Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

james007pl

[P] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych

Recommended Posts

Fajny temacik warto było by go podpiąć. Plusik poszedł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super porada.

Pytanko o punkt 7, ponieważ ostatnio poległem na tym. Guma osłonowa zewnętrzna u mnie nie jest zniszczona - nie chciałem jej wymieniać, ale za cholerę nie dało się jej zdjąć więc prace zarzuciłem, bo miałbym problem z włożeniem potem tłoczka. Jak to zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj podważać tą gumę od spodu jakimiś dwoma płaskimi przyrządami (np główkami od śrubokrętów) i podciągnij tą gumę równocześnie do góry z obydwu stron (najlepiej podważać po przeciwnych stronach na średnicy). Guma powinna zejść lekko, jeśli tak nie jest to albo się zassała do środka, albo skorodował metalowy pierścień który znajduje się w środku tej uszczelki i przyspawał się do obudowy zacisku. Wtedy nie zostaje ci nic innego jak zerwać tą uszczelkę z obudowy i wymienić na nową : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

planuję wykonać taką operację w swoim samochodzie. Zanim natrafiłem jednak na ten temat, przeczytałem na forum sporo innych. Między innymi natrafiłem na informację, że przewodu hamulcowego nie należy zaciskać, że w środku jest metalowy i że to odbywa się zawsze ze szkodą dla jego trwałości.

W związku z tym mam pytanie czy znacie jakieś inne metody na zatamowanie wyciekającego płynu. Myślałem ewentualnie o odkręceniu przewodu z zasicku i zaślepieniu go czymkolwiek. Może macie jakieś patenty.

Pozdrawiam Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ma to być jednorazowe zaciśnięcie na czas kilku godzin, to jak bardzo negatywny wpływ może to mieć na przewody? Poza tym, z tego co zauważyłem, to metalowe jest tylko zakończenie które wkrecamy do zaciski, a całość jest zrobiona z grubego elastomeru. Jeśli przewód byłby metalowy w środku to w jaki sposób moglbys go tak wyginac i wracał by sprezyscie do swojej poprzedniej postaci?

Jedyne wyjscie dla ciebie, to spuscic cały płyn hamulcowy i od razu wymienić na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przewodem sobie poradziłem. Największym problemem okazał się jednak plastik prowadzący linkę z ręcznego. Za żadne skarby świata nie chciał zejść z oczka w zacisku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalka, tworzywo zawsze się przyspawa do metalu po takim czasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Trochę WD-40 i wszystko się ruszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna uwaga. Na pewno nie smarujemy smarem miedzianym elementów, które mają kontakt z aluminium, chyba, że chcemy mieć po czasie problem.
Miedź reaguje z aluminium. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze specjalnych wysokotemperaturowych smarów do zacisków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a nie jest od najdalszego od pompy do najbliższego ?

2 pytanie - góra gumy osłaniającej ma kołnierz, który wchodzi w tłoczek , a na dole gumy osłaniającej jest pierścień. Ten pierścień będzie mi się trzymał na tłoczku? Nie ma tam żadnego wrąbku, kołnierzaq czy wycięcia by go zablokować. Wczoraj zauwazyłem, że pierścień u mnie jest skorodowany i za nic nie trzyma się na zacisku (tłoczek jest odsłonięty)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadza się, tutaj popełniłem gafe. Ale na szczęście było to w malo newralgicznym miejsc, ponieważ na styku aluminium i gumek materiał i tak bardzo szybko się utlenia. Więc efekty korozji się nakładają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wiec luz.

Taki sposób odpowietrzenia Prymel jak podales przeprowadza się w systemach bez ABSu. Taki jak ja wpisałem stosuje się w Vectrach C/Signum, chociaż mówią że obydwa są dobre i dobrze się sprawdzają.

W nowej uszczelce pierścieniowej, średnica wewnetrzna pierścienia jest tak spasowana z zewnętrzną średnica korpusu że zaciska się na nim. Skorodowana uszczelka traci swój wymiar i dlatego nie trzyma się na korpusie, bo nie ma juz tego pasowania.

Przed montażem nowej wyczysc powierzchnię pod ta uszczelke.

Edited by james007pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam sorry za odgrzanie kotleta ale mam pewien problem a nikt nie opisuje chyba takiego zacsku jak ja mam a zdjęć niestety już się nie da zobaczyć.

Mam problem z rozebraniem tej części którą rusza linka ręcznego(czerwone kółko) jest jakiś bolec który to trzyma(strzałka 1) ale czy go sie wybija czy co ??? robił to już ktoś??  (strzałka 2 ) z tego miejsca wycieka płyn hamulcowy 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakupilem zestaw naprawczy autofren d4612. Czy ma ktos mozliwosc przeslania schematu jak poszczególne elementy powinny być zamontowane w zacisku. Glownie chodzi o elementy zaznaczony na czerwono. Miałem wcześniej najwyraźniej nie uszkodzenie zacisku, a brak czesci elementów i stad wyciek.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Gruzin87

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this quote.

to zabezpieczenie się wybija. nie idzie weź większy młotek. często jest tak zaciśnięte że lepiej to ukręcić, nawiercić i nagwintować M6 pamiętaj o dystansie który jest przeznaczone dla ruchu dźwigni hamulca ręcznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ten po lewej na górze jest pod dźwignie hamulca ręcznego - czyli jak  wyżej napisałem.
logicznie nie wsuniesz go do góry "nogami" - ustawiasz go w "miseczke" miseczką do góry , tak jakby miało się tam coś wlać i napełnić - dźwignia rozepchnie go na boki (takie wargi) i się dodatkowo uszczelni, na foto jest on położony odwrotnie do montażu.
uszczelka na samym dole jest to zwykły oring który nachodzi na śrube, którą będziesz widział jak wyciągniesz tłoczek. demontujesz osłone sprężyny , sprężyne, pociągasz śrube i wychodzi.
po prawej na górze to masz uszczelnienie tłoczka samego- masz to w pierwszym poście gdzie widać łożysko. pociągasz za trzpień co ma gwint wewnętrzny i wyciągasz. będziesz widział stożek na tym co wyciągniesz i w ten sam sposób z takim kątem założysz ten uszczelniacz.

  /     \
/         \    - takie coś ;)

Edited by ZOHAN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szybkie pytanie.

Stwierdziłem brak ręcznego na prawym kole + zapieczony tłoczek przy wymianie tarcz i klocków - nie da się do wkręcić. Kupić zestaw do regeneracji czy szukać zacisku?

Chodzi mi żeby wrócił ręczny. A nie chce zrobić regeneracji, a okaże się, że mechanizm jest uszkodzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli łożyska zardzewiały to zacisk do wymiany, czyli jak nie rozbierzesz to nie będziesz wiedział do końca. Proponuje zamówić zestaw, rozebrać i jeśli nie da się zregenerować to zamówisz zacisk i założysz nowe gumki ewentualnie. Jak coś to mam taki zacisk właśnie go ściągnąłem strona prawa tarcze niewentylowane  - sprawny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za sugestię. Znalazłem ładny zacisk do 292mm za 99 PLN, więc od razu zdecydowałem się na wymianę.

A tak bym wydał z 50 PLN na zestaw, stracił pół soboty i mogła by być lipa. Zwłaszcza, że już wcześniej miałem z nim problem.

Ktoś by powiedział - wymiana tarcz i klocków z tyłu - 60 min roboty. A tu pojawia się niespodzianka i auto 4 dni będzie stało rozkopane, bo dopiero w poniedziałek mi go wyślą :dash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Pytanie do znawców tematu czy osłonki na tłoczki zakłada się z wyciągniętym tłoczkiem? i wkłada do cylinderka tą szerszą stroną bo jest dość twarda czy też montowana jest do korpusu zacisku?

pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na korpus zaciski czytaj na wierzch :D dobrze musisz oczyścić bo ciężko wchodzi.

Montuje sie ją na wcisk ewentualnie możesz przykleić ją delikatnie zależy jak mocno utlenił się zacisk w miejscu naciągana gumki/osłony tłoczka.

Edited by rafalo517

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto zrobione największy problem to prowadnicem nie szło wyciągnąć śruby alamunium puchnie i rozpiera gumę co jest powodem nie odbijania zacisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czy nowy kołnierz od tłoczka na zacisku powinien siedzieć ciasno czy tak ze bez oporów mogę go sciągnąć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciasno :D najlepiej jak wymieniasz na nowy to lekko go podkleić bo przez to że zacisk jest używany i utlenił się w miejscu gdzie się montuje/ naciąga osłonę przeciwpyłowa tłoczka nie zawsze ona siedzi sztywno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie w ogóle nie siedzi sztywno i przy wykręcaniu tłoczka wychodzi ze swojego miejsca 

 

//edit

Mozolne, dokładne zeskrobanie farby z zacisku w miejscu uszczelki rozwiązało problem.

Edited by Mateusz8769

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odkręcić linkę ręcznego z zacisku ? 

 

//edit

wd + żabka czy coś takiego i ruszy się linka ;)

Edited by Mateusz8769

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...