Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
maniex454

błąd p1220

Recommended Posts

witam byłem moją vectro u mechanika bo brak jej mocy powyżej 3tys podłoczyliśmy do kompa vectre i wystąpił błąd p1220 mechanik mowił ze mam poszukać w necie więc piszę proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest parę tematów o tym na forum wystarczy trochę poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa była niecały rok temu regenerowana u znanego mechanika unas na pomorzu filtry mam wymienione paliwo werwa węzyki są założone nowe nwm. czy znowu coś z pompą czy coś innego może???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze ssak w baku. Jeśli powyższe jest OK to zostaje pompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie od kilku dni mam problem z moją Viki X20DTH. Podczas jazdy zapala się check, a na kompie zapisuję się błąd P1220. Drugim razem pojawiły się dwa błędy P1220 i P0400.

Wykasowałem błędy, przejechałem ok. 5km i zapalił się check.Zwolniłem, obroty spadły i check zgasł. Przy rozpędzaniu znowu się zapalił, a jak popuściłem gaz to zgasł.

Później wykonałem test na postoju. Nie wyłączałem auta od czasu zapalenia się check i na postoju auto wkręciłem na 2000obr/min i trzymałem tak przez 10sek, zapalił się check, puściłem gaz i zgasł, Przytrzymałem obroty przez 10sek. na 1500obr/min i check się zapalił, puściłem gaz i zgasł? O co w tym chodzi?

Po podłączeniu Opelscasnner obserwują dwa parametry: Pożadany początek wtrysku i Aktualny poczatek wtrysku

Wykasowuję błędy odpalam auto i Pożadany, a Aktualny początek wtrysku pokrywają się prawie idealnie. Przejadę się kilka kilometrów zapala się check, trzymam gaz do dech, Żądany początek to ok. 7-8CA, a Aktualny 2CA. Na postoju mimo, że nie pali się check to Żadany jest ok. 2,5CA, a aktualny 1,4-1,6CA?

Dodam jeszcze, że miałem problem z zapowietrzającym się układem paliwowym, ale jak na razie pominąłem filtr paliwa i jest wszystko okej. Wcześnie kilka razy byłem skazany odpalać auta na hol, ale od ostatniego takiego razu minęło sporo czasu, a problem z checkiem pojawił się kilka dnie temu.

Macie jakieś cenne wskazówki? Czy to wina od strony mechanicznej pompy czy może sterownika pompy? A może na początek sprawdzić coś innego?

Zależy mi na szybkim rozwiązaniu problemu, ponieważ zbliżają się święta, a auto jest potrzebne :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałeś ten temat w ogóle? Mechanicznie przyciera się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku. Pompa do regeneracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czytałem ten temat i kilka innych i jak zauważyłem to nie zawsze była to wina pompy Zależy mi, żeby zrobić to jak najtaniej. Jak sprawdzić czy to wina pompy od strony mechanicznej czy elektronika?

Czy decydując się na używaną pompę muszę kupić o identycznych numerach? Czy od silnika 82KM też pasuje?

Widzę, że różnią się tym czy są na jedną czy na dwie wtyczki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Jest ktoś w stanie powiedzieć mi jaki numer pompy powinien być u mnie?

I czy jest naprzykład sens kupić pompę z uszkodzoną elektroniką i przełożyć ją ze swojej pompy?jest to wykonalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem co czytałeś ale zawsze jest to wina pompy od strony mechanicznej lub syfu w paliwie/baku/filtrze lub nieszczelności (paliwo z powietrzem) ale tak czy siak świadczy to kiepskiej kondycji pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, ale tak jak pisałem chcę to zrobić jak najtaniej bo remont pompy to połowa wartości auta, a ludzie na necie piszą o jakiś przestawionych rozrządach, nieszczelności ukladu wtryskowego itd. Chociaż u mnie raczej ewidentnie widać winę nastawnika pompy :/

Tylko czy to wina elektroniki czy mechaniki?
Proszę tylko teraz o info jak to jest z tymi pompami bo chyba zaryzykuję w używaną pompę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Aha jeszcze jedno - a czy te błędy nie wskakują Tobie w momencie naciśnięcia pedału hamulca albo zaraz po tym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaję sobie sprawę ryzyka zakupu pompy używanej, ale postaram się znaleźć coś w okolicy i uzyskać gwarancję rozruchową. A jak długo pochodzi to już się okaże /

Please login or register to see this quote.

Nie...błąd po zgaszeniu auta i odpaleniu na nowo pojawia się po kilku kilometrach, a później pojawia się praktycznie przy każdym rozpędzaniu, a zaraz po puszczeni gazu błąd znika :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim pójdziesz w drugą pompę sprawdziłbym ssak w baku, przewody paliwowe czy szczelne, filtr paliwa, czy drożny, czy nie marznie tam woda, czy jakość paliwa dobra - bo może problem to zapowietrzony układ, zatkany/nieszczelny filtr, kiepskie paliwo.

Teraz zaczynają się przymrozki i zwyczajnie jeśli jest woda w paliwie to zamarza.

Może w ogóle spróbować podać do pompy paliwo "na krótko" wężykiem z jakiegoś kanistra z pominięciem całego układu paliwowego - wcześniej tylko zalać i odpowietrzyć układ przez przewód powrotny (zgodnie z procedurą serwisową). Kto wie - może wtedy zapali, zagrzeje się i będzie kręcił bez błędów do 3-4 tys obrotów

PS P1220 wiąże się też jeszcze z jakąś usterką pedału gazu (w tych autach jest to pedał elektroniczny) - można podjerzeć jego pracę na skanerzE?

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o potencjometr gazu to obserwowałem jego zachowanie i wykluczam problem z nim.
Kolego miałem problem z odpalaniem auta po dwóch dniach przestoju. W tej chwili pominąłem filtr paliwa i mam założony zwykły przelotowy filterek. Problem raczej zniknął z odpalaniem po dłuższym postoju więc zapowietrzony układ też odpada. jedyne co mi pozostaje to wymienić ten filterek, dolać dobrego paliwa i może jakiś dodatek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na krótko w jakimś stopniu może pomóc dolanie do paliwa oleju do silników dwusuwowych (mixol)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na twoim miejscu ściągnąłbym z baku stare paliwo, zatankował nowe, ze sprawdzonej stacji. Dolał 1 lub nawet 2l mixolu na zbiornik paliwa. Podobno ten z Orlenu w bańkach 1l jest nienajgorszy. Wyjeździł tak cały zbiornik paliwa. Zobaczysz co to da - może będzie poprawa. Jak będzie poprawa to olej do paliwa do każdego tankowania tylko w mniejszych dawkach.

Sam leję 100g na każde tankowanie mimo że problemów z silnikiem zero - nie szkodzi, a pewnie trochę pomaga na żywotność pompy bo paliwo bardziej tłuste się robi.

Zlane paliwo proponuję zostawić aby się odstało (może się woda wytrąci) a później je przelać przez czystą szmatkę i wykorzystać w późniejszym terminie ewentualnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przetestuję to, warto spróbować.

Nadal jednak oczekuję odpowiedzi na pytanie czy każda pompa z jedną wtyczke będzie pasowała plug&play czy musi być o odpowiednim numerze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos kiedyś napisał że pasuje każda pompa - ale ja radzę wymienić na taką o identycznym numerze końcowym lub jej nowszym o wyższym numerze końcowym zamienniku.

W Twojej pewnie siedzi xxxxxxxx004 ale możesz sprawdzić dla pewności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...