Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam wszystkich serdecznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od czego by tu zacząć.

Poprzednio miałem VW Passata B6 2.0, oraz Bore 1.6 16V

Obecnie szukam Vectry C 1.9 CTDi, mam dwa egzemplarze na oku:

1. 2006 rok kombi w automacie, przebieg ok 240 tyś.

2. 2006 rok kombi manual,przebieg 300 tys.

Chciałbym się dowiedzieć (krótkie komentarze aby Wam głowy nie zawracać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">)

- czy jest sens pchać się w diesla z 300 tys. przebiegu. (50 tys. temu była wymiana rozrządy, są także faktury na wymianę kpl.zawieszenia z tyłu, oraz wtrysków) dwumas, olej, filtry do wymiany na dzień dobry

- co sądzicie o automatach ? (opel + diesel + automat = tykająca bomba ? Spokojnie ! ja stereotypami nie żyję, Jak się dba tak się ma) Automat sprzedaje znajomy mechanik i sporo przy nim wymienił. Jednakże manual jest bardzo zadbany.

- częsci zapewne tańsze niż w WV czy Audi ale jak z awaryjnością ?

- jedno mnie przeraża FILTR CZĄSTEK STAŁYCH

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> dwumasa zniosę czy wtryski

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Ogólnie mam dylemat. Każdy znajomy zamiast mi momóc to odradzają OPLA. Owszem każdy samochód jest awaryjny.

1.9 CTDi jak dobrze pamiętam to jednostka Fiata która się cieszy dobrymi opiniami - nie licząc osprzętu tych silników.

Bardzo Was proszę o pomoc.

Resaumując co lepsze:

1.9 CTDi 240tys. Automat 150KM

1.9 CTDi 300tys. Manual 120KM

Serdecznie pozdrawiam

Edytowano przez inzMariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma znaczenia czy automat czy manual jak masz i tak do roboty na dzień dobry DM to jak by trzeba było skrzynię zrobić to koszta są podobne...

I potem śmigasz sobie bez problemu czy tu czy tu...Jakie silniki mają te Vectry bo są różne 1,9 cdti 100/120/150 id...

Ja mam u siebie w rodzinie VC 120KM od 2008 roku i 150KM moja od 2011 roku i oba są mało awaryjne jak dla mnie...

I jedną i drugą śmigałem trasy na Niemcy po 10x na autobanie silnik dostawał w palnik że aż miło i każda chodzi jak w szwajcarskim zegarku...

Części w miarę tanie a usterki łatwa w zdiagnozowaniu...Na chwilę obecną to jest jedyne sensowne auto na rynku w tym segmencie czy to w dieslu czy w benzynie...

Pozdro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

po co ?taki bezsensowny wpis ,chyba lubisz nabijać sobie posty takimi wpisami gość podaje 2 konkretne typy a ty swoje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Automt to 150KM, a manual 120 KM.

Dzięki za konkretną odpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednakże mam spory dystans do tych 300 tys. nabitych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną jak bym miał wybierać na twoim miejscu to bym wybrał

Automat 150KM...


A DPFem to się nie przejmuj na chwilę obecną-jedziesz wycinaja i spokój...Ceny już nie są jakieś wygórowane 600-800zł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Benzyna odpada !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No akurat tu bez sensu. Pytanie było konkretne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Benzyna odpada, mozna wiedziec z jakiego powodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak skrzynia w automacie jest ok, to ja bym automata. Mniejszy (prawdopodobnie) przebieg, z racji automatu auto zapewne mniej "zmęczone".

Problemy z wersją 150KM to właściwie tylko kolektor (za około 1200 wymienisz i masz spokój) i brudzący się zawór EGR. Innych "pewniaków" raczej nie ma.

Żaden z tych problemów nie unieruchomi Ci auta na trasie. Co więcej: z "uwalonym" kolektorem można jeździć aż uzbierasz kasę na naprawę.

Zatkany EGR jest bardziej upierdliwy w eksploatacji, ale za to tańszy w usunięciu usterki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Aleś namolny, nie chce i już. Spalanie, nie toleruje LPG, cena i wiele innych. Po co drążyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisał, iz pierwsza vectra to może nie wie co to za silnik z20net

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trochę racji masz bo na wybór auta wpływa wiele czynników:

Jeśli tylko trasy to bym brał 1,9 CDTI 150KM a jeśli już miasto lub nawet tryb mieszany to tylko benzyna 2,0T.

Stwierdzam to po czasie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grisza wymiana kolektora naprawdę kosztuje 1200zł??? Chyba już nie te czasy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli by miał montować nowy + wymiana to tak wyjdzie z 1100zł.

A jak regeneracja starego(wywalenie klap i zaspawanie lub nagwintować i zaślepki) + wymiana to 500-600zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie, chyba jednak nie ma sensu pakować nowego jeśli taniej i tak samo funkcjonalnie da się zrobić swój. Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co kto lubi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Różnice jednak są w pracy tych kolektorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na terenie Wrocławia oraz w promieniu 100 km są wersje benzynowe ale strasznie wytłuczone.

Jazda na drugi koniec Polski po 7-8 letni samochód odpada.

Benzyna + LPG to zbrodnia dla silnika i mego sumienia.

Co do jazdy. Jedziłem i automatem i manualem. Vectra 150KM w automacie jest przyjemniejsza, silnik dynamiczny.

W automacie odpada DM.

Co do samej jazdy to bedzie raczej (podająć w %) maiasto w ok 80 %

Dzięki Panowie na zainteresowanie tematem

Edytowano przez inzMariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie argumenty zaje...te aby nie brać benzyny - powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ależ się czepił tej benzyny.

Ok mogę kupić wytłuczonego benzyniaka za 20 tys. 10 tys włożyć w naprawy i mam sumę 30.

Gdzie tu wtedy sen i logika. A nie mam zamiaru jeździć po Polsce za samochodzem który ma swoje lata a poza tym za 2 max 3 lata i tak go pchnę na żyletki więć dla mnie nie ma sensu

Ale pro po benzyny. Podaj zalety z Twej perspektywy, skoro tak się upierasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez inzMariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przecież wiesz lepiej - jak napisałem wyżej powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaleta jest jedna: nic przy tym nie robisz (poza tankowaniem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka z Passata B6 na Vectre C. Jezdziles juz Vectra C? Sprawdz wygluszenie Vectry bo jest duzo gorzej wygluszona niz Passat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Za taką pomoc dziękuję (sarkazm)

Owszem benzyna tańsza w eksploatacji pod każdym względem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...