Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

reset

Przepustnica - szarpie autem

Recommended Posts

Piszę,

bo męczy mnie jeden temat. Kiedyś wziąłem się za czyszczenie przepustnicy. Niestety mając doświadczenia, z poczciwej Hondy, gdzie pracowała na lince - czyściłem ostro, odginając na maksa dysk. W efekcie, zaczęła mi szarpać - tzn. jadę 80km/h noga z gazu, naciskam gaz - i jest szarpnięcie i to ostre. Mam wrażenie też, że zaczęła mi kangurzyć. I to wszystko jej czyszczeniu.

Błędów brak - ale zauważyłem - że jak włącze zapłon i naciskam gaz - to słyszę jak stuka przepustnica (jest to normalne?). Możliwe, że ją uszkodziłem? Gdzieś wyczytałem, że nie powinno się odchylać dysku przy elektronicznej przepustnicy.

Drugie pytanie - jakbym zaryzykował zakup używki czy podejdzie z Saaba 2.0T?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

mam trochę podobny problem jak kolega powyżej a mianowicie po czyszczeniu przepustnicy (nie odginałem nic na siłę) efekt szarpania u mnie również występuje podczas zmiany biegów oraz po dojeżdżaniu do miejsca zatrzymania np. światła obroty pozostają na około 1100 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu kół spadają do około 750. Dodam jeszcze, że jak próbuję te obroty zdławić hamując silnikiem to i tak po wciśnięciu sprzęgła wskakują na te 1100 i dopiero całkowite zatrzymanie je obniża.

Co do błędów to po ostatnim ich wykasowaniu przez kojot999 żadne nie wyskoczyły a obroty jak się trzymały tak trzymają.

Miał ktoś może podobny problem i wie od czego zacząć w ogóle poszukiwania winowajcy takiego stanu rzeczy?

Auto to VC 2.2 benzyna z silnikiem Z22SE.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie też tak jest ale tylko jak uderzam gwałtownie nogą w gaz podczas normalnej jazdy nie jest to odczuwalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy potrafisz powiedzieć z czego to wynika? Mam jeszcze inne auta w benzynie i czegoś takiego nie ma, że jadę 200 metrów dojeżdżając do skrzyżowania a obroty cały czas się trzymają na takim poziomie.

Powiem szczerze, że przed tym czyszczeniem takie sytuacje nie miały miejsca o ile dobrze pamiętam. Teraz jest tak, że silnik przy wolnych obrotach się nie dławi bo ma te 1100 i jedzie do przodu jakbym gazu dodawał a to też chyba nie jest do końca normalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie też tak mam w swoim 1.8. Tylko u mnie zakres obrotów jest niższy. jazda na luzie 930-950 obr, po zatrzymaniu 680 obr. temp. silnika 90 st. bez klimy. z klimą muszę sprawdzić czy też tak jest.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego tak miałem na starym sofcie,jak chcesz to zmienić to musisz wrzucić nowego po aktualizacjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie potrafię, ale moja viki jak była kupowana w 2003r to miała 8km na liczniku i tak miała i ma po dziś dzień więc dlatego złożyłem że tak ma być

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś potrafi powiedzieć czy to jest normalna sprawa czy po prostu jestem przeczulony w tej kwestii?

Jakoś wierzyć mi się do końca nie chce, że te podniesione obroty są normalne... Czy to nie ma wpływu na spalanie? Nie jest tak, że to zachowanie silnika jakby miał przez jakiś czas wciśnięty gaz a przez to i spalanie zwiększone?

Niestety nie jestem specem i próbuję zrozumieć mechanizm działania jeśli to normalne a jeśli nie to przydałoby się naprowadzenie na rozwiązanie tego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam pytanie - czy wraz z wciskaniem gazu przepustnica powinna płynnie się otwierać ?

Sprawdzałem z żoną na nie odpalonym aucie i przy wciskaniu gazu - zmieniła położenie ok. 2 razy skokowo - poprawne to jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...