Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

reset

Przepustnica - szarpie autem

Polecane posty

Piszę,

bo męczy mnie jeden temat. Kiedyś wziąłem się za czyszczenie przepustnicy. Niestety mając doświadczenia, z poczciwej Hondy, gdzie pracowała na lince - czyściłem ostro, odginając na maksa dysk. W efekcie, zaczęła mi szarpać - tzn. jadę 80km/h noga z gazu, naciskam gaz - i jest szarpnięcie i to ostre. Mam wrażenie też, że zaczęła mi kangurzyć. I to wszystko jej czyszczeniu.

Błędów brak - ale zauważyłem - że jak włącze zapłon i naciskam gaz - to słyszę jak stuka przepustnica (jest to normalne?). Możliwe, że ją uszkodziłem? Gdzieś wyczytałem, że nie powinno się odchylać dysku przy elektronicznej przepustnicy.

Drugie pytanie - jakbym zaryzykował zakup używki czy podejdzie z Saaba 2.0T?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam trochę podobny problem jak kolega powyżej a mianowicie po czyszczeniu przepustnicy (nie odginałem nic na siłę) efekt szarpania u mnie również występuje podczas zmiany biegów oraz po dojeżdżaniu do miejsca zatrzymania np. światła obroty pozostają na około 1100 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu kół spadają do około 750. Dodam jeszcze, że jak próbuję te obroty zdławić hamując silnikiem to i tak po wciśnięciu sprzęgła wskakują na te 1100 i dopiero całkowite zatrzymanie je obniża.

Co do błędów to po ostatnim ich wykasowaniu przez kojot999 żadne nie wyskoczyły a obroty jak się trzymały tak trzymają.

Miał ktoś może podobny problem i wie od czego zacząć w ogóle poszukiwania winowajcy takiego stanu rzeczy?

Auto to VC 2.2 benzyna z silnikiem Z22SE.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie też tak jest ale tylko jak uderzam gwałtownie nogą w gaz podczas normalnej jazdy nie jest to odczuwalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy potrafisz powiedzieć z czego to wynika? Mam jeszcze inne auta w benzynie i czegoś takiego nie ma, że jadę 200 metrów dojeżdżając do skrzyżowania a obroty cały czas się trzymają na takim poziomie.

Powiem szczerze, że przed tym czyszczeniem takie sytuacje nie miały miejsca o ile dobrze pamiętam. Teraz jest tak, że silnik przy wolnych obrotach się nie dławi bo ma te 1100 i jedzie do przodu jakbym gazu dodawał a to też chyba nie jest do końca normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie też tak mam w swoim 1.8. Tylko u mnie zakres obrotów jest niższy. jazda na luzie 930-950 obr, po zatrzymaniu 680 obr. temp. silnika 90 st. bez klimy. z klimą muszę sprawdzić czy też tak jest.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego tak miałem na starym sofcie,jak chcesz to zmienić to musisz wrzucić nowego po aktualizacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie potrafię, ale moja viki jak była kupowana w 2003r to miała 8km na liczniku i tak miała i ma po dziś dzień więc dlatego złożyłem że tak ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś potrafi powiedzieć czy to jest normalna sprawa czy po prostu jestem przeczulony w tej kwestii?

Jakoś wierzyć mi się do końca nie chce, że te podniesione obroty są normalne... Czy to nie ma wpływu na spalanie? Nie jest tak, że to zachowanie silnika jakby miał przez jakiś czas wciśnięty gaz a przez to i spalanie zwiększone?

Niestety nie jestem specem i próbuję zrozumieć mechanizm działania jeśli to normalne a jeśli nie to przydałoby się naprowadzenie na rozwiązanie tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie - czy wraz z wciskaniem gazu przepustnica powinna płynnie się otwierać ?

Sprawdzałem z żoną na nie odpalonym aucie i przy wciskaniu gazu - zmieniła położenie ok. 2 razy skokowo - poprawne to jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...