Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krzysiek33

[Zdjęcie] Pomocy - skąd to cieknie?

Recommended Posts

Witam,

po przejechaniu kilkudziesięciu km pozbyłem się całego płynu chłodniczego. Pojechałem do mechanika, auto na kanale, zalane, rozgrzane, 3 osoby oglądają z każdej strony przez prawie godzinę i nic! Na drugi dzień uruchomiłem samochód w garżau ... oglądam - nic. Gaszę, uruchamiam jeszcze raz - nic. Jeszcze raz, włączając na zmianę: klimatyzację, ogrzewanie, zimny nawiew - nic. Uruchamiam czwarty raz i eureka zaczyna lać! I to mocno .. przez kilka minut jakieś 0.5 litra. Zrobiłem zdjęcie .. leci z jakiegoś zaworu, lub łączenia:

1. Podgląd gdzie to miejsce się znajduje pod maską (jest raczej głęboko przy ścianie z kabiną) -

Please login or register to see this link.

2. Powiększenie - dwie strzałki wskazują miejsca gdzie jest mokro i gdzie widziałem krople a nawet lekki strumień -

Please login or register to see this link.

A teraz najlepsze .. to jest totalna ruletka, kiedy zaczyna się lać .. uruchamiałem potem 5 razy silnik i nic. Dopiero za szóstym zaczęło się lać jak uruchomił się wentylator chłodnicy (przy wcześniejszych próbach nawet przy włączonym wentylatorze nic nie było). Czy ktoś wie co to jest na zdjęciu? Pojadę do mechanika znowu nie będzie nic widać i pomyślą, że jestem jakimiś debilem ;/

Dzięki.

Edited by krzysiek33

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to nie przypadkiem zawór nagrzewnicy..??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ja nie wiem, dlatego się pytam :-) Miałem robioną kiedyś UPG .. postawiłem, że jak nie ma wycieków to pewnie znowu UPG. Ucieszyłem się, że jednak nie. Czy to miejsce będzie łatwo dostępne dla mechanika do ew. wymiany zaworu/węża, czy znowu wiki mnie walnie po portfelu? ;/

Dodam, że ogrzewanie, chłodzenie, klima działają dobrze.

Edited by krzysiek33

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja stawiam na zawor trojdrozny,,,standard w tych silnikach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Ile może kosztować wymiana u mechanika? Trzeba przy tym wymieniać też płyn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam zawor to jakies 30-40 zlo do tego robota...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady z tą "robotą"....

Nie wiem czy zajmuje to ... kwadrans..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale laik i tak odda to do warsztatu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiec mozna jakas tam robocizne doliczyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> albo 2 piwka dla siebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba komuś z gumowymi rękami o średnicy 2 cm :-) Próbowałem od każdej strony i dostać się tam to jakaś masakra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wymień rozrząd w V6......

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh, w tej Vektrze to co 2-3 m-c coś się psuje, to definitywnie nie jest samochód dla mnie ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam gumowych rak o srednicy 2 cm

i zmienilem ten zawor w mniej niz 15 minut w X20XEV

w V6 tez tyle zajmie a miejsca jest jeszcze mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

polecam oryginalny zawór gdyż zamienniki nie wytrzymują długo lub zaraz po założeniu lubią cieknąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupiłem najdroższy jaki był dostępny firmy Febi, czytałem, że całkiem niezłe są części tej firmy.

Założone, mam nadzieje, że będzie trzymało :-) .. dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tez cieknie prawie w tym samym miejscu z tą tylko różnicą,że prawie przy samym silniku.

Please login or register to see this quote.

U mnie najbardziej cieknie gdy płyn przekroczy 90 stopni.

Ja obstawiam magistralę ale mam nadzieję,że się mylę.


A tak przy okazji to dokładnie w którym miejscu trzeba szukać tego zaworu trójdrożnego w x20xev ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest obok tych łączeń, które zaznaczyłem na zdjęciu

Please login or register to see this link.

.. a zawór wygląda tak:

Please login or register to see this link.

U mnie lało się bliżej ściany kabiny niż silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już namierzyłem ten zawór.

Wystarczyło tylko dokładnie popatrzeć.

Please login or register to see this quote.

U mnie cieknie przy samym silniku.

Krople płynu ciekną po silniku a na ziemię spadają w miejscu łączenia silnika ze skrzynią od strony kabiny.


Cieknie przeważnie wtedy gdy płyn się rozgrzeje do 90 stopni i więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...