Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

darusch

Pęknięty kolektor wydechowy.

Recommended Posts

Witam.
Oprócz dwumasy do wymiany, dopadł mnie kolejny problem.

Auto łapie lekkiego muła do 2000tys obrótów, przyśpiesza nagle pow 2500tys obrotów, że wciska w fotel.

Please login or register to see this link.

Na zdjęciu widać okopcenia za tą metalową blaszką. Gdy poświecę latarką widać piękne pęknięcie po długości kolektora.
Pytanie do kogoś kto miał może taki problem.
Można to zrobić za jednym zamachem razem z DM?
Jak wygląda ze spawaniem? Jest sens czy znowu pęknie?
Jeśli regeneracja to razem z Turbiną czy jak to wygląda?
Jakie są ewentualne koszty robocizny?

Na desce nie ma żadnych błędów. Na diagnostyce wyszło 48 kg powietrza na coś..(nie znam się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )
Podczas wypalania dpf'a dym spod maski...
Diagnosta powiedział, że lubią pękać w tym miejscu jak ktoś daje po garach i jeździ 200km/h. Nagrzewają się wyginają i pękają.

Proszę o pomoc, chce znowu czuć przyjemność z jazdy...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet lepiej zeby zrobic naprawe kolektora w czasie wymiany DM bo auto i tak stoi na warsztacie.Ja osobiscie jezeli turbo jeszcze jest ok to probowalbym spawac kolektor zwlaszcza ze kolektor i czesc goraca turbiny to ta sama czesc.Po zabiegu spawania trzeba by bylo jeszcze splanowac kolektor i kupic nowe uczczelki.Jezeli turbina niedomaga to warto kupic nowa albo zregenerowana a co za tym idzie z kolektorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

- Azbest to przechodził, z tego co pamiętam zapłacił za naprawę ok. 1900 pln ( w tym kupiony kolektor z zregenerowanym turbo). Azbest jak coś pokręciłem to mnie popraw.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by B@rtecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak z dzwiekiem silnika, na pewno to kolektor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kolektor pęknie, to masz smród spalin w kabinie murowany.

a że kolektor jest żeliwny to też łatwo się go nie pospawa. ja bym proponował wymianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor jest pęknięty bo widać pęknięcie. Przy wypalaniu się DPFa siwo naokoło auta jakby się paliło.

Dokładnie! Śmierdzi spalinami w środku.
Dźwięk silnika zagłuszany przez stukającą dwumasę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">
Gość u którego robiłem diagnostykę powiedział, że spawanie pomoże... na 2 dni. Dlatego pytam Was o jakieś porady.

Jeśli udałoby się to pospawać co przy okazji można zrobić?

Nowe szpilki?
Wymiana uszczelki pod bagnetem obowiązkowa, bo cieknie.
Przy okazji czyszczenie EGRu i zaślepka.
Coś z turbiną? Wszystko z nią raczej w porządku. Trochę późno łapie, ale to chyba przez tą dziurę w kolektorze. Przebieg auta 170 tys.
Noo i ile mechanik może wziąć za taką robotę?

Do wymiany mam także dwumasę więc już się robią łaaadne koszta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Ja mam też trzaśnięty kolektor, ale z wykastrowanym DPFem i zaspawanym pęknięciem (plus kilka dziurek HW skąd) jest OK. Tylko od czasu do czasu coś pociągnie do środka na mocnym nawiewie (widać jakaś nieszczelność jeszcze się ostała).

Bez wyprogramowanego DPFa i któtkich odcinkach to nawet szkoda kupować nowe turbo czy spawać kolektor. Po kilku wypalankach i tak strzeli.

Niestety, turba są robione pod troszkę niższe temperatury niż temperatura na kolektorze wydechowym przy wypalaniu DPFa.

Nowe turbo z kolektorem od pana Gareta to koszt około 2500 PLN, Spawanie kolektora z uszczelkami 10% tej sumy.

Ile mechanik policzy za rozebranie i złożenie to już jego słodka tajemnica. Ale jak będziesz miał auto na warsztacie przy tej okazji, to zrób kastrowanie DPFa w ECU oraz wybicie wkładu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Niestety to nie przejdzie. Mieszkam w Niemczech i też tutaj mam zarejestrowane auto. Wątpię żeby takie "ulepszone" auto przeszło na tutejszym TÜVie, przeglądzie, który notabene mam za 2 miesiące i boję się, że z pękniętym kolektorem może tego nie przejść.

Dlatego chyba trzeba będzie poszukać regenerowanej turbiny z całym kolektorem i wymienić. koszt ok 1500+ robota.
A ile wytrzyma nowy, używany kolektor? Pytanie za 100pkt przy jeździe na niemieckich autostradach gdzie miejscami nie ma ograniczeń prędkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem spawanie kolektora nie ma sensu. Niestety trzeba się wykosztować i kupić nawet padniętą turbinę bo chodzi przecież tylko o kolektor z nią zintegrowany, trzeba składać turbinę z dwóch...

Kolektory pękają na potęgę bo się po prostu gną, taka jest ich "wada" konstrukcyjna.

Przed montażem trzeba splanować powierzchnię kolektora, obowiązkowo sprawdzić czy jest idealnie prosta, w przeciwnym wypadku ponowne pęknięcie kolektora albo szpilki to tylko kwestia czasu. Oczywiście do tego nowa uszczelka i powinno śmigać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Miałem ten sam problem, było czuć spaliny i postanowiłem wyjąć turbo, okazało się że pęknięty kolektor. To było kilka dni przed Bożym Narodzeniem i na gwałt trzeba było załatwić inny ale niestety nie dało się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> i pospawałem.

Efekt ..... do dziś tego żałuje bo spawanie kosztowało 150pln + robota a po miesiącu i tak smród w kabinie był.

Spawanie tego to porażka, nie przynosi efektu, trzeba wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie ciężka sprawa z tym kolektorem.
Regenerowana turbina to koszt ok 1000zł. Chcą starą na wymianę, ale jeśli jest pęknięty kolektor to trzeba dopłacić. Co najlepsze oni i tak spawają te kolektory i regenerują turbo. Człowiek nie ma pewności czy nie kupi już pospawanej. Kolektor jest piaskowany, spawany, coś robią z tym spawem i planują. Niby ma trzymać.

Przy kupnie używki ( 500 - 600zł ) nie ma się pewności co do stanu kolektora i samej turbiny. A z przekładaniem części wyjdzie podobna kwota jak pytałem.

Piaskowanie, spawanie z planowaniem plus czyszczenie zmiennej geometrii ( 400 - 500zł ). Przy pełnej regeneracji (800zł) daje gwarancje na to, że jak pęknie znowu to pospawa to ponownie za darmo. Tyle, że znów trzeba będzie rozbierać pół auta i płacić za mechanika...
Wszystko w zależności od wielkości tego pęknięcia.

Jest kilka możliwości. Najlepszym rozwiązaniem kupno całkiem nowego turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... Ale nie uśmiecha mi się wydawania po raz kolejny dużych pieniędzy na naprawę auta. Dopiero co zrobiłem DM...

Please login or register to see this quote.



Sam spawałeś czy jakaś zewnętrzna firma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystaw ogłoszenie na allegro i olx. skupię turbiny do regeneracji. Cena turbo padniętego przy skupie to 200-300zł, więcej nie ma sensu płacić. Kupisz jedną ogło skasujesz i po sprawie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem vectry c z silnikiem 1.9 cdti ostatnio pojawił się problem mianowicie pisk tak jak na filmie

Please login or register to see this link.


czy ktoś miał doczynienia z takim przypadkiem ?
Pasek pk na pewno bo ściągnałem go i dalej problem wystepuje, auto po wymianie rozrządu i kolektora dolotowego,
zastanawiam się czy nie ma gdzieś jakieś nieszczelności na układzie wydechowym tylko że w kabinie nie śmierdzi spalinami
ktoś jakiś pomysł ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie byl taki sam pisk. niemcy juz turbine chcieli wymieniac chociaz dopiero co byla wymieniana. pojechalem z tym do pl i okazalo sie ze uszczelka kolektora wydechowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bank albo pękniety kolektor, albo szpilka

Please login or register to see this quote.

Kup nową i nie będziesz narzekał - 2600 i po bólu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze glupie pytanie,ale skoro to silnik fiatowski to moz ei kolektor wydechowy ,,,podobnie jak ssay pasuje z alfy i wytrzymuje dluzej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z ciekawości - ile Cię ta przyjemność kosztowała?

Mam taki sam pisk, ale na szczęście nie bardzo intensywny i znika kompletnie po 1 - 2 minutach jazdy, więc obstawiam właśnie uszczelkę albo szpilkę.

Mam dylemat czy to w ogóle ruszać. Obawiam się, że jak rozłożą mi to wszystko na części, wymienią uszczelkę, a potem złożą do kupy, to układ może stracić na szczelności i zacznie się więcej problemów. Powiedzcie mi na ile moje obawy mogą być uzasadnione?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Matelin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zależy czy oddasz auto do mechanika, czy do kowala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> problem w tym ze teraz z tymi mechanikami to nigdy nic nie wiadomo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisk to najprawdopodobniej pęknięta lub urwana szpilka, sama naprawa nie jest trudna, pytanie tylko co robić z turbiną i kolektorem, czy przy okazji regenerować i planować kolektor, czy tylko zplanować, czy po prostu wymienić uszczelkę i z głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tego co pamietam to zaplacilem ok 300 pln za wymiane tej uszczelki. tylko ze u mnie pisk nie ustawal jak u ciebie. w momencie gdy zalaczala sie turbina pojawial sie pisk. dlatego w niemczech chcieli turbine wymieniac w polsce mechanik odrazu stwoerdzil ze to cos z kolektorem wydechowym...wymiyna usczelki i jak reka odjal

Edited by marcinboleslawiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko podpowiem ze jesli spawanie kolektora to tylko przykreconego na aucie - wtedy jest bardzo duza szansa ze nie peknie ponownie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Spawanie kolektora to jest troszke bardziej skomplikowana robota.

Z uwagi na to ze jest zeliwny nalezy go podgrzac wstepnie, do spawania uzyc niklowego spoiwa jak przy regeneracji oraz po spawania koniecznie wyzarzyc w piecu. Spawanie pewnie go odksztalci wiec trzeba go planowac. Robota nie do zrobienia na aucie i oczywiscie trzeba sciagnac turbine. Inne metody jak mechanik z polautomatem na warsztacie I brakiem elementaarnej wiedzy w temacie spawania I metalurgii to pieniadze wyrzucone w bloto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mi się tak wydaje, jak ktoś robi dla siebie to warto zrobić porządnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fachura w temacie spawania nie jestem - ale tak wlasnie doradzali Ci ktorzy spawaja - ze jesli juz to spawac na aucie wlasnie po to zeby sie nie odksztalcal

Dobrze ze ja nie mialem jeszcze takiego problemu :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...