Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
marek1185

Z22SE Problem po remoncie

Recommended Posts

Panowie ile wytrzymują nowe uszczelniacze? Obstawiam że to ich wina jako że kopci tylko i wyłączeni po dłuższym postoju przez chwilę.

Mechanik robiący remont stwierdził że to może być wina ale po mojemu 11 miesięcy czy też 10 tys km to niewiele jak na silnik który miał remont. Stwierdził że z tym można jeździć ale u mnie takie coś nie przejdzie.

Dziś nie mogłem być przy sprawdzaniu fury ale kompresja ok, świece czyste suche zostaje mi walka z nim w pon lub wtorek jak się uda wyjść wcześniej z pracy.

Edited by marek1185

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kupnie wozu i zrobieniu 300 km w trasie zniknął olej i zaczął kopcić jak się okazało padła uszczelka. Po rozebraniu leciało już hurtem a silnik był tak zawalony w środku że czyścili go 3,5 dnia by doprowadzić go do stanu jak z nowości. Mechanik mi znany robił u nas wszystkie samochody w domu jak i ma dużo klientów. Remontów również trochę porobił a i gość z głową. Zanim mi go oddał powiedział jest zrobiony tak byś nie przyjechał do mnie że coś jest nie tak silnik jak nowy. A wie że jestem upierdliwy.

Jednak skoro było wymieniane to dziwne że już teraz pojawiły się takie oznaki. Czyżby słabej jakości uszczelniacze były?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobnie pierscienie glowica robiona uszczelki nowe odbieralem go z warsztatu przy zakupie. Minelo 1500km nadal motor docierany a ja na 600 km 1l oleju i co mam myslec? Niby ma 180000 przejechane a lpg rok niedawno minol . Olej warszat lal mobila 10w40 wiec taki dolewam ale po czytanu na forum chyba zacze mieszac mu 5w40. Bylem dzis w tym warsztavie i powiedzieli ze mam zrobic 10k i na wymane dop moga cos robic z tym bo traz to on dociera sie. Znam sie troche i tyle oliwy nie powinien ssac a poci sie ciut kopci a halas raczej z lancuszka dobiega. A i jeszcze powyrzej 2000 obrotow blad p0327 gdy obroty spadna nie razi mnie to w oczy. Mam tez wrazenie ze po zapaleniu sie tego bledu auto niema mocy takiej jak na 2.2 motor. Mialem va 2.0 i szla jak przecinak palowana strasznie licznikowi skali brakowalo a oleju nic nie brala nawt przez 100000km co nia przejechalem.

Witam dzis cos nowego odkrylem w aucie grzebiac sobie pierduliki. Mianowicie demontujac filtr powietrza zauwazylem na odcinku wejscie odmy a przepustnica olej ktory za pewne przepala sie z mieszanka paliwowa. Kolejne pytanie brzmi czy to z tego oleju mi bierze czy czesc? Jak to naprawic? Pomocy juz zaczyna mi to strasznie przeszkadzac bo nawet depnac nie moge bo na olej nie zarobie :\

Edited by melanz100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Historia konczy sie tak ze mam nowy silnik tamten po rozebraniu okazalo sie ze na 4 tuleji byly glebokie rysy co prowadzilo do brania oleju. Wydalem 2 tys na motor wymiana i rozebranie starego plus uszczelki pie****y 1050 zl mechanik wziol z tego robocizna 700 zl. Teraz testuje nowe serce zobaczymy co bedzie. Trzeba nowy problem zwalczyc CIM mi sie rozlatuje. :\

Edited by melanz100

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mam nadzieje że ja tego problemu nie mam jednak.

A teraz Panowie co poradzicie... olej w bagażniku zakupiony LIQUI MOLY 5W40 niestety ma problem zapewne z uszczelniaczami bo rano jest chmurka po postoju oleju ubywa (zalany 10w40, wiem że nieprawidłowy dla tego silnika stąd zakup powyższego). Teraz problem w tym czy jest sens zalewać pełnym skoro łyka olej i pewnie przy 5w40 będzie brał więcej. Co poradzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ile ci tego oleju bierze. Ja jeszcze nie spotkałem się z użytkownikiem Z22SE któremu by ten silnik nie brał oleju. Wydaje mi się że jest to spowodowane zbyt słabym odpowietrzeniem jednostki tzn. jedna odma z pod pokrywy zaworow. Po ostrzejszej jeździe widać jak dolot od odmy do przepustnicy świeci się od oleju. Moja bierze 250-300ml na 2,5 tys. km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz po wymianie silnia zrobilem 6,5tys km i dolalem pol litra oleju z czego smiem twierdzic ze przez uszczelniacz walu korbowego bo tam mi leci olej. Mieraz az smierdzi bo na tlumik zawiewa. Zadowokony z motoru jestem i raczej ani grama nie bierze oleju tylko leci dolem. A co do pokrycia przez warsztat kosztow to kreca i to strasznie ale wywalczylem kaplet zimowek na stalowakach z zalozeniem i wywarzeniem. Niechce tam nawet jechac ale po oponki pojade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Krzysiek zadał dobre pytanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Druga sprawa, ta chmura z rana to nie musi być olej, tylko odparowuje woda z układu wydechowego, która tam powstaje pod wpływem różnicy temperatury .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To uważaj żeby ci się ten olej nie zapalił od temperatury

No chyba że leci na środkowy, albo końcowy ale jak na kolektor to można powiedzieć że się prosisz o nieszczęście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...