Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Skoki temperatury w trakcie jazdy


Recommended Posts

Witam koledzy mam problem z moją viki jestem nowy tutaj i nie wiem czy w dobrym miejscu pisze posta mianowicie w trakcie jazdy zaczyna mi się gotować wskaźnik temperatury na ponad 100 stopni dzieje się to i w mieście i na trasie nie zawsze czasami raz na dwa dni a czasem i trzy razy w trakcie jazdy i zaczyna wariowac silnik rozłączenie gazu automatycznie na benzynę pomaga zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie wtedy temperatura jest odrazu w normie 85 - 90 stopni. Wymieniłem czujnik w chłodnicy termostat sprawdziłem wiatraki działają w momencie 100 stopni. Sprawdziłem jeszcze na kostkach według schematu zamieszczanego na forum czy działają na biegach i jest ok. Do wymiany mam reduktor lpg który usunę w najbliższych dniach na nowy nie dawno wymieniłem oleje i wszystkie możliwe płyny filtr powietrza i gazu co może się dziać POMOCY

Link to post
Share on other sites

czujniki temp. w termostacie??? a gdzie się on znajduje jakaś podpowiedz

Na kompie nie byłem ale coś czuje ze będę musiał podjechać. Ostatnio się okazało ze mam bardzo dużo zaśniedziałych końcówek kabli przez to miałem problem ze sondą lambda może to tez jest przyczyna czujnika temperatury termostatu

Link to post
Share on other sites

Na 80procent to termostat może się zacinac

Edited by cb2425
Link to post
Share on other sites

czujniki temp. w termostacie??? a gdzie się on znajduje jakaś podpowiedz

Na kompie nie byłem ale coś czuje ze będę musiał podjechać. Ostatnio się okazało ze mam bardzo dużo zaśniedziałych końcówek kabli przez to miałem problem ze sondą lambda może to tez jest przyczyna czujnika temperatury termostatu

są wkręcone w obudowę termostatu jeden jest jedno drugi dwu pinowy dają temp. do kompa i na zegary ale nie pamiętam który za co odpowiada

Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie różnicę na kompie a na zegarach ...... typowe objawy termostatu choć może się nie znam :D

Link to post
Share on other sites

Znalazłem te czujniki po odpięciu tego jedno pianowego zegar nie drgną a jak odpiłem drugi to po odpaleniu zapalił się check engine przeczyściłem końcówki papierkiem ale podejrzewam ze na 90% do wymiany ponieważ po wyjęciu wtyczki stwierdziłem kombinowanie poprzedniego właściciela obudowa popękana i nawciskane papierki żeby się trzymało jutro dla świętego spokoju wymienię na nowy.

Czy jak czujnik jedno ponowy ten od wskaźnika na desce by padł to tez by wariował silnik przy 100 stopniach tak się pytam bo nie wiem czy odrazu dwóch nie wymienię

Termostat wymieniłem na nowy jakieś tydzień temu po stwierdzeniu tych objawów

Po wymianie czujnika lecę na kompa

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam ponownie koledzy ja już nie mam pomysłu mechanicy twierdza ze z chłodzeniem ok fakt nie gotuje się płyn ale dalej skacze temperatura wymienione zostało prawie wszystko.

Czujnik w chłodnicy nowy sprawny

Czujniki termostatu od wskaźnika na desce i drugi od kompa nowe sprawne

termostat nowy sprawny

węże wszystkie nowe

na nowo wymieniony płyn odpowietrzony

pompa wody wraz z rozrządem nowe

reduktor lpg nowy

chłodnica sprawna

wentylatory działają prawidłowo

Na kompie byłem i nic nie stwierdzili ale obczaiłem jedną rzecz mam nie wyregulowany lpg w poniedziałek jadę ponieważ gaśnie kiedy wcisnę sprzęgło w trakcie jazdy spadają obroty do 500 próbuje podnieść obroty ale dostaje chyba za mała dawkę lpg i gaśnie tez dławi się przy szybszej zmianie biegi z 1 na 2 ,, ale do rzeczy jak zaczyna wzrasta temperatura i go w taki sposób zdławię przez sprzęgło i zgaśnie to od razu temperatura wraca do normy 80-90 stopni odpalam kluczykiem i jadę dalej pomocy


Dodam ze płyn w chłodnicy w normie nic nie ubywa i olej tez w normie

Edited by piciu27
Link to post
Share on other sites

Witam, może pomogę miałem tak samo sprawdzałem wszystko i wskaźnik temperatury dalej wariował, przypadkiem przy wymianie podświetlenia wskaźników zauważyłem luźną masę pod głównym wskaźnikiem na podszybiu, klucz 10 i już siedem lat bez problemu z wskaźnikiem. Pozdrawiam. :)

Link to post
Share on other sites

dzięki kolego za rade jutro to obadam bo ta akcja z tą temperatura już mnie irytuje


Kolego a miales brak mocy silnika jak ci tak temperatura skakala ??? Bo ja wlasnie tak mam
Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...

Witam. Jestem w posiadaniu Vectry B 1.6 16v z 1996r. Problem polega na tym, że gdy ruszę i po przejechaniu nawet z 50km na wskaźniku temperatura wynosi ledwo ponad 70 stopni, ale gdy przykładowo już stoję w miejscu dłuższy czas temperatura normalnie wzrośnie do 92 stopni i bez problemu załącza się wentylator. Sytuacja zmienia się znowu gdy ruszę, temperatura znowu spada do 70 stopni... 

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Showtits napisał:

Termostat do wymiany.

Dzięki bardzo! A wiesz może jaka temperatura otwarcia termostatu jest przypisana do tej wersji? Bo za każdym razem co innego podają,i będzie mieć jakiś wpływ na to jeśli np założony będzie termostat który otwiera się w 92 stopniach a tym co w 82? 

Link to post
Share on other sites

Na przykładzie VB nie wiem ,ale w AG też były dwa rodzaje termostatu ,92 i bodajże 87 stopni.

Miałem.oryginalnie założony ten pierwszy ,przy wymianie mechanik.wymienil na ten 87 i od tamtej pory nigdy nie ujrzałem temperatur 90 stopni na wskaźniku .

Poczekaj na więcej wypowiedzi w tym temacie osób bardziej obeznanych ,ale z tego co piszesz ,dla mnie strzelony termostat.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Showtits napisał:

Na przykładzie VB nie wiem ,ale w AG też były dwa rodzaje termostatu ,92 i bodajże 87 stopni.

Miałem.oryginalnie założony ten pierwszy ,przy wymianie mechanik.wymienil na ten 87 i od tamtej pory nigdy nie ujrzałem temperatur 90 stopni na wskaźniku .

Poczekaj na więcej wypowiedzi w tym temacie osób bardziej obeznanych ,ale z tego co piszesz ,dla mnie strzelony termostat.

Okej, dzięki Ci bardzo za odzew. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP