Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rybkins

Ślady smaru na skrzyni, wahaczu, sankach

Polecane posty

Witam nie wiem w jakim dziale umieścić temat bo nie znam przyczyny więc umieszczam tutaj.

Ostatnio przy wymianie łączników stabilizatora zauważyłem rozchlapany smar po skrzyni biegów, wahaczu, sankach. Próbowałem znaleźć źródło problemu lecz bezskutecznie. Wszystko wytarłem aby zobaczyć czy problem się powtórzy. Po tygodniu zaglądam i to samo. Sprawdzałem czy guma na przegubie jest cała i nie widać żadnych śladów smaru na niej. Smar jest ewidentnie rozbryzgany, w tym miejscu jedynie półoś może rozchlapać smar a na niej nic nie widać. Może ktos miał podobny przypadek?

Wrzucam foty, słabej jakości bo robione telefon ale może cos będzie widać.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na półosi nic nie będzie tak jak i na osłonie przegubu, za duża siła odśrodkowa aby cokolwiek na tych elementach pozostawało.

Mi pękła osłona przegubu wewnętrznego to miałem smar ładnie rozprowadzony po wszystkim (tak jak piszesz) a w niektórych miejscach powstały ładne "górki" ze smaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdz dokladnie gume na skreconych kolach tak zeby sie rozciagnela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokładnie przyjrzałem się osłonie przegubu i znalazłem malutkie pęknięcie o wielkości 3-4mm przez które wylatuje smar. Pozostaje wymienić gumę. Teraz tylko pytanie do wymiany osłony przegubu wewnętrznego konieczne jest wyciągnięcie półosi ze skrzyni czy można rozebrać przegub zewnętrzny i sciągnąć gumę bez wyciągania półosi. Bo przy wyciąganiu półosi to pewnie i olej w skrzyni trzeba by wymienić bo wycieknie. Co zajmuje mniej czasu, wyciągnięcie półosi ze skrzyni czy rozebranie przegubu zewnętrznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłem mcpersona od piasty (2 śruby) zsuwamy osłonę przegubu wewnętrznego i rozchylając zawleczkę wyciągamy oś z przegubu. Najmniej rozkręcania i nie trzeba było zewnętrznego ruszać.

Olej ze skrzyni poleci Ci raczej przy wyciągnięciu przegubu wewnętrznego a nie osi z niego, nie ma przecież w przegubie połączenia pomiędzy częścią zewnętrzną a wewnętrzną.


No i używaj smaru molibdenowego a nie grafitowego, chociaż jak kupisz osłonę to taki smar powinien być w zestawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanie, ile jest wszystkich pierścieni zabezpieczających na lewej półosi? Chodzi mi o te co zabezpieczają półoś w skrzyni i półoś w przegubie bo z tej foty wnioskuje, że jest ich tam kilka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zabezpieczenia na zakończeniu przegubu od strony skrzyni, półoś jest tylko wbijana, to znaczy jest mały pierścień ale już w skrzyni.

Co do przegubów, każdy jest zabezpieczony jednym pierścieniem pozycja 11, aby go zdjąć musisz mieć rozwieraki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dalej powinno pójść bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarku, przegub od strony skrzyni ma rowek a w rowku pierścień zabezpieczający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam jedno pytanie, bo według sam naprawiam wchodzą różne ilości oleju do skrzyni w zależności od daty produkcji. Czy to oznacza, że były montowane różne skrzynie? Ja mam F17 i ile tam wchodzi oleju? A viki wyprodukowana w kwietniu 1997

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

edit: osłona przegubu i olej w skrzyni wymieniony. Największy problem sprawiło mi wybicie starego uszczelniacza półosi ze skrzyni, nie obyło sie bez improwizacji, z tego co miałem w garażu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Co ciekawe starego oleju w skrzyni miałem 700ml :/ I teraz ciekawostka, według sam naprawiam oleju powinno być 20mm poniżej korka kontrolnego i wchodzić powinno 1,8l, u mnie przy lekko pochylonym aucie w przeciwnym kierunku niż korek po wlaniu 1,5l zaczął się wylewać olej przez korek kontrolny, nie ogarniam tematu tego oleju w skrzyni.

Mam jeszcze ostatnie pytanie, bo w sklepie sprzedali mi taki olej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tylko, że stary był kolru czerwonego a ten ma kolor normalnego oleju silnikowego, dobry to olej?

Edytowano przez rybkins

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...