Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Westside

Pytanie o najbardziej dynamiczne silniki VC

Recommended Posts

Witam,

Planuje kupić Viki, Mam zapytanie odnośnie silników VC.

Kryteria

- hatchback

- min. 150kw

- pojemność silnika do 3,0L

- łańcuch rozrządu

- od 2005-07 po FL

- benzyzna lub diesel / ze wskazaniem na beznyzne(bez gazu!)

- spalanie 10-12L w wersji oryginalnej, cykl mieszany.

Konkrety

Jaki silnik będzie najbardziej dynamiczny i najlepiej sie nadaje do lekkich modyfikacji (chip itp). Nie chce potwora wiekszego niz 2.8l. Takie kryterium spełniaja tylko;

1.9 CDTI 16V 150KM

2.0 Turbo 16V 175KM , rocznik 2003-09

2.2 16V 155KM DIRECT, rocznik 2004-09

Nie wiem czy za dużo nie wymagam od VC bo chyba 1.9cdti jest na pasku, a 2,2 z tego co czytam to ma wadliwy łańcuch, a dla mnie łańcuszek to jedno z głównych kryteriów.

Ewntualnie silniki 2.8 benzyna, ale o nich jest najmniej danych.

Jeśli polecacie inne "żwawe" silniki to będe tez wdzięczny.

Jeszcze jedno pytanie bo nie rozumiem o co chodzi z silnikiem 1.8... znalazłem juz kilka zdjęc na których na liczniku jest... 260km/h. Realnie patrząc to jest niemozliwe osiągnięcie dla takiej jednostki bez specjalistycznego tuningu. Ktoś ma więcej informacji na ten temat?

Z góry dzięki za pomoc

za przekierowania na forum do innych linków ze specyfikacją silników też bede wdzięczny.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie spełnia kryteriów łańcucha ale to będzie najlepszy wybór - poczytaj choćby to:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

i inne w garażu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego w Twoim przypadku TYLKO I WYŁĄCZNIE 2.0 Turbo, silnik już w podstawie daję radę a poza tym tanim kosztem można go podkręcić. Są na forum auta które maja po 300 KM i klubowicze śmigają jak zli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tyle że żaden ten silnik nie spełnia tego kryterium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodziło pewnie o 150KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za linki, przeczytam uważnie jeszcze dzisiaj,

narazie nie widze zwolennikow 2.2L ani wiekszych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ps. oczywiscie ze chodziło i KM...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak myślałem;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale nie do końca bezeksploatacyjny - na szczęście robisz go stosunkowo niewielkim kosztem i masz najlepszy mozliwy silnik w VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki jest mniej więcej koszt wymiany rozrządu w 2.0T? Po jakim czasie wypadałoby go zrobić? Jak sprawdzić w jakim on jest stanie?


Edited by exantuss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba rzeczywiście najlepsze silniki są 2.0 bo strasznie mało ofert jest VC 2.0 turbo 2005+,

widocznie nikt się nie chce pozbyć takiej Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim skromnym zdaniem powodem tego jest to ze malo VC z tym silnikiem bylo sprzedanych.Pewnie przez cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie napisałeś jaki masz budżet

Edited by reset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od siebie bardzo polecam 2.2 direct, jest moc gdy trzeba a jeździ się również w miarę oszczędnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jako użytkownik Signum z 2.2 Direct również polecam ten silnik.

Kiedy trzeba jest dynamiczny, a kiedy trzeba jest oszczędny.

I ma w sumie tylko 2 typowe usterki (łańcuch rozrządu, i pompa paliwa). Chociaż co do łańcucha to przy dbaniu o jakość i właściwy poziom oleju to rozrząd może służyć bezawaryjnie bardzo długo.

Pompa owszem, nie daje znać, że jej żywot się kończy.

A co do zużycia paliwa:

Trasa: 1722 km,

Średnia prędkość: 70km/h,

Zużycie: 7,3 l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od siebie mogę polecić 2.8 T .Spalanie na przyzwoitym poziomie ,na łańcuchu i bardzo dynamiczne silniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego się niestety troche obawiałem, że każdy bedzie chwalił swoją Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Kretoslaw - w sumie te dwie usterki to jedne z gorszych możliwych w silniku.

Norbi333 - czy silnik 2.8T ma te same bolączki co 2.2? I o jakim spalaniu mowa w cyklu mieszanym?

Dzięki za odpowiedź z góry.

Czas sie powoli rozglądać z VC

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwazniejsze jest ile bedziesz jezdzil, duzo czy mało, miasto czy tylko trasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, ale praktycznie jedyne, z czego ryzyko tej pierwszej da się bardzo łatwo zminimalizować. A co do pomp to podobno awaryjne są wyroby SIEMENSA, szczęśliwcy z CONTINENTALEM nie mają takiego problemu

Każdy silnik ma niestety swoje wady i zalety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

I wiadomo, że zachwalam, w końcu jestem zadowolonym użytkownikiem oczernianego Direct-a

Edited by kretoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modulator - cykl mieszany, dośc duzo kilometrow, min 70km dziennie.

Please login or register to see this quote.

Dzięki wielkie Ketoslaw za opinie i że walczysz obiektywnie o dobre imie directa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To benzyna plus gaz o minimu 2,2 147 koni poniewaz duzo jezdzisz to i dynamiczne auto potrzebujesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co do bolączek to nie wypowiem się , bo nie mam pojęcia jakie ma silnik 2.2 .

Co do spalania to mi w mieście OPC paliło 13-14 l Pb 98 , a w trasie od 8 w górę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...