Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mixture

Ubytki płynu chłodzącego

Polecane posty

Witam wszystkich,

Tak jak w temacie, gdzieś mi ucieka płyn, pościągałem wszystkie osłony z góry i nic nie widać, pod samochodem też plamy nie zostawia.

Na początku musiałem dolać raz w miesiącu, potem raz w tygodniu, ale to olewałem, bo póki co nie mam kasy żeby to zrobić jeśli to np. pompa wody. Ostatnio jednak doszło do tego że muszę go dolewać co wyjazd do pracy (30km w dwie strony)...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam bo nie ma żadnych tego objawów.

Zamówiłem korek na allegro do zbiorniczka i modle się żeby to coś pomogło, ma przyjść jutro albo pojutrze, bo nie mam czasu postawić auta do mechanika na razie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ale tak się zastanawiam czy to może być wina korka? W układzie na gorącym silniku wytwarza się ciśnienie. Wcześniej jak na gorącym silniku odkręcałem korek to mocno syczało. Ostatnio o wiele słabiej i tak sobie myśle że poprostu nie trzyma on ciśnienia. Czy mam rację? Dodatkowo na zgrzewie od góry zbiorniczek jest taki wilgotny zawsze i wygląda jakby na niego ciekło. Wcześniej lałem lepszy płyn do chłodnic, ale teraz leje jakieś badziewie za 20 złotych za 5l, bo szkoda mi kasy.

Dodam że ostatnio wymieniałem w nim termostat. Dodatkowo miałem problemy z egrem, ale parę dni temu jakby przeszło trochę, auto nabrało mocy, choć wątpię żeby to akurat miało jakiś wpływ.

Co to może być?

Jeśli gadam bzdury to z góry przepraszam, ale jestem laikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dzięki z góry za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze czegoś nie dokręciłeś przy wymianie termostatu ? Egr demontowałeś ? Pamiętaj, że on też jest chłodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

się przyłączę do tematu, bo mam podobnie objawy, jednak na razie, aż takiego dramatu nie ma. Rok temu wymieniony rozrząd z pompą (pocz. września), w grudniu pierwsze zapalenie się lampki o niskim stanie, potem w styczniu - stan ok. 2cm poniżej - kupiłem płyn i dolałem do poziomu normalnego (ok. 0,4-0,5 l). W marcu - znowu kontrolka o niskim stanie - dolewak (0,4l) - do mechanika by sprawdzili. Wymienili korek, bo stwierdzili że on nie trzyma, bo reszta, przewody, chłodnica etc. jest w porządku.

Maj - znowu niewielka dolewka i teraz w ost. dniach znów się świeci i ok. 3cm poniżej poziomu normal. Dodam, że chyba szybciej ucieka jak auto stoi 2-3 dni. Organoleptycznie ciężko gdzieś coś zdiagnozować, gdzie ucieka. Korek oleju w porządku, zbiornik płynu czysty, bez żadnych śladów. Na rozgrzanym silniku jest ok, bo dochodzi do poziomu normal, ale na zimnym już czujnik pokazuje, że niski stan. Jak będę miał chwilę to podjadę do innego mechanika, może on co zaradzi i napiszę co i jak w moim przypadku. Jakby ktoś miał jakieś sugestie to proszę o wpis:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego EGR jest chłodzony cieczą ale w silniku 3.0 cdti a nie w 1.9 nie pisz bzdur jak nie wiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem tylko, że u mnie wyrzuca płyn przez przelew w zbiorniczku korek też był wymieniony i bez zmian. Na uszczelkę też nic nie wskazuje. Wymienioną ostatnio miałem tylko chłodnice oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem był w pompie wody, po wymianie rozrządu wszystko cacy.

Tak dla potomnych to za wymianę rozrządu w Z19DT z pompą wody zapłaciłem 930zł. Robiłem wszystko u znajomego mechanika.

Edytowano przez Mixture

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie

Też Mam ubytki płynu jak opisujecie. To gdzie może on ubywać?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1.9 CDTI ostatnio ubywało dość sporo płynu co chwile musiałem dolewać wycieku z góry nie było widać a pod spodem widać było że kapie. Po zdięciu osłony silnika okazało się że przetarty jest wąż od jakiejś chłodniczki nie wiem dokładnie od czego ona jest ale mieści się dokładnie pod alternatorem wychodzą z niej dwa węże połączone z rurkami które wychodzą z termostatu. Ogólnie nie ma dostępu ani od dołu ani od góry a jeszcze trzeba zacisnąć opaski na węże. Byłem w sklepie Opla nie mogli mi zdefiniować od czego jest ten wąż mimo że mieli numer co prawda Fiatowski. Poszedłem do sklepu gumowego i kupiłem15 cm węża zbrojonego fi 16 do tego 2 opaski razem 5,20 pln 30 min roboty co prawda łapska poobdzierane ale wyciek naprawiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdz poziom oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

Panowie mam podobny problem, który jest dla mnie o tyle utrudniony bo właśnie wyjechałem autem w góry! czyli jestem 400km od domu, a płyn ubywał tak że dolewałem ok 0,7L na 5km! Aktualnie mam włączone ogrzewanie na maxa (żona marudzi jak #$@$@), ale auto jedzie i nie ubywa płynu. Zrobiłem już tak ok 200km, a do domu jeszcze ok 400.

Auto: Z20NET

Może ktoś miał podobny problem. Temperatura nie podnosi mi się (czyli termostat działa?!) i podczas jazdy jest w granicach 80-90 stopni.

Czujnik temperatury wskazuje poprawnie (sprawdzałem po podłączeniu do kompa)

Komp nie wyświetla żadnych błędów.

Problem jest jeśli temperatura wzrośnie do ok 90 stopni i wtedy szybko ubywa płyn, czyli nie wydaje mi się żeby był to jakiś wyciek. Jak mam włączone ogrzewanie nie muszę dolewać płynu. Pytanie czy można tak jeździć? I czy mogę wrócić do domu - ok 400 km?! Niestety warsztatów w górach może i trochę jest ale nikt nie ma czasu albo mnie odsyłają do kolejnych warsztatów!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dopoki plyn w ukladzie to mozesz spokojnie wrocic do domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po powrocie sprawdź termostat u mnie tego była wina i wyżucało zbiorniczkiem wyrównawczym jak była za duża temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myslalem aby wyrzucić termostat całkowicie na czas powrotu- czy tak można zrobić?


Dojechać dojechałem do domu, termostat wymieniłem i nic, auto poszło do warsztatu, i mam nadzieję że nie będe musiał szukać motoru... swoją drogą nie słyszałem aby Z20net padł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co mechanior znajdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zalecił wymianę motoru. Mówił że remont motoru - uszczelka pochłonie więcej kasy niż używany motor. Tak więc zrobiłem, nowy motor zawieziony i czekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale płyn uciekał ci w blok na korku lub bagniecie było widać. Skąd taki pomysł o wyminie motoru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyło widać na bagnecie, i mechanicy odkręcili miskę olejową i gluty. Mechanik powiedział że dojście do uszczelki (nie wiadomo czy to uszczelka czy głowica) wiązało by się z rozebraniem motoru i zrobienie remontu?! nie wiem czy dobrze piszę bo się na tym nie znam, ale Pan powiedział że regeneracja motoru (a jest na łańcuchu) pochłoneła by min 3k zł czyli dużo więcej niż wymiana.

PS> czy ktoś miał podobny przypadek w tym motorze? Co teraz mogę zrobić z tym motorem?

Edytowano przez neovo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróboj uszczelniaczem do chłodnic ale nie wlewaj calego tylko podziel na 5 razy i obserwuj kiedy wyciek ustąpi zazwyczaj pomaga

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik podmieniony, ale zapłony wypadają i pewnie pójdzie do wymiany... ehh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może sprawdź świece i cewki zamiast znowu wymieniac motor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świece podmienione, cewki podmienione i dalej to samo...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie parowały szyby po właczeniu nawiewu bez klimy i ubywał płyn wiec chyba nagrzewnica ciekła w mojej viki.Zgodnie z radami kolegów z forum wlałem preparat do uszczelniania ukladu chłodzącego i jak ręką odjął. Szyby suche nic nie ucieka

z20net

Edytowano przez Grz2Zap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cześć Pytanie jaki silnik teraz kupisz, w jakim będzie stanie. Posprawdzałeś wszytko, naprawdę przybierało na bagnecie? nie miałeś wycieków? U mnie płyn uciekał po ścianie grodziowej z węża wlotu do nagrzewnicy i to ciurkiem. Wykładzina w samochodzie nie była mokra na wysokości nagrzewnicy? Nie chce wyrokować, ale nie wiem czy nie za wcześnie podjąłeś decyzję o wymianie silnika. Auto Ci nie dymiło, a płyn w zbiorniku wyrównawczym jak wyglądał? Jaki przebieg miałeś w tym aucie?

zobacz tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sorki żle spojrzałem. Nie tylko w 3,0 egr chłodzony jest cieczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×