Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rybkins

Ślady smaru na skrzyni, wahaczu, sankach

Recommended Posts

Witam nie wiem w jakim dziale umieścić temat bo nie znam przyczyny więc umieszczam tutaj.

Ostatnio przy wymianie łączników stabilizatora zauważyłem rozchlapany smar po skrzyni biegów, wahaczu, sankach. Próbowałem znaleźć źródło problemu lecz bezskutecznie. Wszystko wytarłem aby zobaczyć czy problem się powtórzy. Po tygodniu zaglądam i to samo. Sprawdzałem czy guma na przegubie jest cała i nie widać żadnych śladów smaru na niej. Smar jest ewidentnie rozbryzgany, w tym miejscu jedynie półoś może rozchlapać smar a na niej nic nie widać. Może ktos miał podobny przypadek?

Wrzucam foty, słabej jakości bo robione telefon ale może cos będzie widać.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na półosi nic nie będzie tak jak i na osłonie przegubu, za duża siła odśrodkowa aby cokolwiek na tych elementach pozostawało.

Mi pękła osłona przegubu wewnętrznego to miałem smar ładnie rozprowadzony po wszystkim (tak jak piszesz) a w niektórych miejscach powstały ładne "górki" ze smaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz dokladnie gume na skreconych kolach tak zeby sie rozciagnela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dokładnie przyjrzałem się osłonie przegubu i znalazłem malutkie pęknięcie o wielkości 3-4mm przez które wylatuje smar. Pozostaje wymienić gumę. Teraz tylko pytanie do wymiany osłony przegubu wewnętrznego konieczne jest wyciągnięcie półosi ze skrzyni czy można rozebrać przegub zewnętrzny i sciągnąć gumę bez wyciągania półosi. Bo przy wyciąganiu półosi to pewnie i olej w skrzyni trzeba by wymienić bo wycieknie. Co zajmuje mniej czasu, wyciągnięcie półosi ze skrzyni czy rozebranie przegubu zewnętrznego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odkręciłem mcpersona od piasty (2 śruby) zsuwamy osłonę przegubu wewnętrznego i rozchylając zawleczkę wyciągamy oś z przegubu. Najmniej rozkręcania i nie trzeba było zewnętrznego ruszać.

Olej ze skrzyni poleci Ci raczej przy wyciągnięciu przegubu wewnętrznego a nie osi z niego, nie ma przecież w przegubie połączenia pomiędzy częścią zewnętrzną a wewnętrzną.


No i używaj smaru molibdenowego a nie grafitowego, chociaż jak kupisz osłonę to taki smar powinien być w zestawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze takie pytanie, ile jest wszystkich pierścieni zabezpieczających na lewej półosi? Chodzi mi o te co zabezpieczają półoś w skrzyni i półoś w przegubie bo z tej foty wnioskuje, że jest ich tam kilka

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma zabezpieczenia na zakończeniu przegubu od strony skrzyni, półoś jest tylko wbijana, to znaczy jest mały pierścień ale już w skrzyni.

Co do przegubów, każdy jest zabezpieczony jednym pierścieniem pozycja 11, aby go zdjąć musisz mieć rozwieraki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dalej powinno pójść bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarku, przegub od strony skrzyni ma rowek a w rowku pierścień zabezpieczający.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze mam jedno pytanie, bo według sam naprawiam wchodzą różne ilości oleju do skrzyni w zależności od daty produkcji. Czy to oznacza, że były montowane różne skrzynie? Ja mam F17 i ile tam wchodzi oleju? A viki wyprodukowana w kwietniu 1997

Please login or register to see this link.

edit: osłona przegubu i olej w skrzyni wymieniony. Największy problem sprawiło mi wybicie starego uszczelniacza półosi ze skrzyni, nie obyło sie bez improwizacji, z tego co miałem w garażu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Co ciekawe starego oleju w skrzyni miałem 700ml :/ I teraz ciekawostka, według sam naprawiam oleju powinno być 20mm poniżej korka kontrolnego i wchodzić powinno 1,8l, u mnie przy lekko pochylonym aucie w przeciwnym kierunku niż korek po wlaniu 1,5l zaczął się wylewać olej przez korek kontrolny, nie ogarniam tematu tego oleju w skrzyni.

Mam jeszcze ostatnie pytanie, bo w sklepie sprzedali mi taki olej

Please login or register to see this link.

tylko, że stary był kolru czerwonego a ten ma kolor normalnego oleju silnikowego, dobry to olej?

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...