Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kurtz

X20XEV Jakie modyfikacje głowicy podczas remontu?

Recommended Posts

Witam kolegów. Postanowiłem Viki dać nowe życie. Wczoraj na zaprzyjaźnionym szrocie wytargałem głowicę z omegi w doskonałym stanie (prawdopodobnie po remoncie - nowe uszczelki, słabo dokręcony żeliwniak, wizualnie ślicznie się prezentuje jak po regeneracji), ciśnienia równo po ponad 14 (sprawdzane osobiście). Teraz przed założeniem kompletuję resztę gratów (rozrząd, aluminiowe koła [a propo wiecie może gdzie takie można dorwać?] itd), głowica pójdzie do lakierowania na kolor kure*ska czerwień, wiadomo głowicę przed założeniem będę musiał dać do zabielenia, dodatkowo planuję wywalić ekofasolki. Od razu chcę z nią zrobić wszystko co się da przed założeniem żeby mieć już gotową do dalszych dłubań bez potrzeby ponownego ściągania. Co więc jeszcze mogę z nią zrobić?

Edited by Kurtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrob porting glowicy mozna sporo poprawic fabryczny odlew szczegolnie w okolicach zaworow oraz wywal ekofasolki i spasuj z kolektorem wydechowym mozna sie pokusic na skrocenie prowadnic zaworowych

Jak chcesz zwiekszyc kompresje splanuj ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porting (tylko o ile powiększać kanały? I czy dolotowe i wylotowe też powiększać)?? O co chodzi z tymi prowadnicami zaworowymi? Nigdy o tym nie słyszałem. Zwiększać kompresji nie chcę ze względu na plany wrzucenia kompresora jeśli po remoncie silnik będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powieksz do wielkosci uszczelek wydechowa mozesz dac z z20let ( nie ma ecofasolek)

Wewnatrz kanaly wygladz i wytnij fasolki na str wydechowej

Niektorzy wycinaja czesc prowadnic zaworowej ktora jest w kanale lub wcieniaja ja by poprawic przeplyw jednak pogarsza sie wtedy odprowadzanie ciepla i skraca dlugosc na ktorej jest podparty zawor

Moge wrzucic pozniej zdjecia z portingu swojej glowicy tora przygotowywalem jakis czas temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mógłbyś wrzucić byłbym bardzo wdzięczny:) I serdeczne dzięki za pomoc w temacie:) Bardzo mi naświetliłeś co i jak:) Masz u mnie piwo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

po wstępnym umyciu głowicy widać że można poprawić fabryczny odlew

Please login or register to see this link.

tak wygląda strona ssąca

Please login or register to see this link.

a tak wydechowa

Please login or register to see this link.

stronę wydechową można poprawić znacząco

przykręcamy uszczelkę z z20let

Please login or register to see this link.

odrysowujemy sobie ile trzeba zdjąć materiału

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

wycinamy ecofasolki

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

następnie napawamy materiał w miejsce rowka i zeszlifowujemy materiał na równo

na koniec należy splanować powierzchnię strony wydechowej

Please login or register to see this link.

strona ssąca po obróbce

Please login or register to see this link.

strona wydechowa po obróbce

Please login or register to see this link.

ja dodatkowo głowicę wypiaskowałem i polakierowałem trafiły też twardsze sprężyny zaworowe dBilas a że są już wałki dBilas 276* można będzie zakręcić XEV do 7800 obr./min.

ostatnie zdjęcie porównanie sprężyny dbilas (lewa) vs. opel (prawa)

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...