Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
wicia23

Gorące hamulce tylne

Polecane posty

Witajcie,

W sobotę wymieniałem klocki na tylnej osi. Stare były tak zapieczone, że musiałem je ostro młotkiem i śrubokrętem wybijać. Co ciekawe hamował OK, ręczny trzymał na oba koła - nic się nie grzało.

Jarzmo + zacisk wyczyściłem. Gumę trzymająca śrubę zacisku od środka wyczyściłem. Tłoczek wkręcił się bez użycia dużej siły. Nowe klocki miały bardzo luźno. Poskładałem wszystko. Pierwsze 2-3 naciśnięcia pedał wpadł głęboko po czym zrobił się twardy. Dziś wybrałem się w traskę 2x120km i po zatrzymaniu się na tankowanie hamulce (lewa i prawa) są wyraźnie ciepłe. Felga jest cieplejsza niż z przodu. Nie parzą, ale przednią mogę dotknąć i trzymać a tylna jest mocno ciepła - prawie gorąca.

W drodze powrotnej usłyszałem piszczenie hamulców - ustępuje jak lekko dotknę hamulca roboczego bądź delikatnie pociągnę ręczny.

Ułożą się, dotrą czy coś jest nie tak ? Wydaje mi się, że po kilku hamowaniach powinny się już dotrzeć. Poza tym z przodu zawsze cieplejsze są hamulce. Auto w garażu na luzie jestem wstanie przepchnąć więc nie trzymają mocno a jednak. Co z tym robić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może słabo odpowietrzyles

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niczego nie odpowietrzałem - nie ma potrzeby przy wymianie samych klocków, przecież się nie zapowietrzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale można nie zaszkodzi a linka od ręcznego nie zacina się w pancerzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie zaszkodzi ale to nie przyczyna.

Linka chodzi lekko, przed wymianą klocków wszystko git. Zastanawiam się czy mogłem coś źle poskładać ale chyba tam nie ma co sknocić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko można spaskudzic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli tłoczek wraca, a linka w pancerzu nie blokuje się, to zostaje jeszcze:

-nie dokładnie wyczyszczone jarzmo

- klocki z nadwymiarem (czasem są np ze zbyt dużą ilością farby, przez co są dłuższe o ok 1-2 mm - to wystarczy...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba bez ponownego rozbierania się nie obędzie bo inaczej nie sprawdzę czy tłoczek wraca. Obstawiam, że tak skoro przed wymianą klocków było OK.

Klocki w jarzmie chodziły bardzo luźno - robiłem już hamulce w innych autach i teraz było bardzo luźno więc i grubość farby chyba nie przeszkadza. Może powinienem prowadnice gumowe przesmarować ?

Teraz zastanawiam się czy te blaszki na klocku wewnętrznym zaczepiłem dobrze o tłoczek - może tu jest problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego....prowadnice jarzma....te 2 sruby ktore wykrecasz zeby wyjac zacisk...wycisnij je calkiem. oczysc gumy, nasmaruj i wcisnij te prowadnice-tuleje. ...mialem tak samo, tzn. mi zaczal palic 8-9l/100 a to okazalo sie hebla z tyl;u trzymaly

Edytowano przez wolf80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziś będę rozbierał wieczorem - kupiłem pastę do tłoczków ATE

Dziś rozebrałem heble raz jeszcze. Podczas zdejmowania zacisków obydwa klocki od strony tłoczka wypadły. Wygląda na to, że poprzednim razem nie zaczepiłem tych blaszek o rant tłoczka. W prowadnicy śruby chodziły. Może nie lekko ale przeczyściłem to i nasmarowałem smarem ATE do hamulców. Przed robotą musiałem mocniej przyłożyć siłę aby zakręcić kołem. Teraz po co prawda tylko 5 kilometrowej jeździe koła obracają się lekko. Mam nadzieje, że jak się rozgrzeje też będzie OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no a "podziekowanie" to gdzie? szerokosci kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...