Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od czego by tu zacząć.

Poprzednio miałem VW Passata B6 2.0, oraz Bore 1.6 16V

Obecnie szukam Vectry C 1.9 CTDi, mam dwa egzemplarze na oku:

1. 2006 rok kombi w automacie, przebieg ok 240 tyś.

2. 2006 rok kombi manual,przebieg 300 tys.

Chciałbym się dowiedzieć (krótkie komentarze aby Wam głowy nie zawracać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">)

- czy jest sens pchać się w diesla z 300 tys. przebiegu. (50 tys. temu była wymiana rozrządy, są także faktury na wymianę kpl.zawieszenia z tyłu, oraz wtrysków) dwumas, olej, filtry do wymiany na dzień dobry

- co sądzicie o automatach ? (opel + diesel + automat = tykająca bomba ? Spokojnie ! ja stereotypami nie żyję, Jak się dba tak się ma) Automat sprzedaje znajomy mechanik i sporo przy nim wymienił. Jednakże manual jest bardzo zadbany.

- częsci zapewne tańsze niż w WV czy Audi ale jak z awaryjnością ?

- jedno mnie przeraża FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> dwumasa zniosę czy wtryski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Ogólnie mam dylemat. Każdy znajomy zamiast mi momóc to odradzają OPLA. Owszem każdy samochód jest awaryjny.

1.9 CTDi jak dobrze pamiętam to jednostka Fiata która się cieszy dobrymi opiniami - nie licząc osprzętu tych silników.

Bardzo Was proszę o pomoc.

Resaumując co lepsze:

1.9 CTDi 240tys. Automat 150KM

1.9 CTDi 300tys. Manual 120KM

Serdecznie pozdrawiam

Edited by inzMariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie nie ma znaczenia czy automat czy manual jak masz i tak do roboty na dzień dobry DM to jak by trzeba było skrzynię zrobić to koszta są podobne...

I potem śmigasz sobie bez problemu czy tu czy tu...Jakie silniki mają te Vectry bo są różne 1,9 cdti 100/120/150 id...

Ja mam u siebie w rodzinie VC 120KM od 2008 roku i 150KM moja od 2011 roku i oba są mało awaryjne jak dla mnie...

I jedną i drugą śmigałem trasy na Niemcy po 10x na autobanie silnik dostawał w palnik że aż miło i każda chodzi jak w szwajcarskim zegarku...

Części w miarę tanie a usterki łatwa w zdiagnozowaniu...Na chwilę obecną to jest jedyne sensowne auto na rynku w tym segmencie czy to w dieslu czy w benzynie...

Pozdro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

po co ?taki bezsensowny wpis ,chyba lubisz nabijać sobie posty takimi wpisami gość podaje 2 konkretne typy a ty swoje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezsensowny? To zycze powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Automt to 150KM, a manual 120 KM.

Dzięki za konkretną odpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednakże mam spory dystans do tych 300 tys. nabitych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na chwilę obecną jak bym miał wybierać na twoim miejscu to bym wybrał

Automat 150KM...


A DPFem to się nie przejmuj na chwilę obecną-jedziesz wycinaja i spokój...Ceny już nie są jakieś wygórowane 600-800zł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Benzyna odpada !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No akurat tu bez sensu. Pytanie było konkretne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyna odpada, mozna wiedziec z jakiego powodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak skrzynia w automacie jest ok, to ja bym automata. Mniejszy (prawdopodobnie) przebieg, z racji automatu auto zapewne mniej "zmęczone".

Problemy z wersją 150KM to właściwie tylko kolektor (za około 1200 wymienisz i masz spokój) i brudzący się zawór EGR. Innych "pewniaków" raczej nie ma.

Żaden z tych problemów nie unieruchomi Ci auta na trasie. Co więcej: z "uwalonym" kolektorem można jeździć aż uzbierasz kasę na naprawę.

Zatkany EGR jest bardziej upierdliwy w eksploatacji, ale za to tańszy w usunięciu usterki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Aleś namolny, nie chce i już. Spalanie, nie toleruje LPG, cena i wiele innych. Po co drążyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisał, iz pierwsza vectra to może nie wie co to za silnik z20net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trochę racji masz bo na wybór auta wpływa wiele czynników:

Jeśli tylko trasy to bym brał 1,9 CDTI 150KM a jeśli już miasto lub nawet tryb mieszany to tylko benzyna 2,0T.

Stwierdzam to po czasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grisza wymiana kolektora naprawdę kosztuje 1200zł??? Chyba już nie te czasy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli by miał montować nowy + wymiana to tak wyjdzie z 1100zł.

A jak regeneracja starego(wywalenie klap i zaspawanie lub nagwintować i zaślepki) + wymiana to 500-600zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no właśnie, chyba jednak nie ma sensu pakować nowego jeśli taniej i tak samo funkcjonalnie da się zrobić swój. Dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co kto lubi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Różnice jednak są w pracy tych kolektorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na terenie Wrocławia oraz w promieniu 100 km są wersje benzynowe ale strasznie wytłuczone.

Jazda na drugi koniec Polski po 7-8 letni samochód odpada.

Benzyna + LPG to zbrodnia dla silnika i mego sumienia.

Co do jazdy. Jedziłem i automatem i manualem. Vectra 150KM w automacie jest przyjemniejsza, silnik dynamiczny.

W automacie odpada DM.

Co do samej jazdy to bedzie raczej (podająć w %) maiasto w ok 80 %

Dzięki Panowie na zainteresowanie tematem

Edited by inzMariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to faktycznie argumenty zaje...te aby nie brać benzyny - powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ależ się czepił tej benzyny.

Ok mogę kupić wytłuczonego benzyniaka za 20 tys. 10 tys włożyć w naprawy i mam sumę 30.

Gdzie tu wtedy sen i logika. A nie mam zamiaru jeździć po Polsce za samochodzem który ma swoje lata a poza tym za 2 max 3 lata i tak go pchnę na żyletki więć dla mnie nie ma sensu

Ale pro po benzyny. Podaj zalety z Twej perspektywy, skoro tak się upierasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by inzMariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecież wiesz lepiej - jak napisałem wyżej powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaleta jest jedna: nic przy tym nie robisz (poza tankowaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesiadka z Passata B6 na Vectre C. Jezdziles juz Vectra C? Sprawdz wygluszenie Vectry bo jest duzo gorzej wygluszona niz Passat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za taką pomoc dziękuję (sarkazm)

Owszem benzyna tańsza w eksploatacji pod każdym względem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...