Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

darusch

Pęknięty kolektor wydechowy.

Polecane posty

Witam.
Oprócz dwumasy do wymiany, dopadł mnie kolejny problem.

Auto łapie lekkiego muła do 2000tys obrótów, przyśpiesza nagle pow 2500tys obrotów, że wciska w fotel.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Na zdjęciu widać okopcenia za tą metalową blaszką. Gdy poświecę latarką widać piękne pęknięcie po długości kolektora.
Pytanie do kogoś kto miał może taki problem.
Można to zrobić za jednym zamachem razem z DM?
Jak wygląda ze spawaniem? Jest sens czy znowu pęknie?
Jeśli regeneracja to razem z Turbiną czy jak to wygląda?
Jakie są ewentualne koszty robocizny?

Na desce nie ma żadnych błędów. Na diagnostyce wyszło 48 kg powietrza na coś..(nie znam się

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )
Podczas wypalania dpf'a dym spod maski...
Diagnosta powiedział, że lubią pękać w tym miejscu jak ktoś daje po garach i jeździ 200km/h. Nagrzewają się wyginają i pękają.

Proszę o pomoc, chce znowu czuć przyjemność z jazdy...!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet lepiej zeby zrobic naprawe kolektora w czasie wymiany DM bo auto i tak stoi na warsztacie.Ja osobiscie jezeli turbo jeszcze jest ok to probowalbym spawac kolektor zwlaszcza ze kolektor i czesc goraca turbiny to ta sama czesc.Po zabiegu spawania trzeba by bylo jeszcze splanowac kolektor i kupic nowe uczczelki.Jezeli turbina niedomaga to warto kupic nowa albo zregenerowana a co za tym idzie z kolektorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- Azbest to przechodził, z tego co pamiętam zapłacił za naprawę ok. 1900 pln ( w tym kupiony kolektor z zregenerowanym turbo). Azbest jak coś pokręciłem to mnie popraw.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez B@rtecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak z dzwiekiem silnika, na pewno to kolektor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kolektor pęknie, to masz smród spalin w kabinie murowany.

a że kolektor jest żeliwny to też łatwo się go nie pospawa. ja bym proponował wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolektor jest pęknięty bo widać pęknięcie. Przy wypalaniu się DPFa siwo naokoło auta jakby się paliło.

Dokładnie! Śmierdzi spalinami w środku.
Dźwięk silnika zagłuszany przez stukającą dwumasę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">
Gość u którego robiłem diagnostykę powiedział, że spawanie pomoże... na 2 dni. Dlatego pytam Was o jakieś porady.

Jeśli udałoby się to pospawać co przy okazji można zrobić?

Nowe szpilki?
Wymiana uszczelki pod bagnetem obowiązkowa, bo cieknie.
Przy okazji czyszczenie EGRu i zaślepka.
Coś z turbiną? Wszystko z nią raczej w porządku. Trochę późno łapie, ale to chyba przez tą dziurę w kolektorze. Przebieg auta 170 tys.
Noo i ile mechanik może wziąć za taką robotę?

Do wymiany mam także dwumasę więc już się robią łaaadne koszta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam też trzaśnięty kolektor, ale z wykastrowanym DPFem i zaspawanym pęknięciem (plus kilka dziurek HW skąd) jest OK. Tylko od czasu do czasu coś pociągnie do środka na mocnym nawiewie (widać jakaś nieszczelność jeszcze się ostała).

Bez wyprogramowanego DPFa i któtkich odcinkach to nawet szkoda kupować nowe turbo czy spawać kolektor. Po kilku wypalankach i tak strzeli.

Niestety, turba są robione pod troszkę niższe temperatury niż temperatura na kolektorze wydechowym przy wypalaniu DPFa.

Nowe turbo z kolektorem od pana Gareta to koszt około 2500 PLN, Spawanie kolektora z uszczelkami 10% tej sumy.

Ile mechanik policzy za rozebranie i złożenie to już jego słodka tajemnica. Ale jak będziesz miał auto na warsztacie przy tej okazji, to zrób kastrowanie DPFa w ECU oraz wybicie wkładu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Niestety to nie przejdzie. Mieszkam w Niemczech i też tutaj mam zarejestrowane auto. Wątpię żeby takie "ulepszone" auto przeszło na tutejszym TÜVie, przeglądzie, który notabene mam za 2 miesiące i boję się, że z pękniętym kolektorem może tego nie przejść.

Dlatego chyba trzeba będzie poszukać regenerowanej turbiny z całym kolektorem i wymienić. koszt ok 1500+ robota.
A ile wytrzyma nowy, używany kolektor? Pytanie za 100pkt przy jeździe na niemieckich autostradach gdzie miejscami nie ma ograniczeń prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem spawanie kolektora nie ma sensu. Niestety trzeba się wykosztować i kupić nawet padniętą turbinę bo chodzi przecież tylko o kolektor z nią zintegrowany, trzeba składać turbinę z dwóch...

Kolektory pękają na potęgę bo się po prostu gną, taka jest ich "wada" konstrukcyjna.

Przed montażem trzeba splanować powierzchnię kolektora, obowiązkowo sprawdzić czy jest idealnie prosta, w przeciwnym wypadku ponowne pęknięcie kolektora albo szpilki to tylko kwestia czasu. Oczywiście do tego nowa uszczelka i powinno śmigać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam problem, było czuć spaliny i postanowiłem wyjąć turbo, okazało się że pęknięty kolektor. To było kilka dni przed Bożym Narodzeniem i na gwałt trzeba było załatwić inny ale niestety nie dało się

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> i pospawałem.

Efekt ..... do dziś tego żałuje bo spawanie kosztowało 150pln + robota a po miesiącu i tak smród w kabinie był.

Spawanie tego to porażka, nie przynosi efektu, trzeba wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ciężka sprawa z tym kolektorem.
Regenerowana turbina to koszt ok 1000zł. Chcą starą na wymianę, ale jeśli jest pęknięty kolektor to trzeba dopłacić. Co najlepsze oni i tak spawają te kolektory i regenerują turbo. Człowiek nie ma pewności czy nie kupi już pospawanej. Kolektor jest piaskowany, spawany, coś robią z tym spawem i planują. Niby ma trzymać.

Przy kupnie używki ( 500 - 600zł ) nie ma się pewności co do stanu kolektora i samej turbiny. A z przekładaniem części wyjdzie podobna kwota jak pytałem.

Piaskowanie, spawanie z planowaniem plus czyszczenie zmiennej geometrii ( 400 - 500zł ). Przy pełnej regeneracji (800zł) daje gwarancje na to, że jak pęknie znowu to pospawa to ponownie za darmo. Tyle, że znów trzeba będzie rozbierać pół auta i płacić za mechanika...
Wszystko w zależności od wielkości tego pęknięcia.

Jest kilka możliwości. Najlepszym rozwiązaniem kupno całkiem nowego turbo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... Ale nie uśmiecha mi się wydawania po raz kolejny dużych pieniędzy na naprawę auta. Dopiero co zrobiłem DM...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Sam spawałeś czy jakaś zewnętrzna firma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystaw ogłoszenie na allegro i olx. skupię turbiny do regeneracji. Cena turbo padniętego przy skupie to 200-300zł, więcej nie ma sensu płacić. Kupisz jedną ogło skasujesz i po sprawie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem vectry c z silnikiem 1.9 cdti ostatnio pojawił się problem mianowicie pisk tak jak na filmie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


czy ktoś miał doczynienia z takim przypadkiem ?
Pasek pk na pewno bo ściągnałem go i dalej problem wystepuje, auto po wymianie rozrządu i kolektora dolotowego,
zastanawiam się czy nie ma gdzieś jakieś nieszczelności na układzie wydechowym tylko że w kabinie nie śmierdzi spalinami
ktoś jakiś pomysł ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie byl taki sam pisk. niemcy juz turbine chcieli wymieniac chociaz dopiero co byla wymieniana. pojechalem z tym do pl i okazalo sie ze uszczelka kolektora wydechowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na bank albo pękniety kolektor, albo szpilka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kup nową i nie będziesz narzekał - 2600 i po bólu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze glupie pytanie,ale skoro to silnik fiatowski to moz ei kolektor wydechowy ,,,podobnie jak ssay pasuje z alfy i wytrzymuje dluzej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z ciekawości - ile Cię ta przyjemność kosztowała?

Mam taki sam pisk, ale na szczęście nie bardzo intensywny i znika kompletnie po 1 - 2 minutach jazdy, więc obstawiam właśnie uszczelkę albo szpilkę.

Mam dylemat czy to w ogóle ruszać. Obawiam się, że jak rozłożą mi to wszystko na części, wymienią uszczelkę, a potem złożą do kupy, to układ może stracić na szczelności i zacznie się więcej problemów. Powiedzcie mi na ile moje obawy mogą być uzasadnione?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Matelin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To zależy czy oddasz auto do mechanika, czy do kowala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> problem w tym ze teraz z tymi mechanikami to nigdy nic nie wiadomo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisk to najprawdopodobniej pęknięta lub urwana szpilka, sama naprawa nie jest trudna, pytanie tylko co robić z turbiną i kolektorem, czy przy okazji regenerować i planować kolektor, czy tylko zplanować, czy po prostu wymienić uszczelkę i z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z tego co pamietam to zaplacilem ok 300 pln za wymiane tej uszczelki. tylko ze u mnie pisk nie ustawal jak u ciebie. w momencie gdy zalaczala sie turbina pojawial sie pisk. dlatego w niemczech chcieli turbine wymieniac w polsce mechanik odrazu stwoerdzil ze to cos z kolektorem wydechowym...wymiyna usczelki i jak reka odjal

Edytowano przez marcinboleslawiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko podpowiem ze jesli spawanie kolektora to tylko przykreconego na aucie - wtedy jest bardzo duza szansa ze nie peknie ponownie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Spawanie kolektora to jest troszke bardziej skomplikowana robota.

Z uwagi na to ze jest zeliwny nalezy go podgrzac wstepnie, do spawania uzyc niklowego spoiwa jak przy regeneracji oraz po spawania koniecznie wyzarzyc w piecu. Spawanie pewnie go odksztalci wiec trzeba go planowac. Robota nie do zrobienia na aucie i oczywiscie trzeba sciagnac turbine. Inne metody jak mechanik z polautomatem na warsztacie I brakiem elementaarnej wiedzy w temacie spawania I metalurgii to pieniadze wyrzucone w bloto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też mi się tak wydaje, jak ktoś robi dla siebie to warto zrobić porządnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fachura w temacie spawania nie jestem - ale tak wlasnie doradzali Ci ktorzy spawaja - ze jesli juz to spawac na aucie wlasnie po to zeby sie nie odksztalcal

Dobrze ze ja nie mialem jeszcze takiego problemu :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...