Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Mike406

Problem z ukladem kierowniczym

Polecane posty

Witam

Podczas jazdy w lewym przednim kole nawet na najmniejszych nierownosciach slychac trzeszczenie, zgrzytanie i tak samo podczas skrecania, oraz naciaganie sie gumy i stuki. Plyn do wspomagania jest i pompa cicho pracuje. Co to moze byc?? Przekladnia czy drazki?? Dzisiaj Przewodniczacy Oddzialu jak sie przejechal moja VB to stwierdzil wlasnie albo przekladnia, drazki lub koncowki. I jeszcze czuc za kazdym razem wszystko na kierownicy i nie ma luzu na kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łożysko amortyzatora, a ewentualne luzy sprawdź na szarpakach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seba;

Łożysko wymienione wraz z poduszką. Szarpaki Mike miał w lipcu na przeglądzie, i nic nie znaleźli.

Zasugerowałem mu następujące rzeczy:

- przekładnia (ale tu nie jestem pewien - ten dźwięk jest zarówno przy skręcaniu - głównie w lewo - oraz przy przejeździe po nierównościach, np progi zwalniające)

- drążki kierownicze

i co mi jeszcze chodzi po głowie: zmieniane były: sworzeń, łączniki i tuleje drążka stabilizatora.

A ten dzwięk przypomina mi, jakby guma tarła na sucho o metal. Zasugerowałem Mike'owi na początek przesmarowanie tulei gumowych drążka (tych, które trzymają go do sanek).

BTW

Mike nie zaznaczył jednej rzeczy - sprężyny ma -40....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy należałoby zmienić warsztat skoro tamten ma problem z diagnozą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
Magla bym w to nie włączał, a zaczął właśnie od wymiany na ori, lub przesmarowania gumek stabilizatora.
Poducha amora... nie wiem - podnieście auto i kręćcie kierą, ewentualnie z kanału słuchać co się dzieje na zgaszonym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak bede troszke w tym tygodniu robil przy VB to odrazu przesmaruje te gumy. Tylko te objawy zaczely sie ukazywac jeszcze przed wymiana lacznikow z gumami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki dziwny jest ten dźwięk.... a ponieważ występuję zarówno przy skręcie, jak i nierówności więc moje pierwsze podejrzenie padło na sworzeń właśnie. Niestety niecelnie..

Co do umiejscowienia dźwięku - po lewej stronie, mniej więcej na wysokości licznika. Zastanawiałem się jeszcze nad łącznikiem kolumny, ale to raczej nie to (brak luzu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno, ze to sie uaktywnia dopiero jak przejade kilka kilometrow. Dopiero wtedy lewa strona zaczyna pracowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

włąśnie!!. I po tym dodatkowo stwierdzam, że to mogą być te gumy (wilgotne, po nocy są ciche, a jak wyschną zaczynają hałasować)

Miałeś to czymś Mike posmarować..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, ze mam to posmarowac. Dzisiaj po pracy wejde pod samochod

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy sprężyny są całe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem, bo wiem co i jak

Sprężyny całe, zmieniania była poduszka pod Mcphersonem ostatnio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawialem z mechensami jak bylem w trasie z towarem i nie ktorzy mowili, ze gum sie nie smaruje, poniewaz guma traci swoje wlasciwosci i zaraz bedzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

smarem stałym, który zostanie. A my mówiliśmy o WD-40 który smaruje na 2 godziny.. ;P

A po drugie - po użyciu smaru guma nieco pęcznieje, przez co luzy się kasują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak to nie gumy. I tak samo sworzen. Trzeba szukac dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...