Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

szczurzasty

Pierwszy bieg ventylatora vectra b

Polecane posty

Brak pierwszego biegu ventylatora vectra b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i ?


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam taki problem rok temu wysiadł mi pierwszy bieg wentylatora przyczyna to bezpiecznik termiczny na wentylatorze. Wczoraj wysiadł mi alternator z obserwacji podczas ostatnich minut jazdy zauwarzylem ze auto mialo dość duze napięcie nawiew dawal jeszcze raz tak samo podnoszenie szyb tez. przepaliło zarówke w lampie a dzis zauwarzylem ze niema pierwszego biegu. alternator wymieniony. Przekaźniki od wentylatora dobre. Bezpiecznik termiczny dobry. Co dalej?

Zapomnialem dodac ze nie mam klimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ogarnij temat , który dał Tobie Marcin i popraw te byki , ponieważ aż bolą oczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sory za byki ale z telefonu pisze i szkoda czasu na ą ę. tylko że Marcinek daje przykład z klimą.ja przerabiałem juz to w zeszlym roku tez w wakacje przyczyna to bezpiecznik.

Czy jest możliwosć że sam wentylator sie spalił? uzwojenie? Niewiem jak to wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak by padł bezpiecznik to byś nie miał wcale nawiewu a jak nie ma 1 biegu to rezystor, jeśli wymieniałeś w zeszłym roku na używkę to nie ma się co dziwić że kolejny raz padła

Edytowano przez winiak61

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie nie sprawdziłem termit i jest cały

Troche myle bo jak pisze bezpiecznik to mam na myśli ten rezystor na wentylatorze

A co z samym wentylatorem? Jest możliwosc że sie zepsuł sam w sobie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A drugi bieg działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak drógi działa

Wszystko wskazywało by na rezystor ale jest dobry. Nawet pominięcie go tez nieskutkuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób to sprawdziłeś?

Zwierałeś jakieś piny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprostu wzeszlym roku rozbieralem tą rórke co jest na wentylatorze i wymienialem ten rezystor i teraz mam latwe dojscie do niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja się pytam jak sprawdziłeś drugi bieg, żeby wiedzieć w którym miejscu szukać usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No poprostu zdjelem obudowe z przekaźnika i recznie. Albo jak temperatura przekroczy 100 to sie włącza i po zgaszeniu silnika chodzi az troche ostygnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim silniku od wentylatorów jest czujnik S88, taki sam jak w wersji z klimą, ale jest tylko jeden bez S128.

Zdejm z niego wtyczkę i zewrzyj kawałkiem przewodu we wtyczce piny:

2 z 3 – pierwszy bieg wentylatora

1 z 3 – drugi bieg wentylatora

Tylko dla testów musi być przekręcony kluczyk na zapłon lub odpalony silnik.

Rysunek wtyczki z numerami pinów jest tutaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ale na początek sprawdź czy dobry jest bezpiecznik 38 w skrzynce pod kierownicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak bezpiecznik 38 jest dobry po zwarciu pinów drugi bieg sie włącza a na pierwszy słychać tylko jak przekaźnik sie styka. W tej puszce przy aku.

I co dalej z tym zrobic

Podmienialem inny wentylator i jednak okazało sie ze wine miał ten rezystor w rurce na wętylatorze .a wydawało sie że był dobry.

Problem rozwiązany.

Dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie Ja się podepnę do tematu ,bo mam też taki problem podobny,a mianowicie:

bezpiecznik 38 koło kierownicy dobry, bezpiecznik w skrzynce przy aku dobry , przekaźnik dobry, wentylator podpięty na sucho + i - bezpośrednio do aku działa kręci więc nie spalony , termowłącznik wentylatora dobry (nowy) , zwierałem tak jak kolega tu pisał na wtyku do termowłącznika 2 z 3 i 1 z 3 i cyka przekaźnik a wentylator nie kręci. Silnik w czasie jazdy nagrzewa sie i nie włancza ani 1 bieg ani 2 bieg temperatura rosnie. Nie wiem już co może być nie tak ,że nie włancza wentylatora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

POMOCY koledzy zwłaszcza ,że musze tym autkiem pojutrze odebrać Mojego synka z mamusią ze szpitala ,bo tatusiem zostałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a teraz aż strach jechać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

silnik mam 1.8 16V bez klimy.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dodam jeszcze ,że ten rezystor w obudowie co przy wentylatorze jest też dobry na 100%. (nowy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli na to wychodzi ze czujnik temperatury na chłodnicy mialem kiedys tak

Koszt koło 20 zł i 5min pracy przy sprawnych rekach toi mało płynu ubędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlaśnie czujnik dobry ten w chlodnicy, na krotko jak mostkowałem piny tez nie wlącza wentylatora. Jak mostkuje na wtyczce tez nie dziala. Przeczytaj kolego co napisałem wyżej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Rymi2014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co ? Kabel od przekażników do wentylatora ? Wtyczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie mogę dojść, kable sprawdzałem całe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na to wuchodzi ze to właśnie kabel, albo przekaźniki padly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przekaźniki dobre. jutro bede leciał kable pokolei.


Panowie macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy jak sprawdzałeś na sucho bezpośrednio do aku to był pierwszy i drugi bieg ? . Czy tylko drugi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Były tylko szybkie obroty własnie. podpinałem 1 z 3 ( czyli zewnetrzne piny) na srodkowym nie chodzil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle tak skoro nawet na krutko nie było pierwszego biegu to przepalony bedzie rezystor na wiatraku ten w tej rurce. Jesli zwierasz piny na kablu od czujnika temperatury tego na chłodnicy i słychac tylko jak przekaźnik tyka to potwierdza tylko ze pierwszego biegu niema. Ale jak zwierasz drugie piny powinien tykac drugi przekaźnik od drugiego biegu i powinien włączyc sie wentylator na szybkie obroty.pruby oczywiscie na zapłonie bądz odpalonym silniku

W tej puszce przy aku powinny byc dwa przekazniki.jeden od piereszego biegu a drugi od drugiego biegu i bezpiecznik. A ztego co ty piszesz to masz tylko jeden przekaznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...