Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

TheStachoo

Metaliczne rzężenie przy ruszaniu - wtryskiwacze?

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio Vectra mnie nie lubi, bo ilość awarii / usterek na miesiąc przekroczyła 600%.

Ale do merritum; zauważyłem, że podczas ruszania / przyspieszania przy niskich obrotach z motoru dochodzi metaliczne rzężenie. Najbardziej słyszalne jest to przy obrotach ok.1000 i II biegu, na I biegu też ale słabiej.

Poczytałem rożne mądre watki i podobny przypadek może być spowodowany awarią wtrysku/ów.

Podpiąłem wiec opcoma i oto co się pokazało:

Postój ok. 4h. temp płynu 59st, odpalamy i:

Please login or register to see this link.

Ruszam, po ok. 200m:

Please login or register to see this link.

Po przejechaniu ok. 1,0km, postój. temp 74st:

Please login or register to see this link.

Kolejny kilometr temp płynu 84st:

Please login or register to see this link.

Ponadto;

- przy zapalaniu po nocy puszcza niebieskiego dyma, nie małego niestety.

- przez chwile zdarza jej się nierówno pracować przez ok. 10-20s - szarpie motorem

- jest jakby słabsza, wydaje mnie się, że nie ciągnie tak fajnie jak kiedyś

Nie wiem czy to ma związek, ale może mieć więc wspominam.

Wnioski mam takie - poprawcie jak się mylę - 4 wtrysk do śmieci, 2 może/raczej też. 1 bajka, 3 znośnie.

Plan jest taki; zamienić 4 z 3/1 i zobaczyć co się stanie, jak objawy się przeniosą to jak wyżej.

Nie mniej wszelkie sugestie mile widziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niebieski dymek to leci jak spala sie olej z tego co wiem, a gdyby wtrysk lał to powinien być raczej czarny, jak w mocno przelanych dieslach po programie.

Proponuje zalać do baku specyfik czyszczący układ paliwowy typu Diesel Spulung itp.

Ja u siebie miałem kiedyś podobnie że jeden wtrysk odbiegał od innych, zakupiłem w/w specyfik prejechałem cały bak z zalanym tym płynem i wszystko wróciło do normy.

Co do dźwięków to ciężko coś wywnioskować, najlepiej na żywo posłuchać albo choćby z filmiku (ale w miarę dobrej jakości)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalej olej 2T...i lej go co tankowanie od 200ml do 300ml na bak i po jakims czasie bedzie lepiej. Nie lej zadnych specyfikow do czyszcenia wtryskow bo wydasz kase i nic z tego nie bedziesz mial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiana wtrysków miejscami jest OK, pod warunkiem że jeden z nich nie trzyma normy. Tutaj żaden nie trzyma normy zatem ciężko będzie wyciagnąć po zamianie sensowne wnioski. Pamiętaj aby w trakcie zamiany przeprogrwamować wtryski.

Ja bym szczerze powiedziawszy w pierwszej kolejności sprawdził kompresję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak też robię - Ravenol od jakiś 4-5tankowań

Share this post


Link to post
Share on other sites

uwazaj kolego...bo zaraz ktos Ci poradzi wymiane silnika...

Jesli jakies halasy nastepuja w momencie ruszania to raczej nie wtryski a predzej cos w ukladzie napedowym- przeniesienia napedu.

Ty natomiast gdybys chcial isc droga odczytu dawek to pierwsze co powinienes zrobic to posprawdzac wtyczki na wtryskach...podlaczyc kompa, odpalic auto i z laptopem przy silniku lub z pomocnikiem trzeba docisnac i przytrzymac kostki na wtryskach sprawdzajac jednoczesnie wskazania dawek. Jak sie poprawia...to znalazles.

A tego oleju 2T tez mozesz dolac, na forum jest obszerny temat o 2T....wystarczy wpisac w szukajke "olej 2T"

Moze teraz nie uwierzysz...ale to dziala...dawno temu mialem tez niezly balagan w dawkach...po ok. 1000-1500km dawki wszytskie byly ponizej 0,20ml/suw. A probowalem wszytskiego....innego i nie dalo rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymiany / remontu silnika wolę uniknąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do oleju to leje ok.250ml na zbiornik Ravenol 2T - właśnie po lekturze forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to sprobuj sprawdzic te wtyczki....to jest pierwszy krok. A uszzcelki pod wtryskami nie puscily....moze pod tym 4tym wlasnie, nie dmucha nic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jutro będę miał luźniejsze południe to się pobawię; kontakt-spay + kontrola przedmuchów.

Dzięki za trop.

Edited by TheStachoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

do zdgianozowania przedmuchow mozesz uzyc butelki po np. plynie do mycia szyb. Nalewasz wody dodajesz mydlo w plynie...odpalasz auto i psikasz w okolice osadzenia wtryskow. Jak pojawia sie bąble...do winna jest uszczelka. Uszczelka w ASO ok 5pln. Ale zjajdziesz taniej i za 5pln. kupisz cztery.


i co? dzialasz z tematem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam działam.

Przeczyściłem wtyczki kontaktsprajem - generalnie piny zasyfione. Tylko 1 była czysta, reszta z wyraźnym nalotem.

Niestety niewiele to dało jeśli chodzi o dawki korekcyjne. Temp. silnika 89st, wszystko wyłaczone i po ok. minucie pokazało:

Please login or register to see this link.

.

Jeszcze jedno pytanko,jest sens na nowo zalogować wtryski po tej operacji czy raczej sobie odpuscić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałęm problemy z wtryskami. Poprzedni właściciel przed sprzedażą podmienił wtryski na stare. Podchodziłem do tematu jak do jeża. Naczytałem się jak to ludzie sprzedają auta po nieudolnej naprawie u pompiarza i ile to tysięcy kosztuje.

Ja miałem dawki 3.00 i na drugim 4.00 i auto dobrze się zbierała i paliło bez problemów przez całą zimę. Objawy to :

- nierówno pracowało na zimnym, jak to określili mechanicy tak jak przy wytartych wałkach. Ale po chwili mu przechodziło.

- większe spalanie na rozgrzanym silniku ok 1,1 l/h

- DPF wypalał się dość często

- no i dymek przy odpalaniu

Hałasów metalicznych nie słyszałem. Po użyciu molly i oleju t2 dobiłem wtryski, jak się później okazało były zużyte już mechanicznie i czyszczenie usunęło wszelkie nagary które jeszcze tam się znajdowały.

Silnik pracował nierówno już praktycznie cały czas na wolnych obrotach. Pojawiło się też szarpanie przy zakresie ok 1300 obrotów. Mocy nie ubywało ale sypało się coraz bardziej.

Powiem ci w skrócie, że trudno znaleźć kogoś kto jest dobry, rzetelni i tani.

Samo sprawdzenie wtrysków jest tanie ja płaciłem 200 zł, wyjęcie (25 zł) i testy na stole 25 zł /szt.

Układ wtryskowy trzeba traktować jako całość. Dawki korekcyjne świadczą, że jest coś nie tak z całym układem wtryskowym. Nieprawidłowe dawki na jednym trysku mogą świadczyć o tym, że kompensuje on poprzedni, uszkodzony wtryskiwacz.

Rejestracja wtrysków ma duże znaczenie przy dpfach gdzie dawki muszą być bardzo dokładne żeby się nic nie przegrzało. Przy sprawnych wtryskach i braku dpf można ich nie rejestrować. Silnik będzie chodził normalnie. Zgłupieje jedynie elektronika. Odczyty spalania na BC i dawki korekcyjne mogą być niezgodne z rzeczywistymi.

Objawy uszkodzenia wtrysków mogą być różne w zależności co się w nich zepsuje i który tryb nie działa. Sprawdzić to można w 100% jedynie na stole probierczym. Podane przeze mnie objawy dotyczyły lania wtrysków na wolnych obrotach.

Lanie preparatów jak najbardziej polecam. Jednak radzę zacząć przed wystąpieniem objawów gdy wszystko jeszcze działa.

Jak masz jakieś pytania to pisz. Chętnie odpowiem.

Regeneracja wtrysku 480 zł , używka w stanie super ok 200 zł z Allegro.

PS. Wklej mniejsze zdjęcia albo zwyczajnie wpisz "z palca" parametry. Będzie szybciej dla nas i dla ciebie.

Edited by mariuszpk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za konkretna odpowiedź. Tak wiem, że 150-250szt na allegro - ale taka akcja mnie nie interesuje, bo mnie wiem co kupie, a bardzo nie chce mi się użerać z handlarzami z allegro co to mają wszystko w super stanie z niemiec z małym przebiegiem.

Regeneracja ok. 450pln może być mniej - zależnie co będzie, może być i więcej. Sprawdzenie 70pln/szt z jakimś tam wydrukiem.

Tak mi powiedział Mazanek z Kalet do którego zamierzam to auto oddać za jakieś 2tygodnie.

Zauważyłem taką prawidłowość. Im mniejszy dyn przy odpalaniu tym mniejsze rzężenie - dzisiaj mały dym, wręcz dymek i w zasadzie to już nie rzężenie a świerszcze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, może mi się wydaje.

Fakt jest jeden, raz dymi znacząco mniej a raz więcej.

Edited by TheStachoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znalazłem firmę która miała szczegółowy cennik 25 za wyjęcie, 50 zł za wejście zapieczonych i 25 zł za sprawdzenie. To kupiłem 3 sztuki i za 75 zł mi je sprawdzili. 2 były sprawne jeden pęknięty bo ktoś go na siłę wyciągał. Z zewnątrz wyglądały wszystkie bardzo ładnie. Odesłałem do gościa z allegro, oddał kasę w 2 dni, przeprosił i zwrócił za przesyłkę.

Regeneracja musi kosztować ok 400 zł bo części zamienne od Boscha tyle kosztują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to Ci powiem bardzo niedrogo sprawdzenie.

A tak z ciekawości jakie wartości korekcji pokazały "nowe" wtryski?

Ja nie dyskutuje na temat kosztów regeneracji wtrysków - po prostu mam średnie zaufanie do tego typu operacji. Nie mniej bardzo to do mnie rozmawia niż kupowanie używanych, tym bardziej z niepewnego źródła.

Edited by TheStachoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro ci dokładnie powiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla potomności; metaliczne rzężenie było spowodowane sprzęgłem alternatora i rolką paska klinowego. Po wymianie cisza aż miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Zalałem auto czyścicielem wtryskiwaczy - za jakiś tydzień zobaczę czy to pomogło na korekcje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...