Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Westside

Pytanie o najbardziej dynamiczne silniki VC

Polecane posty

Witam,

Planuje kupić Viki, Mam zapytanie odnośnie silników VC.

Kryteria

- hatchback

- min. 150kw

- pojemność silnika do 3,0L

- łańcuch rozrządu

- od 2005-07 po FL

- benzyzna lub diesel / ze wskazaniem na beznyzne(bez gazu!)

- spalanie 10-12L w wersji oryginalnej, cykl mieszany.

Konkrety

Jaki silnik będzie najbardziej dynamiczny i najlepiej sie nadaje do lekkich modyfikacji (chip itp). Nie chce potwora wiekszego niz 2.8l. Takie kryterium spełniaja tylko;

1.9 CDTI 16V 150KM

2.0 Turbo 16V 175KM , rocznik 2003-09

2.2 16V 155KM DIRECT, rocznik 2004-09

Nie wiem czy za dużo nie wymagam od VC bo chyba 1.9cdti jest na pasku, a 2,2 z tego co czytam to ma wadliwy łańcuch, a dla mnie łańcuszek to jedno z głównych kryteriów.

Ewntualnie silniki 2.8 benzyna, ale o nich jest najmniej danych.

Jeśli polecacie inne "żwawe" silniki to będe tez wdzięczny.

Jeszcze jedno pytanie bo nie rozumiem o co chodzi z silnikiem 1.8... znalazłem juz kilka zdjęc na których na liczniku jest... 260km/h. Realnie patrząc to jest niemozliwe osiągnięcie dla takiej jednostki bez specjalistycznego tuningu. Ktoś ma więcej informacji na ten temat?

Z góry dzięki za pomoc

za przekierowania na forum do innych linków ze specyfikacją silników też bede wdzięczny.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie spełnia kryteriów łańcucha ale to będzie najlepszy wybór - poczytaj choćby to:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i inne w garażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego w Twoim przypadku TYLKO I WYŁĄCZNIE 2.0 Turbo, silnik już w podstawie daję radę a poza tym tanim kosztem można go podkręcić. Są na forum auta które maja po 300 KM i klubowicze śmigają jak zli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tyle że żaden ten silnik nie spełnia tego kryterium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodziło pewnie o 150KM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za linki, przeczytam uważnie jeszcze dzisiaj,

narazie nie widze zwolennikow 2.2L ani wiekszych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ps. oczywiscie ze chodziło i KM...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak myślałem;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale nie do końca bezeksploatacyjny - na szczęście robisz go stosunkowo niewielkim kosztem i masz najlepszy mozliwy silnik w VC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest mniej więcej koszt wymiany rozrządu w 2.0T? Po jakim czasie wypadałoby go zrobić? Jak sprawdzić w jakim on jest stanie?


Edytowano przez exantuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba rzeczywiście najlepsze silniki są 2.0 bo strasznie mało ofert jest VC 2.0 turbo 2005+,

widocznie nikt się nie chce pozbyć takiej Viki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moim skromnym zdaniem powodem tego jest to ze malo VC z tym silnikiem bylo sprzedanych.Pewnie przez cene.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie napisałeś jaki masz budżet

Edytowano przez reset

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie bardzo polecam 2.2 direct, jest moc gdy trzeba a jeździ się również w miarę oszczędnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jako użytkownik Signum z 2.2 Direct również polecam ten silnik.

Kiedy trzeba jest dynamiczny, a kiedy trzeba jest oszczędny.

I ma w sumie tylko 2 typowe usterki (łańcuch rozrządu, i pompa paliwa). Chociaż co do łańcucha to przy dbaniu o jakość i właściwy poziom oleju to rozrząd może służyć bezawaryjnie bardzo długo.

Pompa owszem, nie daje znać, że jej żywot się kończy.

A co do zużycia paliwa:

Trasa: 1722 km,

Średnia prędkość: 70km/h,

Zużycie: 7,3 l/100km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę polecić 2.8 T .Spalanie na przyzwoitym poziomie ,na łańcuchu i bardzo dynamiczne silniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego się niestety troche obawiałem, że każdy bedzie chwalił swoją Viki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Kretoslaw - w sumie te dwie usterki to jedne z gorszych możliwych w silniku.

Norbi333 - czy silnik 2.8T ma te same bolączki co 2.2? I o jakim spalaniu mowa w cyklu mieszanym?

Dzięki za odpowiedź z góry.

Czas sie powoli rozglądać z VC

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze jest ile bedziesz jezdzil, duzo czy mało, miasto czy tylko trasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, ale praktycznie jedyne, z czego ryzyko tej pierwszej da się bardzo łatwo zminimalizować. A co do pomp to podobno awaryjne są wyroby SIEMENSA, szczęśliwcy z CONTINENTALEM nie mają takiego problemu

Każdy silnik ma niestety swoje wady i zalety

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

I wiadomo, że zachwalam, w końcu jestem zadowolonym użytkownikiem oczernianego Direct-a

Edytowano przez kretoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Modulator - cykl mieszany, dośc duzo kilometrow, min 70km dziennie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki wielkie Ketoslaw za opinie i że walczysz obiektywnie o dobre imie directa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To benzyna plus gaz o minimu 2,2 147 koni poniewaz duzo jezdzisz to i dynamiczne auto potrzebujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co do bolączek to nie wypowiem się , bo nie mam pojęcia jakie ma silnik 2.2 .

Co do spalania to mi w mieście OPC paliło 13-14 l Pb 98 , a w trasie od 8 w górę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...