Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Aspirant

2.2DTI, wymiana kata

Recommended Posts

Witam,

chcę zmienić katalizator na nowy, nie wydając na to fortuny, ale nie musi to też być najtańsza opcja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Czy "uniwersalny" metalowy spełni swoją rolę? Nie chciałbym, żeby silnik przytykało, ale z kata nie chcę rezygnować (wycinać).

Bardzo proszę o poradę jakie są rozsądne opcje.

Dzięki i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czemu chcesz wymienic?

IO czemu nie chcesz wyciąc jesli juz istnieje taka potrzeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To się trochę rozpiszę i mam nadzieję, że ktoś pomoże.

Na tą chwilę rozważam dwie opcje (o powodach za chwilę), oczywiscie wolałbym tańszą, ale chciałbym żeby to rzeczywiście coś filtrowało oraz nie zamulało auta:

a ) KAT "uniwersalny", metalowy, cena ca. 400 pln

b ) markowy zamiennik (walker, bosal, imsaf), cena ca. 1000 pln.

Akcja wynika z tego, że zrobię coś w PL raczej niespotykanego, tj. zakładam do 2.2dti filtr DPF, aby móc jeździć po niemieckich miastach, w których wymagane jest euro4.
Wg ichniejszych przepisów muszę wraz z dokładką DPF wymienić kata.
Skoro kolega pyta o powód, to przedstawiam dalsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
1. Ochrona filtra DPF. Poradzono mi, że stary kat może zasyfić DPFa i zamulić system.
2. Miło będzie najzwyczajniej w świecie nie truć tlenkiem azotu.
3. W razie kontroli policyjnej w DE może się zdarzyć, że jak zobaczą, że w DTI mam zieloną nalepkę (euro4), to zaczną mnie dokładnie trzepać (nawet swoich trzepią czy faktycznie przerobili auto na euro4) i brak kata może się skończyć grubym mandatem.
Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w ktorych to niemieckich miastach wymagane są euro 4 ?

przeciez to sie dzieli na 3 kategorie tak jak są naklejki od 1997 czerwona, od 2001 zółta i od 2006 zielona

i tyler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chociażby strefy środowiskowe są w Berlinie i obowiązuje tam norma Euro4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest jedyne miasto w niemczech ktore to wprowadziło, takze pytanie do autora tematu czy ma zamiar tam tylko jezdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to jedyne miasto. Co więcej również Hamburg ma w planach to wprowadzić ale póki co urzędasy spotkali się z oporem mieszkańców

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podaję link do aktualnych stref w Niemczech

Please login or register to see this link.

Ja będę od pierwszego września mieszkał w Lipsku, to miałem wybór pozbyć się Vectry, albo ją doposażyć.

Co do Berlina: oni tam co rok uchwalają, że pojazdy z zagranicznymi rejestracjami mogą być euro3, ale to tylko Berlin jest taki łaskawy. Już nie wspominając o tym, że strefa w Berlinie to naprawdę ścisłe centrum.

Zatem jakby ktoś pomógł w temacie czy któryś z katów metalowych za 4 stówki się nada, to byłbym wdzięczny.

Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczekaj, poczekaj... Może ja się nie znam - więc się coś dowiem - ale jak niby chcesz wypalać ten filtr? Rozumiem, że fizycznie można włożyć DPF ale co to da? Tylko efekt wizualny pod autem! Poza tym to chyba rodzaj homologacji i dokumentów auta mówi o tym, czy spełnia ono taką a nie inną normę i można nakleić taką a nie inną naklejke. Dla mnie to strata kasy. Strefy są w centrach. Jeśli tam potrzebujesz auto - zmien na benzynę a nie diesla przerabiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za bardzo kocham moje auto, by je zmieniać. Wypalać będzie się na autostradzie, jeżdże po niej w 80%. Więc liczę na to, że będzie się przepalać ze względu na swoją konstrukcję (metalowy) i sposób eksploatacji (przedmuchiwanie na autostradzie)

Szkoda, że jak na razie nikt nie był w stanie odpowiedzieć na moje pytanie, tj. jakiego kata utleniającego mam kupić. To, że metalowy, to już doczytałem/ postanowiłem, teraz zastanawiam się czy euro2/3 zrobi różnicę. Ustaliłem, że w Polsce i tak nikt nie jest w stanie tego zmierzyć, bo w porywach mierzone jest tzw. zadymienie spalin, czyli coś co z katem utleniającym (dieslowskim, fabrycznym - z DTI) ma niewiele wspólnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...