Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ludek255

olej w zbiorniczku płynu chłodzącego 2,0 T 2003

Polecane posty

Jeżeli był już taki temat to z góry przepraszam

Ostatnio zauważyłem, że zaczyna znikac olej. Wycieków nigdzie nie było widać. Wszystko przepatrzone ale musiałem wymienic moduł w alternatorze i mechanik zdjął wąż od wody a tam śmietana o zabarwieniu kawy z mlekiem.

I tu moje pytanie czy to juz uszczelka?

byłem i innego mechaniora i stwierdził, że może być to chłodnica oleju ale mówił że szukamy w ciemno. Macie może jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić ciśnienie sprężania na początek.

I szczelność chłodnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej to bedzie chlodnica oleju i od niej trzeba zaczac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem to samo z ta różnicą że mi w zbiorniczku wyrównawczym pokazał sie olej. Myślałem że głowica po przeczytaniu kilku postów sprwadziłem węże idące do chłodniczki oleju. Okazało sie że strzał w dziesiątkę parę stów w kieszeni zostało ,używana chłodniczka 150zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chlodnica oleju została wymieniona i olej przestał się pojawiać. Pojawiły się za to kolejne problemy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pierwszy płyn chłodzący zaczął znikać. Na bagnecie i korku oleju żadnych śladów, oleju nie przybywa. Na korku zbiorniczka wyrównawczego padła uszczelka. Wymieniłem korek na nowy. Problem z płynem pozostał. Zauważyłem, że temp podczas postoju dochodzi 90-95 i wtedy płyn wyrzucany jest przez przelew w zbiorniczku. Termostat chyba sprawny bo chłodnica jest gorąca. Węże nie puchną , wiec sam już nie wiem czy wytwarza się duże podciśnienie czy auto się grzeje jak cholera. Może macie jakieś pomysły co mogło paść. Czy był by to początek końca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory się załączają? Być może padł czujnik temp cieczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzałem i wentylator przy temp 90 stopni się nie włączył a wode znowu wyrzuciło. Teraz to nawet korka od zbiornika nie mogę wyciągnąć. Jutro jadę do mechaniora podłączyć komputer. szkoda tylko, że mechanicy do których wcześniej jeździłem o tym nie pomysleli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trzeba był kupić auto od mnie a nie innych pewnych sprzedawców

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

po pierwsze termostat

po drugie do sprawdzenia wirnik pompy wody może się oberwał i nie masz obiegu

pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez omega1217

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek od zbiornika należy odkręcać na rozgrzanym silniku.

Wszędzie pisze, że korek należy odkręcać na zimnym silniku. U siebie 2 razy wykręcałem korek na zimnym i 2 razy miałem korek do wymiany. Teraz korek odkręcam na ciepłym silniku (nie zdejmuje go tylko odkręcam tak aby wyrównać ciśnienie) po poluzowaniu słychać syczenie a jak korek jest już poluzowany to zostawiam go tak aż płyn ostygnie i wtedy odkręcam go całkowicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzony został wentylator op comem żadnych błędów nie było. Wentylator działa na każdym biegu, płyn podgrzany do 100 stopni jest chłodzony przez wentylator włącza się dopiero przy temp. 96-98 stopni. Co do pompy to jeżeli nie było by obiegu to w wężach powrotnych przy zbiorniczku nie przepływał by płyn. Istnieje możliwość, że auto zostało źle odpowietrzone i w silniku powstała poduszka powietrzna przy czujniku i dlatego wentylator nie zawsze jest załączany?Po ostatnim wyrzuceniu płynu zassało korek, że nie dało się go wyjąć. Auto dzisiaj jeździ temp w normie nawet płynu nie wyrzuciło termostat jeszcze sprawdzę.

Edytowano przez ludek255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i do tego jest odpowietrznik na wezu zeby go uzyc, widocznie ktos dal ciala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzane było na 100% bo sam to robiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaliście temperaturę płynu opcomem czy jakąś termoparą wsadzoną w układ? Bo jeśli to pierwsze to walnięty czujnik może przekłamywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko opcomem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jest opcja że układ jest źle wypłukany i chłodnica jest zawalona mazią po oleju i po prostu nie oddaje ciepła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×