Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sergiusz1988

1.9 cdti 150 km świst i brak mocy !!!

Polecane posty

Witam, jestem posiadaczem wspaniałej vectry c 1.9 cdti 150 km i niestety dopadł mnie poważny problem. Mianowicie chodzi o dziwny świst przy dodawaniu gazu jak na tym filmiku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Temat już znalazłem na forum i prawdopodobnie chodzi tu o szpilkę kolektora dolotowego. Wczoraj szukając co tak może hałasować zobaczyłem pod maską delikatny dymek wydobywający się z tyłu silnika przy samej grodzi, mniej więcej w połowie szerokości silnika. Zauważyłem tam dwa przewody gumowe z czego jeden był prawie wyciągnięty i nie trzeba było użyć siły aby go wyciągnąć. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć od czego są te węże i jak to dobrze zamontować. Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez sergiusz1988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten waz to odma silnika.Ta puszka do ktorej prowadzi waz to separator oleju.

Poczytaj te tematy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, byłem dzisiaj u mechanika i okazało się, że ten dźwięk to koniec turbo. Po dokręceniu kolektora i zmianie opaski auto jedzie normalnie, jednak świst jest dalej. Wie ktoś czy lepiej kupić nówkę czy może używaną lub po regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moja VC z tym swistem przejechala juz ponad 40tys km. Do poki auto jezdzi bez problemu,ma moc,nie kopci to pojezdzil bym jeszcze i nazbieral pieniedzy na nowa turbine.Z regenerowanymi roznie bywa a na rynku nie ma originalnych czesci do turbiny Garret do 1.9DTH wiec na jakich czesciach zaklady regeneruja turbawki jest watpliwe.

Tutaj masz cene nowej turbiny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym kopceniem to nie jest tak super

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam wywalony dpf i jak depnę jej mocno to bączka puści, ale za to jedzie dużo lepiej niż standardowe vc z 150 konnym silnikiem. Muszę się dobrze zastanowić jaką kupić, nową czy regenerowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co on mógł tam dokręcić? Moim zdaniem to nie koniec turbo tylko trzeba splanować kolektor, dać nowe szpilki + uszczelkę i będzie chodzić jak należy i żadnego świstu-gwizdu już nie będzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczerze to już powoli sam nie wiem co zrobić z tym problemem, jakieś dwa miesiące temu ten świst jak w filmiku, który zamieściłem w poście był dużo mniejszy i zdarzał się od czasu d czasu. Teraz jest cały czas także może to wskazywać na wydmuchaną uszczelkę. Wiesz może jaki jest mniej więcej koszt szpilek i uszczelki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na uruchomionym aucie odepnij wężyk podciśnienia i jak nie będzie gwizdać to masz pewne że uszczelka wydmuchana...

Koszt ktoś kiedyś pisał coś około 400zł z robocizną niby już...


Wężyk jest po prawej stronie jak patrzysz z przodu na silnik przy pompie vacum...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, DZIĘKI ZA INFORMACJĘ. MAŁE SPROSTOWANIE JEŚLI CHODZI O TO DOKRĘCANIE TO TYCZYŁO SIĘ TO TYLKO WSZYSTKICH OPASEK OD WĘŻY PRZY IC I TURBO. MAM NADZIEJĘ, ŻE TO TYLKO USZCZELKA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porada błędna. Jeżeli świszcze kolektor to odłącznie turba spowoduje niskie doładowanie więc jak cokolwiek ma świszczeć jak nie będzie ciśnienia?

Szukaj dziurki. Może być miejsce okopcone. Przejrzyj rury, egra i ten kolektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No jak błędna jak trafna - jak gwizda pod uszczelką na kolektorze a po odłączeniu nie gwizda to znaczy że kolektor na bank ma gdzieś przedmuch...


A jak po odłączeniu rurki by gwizdało dalej to by znaczyło że turbo gwizda a nie kolektor...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem twój tok myślenia. Jeżeli to nie kolektor a nieszczelność jest gdzieś indziej (np. egr) to odłączając turbo nie będzie syczenia. Wg ciebie, nie ma syczenia = uszczelka.
To powinno być widać.

Nie mówię, że to nie kolektor. To bardzo prawdopodobne. Ale trzeba sprawdzić raczej dokładnie przed robotą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez lala166

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten wezyk przy pompie vacum....pompa to to okragle?co widac z boku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lala166 ma rację. Odłączenie podciśnienia spowoduje ustawienie łopatek w pozycji minimalne doładowanie. Strumień spalin będzie omijał łopatki wirnika, a ten bez obciążenia nie będzie dotykał muszli turbo. Inaczej mówiąc nadal nie będzie wiadomo czy padło turbo czy przedmuch.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Takie okrągłe z prawej strony, pomiędzy korkiem 710 a chłodnicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki tak myslalem,a wezyka nie pomyle bo znajac mnie zawsze sciagam nie to co trzeba hehe.Nie ma tam innych wezykow?On chyba taki cienki..bo cos kojarze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany czy dałeś sobie spokój ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...