Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
andreneus

viki 1.8 gasnie na wolnych obrotach

Recommended Posts

Witam. Nie znam sie na mechanice tak dobrze aby zdiagnozowac problem w 100% dlatego tez opisze problem.

Dziewczyna pol roku temu kupila viki z silnikiem 1.8 po niecalym miesiacu poszedl rozrzad, skonczylo sie wymiana glowicy u jakiegos przydomowego mechanika.

Teraz auto gasnie na niskich obrotach np przy dojezdzaniu do skrzyzowania, czesto tez przy odpalaniu. Potrafi tez gasnac przy 80km/h na 5 biegu.

Na benzynie silnik wyrzuca checka, na lpg nie ( gasnie i na tym i na tym)

Wczesniej auto jeszcze na biegu jalowym trzymalo 3 tys obrotow, pomoglo czyszczenie krokowca. Po podpieciu pod kompa, wyrzucilo blad sondy lambda.

Dzis po odkreceniu swiec zauwazylem ze ostatni kabel zaplonowy( ten krotki) wychodzi a ten metalowy bolec ze srodka kablq zostaje na swiecy i trzeba go wyciagac szczypcami ( podkreslam ze silnik chodzi jak traktor)

Pisane z telefonu w biegu takze przepraszam ze tak wszystko bez skladu i ladu, ale prosze o nawet najmniejsza pomoc.

🎠🎠

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak kable zapłonowe tak się sypią to bym je wymienił i przy okazji świece.

Wtenczas na 99% pozbędzie się efektu traktora.

Edited by Wacek1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie pomoglo. Obstawiam zle ustawiony rozrzad. Przy odpalaniu na lpg slychac charakterystyczny wybuch z gaznika, auto ciagle gasnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wygląda raczej jak wydech, spotkałem się z podobnymi objawami gdy ktoś wspawał w wydech mniej więcej w miejscu katalizatora rurkę o średnicy dużo węższej niż pozostałe elementy wydechu.

Było to w Astrze ale to bez znaczenia, oczywiście też były błędy Lambdy, silnik "parkotał" niekiedy telepał się cały gasł w różnych sytuacjach a to na wolnych obrotach a to przy rozpędzaniu się, ogólnie cuda.

Ja bym jednak rozrządu od razu się nie czepiał, najpierw bym sprawdził wydech jeśli jest przytkany sonda będzie wariowała będą błędy i będzie dziwna praca silnika.

Jeśli faktycznie jest coś zapchane na benzynie sonda może dostawać zły skład mieszanki i pokazywać błędy, na LPG skład spalin jej pasuje wiec błędu nie pokaże ale zgaśnie bo i tak niema drożności.

Druga sprawa to przerwy na świecach, przy okazji wymiany kabli trzeba sprawdzić wydaje mi się że to też bywa częsty chochlik w silniku choć ma trochę inne objawy z reguły.

Po za tym jak zwykle trzeba zaczynać od najmniejszych drobnostek zamiast od razu ciąć silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może zacząć od zczytania błędu? będzie przynajmniej wiadomo czego szukać....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...