Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

MWiciu

1.6 16V problem z rozruchem - zatarcie?

Polecane posty

Witam. Mam problem z moja Vectrą. Podczas dłuższej podróży spotkały mnie pewne utrudnienia, mianowicie Vectra zaczęła przeraźliwie gubić wodę przez co zaczęła się grzać. Jednak woda nie uciekała z układu, ponieważ nie zauważyłem żadnej kałuży pod spodem. Drugim problemem było wypadanie zapłonów, ale myślę, że to wina świec ponieważ zrobiłem już na nich 20 000km i to na gazie, więc na pewno są do wymiany. Kolejna usterka wydaje mi się znacznie poważniejsza. Po nocnym postoju Vectra nie chce zapalić. W ogóle nie kręci, gasną kontrolki. Wcześniej miałem problemy z rozrusznikiem, ale dało się to naprawić od ręki. Przechodząc do sedna: samochód nie odpala nawet z popychu. Kiedy włączę luz jest ok, ale gdy tylko wrzucę bieg samochód się blokuje i nic nie da się zrobić... Czym może to być spowodowane? Boję się, że doszło do zatarcia silnika. Czy moje przypuszczenia są dobre? Najgorsze jest to, że wszystkie usterki skumulowały się w jednym momencie i to podczas długiej podróży i tak naprawdę nie wiem co jest główną przyczyną. Jeśli ktoś wie co to może być to prosiłbym o odpowiedź. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij bagnet olejowy lub odkrec korek olejowy i napisz co zobaczyles ! Jeśli jest maź podobna do majonezu to masz problem . Woda poszła do oleju ....silnik do czyszczenia , remontu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to chyba mam problem. Poziom oleju gwałtownie się podniósł i wygląda na taki rzadszy... Rozumiem, że remont jest nieunikniony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy strzeliła Ci uszczelka pod głowicą ! Woda poszła do oleju . Wykrec świece pewnie będą mokre zasyfione mieszanka wodno olejowa stąd problemy z odpaleniem . Da się to naprawic ale za ile ....ja na Twoim miejscu poszukalbym innego silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i nie 1.6 a np.2.0

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a do tego skrzynie, wiązki, sterownik z immo, cały osprzęt, zawieszenie, hamulce, a nawet nowe felgi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

K*** panowie, chłopu uszczelka strzeliła a wy odrazu zeby silnik wymieniac? a po jaka cholere? chodźby głowica była peknieta to kupujesz nowa (używana) i smigasz dalej.... kurde kazdy by tylko te silniki wymieniał, ostatnio robilem glowice w 1.6 bo rozrząd strzelił, i jakos bardzo dużo PLN'ow to wlasciciela nie kosztowało...

Silnik sie wymienia jak ci korba bokiem wyjdzie, a nie kuźwa jak uszczelka pod glowica strzeli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa !!!!!!!!!!!!! Wymiana silnika to na jaki???? Nówka z serwisu !!!!!!! Kupisz "nowy" i nie masz zielonego pojęcia jaki dostaniesz. Często jest tak, że kupisz gorszy niz masz nie działający !!!!!!!!

Nawet jak naprawa wyjdzie drożej niż nowy to zawsze wiesz co masz a używka??? Na dzień dobry rozrząd do zmiany i inne duperele plus przekładka. Nikt nic za darmo nie zrobi..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o stosowanie cenzuralnych słów !!!

Wracając do tematu, są dwie możliwości, drugi silnik albo naprawa starego.

Obie opcje mają swoje "za i przeciw" a wszystko okaże się dopiero po zdjęciu głowicy. Jeśli to "tylko" uszczelka a silnik był do tej pory ok, nie brał oleju i nie sprawiał problemów to warto go reanimować i kupować drugą głowicę wraz z osprzętem, dać ją do kompletnej obróbki.

Jeśli silnik był w kiepskiej kondycji to zapewne będzie tak, że po założeniu drugiej głowicy góra zrobi się szczelna a dół zacznie brać olej (pierścienie). Być może warto wtedy pomyśleć o "kapitalnym" remoncie silnika albo właśnie o wymianie na drugi.

Tutaj decydują koszty ale także i fakty, wszystko się okaże po demontażu głowicy.

W obu przypadkach rozrząd, a przynajmniej sam pasek do wymiany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uszczelka poszła i woda dostała się do układu smarowania to się objawia wyższym poziomem rozrzadzonego oleju, a jak dostałą się do komory spalania to dodatkowo zalewa tą komorę co powoduje brak iskry oraz tworzy się tzw poduszka wodna, która nie ulegnie kompresji i blokuje tłoki. Coś podobnego jak silnik zassie wodę przez filtr powietrza, tylko wtedy korba bokiem murowana. Trzeba zrzucic głowice, sprawdzic ją, splanować od razu uszczelniacze powymieniać, miskę sciągnąc oczyścic, powymieniać uszczelki, świece termostat itp i poskładac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...