Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MWiciu

1.6 16V problem z rozruchem - zatarcie?

Recommended Posts

Witam. Mam problem z moja Vectrą. Podczas dłuższej podróży spotkały mnie pewne utrudnienia, mianowicie Vectra zaczęła przeraźliwie gubić wodę przez co zaczęła się grzać. Jednak woda nie uciekała z układu, ponieważ nie zauważyłem żadnej kałuży pod spodem. Drugim problemem było wypadanie zapłonów, ale myślę, że to wina świec ponieważ zrobiłem już na nich 20 000km i to na gazie, więc na pewno są do wymiany. Kolejna usterka wydaje mi się znacznie poważniejsza. Po nocnym postoju Vectra nie chce zapalić. W ogóle nie kręci, gasną kontrolki. Wcześniej miałem problemy z rozrusznikiem, ale dało się to naprawić od ręki. Przechodząc do sedna: samochód nie odpala nawet z popychu. Kiedy włączę luz jest ok, ale gdy tylko wrzucę bieg samochód się blokuje i nic nie da się zrobić... Czym może to być spowodowane? Boję się, że doszło do zatarcia silnika. Czy moje przypuszczenia są dobre? Najgorsze jest to, że wszystkie usterki skumulowały się w jednym momencie i to podczas długiej podróży i tak naprawdę nie wiem co jest główną przyczyną. Jeśli ktoś wie co to może być to prosiłbym o odpowiedź. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjmij bagnet olejowy lub odkrec korek olejowy i napisz co zobaczyles ! Jeśli jest maź podobna do majonezu to masz problem . Woda poszła do oleju ....silnik do czyszczenia , remontu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chyba mam problem. Poziom oleju gwałtownie się podniósł i wygląda na taki rzadszy... Rozumiem, że remont jest nieunikniony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas jazdy strzeliła Ci uszczelka pod głowicą ! Woda poszła do oleju . Wykrec świece pewnie będą mokre zasyfione mieszanka wodno olejowa stąd problemy z odpaleniem . Da się to naprawic ale za ile ....ja na Twoim miejscu poszukalbym innego silnika .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i nie 1.6 a np.2.0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a do tego skrzynie, wiązki, sterownik z immo, cały osprzęt, zawieszenie, hamulce, a nawet nowe felgi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

K*** panowie, chłopu uszczelka strzeliła a wy odrazu zeby silnik wymieniac? a po jaka cholere? chodźby głowica była peknieta to kupujesz nowa (używana) i smigasz dalej.... kurde kazdy by tylko te silniki wymieniał, ostatnio robilem glowice w 1.6 bo rozrząd strzelił, i jakos bardzo dużo PLN'ow to wlasciciela nie kosztowało...

Silnik sie wymienia jak ci korba bokiem wyjdzie, a nie kuźwa jak uszczelka pod glowica strzeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Święte słowa !!!!!!!!!!!!! Wymiana silnika to na jaki???? Nówka z serwisu !!!!!!! Kupisz "nowy" i nie masz zielonego pojęcia jaki dostaniesz. Często jest tak, że kupisz gorszy niz masz nie działający !!!!!!!!

Nawet jak naprawa wyjdzie drożej niż nowy to zawsze wiesz co masz a używka??? Na dzień dobry rozrząd do zmiany i inne duperele plus przekładka. Nikt nic za darmo nie zrobi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, proszę o stosowanie cenzuralnych słów !!!

Wracając do tematu, są dwie możliwości, drugi silnik albo naprawa starego.

Obie opcje mają swoje "za i przeciw" a wszystko okaże się dopiero po zdjęciu głowicy. Jeśli to "tylko" uszczelka a silnik był do tej pory ok, nie brał oleju i nie sprawiał problemów to warto go reanimować i kupować drugą głowicę wraz z osprzętem, dać ją do kompletnej obróbki.

Jeśli silnik był w kiepskiej kondycji to zapewne będzie tak, że po założeniu drugiej głowicy góra zrobi się szczelna a dół zacznie brać olej (pierścienie). Być może warto wtedy pomyśleć o "kapitalnym" remoncie silnika albo właśnie o wymianie na drugi.

Tutaj decydują koszty ale także i fakty, wszystko się okaże po demontażu głowicy.

W obu przypadkach rozrząd, a przynajmniej sam pasek do wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli uszczelka poszła i woda dostała się do układu smarowania to się objawia wyższym poziomem rozrzadzonego oleju, a jak dostałą się do komory spalania to dodatkowo zalewa tą komorę co powoduje brak iskry oraz tworzy się tzw poduszka wodna, która nie ulegnie kompresji i blokuje tłoki. Coś podobnego jak silnik zassie wodę przez filtr powietrza, tylko wtedy korba bokiem murowana. Trzeba zrzucic głowice, sprawdzic ją, splanować od razu uszczelniacze powymieniać, miskę sciągnąc oczyścic, powymieniać uszczelki, świece termostat itp i poskładac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...