Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kubas 21

utrata mocy??

Recommended Posts

witam zanim zacznęszukać chciałęm sie was zapytać o opinię a minaowicie.Dziś wracam z weekendu do domu na prostej wyprzedzam jednego typa i co, delikatne przydławienie i zaczęło sie......Teraz auto słabo idzie do przodu na wszystkich biegach a do tego dziwny pisk, świst jak by na sygnale jechał?Dziura powietrzna?Aż wszyscy na ulicy paytzą co to jedzie?oczywiście mam swoje typy co to może być ale chciałem poznać wasze opinie??z góry dzięki pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieszczelnośc w układzie dolotowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

jw.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie może ona występować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwiek karetki na sygnale? Urwana szpilka kolektora wydechowego, pekniety kolektor wydechowy albo sama turbina. Biorac pod uwage pogorszona dynamike, stawiam na sama turbine. Co innego jesli zwykly syk powietrza, wtedy dziurka w rurach dolotowych badz ic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok omega 7 a jakie mogą być przybliżone koszty naprawy i można z tym jeździć?może głupie pytanie ale co z tą szpilką?Jest ich chyba kilka?do czego służą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego otwórz maskę, rozejrzyj się, zobacz gdzie są elementy o których piszemy a potem zadawaj pytania. Bo chyba masz złą kolejność zdobywania wiedzy. Szpilka trzyma kolektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kontrolka "auto z kluczem" się nie świeci?

zamiast w ciemno wymieniać pół auta proponuję podłączenie pod kompa i odczyt błedów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędów raczej nie wywalił tzn jeździłem z takim starym zapisanym błędem P0380 dotyczącym urządzenia żarzącego, do wymiany przekaźnik świec żarowych, który już zresztą posiadam i chciałem na dniach wymienić a tu ten dodatkowy klops. Więc w sumie nie wiem czy pojawiły się jakieś dodatkowe?w sumie musiałbym to sprawdzić?Tylko nie wiem czy mogę tak jeździć z tym brakiem mocy i wyciem jak na sygnale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd p0380 z reguły związany jest z padniętą świecą żarową, przekaźnik świec to raczej ostateczność

Twoja usterka wygląda na nieszczelność w układzie dolotowym - rozszczelniony intercooler, pęknięty przewód powietrzny itp.

Druga możliwość to turbina powiedziała sobie dość, to też jest prawdopodobne. .

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jest jeszcze zauważalne ze ten dźwięk jak by sygnał karetki powstaje od ok 1800-2000 tys obrotów?czyli wydawałoby się że wtedy gdy załącza się turbina??

Dziś na szybkiego byłem u koleżki w stacji diagnostycznej podnieśliśmy auto i wszystkie połączenia (węże) co widać są niby ok i na miejscu trzeba by rozbierać dalej auto i szukać?Więc dalej nie wiem czy to turbo?trwam dalej w poszukiwaniach..........

Edited by kubas 21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrob jak koledzy mowia.Sprawdz kolektor i turbo.Wez opcoma i sprawdz jak turbo dmucha.Nikt Ci tutaj nie powie "na pewno" dlaczego wyje jak maretka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro jadę na kompa nie wiem czy ta usterka będzie możliwa do zdiagnozowania jak to tylko mechaniczna przypadłość?a swoja droga na opcomie mozna sprawdzić działanie turbosprężarki?

Wydaje mi siĘ jednak że moja przypadłość to czysto mechaniczna przypadłość, której nie będzie widać na diagnostyce komputerowej?No ale mogę oczywiście się mylić?

Edited by kubas 21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można sprawdzić czy turbina ładuje, jeśli nie komputer powinien wyrzucić błąd, ale jeśli tylko niedoładowuje to błędu nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u elektryka żadnych błędów, u mechanika zdjął jeden przewód doprowadzający i już wiedział ze masakra w środku turbiny.Powiedzcie mi jakie średnio koszty wymiany?chodzi mi o robociznę i sama turbinę. Ile nowa ile regenerowana?a i w robocie możne wyjść dodatkowego pewnie coś?,często bowiem zdarza się tak ze sypnięta turbina to efekt końcowy innych występujących przypadłości?choć u mnie 260 tys. przejechane i pewnie pierwszy raz to pewnie zmęczenie materiału.na co zwrócić jeszcze uwagę przy wymianie?a i jeszcze jedno podobno lepiej nie jeździć bo grozi to przemieszczeniem jej elementów do silnika i wtedy dopiero może być lipa łącznie z zatarciem?prawda to?

Innymi słowy na co jeszcze zwrócić uwagę jak będę wymieniał turbosprężarkę?

Edited by kubas 21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrycznie nowa turbina to koszt około 3000, z regeneracją jest różnie od 1000 do 1500, do tego dobrze jest wymienić szpilki i nakrętki oraz obowiązkowo uszczelkę pod kolektorem (ok. 120zł) robota w zależności od regionu, no i na koniec olej z filtrem.

Przy tym przebiegu nie jest szokiem, że turbina odmówiła posłuszeństwa, wiele osób wymienia przy mniejszych przebiegach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki a powiedz mi zbigos jeszcze taką rzecz wcześniej jak jeżdziłem to ok 1800 obrotów słychać było gwizd turbiny?przy dodawaniu gazu oczywiście.Czy to jest normalny objaw jej działania?Gdzieś czytałęm że ma prawo gwizdać ale przy odpuszczaniu gazu a nie przy dodawaniu?Sam już nie wiem może miałem wcześniej reagować, choć kopcenia nie było żadnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawna turbina przy dodawaniu gazu nie gwiżdże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A swoją drogą ciekawe jaki dźwięk wydaje turbo bez podłączenia w obieg albo chociaż bez rury intercoolera?

Witam dziś wiem więcej wypalone wnętrze łącznie z utratą geometrii plus wirnik. Jest to głębszy problem bo niby przyczyna tkwi w albo zapchanym dpf lub w lejących wtryskach? Gdzie faktycznie tego nie wiem??

Moje pytanie czy faktycznie to może być powód wzrostu temperatury w okolicy turbiny i jej uszkodzeniu?

A jeżeli zostawię te wtryski jak są, no może użyję jakiegoś dodatku do paliwa do ich czyszczeniato w jakim czasie turbo będzie ponownie zajechane? czy jest to wogóle do okreśłenia?500, 1000, 5000 km? Właśnie jakie jest wasze zdanie na temat tych dodatków do paliwa? coś dają wogóle ?w sumie słyszałem że to pic na wodę, zarazie nigdy ich nie stosowałem? ale jak mają pomóc i zaoszczędzić wydatków to czemu nie spróbować może akurat??

tzn gwiżdże może to złe słowo po prostu czuć że się załącza takie syczenie nie wiem jak to określić?Mówisz że wogóle nie powinno być jej słychać??

Edited by kubas 21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...