Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

-Arek-

Z30 DT - błąd P1110 i inne

Recommended Posts

Witam Szanownych Kolegów !

Jeśli macie dłuższą chwilkę to proszę o pomoc w temacie.

Vectra C hatchback z grudnia 2007 z silnikiem jak w temacie zakupiona półtora roku temu z przebiegiem 138 kkm.

Wszystko OK do tej pory - teraz na blacie 159 kkm.

Jakieś 3 miesiące temu miałem problem z mocą - przy ruszaniu spod świateł bywało że przejechałem odcinek 50 - 100 m

z butem w podłodze i prędkością 5 km/h. Nie rozpędzał się wogóle, po przejechaniu krzyżówki, powoli odzyskiwał moc,

potem jechał normalnie.

Diagnosta - dobry specjalista w okolicy - Jezierzany koło Legnicy - stwierdził, że albo nieszczelność na dolocie, albo zawór EGR,

albo przepływka. Nie mogąc doczekać się wizyty u mechanika na sprawdzenie nieszczelności wziąłem się za czyszczenie EGR.

Zdemontowałem, oczyściłem część elektryczną, mechaniczną - co się dało. Następnego dnia autko jeździ normalnie, żółwie tempo

znikło całkowicie. Wybrałem się z Legnicy do Wrocka, wszystko ok, autko 100 % sprawne. Postanowiłem dla świętego spokoju sprawdzić

przepływkę - wybierałem się na wakacje do Chorwacji, chciałem mieć pewność że wszystko OK. Po wizycie w innym warsztacie - po podłączeniu do systemu diagnostycznego CDIF/3 wskazania były bardzo dziwne - wartości zmieniały się od ściany do ściany - przepływ od 5 do 5000 co chwilę. Wskazanie - wymiana przepływomierza. Zakupiłem, wymieniłem. Ponowna wizyta upewniła mnie tylko, że nie warto podłączać auta pod uniwersalne interfejsy bo pokazują bzdury. Po wymianie przepływki na nową wskazania pozostały bez zmian - gwałtowne zmiany bez sensu. Wizyta w trzecim zakładzie - podłączenie pod oryginalnego Techa2 pokazało, że z przepływką jak i z resztą samochodu wszystko ok - wszystko w porządku - brak błędów.

Na przyszłość żeby uniknąć takich baboli zakupiłem op-coma.

Przed wyjazdem zmieniłem jeszcze płyn chłodzący i dorobiłem podświetlenie drzwi po otwarciu - ale to już detale.

Uspokojony wyruszyłem 3 tygodnie temu do Chorwacji - 1200 km do przejechania.

Oczywiście zaraz po wjechaniu na A4 zapaliła się kontrolka - autko z kluczem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie sczytywałem błędów, nie było czasu, kontrolka gasła przy ponownym odpalaniu, ale po przejechaniu kilku kilometrów wracała. Objawy - brak mocy, ale V6 robi swoje - mimo pięciu osób + bagaże - dojechaliśmy.

Na miejscu sczytałem błędy:

---------------------------------------------------------------------

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

hkj

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2008 (8)|Vectra-C / Signum|Silnik|Z 30 DT


Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x1001
VIN W0L0ZCF6981047594
Numer sprzętu:27539101
Typ silnika: Z30DT
Numer części:97379557
Numer wersji oprogramowania: EC63A01S
Programming Date: 20090619
Hardware key number: H000007596
Opis systemu: DENSO0100
Wpisz numer aprobaty: D06005
Kod alfa: CA
Hardware manufacturer system name: DECd2

Please login or register to see this link.

Album - Film nr 1 - aktualne błędy.

P1900: Myślę - ale to są przypuszczenia, że jak jechałem z tą świecącą kontrolką przez 120 km to DPF się nie wypalał - tak gdzieś czytałem że tego komp nie robi jak są aktywne błędy. Może dlatego wtedy pojawił się błąd P1900. Na miejscu jakoś błąd się nie zaświecił i DPF-a normalnie wypaliłem podczas jazdy. Po powrocie mam wartości - nasycenie 44 %, różnica ciśnień 6 kPa. Czyli chyba OK ?

Album - Film nr 2 - DPF

P0235: Jak już wracałem to z podłączonym laptopem - widziałem że rzeczywiste ciśnienie ładowania turbiny raczej nie nadąża za żądaniem kompa, czasami ta różnica to 10, 15 kPa - max 40 - przy bucie w podłodze - wtedy komp żądał 220 kPa a dostawał 180. Gdzieś czytałem na forum że to info o przeładowaniu sprężarki - na op-comie tego nie widziałem. Album - Film nr 3.

P1110: To już w ogóle nie wiem co - na filmiku nr 4 nagrałem stan czujników klapki regulacji zawirowania - rząd 1 i 2 podczas pracy silnika. Nie wiem co to jest i jak powinno wyglądać.

Może to zapieczone kierownice w turbinie po stronie gorącej - nie wiem. Zamieściłem filmik nr 5 - tam widać zachowanie cięgna turbo podczas uruchamiania silnika. Nie wiem czy tak ma być czy inaczej.

U2106: To nie wiem skąd się wzięło - czy to rzeczywiście skrzynia - automat AF-40-6 - nie widzi się przez magistralę CAN - to ponoć błędy wtórne nie zawsze wskazujące na uszkodzenie sterownika skrzyni.

To chyba tyle - przepraszam za nieco przydługi post i proszę o jakąś podpowiedź.

Aha - bezpieczniki wszystkie sprawne - sprawdzone miernikiem, przekaźnik K3_X125 z przedziału silnika zamieniłem z sąsiednim - nic to nie zmieniło.

pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Pozwoliłem sobie skopiować odpowiedź kolegi JareckiRSV - lepiej jak wszystko będzie w jednym miejscu ...

-------------------------------------------------

Hmmmm problem złożony.....

Ja miałem podobnie zapalającą się kontrolkę auto z kluczem ale od czego innego - zaworki SCV i też wchodził w tryb awaryjny i nie jechał. nie wiem czy to nie jakaś zasada w silnikach z30 ale u mnie turbo nie przeładowuje ale też tak jak u Ciebie za późno wstaje. Byłem na kontroli turbiny w bdb zakładzie w warszawie i ku mojemu zdziwieniu powiedzieli, ze moja turbawka działa tak jak powinna.

U mnie czasami pojawiał się kluczyk w czasie wypalania dpfa i przerywał proces ale po ponownym odpaleniu auta błąd się kasował i dpf wypalał się bezproblemowo. Autko już zrobione i wsio bangla.

U mnie jakoś płynnie chodzi to cięgło od turbiny, u Ciebie jakby się przycinało....a kopci Ci na czarno jak butujesz??

----------------------------------------------------------

Na filmiku z turbinę widać spaliny jak go kręcisz na maxa - to może oznaczać zapchany układ wydechowy bo moim zdaniem nie powinno tak być. Spaliny nie mają swobodnego przepływu i szukają najsłabszego punktu w układzie by wyrówniać ciśnienia

-----------------------------------------------------------

Do powyższych odpowiedzi: Raczej słabo dymi na czarno podczas ostrego przyspieszania - niewiele - ledwo widać - DPF zaciemnia sytuację.

I jeszcze dwie sprawy o których zapomniałem wcześniej:

Trzeci mechanik po podłączeniu do oryginalnego techa2 skasował wartości nasycenia DPF-a, a było jak pamiętam coś koło 70 %.

Zrobił to bez mojej wiedzy - chyba wtedy DPF zaczął liczyć nasycenie od zera - ale czy to może mieć jakiś wpływ ...

I jeszcze zaobserwowałem jakieś nieszczelności na kolektorze dolotowym - tak myślę że to kolektor - a nie było tego przed wyjazdem.

Niedaleko zaworu EGR - zaolejone rurki ciśnieniowe od szyny CR do wtrysków.

Widać to na zdjęciu nr 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

U mnie tak samo hebluje kierownicą turbiny.

Klap wirowych nie ma. Zresztą dalej widać: nieaktywne, więc zagadka pozostaje.

Kiedy wymieniałeś filtr luftu? Zobacz może gumy dolotowe.

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtry wszystkie 3 miesiące temu wymieniane.

Gumy dolotowe do przeglądnięcia - to zrobię.

Dam znać.

A mam pytanko odnośnie takiego małego zaworka z cewką - niebieski - obok 6-go wtrysku - firmy Denso - tam dochodzą dwa wężyki podciśnienia i wtyczka.

Sprawdzałem, czyściłem go w środku - wydaje się że dobrze działa.

Czy to jest jakaś japońska wersja zaworu regulacyjnego N75 ?

Witam ponownie z placu boju !

Więc tak - dolot sprawdzony - szczelny - oprócz jednego pęknięcia przed samą przepustnicą (klapą) na kolektorze dolotowym - usunięte.

W wężach szczątkowe ślady oleju.

Wyczyściłem górną część kolektora dolotowego.

Wyczytałem na jakimś forum Saaba (mają tam też ten sam silnik i wiedzą więcej), że przyczyną błędu P1110 jest falowanie ciśnienia w układzie podciśnienia. Mogą być tego 3 przyczyny: uszkodzony ten zawór o który się pytałem w poprzednim poście, uszkodzone wężyki podciśnienia lub elektrozawory na kolektorach dolotowych. Tyle wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaworek Denso przeczyściłem, wężyki sprawdzone - stan idealny - pozostają elektrozawory sterujące klapkami w kolektorach dolotowych.

Z tym jest taki problem, że trzeba trochę rozbebeszyć silnik - łącznie z szyną CR aby się tam dostać.

Niestety - ale jestem zdecydowany to zrobić bo jak zobaczyłem jak wygląda górna część kolektora dolotowego to w włos mi się zjeżył.

Niżej jest tylko gorzej - powrót spalin z EGR robi robotę i dolot jest praktycznie zawalony sadzą. W takich warunkach nie dziwię się, że te klapki padają.

Ale to w przyszłym tygodniu.

Kilka zdjęć jak wygląda turbina zaraz po zdjęciu węża.

dm-0CD1HK87.jpg

Przepustnica (klapa) przed górną częścią kolektora dolotowego

dm-YNX7GLE5.jpg

Pęknięcie przed przepustnicą

dm-GB0MBGOJ.jpg

dm-J8YJL41G.jpg

Większe zdjęcia:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

To na razie tyle - jakieś komentarze podtrzymujące na duchu mile widziane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by -Arek-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógbyś kolego wyjaśnić jak usunąłeś tę nieszczelność na kolektorze dolotowym? I czy zdaje to egzamin. Mam podobny problem z tym ostatnim elementem przed przepustnicą. Pęknięcie z drugiej strony (od turbiny). No i co z tymi klapkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko - oczyściłem pęknięcie dobrze detergentem, potem jeszcze włożyłem w to miejsce jakiś tępy nóż, benzyna ekstrakcyjna i poruszanie nożem - wydaje mi się że dość dobrze oczyściłem to miejsce, bo oczywiście w kolektorze jest nadciśnienie i już trochę oleju do powstałej szpary już się dostało. Potem po prostu do szczeliny klej dwuskładnikowy. Jak stwardniał to całość elementu okleiłem taką szczelną - wytrzymałą taśmą - ale nie taką z marketu + 3 opaski zaciskowe dodatkowo. Wygląda to na niezłe druciarstwo, ale tam nie zaglądam często - najważniejsze że spełnia swoją rolę.

Co do klapek zawirowań w kolektorze dolotowym - to sprawa jest na dobrej drodze. Dałem autko do warsztatu, bo trzeba rozebrać linie paliwowe do wtryskiwaczy - a tego bałem się już robić w garażu. Kolektory były mocno zabite nagarem - szczególnie te dolne - tam gdzie są te nieszczęsne klapki. Zostało to wyczyszczone "do kości". Złożone.

Dodatkowo zażyczyłem sobie czyszczenie kierownic w turbinie - bo też miałem podejrzenie że zanieczyszczone. Faktycznie tak było, ale bez przesady - jeszcze działały. Niestety do złożenia układu turbo potrzebny jest zestaw uszczelek. I w tym miejscu jestem - utknąłem na 2 tygodnie - tyle trwa ściągnięcie tych uszczelek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czekam więc.

Dam znać jak to się skończy.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za szybką i wyczerpijacą odpowiedź. Ciekawi mnie jak zda egzamin to klejenie. Ja zamówiłem w ASO tę rurę (ok. 450 zł) i czekam. Próbowałem kupić na Allegro ale okazała się też pęknieta więc prawdopodobnie jest to częsta usterka w tym silniku. W grudniu 2013 wymieniłem rurę gumową tę, która jest zamonowana przed w/w bo też była pęknieta. Jest to rura z nr katalogowym z specjalnej akcji serwisowej Opla, który podobno wymieniał te rury we wszystkich V6 CDTI.

Klapek jeszcze nie dotykałem.

Jescze raz dziękuję i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale rozkminiłeś! Szacun! Teraz żałuję, że nie zdemontowałem małych kolektorów przy wymianie SCV. Nawet nie wiedziałem, że są w ogóle te gówniane klapy wirowe. Jeszcze tych tam brakuje! Nadzieja w tym, że niewiele takich przypadków. Może są odporne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !

Nie pisałem przez dłuższy czas bo chciałem mieć pewność że wszystko OK.

Po tym jak zestaw uszczelek pod turbinę dojechał została ona złożona.

Po całej naprawie autko jeździ OK. Nie świeci się żadna kontrolka błędu.

Autko nie "dostało skrzydeł", nie czuję przyrostu mocy - ale też się tego nie spodziewałem.

Najprawdopodobniej problem pojawił się po dłuższym czasie jeżdżenia z nie do końca zamykającym

się zaworem EGR. Jednak należałoby go okresowo czyścić - nie powinno być wtedy z tymi klapkami zawirowań problemu.

Przynajmniej mam taką nadzieję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do pozostałych błędów zapisanych w pamięci komputera to ciągle tam są jako nieaktywne.

Nie dają się wykasować OP-comem.

Miałem taką dziwną sytuację, że od chwili kiedy zapaliło się autko z kluczykiem nie działał przycisk Sport.

Może tak ma być, jeśli jest awaria w układzie to nici z szaleństw

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Były jakieś błędy z komunikacją między skrzynią biegów a silnikiem.

To wszystko ustało po naprawie - nie ma błędów na desce.

Wszystko działa.

Jak na razie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam użytkowników Z30 DT

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po zakupie, po paru tygodniach też były podobne błędy:

P0235 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne
(12) - Nie występuje

P1110 - Zawór klapowy komory wirowej zablok. w poz. otwartej (rząd 1)
(62) - Nie występuje

Wizyta u mechanika. Przeczyścili i rozruszali klapy i błąd P1110 zniknął. Potem za tropem na forum walka z tą rurką z czujnikiem. Okazało się że jest popękana. Klejenie, załatwiło problem na jakieś 1 dzień. Potem się znowu rozszczelniła. Zakupiona cała bez pęknięć i błąd P0235 zniknął. Auto dostało nowe życie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przy tych wszystkich operacjach jako że byłem lekko wyczulony na wszelkie dziwne zachowania, zauważyłem że auto ma czasami lekką czkawkę. Wizyta u mechanika i regulacja kierownicy turbiny. Po dodaniu gazu nie odpuszczała prawidłowo i turbina za wolno spuszczała powietrze (przynajmniej tak to jako laik zrozumiałem). Po regulacji objaw zniknął. Błędów na blacie nie ma. Dzięki temu forum i dobremu mechanikowi który nie uważa się za alfę i omegę i bierze serio sugestie sprawa załatwiona szybko i bez bólu. No i po taniości. Bez rozbierania połowy samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam bład p1110 - zawor klapowy komory wirowej zablok.w poz. otwartej (rząd 1). Przeczyscilem ile sie dalo przepustnice i kolektor ssacy (bez demontazu). Rozruszałem fizycznie klapki.

Sprawdziłem ustami czy klapki działaja i cisnieniowo działaja. Mam pytanie jak dziala ten siłownik ktory odpowiada za poruszanie klapami. Pneumatycznie dziala a jak z elektryką? Czy ktos kiedys mial znimi problem lub rozbierał i naprawiał to ustrojstwo?

Proszę o jakies sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiscie wymieniłem jeden kolektor maja c ten blad klapy dzialaly normalnie od ogranicznika po drugi jednak komunikowaly blad (najprawodopodobniej czujnik w gruczce padł) problem wiecej nie wrócił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo. Ten sam błąd. Rano jest ale jak silnik ciepły i odpale na nowo to znika. Czasem się samo zablokuje w czasie jazdy. Masakra

 

Czy ktoś próbował czyścić na pracującym silniku środkiem do kolokteora i egr. Wiadomo później zmiana oleju.czy to coś da? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak już napisałem w innym wątku najpewniejsza przyczyną są źle ustawione luzy zaworowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapy są na obydwu kolektorach ssących tych najbliżej głowic.

Używkę kupisz za około 100zł, najtaniej z Espace albo vel Satisa i na 99% jest identyczna

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Te z opli kosztują po około 150zł.

Prowizja to coś w granicach 10%, więc można dużo oszczędzić kupując bezpośrednio, a jeśli nie potrzebna jest faktura to od dłuższego czasu szara strefa operuję w zasadzie wyłącznie na olx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na ebayu są od ręki pojedyncze jak również całe komplety, czas dostawy do nas zwłaszcza z uk to często tylko trzy cztery dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zdejmą kolektory ssące, to zostanie już niewiele pracy by był dostęp do zaworów na pompie i koszt będzie wymiany symboliczny więc warto zrobić za jednym razem.

Pytanie tylko czy nie lepiej wyciągnąć pompę i wysłać do sprawdzenia, założyłem wątek w tej sprawie ale odzew zerowy

Please login or register to see this link.

Bo może się okazać, że pompa i tym samym zawory są w idealnym stanie, za to wtryski mogą być do niczego, a to niestety pięta achillesowa tych silników.

Co do uszczelek, gdyby ktoś chciał komplet na silnik to kosztuje w granicach 220euro z wysyłką do nas

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja odpialem bezczelnie kabel od egr swieci mi się kontrolka spalin ale już się przyzwyczaiłem do tego i auto zap....jak trzeba zero szarpania braku mocy itp.  i mam wywalony dpf - z tym odpiętym egr-em smigam już od iosny i jest zajeb.....e :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skąd pewność, że stukanie to efekt zaworów a nie przywróconego do sprawności dolotu? Skoro klapy działają to auto dostaje tyle powietrza ile powinno, a ma to kolosalny wpływ na proces spalania w komorze cylindra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

migala mi ta spezynka wlasnie i jak odpialem egr to przestala migac :D a ze się pali kontrolka ala silnika niby od spalin to szczegol - grunt ze samochod jeździ jak powinien a reszta mi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

cos niby wgrywali itp. ale było OK jakiś czas a później ta sprezynka migajaca a i egr szarpal wiec odlaczylem gada i jezdze już tak z rok i jest OK :D miałem jechać na poprawke ale czasu brak

poza tym podciagnalem go na 215 KM spalanie mi spadlo poniżej 10 l ale przeguby leca od butowania :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

automat 450Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie robiłeś te 450Nm? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Mam problem w Z30dt : pojawił się błąd P1119 z klapami wirowymi. 

Błąd pojawia się tylko na zimnym silniku głównie z rana. Kiedy auto zostanie uruchomione i silnik trochę się nagrzeje nawet nie do temperatury roboczej i uruchomie je ponownie błąd znika. Nadmienie ze auto cały czas jeździ normalnie nie ma spadku mocy itp. 

Ciekawe jest to ze z rana kiedy odpale same webasto z rano i po 20 min odpalam auto błędu nie ma... 

Myślę ze to nie są uszkodzodzone klapy bo błąd bylby cały czas niezaleznie od temperatury silnika i auto byloby zamulone. Podejrzewam czujnik do ktorego idą dwa wężyki z powietrzem do otwierania i zamykania klap ze on nie domaga. 

Co o tym myslicie ? Jakieś sugestie wskazowki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...