Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sergiusz1988

1.9 cdti 150 km świst i brak mocy !!!

Recommended Posts

Witam, jestem posiadaczem wspaniałej vectry c 1.9 cdti 150 km i niestety dopadł mnie poważny problem. Mianowicie chodzi o dziwny świst przy dodawaniu gazu jak na tym filmiku

Please login or register to see this link.

. Temat już znalazłem na forum i prawdopodobnie chodzi tu o szpilkę kolektora dolotowego. Wczoraj szukając co tak może hałasować zobaczyłem pod maską delikatny dymek wydobywający się z tyłu silnika przy samej grodzi, mniej więcej w połowie szerokości silnika. Zauważyłem tam dwa przewody gumowe z czego jeden był prawie wyciągnięty i nie trzeba było użyć siły aby go wyciągnąć. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć od czego są te węże i jak to dobrze zamontować. Pozdrawiam

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by sergiusz1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten waz to odma silnika.Ta puszka do ktorej prowadzi waz to separator oleju.

Poczytaj te tematy

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź, byłem dzisiaj u mechanika i okazało się, że ten dźwięk to koniec turbo. Po dokręceniu kolektora i zmianie opaski auto jedzie normalnie, jednak świst jest dalej. Wie ktoś czy lepiej kupić nówkę czy może używaną lub po regeneracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moja VC z tym swistem przejechala juz ponad 40tys km. Do poki auto jezdzi bez problemu,ma moc,nie kopci to pojezdzil bym jeszcze i nazbieral pieniedzy na nowa turbine.Z regenerowanymi roznie bywa a na rynku nie ma originalnych czesci do turbiny Garret do 1.9DTH wiec na jakich czesciach zaklady regeneruja turbawki jest watpliwe.

Tutaj masz cene nowej turbiny

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym kopceniem to nie jest tak super

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam wywalony dpf i jak depnę jej mocno to bączka puści, ale za to jedzie dużo lepiej niż standardowe vc z 150 konnym silnikiem. Muszę się dobrze zastanowić jaką kupić, nową czy regenerowaną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co on mógł tam dokręcić? Moim zdaniem to nie koniec turbo tylko trzeba splanować kolektor, dać nowe szpilki + uszczelkę i będzie chodzić jak należy i żadnego świstu-gwizdu już nie będzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze to już powoli sam nie wiem co zrobić z tym problemem, jakieś dwa miesiące temu ten świst jak w filmiku, który zamieściłem w poście był dużo mniejszy i zdarzał się od czasu d czasu. Teraz jest cały czas także może to wskazywać na wydmuchaną uszczelkę. Wiesz może jaki jest mniej więcej koszt szpilek i uszczelki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na uruchomionym aucie odepnij wężyk podciśnienia i jak nie będzie gwizdać to masz pewne że uszczelka wydmuchana...

Koszt ktoś kiedyś pisał coś około 400zł z robocizną niby już...


Wężyk jest po prawej stronie jak patrzysz z przodu na silnik przy pompie vacum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, DZIĘKI ZA INFORMACJĘ. MAŁE SPROSTOWANIE JEŚLI CHODZI O TO DOKRĘCANIE TO TYCZYŁO SIĘ TO TYLKO WSZYSTKICH OPASEK OD WĘŻY PRZY IC I TURBO. MAM NADZIEJĘ, ŻE TO TYLKO USZCZELKA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porada błędna. Jeżeli świszcze kolektor to odłącznie turba spowoduje niskie doładowanie więc jak cokolwiek ma świszczeć jak nie będzie ciśnienia?

Szukaj dziurki. Może być miejsce okopcone. Przejrzyj rury, egra i ten kolektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No jak błędna jak trafna - jak gwizda pod uszczelką na kolektorze a po odłączeniu nie gwizda to znaczy że kolektor na bank ma gdzieś przedmuch...


A jak po odłączeniu rurki by gwizdało dalej to by znaczyło że turbo gwizda a nie kolektor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem twój tok myślenia. Jeżeli to nie kolektor a nieszczelność jest gdzieś indziej (np. egr) to odłączając turbo nie będzie syczenia. Wg ciebie, nie ma syczenia = uszczelka.
To powinno być widać.

Nie mówię, że to nie kolektor. To bardzo prawdopodobne. Ale trzeba sprawdzić raczej dokładnie przed robotą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by lala166

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wezyk przy pompie vacum....pompa to to okragle?co widac z boku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lala166 ma rację. Odłączenie podciśnienia spowoduje ustawienie łopatek w pozycji minimalne doładowanie. Strumień spalin będzie omijał łopatki wirnika, a ten bez obciążenia nie będzie dotykał muszli turbo. Inaczej mówiąc nadal nie będzie wiadomo czy padło turbo czy przedmuch.

Please login or register to see this quote.

Takie okrągłe z prawej strony, pomiędzy korkiem 710 a chłodnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki tak myslalem,a wezyka nie pomyle bo znajac mnie zawsze sciagam nie to co trzeba hehe.Nie ma tam innych wezykow?On chyba taki cienki..bo cos kojarze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany czy dałeś sobie spokój ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...