Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

pauldeloop

Prawidłowe napięcie ładowania aku w Z19DTH (1.9 CDTI 150KM)

Polecane posty

Czy ktoś może mi jasno i precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie jakie powinnno być napięcie ładowania aku w Z19DTH?

Mój znajomy twierdzi, że około 14,4V na wolnych obrotach. U mnie w Signumie jest 13,4V!!!

Mechanik twierdzi, że 13,5 V jest dopuszczalne.

Na postoju moje aku ma napięcie 12,485 V, jak uruchomię silnik na zaciskach pojawia się 13,4V

Kolega również twierdzi, że aku powinien mieć na postoju koło 13,5 - 13,8 V, mechanik mówi, że około 13V

Akumulator skończył w te wakacje 4 lata. NIgdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem nawet przy -20 stopniach zimą.

Czy takie napięcie ładowania (13,4V) kwalifikuje alternator do regeneracji? - Przebieg 179 000km!

Edytowano przez pauldeloop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

13,4 - moim zdaniem juz za mało.

Przeczyść klemy, posprawdzaj masy przy altku itp - cos może pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

13,8-14V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

13,4V to początek końca alternatora w Z19DTH

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

mostek prostowniczy do wymiany bo któraś dioda już niedomaga i dalej ładowanie bedzie jak trzeba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ladowanoe jest tez na poziomie 13, 8 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkała mnie dziś dość nie przyjemna przygoda związana z alternatorem. Wracając z pracy pojawiła mi się dyskoteka na desce rozdzielczej. Następnie po chwili wyłączyło się wspomaganie. Udało mi się zjechać na bok i pierwsze co to ukryte menu i sprawdzić napięcie. Na postoju U-Term30 wynosi 11,2 V. Po odpaleniu było max 11,9V. Niestety udało mi się tylko raz odpalić auto, poźniej już nawet nie zakręcił. Przełożyłem akumulator z innego auta ( dobrze że brat był pod telefonem) i udało się dojechać do domu. Ale napięcie ładowania nadal wynosiło 11.9V na rozgrzanym silniku co moim zdaniem jest objawem kończącego się alternatora. Jeśli się myle to poprawcie mnie lub doradźcie czy można to samemu ogarnąć.

Edytowano przez mnemonic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zanim zabierzesz się za alternator sprawdź mase na alternatorze

W zeszłym tygodniu znajomy miał w astrze y20dth ładowanie 11.5V panika, alternator wyciągnięty a na stole okazało się ze alternator oki. Wszystkiemu winna była masa. Czyszczenie nic nie pomogło to pociągnął nowy przewód masowy i ładowanie 14.3V

Edytowano przez BiGMeN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ladowanie zalezy od trmperatury altka, silnika ? u mnie na zimnym jest 14,4 pozniej spada do 14.

ladowanie zalezy od trmperatury altka, silnika ? u mnie na zimnym jest 14,4 pozniej spada do 14.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dobra rada, zerkne i dam znać czy coś pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziwi mnie tyko to, że każdy przy uszkodzonym alternatorze miał wcześniej jakiś błąd itp. a u mnie nic, tylko nagle dyskoteka no a poźniej już wiadomo co było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy miał jakiś błąd. Ja nie miałem żadnego błędu tylko zaczęło się od falującej dmuchawy, później choinka na desce i po kolei odłączanie: wspomaganie, ABS, poduszki itd. Winowajca alternator.

W drugiej Vectrze w rodzinie było dokładnie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potwierdzam co napisał BigMen. Przed oddaniem samochodu do elektryka sprawdźcie napięcie na wyjściu z alternatora(na śrubie) i masę. U mnie była różnica prawie 1V, na klemie miałem 13,5 a na alternatorze 14,4V. Przyczyną był zaśniedziały zacisk konektora oczkowego,pod koszulką izolacyjną na przewodzie przy wyjściu z alternatora. Usunąłem wszystkie koszulki z przewodów, przeczyściłem preparatem i zakonserwowałem wszystkie złącza zasilające i masowe. Teraz mam ładowanie 14,4, a przy pełnym obciążeniu 14,0V na biegu jałowym. A, pamiętajcie o przewodzie masowym w komorze aka, u mnie była tam "słaba masa". Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli przy włączonym silniku pokazuje 14,7-9 a przy wyłączonej klimatyzacji momentami 15 (VC 2004 silnik 1,9 CDTI) 120km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

regulator napięcia do wymiany. Nie jezdzij tak bo spalisz "auto"!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Napięcie dochodziło momentami ponad 16V już jest u mechanika na wymianę regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie dajcie się ponieść emocjom z tymi alternatorami

ktoś wcześniej napisał sprawdźcie czy nie grzeją się klemy przy akumulatorze lub alternatorze

wystarczy włączyć ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na full by po chwili dotknąć blachy/zacisku przy akumulatorze nie jeden się zdziwi jak potrafi tam być temperatura a ładowanie 13 lub mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i to nie jest normalne i prawidłowe!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trafisz na nieuczciwego elektryka => skasuje cię za remont alternatora a zaklepie przewód

dlatego warto sprawdzić ,podobna sytuacja od strony alternatora

PODSTAWA DZIAŁAŃ

sprawdzamy napięcie na zaciskach alternatora NIE żadne ukryte menu czy pomiar na zaciskach akumulatora => potem odpowiednie działanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie!

Przerabiałem to. Ponowne zakucie klem i ładowanie książkowe nawet pod pełnym obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie jest podobnie, ładowanie na wolnych jest 13,7 maksymalnie,a po obciążeniu spada nawet poniżej 13, spróbuje poczyścić klemy i masę przy aku i zobaczymy,bo alternator mam już zregenerowany i przy jego montażu czyściłem klemy od alternatora, no chyba że macie jakieś inne pomysły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

postanowiłem podpytać w tym temacie gdzie mam szukać swojego problemu:

1. napiecie na aku jest okolo 13,8

2. napiecie na altku okolo 14

3. napiecie w ukrytym 13,2 ??

dlaczego komp ma błędne odczyty ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obaj możecie mieć po prostu problem w połączeniu kabla z klemą. U mnie tak było. Na oko oczywiście wszystko wygląda ok. Ale tak nie było... Czy klema grzeje się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy klema będzie gorąca od razu czy po jakieś dłuższej jeździe,czy po prostu odpalić i wszystko powłączać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem u siebie też ładowanie i mam

akumulator 12,44

na wolnych obrotach wszystkie urządzenia wyłączone 14,0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I ja mam problem z akumulatorem przy dłuższym postoju np.przez noc rano nie chce odpalić ładowanie na biegu jałowym 14v,natomiast podczas częstej jazdy i w trasie odpala normalnie i nie ma jakiś innych objawów,natomiast wczoraj zaparkowałem posłuchałem radiao z 40 minut i to samo wszystkie te objawy trwają około tygodnia i tak jakby się naśilały aku ma 5 6 lat.Czy według was to koniec akumulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo pradopodobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...