Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Aspirant

2.2DTI, wymiana kata

Polecane posty

Witam,

chcę zmienić katalizator na nowy, nie wydając na to fortuny, ale nie musi to też być najtańsza opcja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Czy "uniwersalny" metalowy spełni swoją rolę? Nie chciałbym, żeby silnik przytykało, ale z kata nie chcę rezygnować (wycinać).

Bardzo proszę o poradę jakie są rozsądne opcje.

Dzięki i pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czemu chcesz wymienic?

IO czemu nie chcesz wyciąc jesli juz istnieje taka potrzeba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To się trochę rozpiszę i mam nadzieję, że ktoś pomoże.

Na tą chwilę rozważam dwie opcje (o powodach za chwilę), oczywiscie wolałbym tańszą, ale chciałbym żeby to rzeczywiście coś filtrowało oraz nie zamulało auta:

a ) KAT "uniwersalny", metalowy, cena ca. 400 pln

b ) markowy zamiennik (walker, bosal, imsaf), cena ca. 1000 pln.

Akcja wynika z tego, że zrobię coś w PL raczej niespotykanego, tj. zakładam do 2.2dti filtr DPF, aby móc jeździć po niemieckich miastach, w których wymagane jest euro4.
Wg ichniejszych przepisów muszę wraz z dokładką DPF wymienić kata.
Skoro kolega pyta o powód, to przedstawiam dalsze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
1. Ochrona filtra DPF. Poradzono mi, że stary kat może zasyfić DPFa i zamulić system.
2. Miło będzie najzwyczajniej w świecie nie truć tlenkiem azotu.
3. W razie kontroli policyjnej w DE może się zdarzyć, że jak zobaczą, że w DTI mam zieloną nalepkę (euro4), to zaczną mnie dokładnie trzepać (nawet swoich trzepią czy faktycznie przerobili auto na euro4) i brak kata może się skończyć grubym mandatem.
Edytowano przez Aspirant

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a w ktorych to niemieckich miastach wymagane są euro 4 ?

przeciez to sie dzieli na 3 kategorie tak jak są naklejki od 1997 czerwona, od 2001 zółta i od 2006 zielona

i tyler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chociażby strefy środowiskowe są w Berlinie i obowiązuje tam norma Euro4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest jedyne miasto w niemczech ktore to wprowadziło, takze pytanie do autora tematu czy ma zamiar tam tylko jezdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jedyne miasto. Co więcej również Hamburg ma w planach to wprowadzić ale póki co urzędasy spotkali się z oporem mieszkańców

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podaję link do aktualnych stref w Niemczech

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ja będę od pierwszego września mieszkał w Lipsku, to miałem wybór pozbyć się Vectry, albo ją doposażyć.

Co do Berlina: oni tam co rok uchwalają, że pojazdy z zagranicznymi rejestracjami mogą być euro3, ale to tylko Berlin jest taki łaskawy. Już nie wspominając o tym, że strefa w Berlinie to naprawdę ścisłe centrum.

Zatem jakby ktoś pomógł w temacie czy któryś z katów metalowych za 4 stówki się nada, to byłbym wdzięczny.

Edytowano przez Aspirant

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, poczekaj... Może ja się nie znam - więc się coś dowiem - ale jak niby chcesz wypalać ten filtr? Rozumiem, że fizycznie można włożyć DPF ale co to da? Tylko efekt wizualny pod autem! Poza tym to chyba rodzaj homologacji i dokumentów auta mówi o tym, czy spełnia ono taką a nie inną normę i można nakleić taką a nie inną naklejke. Dla mnie to strata kasy. Strefy są w centrach. Jeśli tam potrzebujesz auto - zmien na benzynę a nie diesla przerabiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo kocham moje auto, by je zmieniać. Wypalać będzie się na autostradzie, jeżdże po niej w 80%. Więc liczę na to, że będzie się przepalać ze względu na swoją konstrukcję (metalowy) i sposób eksploatacji (przedmuchiwanie na autostradzie)

Szkoda, że jak na razie nikt nie był w stanie odpowiedzieć na moje pytanie, tj. jakiego kata utleniającego mam kupić. To, że metalowy, to już doczytałem/ postanowiłem, teraz zastanawiam się czy euro2/3 zrobi różnicę. Ustaliłem, że w Polsce i tak nikt nie jest w stanie tego zmierzyć, bo w porywach mierzone jest tzw. zadymienie spalin, czyli coś co z katem utleniającym (dieslowskim, fabrycznym - z DTI) ma niewiele wspólnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...