoma. A nie to jedź do pana Kazia na garaż podepnie chińczyka i odczyta ci błędy za 100zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...