Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jas666

falowanie obrotów;/ Z20NET

Recommended Posts

Witam chlopaki miał ktoś podobny problem do mnie lub wie ktoś co to może być a mianowicie... Na zimnym silniku(na biegu jałowym bez dodawania gazu) jak jeszcze jest ssanie to falują mi obroty od 1.600-0.400tys. że prawie jakby chciał zgasnąć to trwa gdzieś 10-15 sek, a na końcu ssania jest jeszcze z 5 sek utrzymuje sie w normie 1.100 tys. obrotów i potem się wyłącza ssanie i spada na 600tys. obrotów... Na komputerze żadnych błędów nie pokazuje..

Edited by jas666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech mam to samo, czyscilem przepustnice i nic nie pomogło, jak znajdziesz rozwiazanie timdaj znać

Edited by kubass22

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pompa powietrza wtornego daje rade?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz instalacje gazowa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam instalacje gazową ale to jeszcze robi na benzynie jak silnik jest nie rozgrzany i to tylko podczas ssania... A z ta pompą ja ksprawdzić czy jest dobra? Napewno nie pokazuje mi żadnych błędów na op-com..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Siwy ja mam instalacje lpg od miesiąca a problem z falowaniem pojawił sie kilka miesięcy temu i tylko i wyłącznie na ssaniu, jak ssanie sie wyłączy po kilku min silnik chodzi jak zegarek nic nie faluje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

LPG rozjechało Ci mapy benzyny - na 99%. Albo źle ustawiona instalacja albo za niska temp. przełączania.

Musisz albo zrobić 100-150 km tylko na benzynie, żeby auto zebrało nowe poprawne mapy i później jechać do gazownika na strojenie - cały czas bez włączania LPG.

Albo szybciej - odłączyć wtyczki od ECU silnika, resetuje się, przejechać się z 30-40 km aby nauczył się map i jechać na strojenie LPG.

Miałem identycznie to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam ten problem na dlugo przed zalozeniem instalacji lpg.

Reset pytanie odnosnie tego co napisales, czy wypiecie wtyczki z ecu i restart ecu powoduje rozjechanie map lpg ? Czy po resetowaniu ecu trzeba od nowa stroic lpg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie a czy to nie ten sam temat

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teoretycznie, w sterowniku jest zapisany mnożnik, który jest ustawiony pod mapy PB. Jeśli w aucie nie zachodzą zmiany mechaniczne lub coś nie było poprawiane - nieszczelności, czyszczenie przepływki, zapłon itd. to ECU powinno się ustawić tak samo jak przed resetem - czyli zgodnie z ustawieniami LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

siemka,

Zasada jest taka, ze jak auto na PB "niedomaga" ma jakieś problemy to na LPG one się ujawniają ze zdwojoną siła. Jeżeli problem występował wcześniej należało znaleźć i usunąć problem, przed montażem LPG. Jest kilka tematów o falujących obrotach w Z20NET.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, ale ja nie miałem żadnych problemów przed załozeniem LPG dopiero teraz sie to stało...A po drugie na LPG nic nie odczuwam żeby bylo źle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To odpowiedz masz powyzej. Dotyczy map paliwowych. Pojeździj troche na PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Siwy bądź tak dobry i podlinkuj bo naprawde nic nie znalazłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie czy rozwiązał ktos juz ten problem? czy nadal tylko gdybania, ale to dziwne jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nikt nie gdyba - padła konkretna diagnoza. Ale przez pełnie księżyca - co niektórzy mają problemy z czytaniem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj pojezdzilem spokojnie, a dzisiaj podchodze do auta i chce go odpalic i nie moge... Czyzby calkiem mapy sie rozjechaly? Wiec odlaczylem akumulator zeby ecu mi sie zresetowal i zobaczymy czy to jest tego wina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odłączenie aku nie resetuje ecu, musisz zdjac wtyczkę z ecu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha dzieki za info;-) To jutro to zrobie...

Czesc wam;) I dzisiaj odłaczyłem wtyczki od ECU na 2,5h i powiem wam że dalej jest falowanie obrotów wiec to inna jest przyczyna.. Sprawdzilem czy sa jakies błedy na op-com i brak wiec co mogło by to byc? Do mechanika nie chce jechac na razie bo mnie skroi strasznie... ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak mapy miał nowe to albo problem z zapłonem - mi też minimalnie zaczęły pływać obroty do zagrzania, ale jak umiejętnie pojadę to wyskakuje mi wypadanie zapłonu na 1 cylindrze - świece nowe, więc cewka. Albo nieszczelność w dolocie albo w wydechu. Inne mi nie przychodzi do głowy,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie niech ktos mi powie bo bylem u elektro-mechanika z moja dolegliwoscia i powiedzial mi ze to przez pompe paliwa(koszt nowej okolo 400zl) I czy falowac obroty moga wlasnie przez pompe? Z Gory dziekuje za szybka i madra odpowiedz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po czy stwierdził, że to pompa paliwa ? Sprawdzał jej wydajność ? czy inaczej ?

mało prawdopodobne, że to pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaraz zaraz - to auto nie powinno wcale ruszyć z miejsca. Skoro pompa nie wydala na wolnych obrotach - to jak wydala w trakcie jazdy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie moze miec za malego cisnienia przy podawaniu? Bo chyba jak jest na ssaniu to potrzebuje wieksze nie wiem jakos tak mi tumaczyl gosciu ale zabralem jak narazie auto od niego i sprobuje dac do kogos innego..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...