Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

yarra3

Vectra b 2.0DTi ciągły brak mocy

Recommended Posts

Stało się to nagle tzn. po odpaleniu auto nie miało w ogóle mocy (podjazd pod większa górkę z max prędkością ponizej 40km/h)

Po niedługim czasie zapala sie check i wywala bląd p0400 (3).

Nie mam niestety Vacumetru ale mam zapasowego EGR'a którym zawsze sprawdzałem uklad. Po włączeniu auta zawsze trzpień zasysał sie za elektrozaworem od wastegata i egr'u a teraz zasysa sie tylko za wastegatem.

Przed elektrozaworem od egr'u tez sie zasysa. ale za nim zasysa sie tylko na chwile jak wejde na obroty i puszcze gas to gdy obroty maleją trzpień sie zasysa i puszcza gdy obroty opadną.

Jeśli chodzi o klapki zawirowań to jakiś czas temu sie zepsuły (siłownik puszczał podciśnienie) wiec zaślepiłem wężyk idący do nich.

Gruby wąż idący tam gdzie wchodzi egr robi sie twardy gdy dodam gazu.

elektrozawor od egr'u kupiłem nowy (uzywany) i jest to samo. Podmieniłem tez na chwile z tym od wastegata ale i to nie dalo rezultatu (trzpień na biegu jałowym nie zasysa sie jak to miało zazwyczaj miejsce).

Wlałem też płyn do czyszczenia układu (taki co sie do diesla dodaje) ale i to nic nie dalo.

Moje typy to:

-przpływomierz (nie wiem jak go sprawdzić?)

-zatkany kolektor ssący (chociaż przez dziurę od egr'a az tak zle nie wygląda)

-pompa Vacu

Nie mam za bardzo pieniędzy żeby zamawiać wszystko po kolei na chybił trafił.

Może ktoś z opisanych przez mnie objawów będzie wstanie mnie celnie nakierować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wakuometr niezbędny!! Zamiast kupować w ciemno używany elektrozawór trzeba było kupić właśnie wakuometr. Bez tego ani rusz w układzie podciśnienia. Przepływomierz najlepiej podmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto sprawdzić czy cięgno od turbiny jest zaciągnięte i czy aby nim ruszyć potrzeba siły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłączyłem przepływomierz i choć rzecz jasna od razu zapala sie check to i tak auto jest o wiele szybsze. Pod górkę którą co dzień pokonywałem z prędkością max 38km/h teraz pojadę ponad 50, Na autostradzie tez lepiej.. średnio 120km/h zamiast 90km/h.

czy mogę założyć, że to właśnie przepływomierz jest zepsuty?

a co do cięgna to jest zaciągnięte i da sie nim ruszyć ale trzeba użyć sporo siły.

Edited by yarra3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wolałbym podmienić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez bym wolał ale nie znam nikogo z vectrą:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz w regionalnym na pewno któryś z chłopaków ci pomoże i podmieni na chwilkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...