Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Mike406

Problem z ukladem kierowniczym

Recommended Posts

Witam

Podczas jazdy w lewym przednim kole nawet na najmniejszych nierownosciach slychac trzeszczenie, zgrzytanie i tak samo podczas skrecania, oraz naciaganie sie gumy i stuki. Plyn do wspomagania jest i pompa cicho pracuje. Co to moze byc?? Przekladnia czy drazki?? Dzisiaj Przewodniczacy Oddzialu jak sie przejechal moja VB to stwierdzil wlasnie albo przekladnia, drazki lub koncowki. I jeszcze czuc za kazdym razem wszystko na kierownicy i nie ma luzu na kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożysko amortyzatora, a ewentualne luzy sprawdź na szarpakach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seba;

Łożysko wymienione wraz z poduszką. Szarpaki Mike miał w lipcu na przeglądzie, i nic nie znaleźli.

Zasugerowałem mu następujące rzeczy:

- przekładnia (ale tu nie jestem pewien - ten dźwięk jest zarówno przy skręcaniu - głównie w lewo - oraz przy przejeździe po nierównościach, np progi zwalniające)

- drążki kierownicze

i co mi jeszcze chodzi po głowie: zmieniane były: sworzeń, łączniki i tuleje drążka stabilizatora.

A ten dzwięk przypomina mi, jakby guma tarła na sucho o metal. Zasugerowałem Mike'owi na początek przesmarowanie tulei gumowych drążka (tych, które trzymają go do sanek).

BTW

Mike nie zaznaczył jednej rzeczy - sprężyny ma -40....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Innymi słowy należałoby zmienić warsztat skoro tamten ma problem z diagnozą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
Magla bym w to nie włączał, a zaczął właśnie od wymiany na ori, lub przesmarowania gumek stabilizatora.
Poducha amora... nie wiem - podnieście auto i kręćcie kierą, ewentualnie z kanału słuchać co się dzieje na zgaszonym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak bede troszke w tym tygodniu robil przy VB to odrazu przesmaruje te gumy. Tylko te objawy zaczely sie ukazywac jeszcze przed wymiana lacznikow z gumami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki dziwny jest ten dźwięk.... a ponieważ występuję zarówno przy skręcie, jak i nierówności więc moje pierwsze podejrzenie padło na sworzeń właśnie. Niestety niecelnie..

Co do umiejscowienia dźwięku - po lewej stronie, mniej więcej na wysokości licznika. Zastanawiałem się jeszcze nad łącznikiem kolumny, ale to raczej nie to (brak luzu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jeszcze jedno, ze to sie uaktywnia dopiero jak przejade kilka kilometrow. Dopiero wtedy lewa strona zaczyna pracowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

włąśnie!!. I po tym dodatkowo stwierdzam, że to mogą być te gumy (wilgotne, po nocy są ciche, a jak wyschną zaczynają hałasować)

Miałeś to czymś Mike posmarować..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem, ze mam to posmarowac. Dzisiaj po pracy wejde pod samochod

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź czy sprężyny są całe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiem, bo wiem co i jak

Sprężyny całe, zmieniania była poduszka pod Mcphersonem ostatnio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rozmawialem z mechensami jak bylem w trasie z towarem i nie ktorzy mowili, ze gum sie nie smaruje, poniewaz guma traci swoje wlasciwosci i zaraz bedzie do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smarem stałym, który zostanie. A my mówiliśmy o WD-40 który smaruje na 2 godziny.. ;P

A po drugie - po użyciu smaru guma nieco pęcznieje, przez co luzy się kasują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak to nie gumy. I tak samo sworzen. Trzeba szukac dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...