Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pauldeloop

Prawidłowe napięcie ładowania aku w Z19DTH (1.9 CDTI 150KM)

Recommended Posts

Czy ktoś może mi jasno i precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie jakie powinnno być napięcie ładowania aku w Z19DTH?

Mój znajomy twierdzi, że około 14,4V na wolnych obrotach. U mnie w Signumie jest 13,4V!!!

Mechanik twierdzi, że 13,5 V jest dopuszczalne.

Na postoju moje aku ma napięcie 12,485 V, jak uruchomię silnik na zaciskach pojawia się 13,4V

Kolega również twierdzi, że aku powinien mieć na postoju koło 13,5 - 13,8 V, mechanik mówi, że około 13V

Akumulator skończył w te wakacje 4 lata. NIgdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem nawet przy -20 stopniach zimą.

Czy takie napięcie ładowania (13,4V) kwalifikuje alternator do regeneracji? - Przebieg 179 000km!

Edited by pauldeloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

13,4 - moim zdaniem juz za mało.

Przeczyść klemy, posprawdzaj masy przy altku itp - cos może pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

13,8-14V

Share this post


Link to post
Share on other sites

13,4V to początek końca alternatora w Z19DTH

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

mostek prostowniczy do wymiany bo któraś dioda już niedomaga i dalej ładowanie bedzie jak trzeba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ladowanoe jest tez na poziomie 13, 8 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkała mnie dziś dość nie przyjemna przygoda związana z alternatorem. Wracając z pracy pojawiła mi się dyskoteka na desce rozdzielczej. Następnie po chwili wyłączyło się wspomaganie. Udało mi się zjechać na bok i pierwsze co to ukryte menu i sprawdzić napięcie. Na postoju U-Term30 wynosi 11,2 V. Po odpaleniu było max 11,9V. Niestety udało mi się tylko raz odpalić auto, poźniej już nawet nie zakręcił. Przełożyłem akumulator z innego auta ( dobrze że brat był pod telefonem) i udało się dojechać do domu. Ale napięcie ładowania nadal wynosiło 11.9V na rozgrzanym silniku co moim zdaniem jest objawem kończącego się alternatora. Jeśli się myle to poprawcie mnie lub doradźcie czy można to samemu ogarnąć.

Edited by mnemonic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zanim zabierzesz się za alternator sprawdź mase na alternatorze

W zeszłym tygodniu znajomy miał w astrze y20dth ładowanie 11.5V panika, alternator wyciągnięty a na stole okazało się ze alternator oki. Wszystkiemu winna była masa. Czyszczenie nic nie pomogło to pociągnął nowy przewód masowy i ładowanie 14.3V

Edited by BiGMeN

Share this post


Link to post
Share on other sites

ladowanie zalezy od trmperatury altka, silnika ? u mnie na zimnym jest 14,4 pozniej spada do 14.

ladowanie zalezy od trmperatury altka, silnika ? u mnie na zimnym jest 14,4 pozniej spada do 14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobra rada, zerkne i dam znać czy coś pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziwi mnie tyko to, że każdy przy uszkodzonym alternatorze miał wcześniej jakiś błąd itp. a u mnie nic, tylko nagle dyskoteka no a poźniej już wiadomo co było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy miał jakiś błąd. Ja nie miałem żadnego błędu tylko zaczęło się od falującej dmuchawy, później choinka na desce i po kolei odłączanie: wspomaganie, ABS, poduszki itd. Winowajca alternator.

W drugiej Vectrze w rodzinie było dokładnie tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Potwierdzam co napisał BigMen. Przed oddaniem samochodu do elektryka sprawdźcie napięcie na wyjściu z alternatora(na śrubie) i masę. U mnie była różnica prawie 1V, na klemie miałem 13,5 a na alternatorze 14,4V. Przyczyną był zaśniedziały zacisk konektora oczkowego,pod koszulką izolacyjną na przewodzie przy wyjściu z alternatora. Usunąłem wszystkie koszulki z przewodów, przeczyściłem preparatem i zakonserwowałem wszystkie złącza zasilające i masowe. Teraz mam ładowanie 14,4, a przy pełnym obciążeniu 14,0V na biegu jałowym. A, pamiętajcie o przewodzie masowym w komorze aka, u mnie była tam "słaba masa". Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co jeśli przy włączonym silniku pokazuje 14,7-9 a przy wyłączonej klimatyzacji momentami 15 (VC 2004 silnik 1,9 CDTI) 120km

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator napięcia do wymiany. Nie jezdzij tak bo spalisz "auto"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! Napięcie dochodziło momentami ponad 16V już jest u mechanika na wymianę regulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dajcie się ponieść emocjom z tymi alternatorami

ktoś wcześniej napisał sprawdźcie czy nie grzeją się klemy przy akumulatorze lub alternatorze

wystarczy włączyć ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na full by po chwili dotknąć blachy/zacisku przy akumulatorze nie jeden się zdziwi jak potrafi tam być temperatura a ładowanie 13 lub mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i to nie jest normalne i prawidłowe!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

trafisz na nieuczciwego elektryka => skasuje cię za remont alternatora a zaklepie przewód

dlatego warto sprawdzić ,podobna sytuacja od strony alternatora

PODSTAWA DZIAŁAŃ

sprawdzamy napięcie na zaciskach alternatora NIE żadne ukryte menu czy pomiar na zaciskach akumulatora => potem odpowiednie działanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie!

Przerabiałem to. Ponowne zakucie klem i ładowanie książkowe nawet pod pełnym obciążeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, u mnie jest podobnie, ładowanie na wolnych jest 13,7 maksymalnie,a po obciążeniu spada nawet poniżej 13, spróbuje poczyścić klemy i masę przy aku i zobaczymy,bo alternator mam już zregenerowany i przy jego montażu czyściłem klemy od alternatora, no chyba że macie jakieś inne pomysły

Share this post


Link to post
Share on other sites

postanowiłem podpytać w tym temacie gdzie mam szukać swojego problemu:

1. napiecie na aku jest okolo 13,8

2. napiecie na altku okolo 14

3. napiecie w ukrytym 13,2 ??

dlaczego komp ma błędne odczyty ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

obaj możecie mieć po prostu problem w połączeniu kabla z klemą. U mnie tak było. Na oko oczywiście wszystko wygląda ok. Ale tak nie było... Czy klema grzeje się?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy klema będzie gorąca od razu czy po jakieś dłuższej jeździe,czy po prostu odpalić i wszystko powłączać

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdziłem u siebie też ładowanie i mam

akumulator 12,44

na wolnych obrotach wszystkie urządzenia wyłączone 14,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mam problem z akumulatorem przy dłuższym postoju np.przez noc rano nie chce odpalić ładowanie na biegu jałowym 14v,natomiast podczas częstej jazdy i w trasie odpala normalnie i nie ma jakiś innych objawów,natomiast wczoraj zaparkowałem posłuchałem radiao z 40 minut i to samo wszystkie te objawy trwają około tygodnia i tak jakby się naśilały aku ma 5 6 lat.Czy według was to koniec akumulatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...