Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zdunus

półosie lewa prawa z20net

Recommended Posts

Witam

na 2 stacjach diagnostycznych i u swojego mechanika okazało sie ze mam luzy na przegubach wewnetrznych.

objawy szarpniecie buda przy zmianach biegów i przy przyspieszaniu rezonans w kabine.

czy półoś prawa długa i lewa krótka

tak jak na zdjeciach

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

nie chce bawic sie w uzywki

wolałbym wymienic przeguby lub w ostateczności oddac do torunia na regeneracje

czy w tych półosiach mozna wymienić przeguby wewnętrzne?

i czy pasuje cos takiego?

na jedna i druga stronę

Please login or register to see this link.

na jednym z opis aukcji pisze

"

Półoś 1.9 8V Z19DT od skrzyni F40 od 2002-2005

Półoś po zmianie podpory pasuje również do silników

2.0 turbo Z20NET benzyna 175 km

3.0 cdti Z30DT 177 km "

Co o tym myślicie?

Z góry dziękuję za pomoc, moze komus innemu tez się przyda

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

można wymieniać

nr katalogowy się zgadza wiec powinno pasować

są zwolennicy i przeciwnicy wymiany przegubów na tanie zamienniki - inni wola używana półośkę

ja zakładałem taki

Please login or register to see this link.

i jeździ ok ale na razie za mało km zrobiłem żeby polecać lub nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

fajnie ze sie zgadza

co do uzywek wszystko ok ale cena 500zł na allegro (półos prawa, w moim przypadku mocne luzy) w grarancji rozruchowej to poroniony pomysł

zresztu wszystkiego trzeba spróbowac

sam bede wymieniał to w razie czego nie duza strata

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup olej do skrzyni na dolewkę + uszczelniaczr

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do oleju mysłałem podnieś samochód prawą strona wysoko

a co do uszczelniacza masz namiary na ta część

Share this post


Link to post
Share on other sites

nawet jak podniesiesz to i tak cos wyleci (próbowałem dość wysoko - niby mam inny silnik ale obawiam się że wyleci)

CO01033292 corteco


nr oryg. 374514 / gm 12755013

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat spadł mi z nieba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Też mam wibracje, szarpnięcia i cuda na kiju + poci się przegub. Dzisiaj jadę na garaż i będzie sprawdzanie i decyzja czy wymieniam 1 czy 2. Szkoda kasy na olej do skrzyni na drugie podejście.

Please login or register to see this quote.

Zubek a ten twój podejdzie do Z20NET? Ilość zębów się zgadza.

Uszczelniacz GM czy Corteco - warto zapewne dopłacać? Czy wymiana to coś więcej niż jego wydłubanie ze skrzyni? Na obie strony jest ten sam? (hehe 1000 pytań do...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Jeszcze jest jeden element - podpora długiej półosi i czytałem w innych markach pada łożysko, które w niej jest. Warto sprawdzić.

A i jeszcze jedno ogólne pytane - w komplecie są zaciski, na specjalne szczypce - jakby było szkoda kasy to można zamienić je na skręcane na klucz?

Edited by reset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wg opisów w aukcjach (link @zdunusa w pierwszym poście+ mój ) - tak

corteco to dobra firma - nie sądzę żeby było warto przepłacać

przeguby na obie strony są te same

zaciski spokojnie ściśniesz zwykłymi obcęgami

Share this post


Link to post
Share on other sites

w srode zabieram sie za robote

jeszcze pytanie na kazdej półosi jest uszczelniacz? 2szt potrzebuje

i jaki olej do skrzyni?

reset - nie mam mrowienia

wiesz gdzie jest wlew oleju w naszej skrzyni?

brałeś ze juz za wymianę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ten tydzień albo weekend. Wlew jest od góry, między silnikiem i akumulatorem. Albo trzeba go zdemontować albo mieć rurkę z ok. 0,5m i lejek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ma strzykawke z apteki 300ml i wezyk wiec nada

a olej jaki masz kupiony?

uszczelniacze sa na 2 osiach czy tylko tej długiej?


o olej bedziesz dolewał czy wypuszczał i nowy wlewał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelniacze, wydaje mi się, że są na obu osiach. Kupie GM, ma być wlane 2.2 litra, zastanawiam się tylko czy kupić 2 L i dolać starego czy kupić 3 litry. Ale to muszę jeszcze pomyśleć.


Przypadkiem teraz trafiłem na fajną stronkę:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie

jestem po wymianie prawej strony

olej i uszczelniacz mi sie nie przydał

wybiłem przegub przy podporze sadze ze to najlepsza sprawa i dosc łatwa.

jutro moze sprawdze lewa stronę

bo rezonans kabiny jest mniejszy duzo (mozna powiedziec ze brak) i miałem ostatnimi dniami juz pstrykanie takie jakby umskniecie kamienia spod opony

i tez przyczyna był prawy wewnetrzy przegub

ale nadal nic sie nie zmienił z szarpaniem silnika przy nocniejszym puszczeniu sprzegła.

zdejmne lewy przegub z piasty i zobacze luz

ale obawiam sie ze te szarpanie to cos powazniejszego


reset masz moze cos takiego jak prubujesz wrzucić wsteczny bez sprzegła to tez nastepuje takie pukniecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja wymieniałem przegub to zdemontowałem całą półoś. Wibracje mam mniejsze ale mam dalej. Ale tak czułem, że w całości to wina przegubu, bo wibrację miałem też jak hamowałem silnikiem. Obstawiam poduszki, za puk przy zmianie biegów - bardzo są miękkie i pewnie dlatego narywa silnikiem.

Please login or register to see this quote.

Tego nie sprawdzałem, postaram się to zrobić jutro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam stuki jak operuję sprzęgłem przy cofaniu - sprzęgło w podłogę - sprzęgło w połowie - jakby mechanizm różnicowy miał luz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podepnę się pod temat z moim problemem, a mianowicie, gdy dodaję gazu na nierównościach to słychać wyraźne chrobotanie, szorowanie, ale tylko gdy samochód jest "dociskany" do drogi lub jak podjeżdżam pod górkę ze skręconymi kołami i tylko gdy dodaję gazu, w innych przypadkach tego nie słychać, czyli na prostej drodze i gdy nie dodaję gazu, dodam też że słychać to przy większych prędkościach powyżej 60 km/h i gdy samochód jest obciążony pasażerami to słychać to bardziej. Czy ktoś z was miał podobne objawy, przy padniętym przegubie wewnętrznym ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego opisu to właśnie przegub wewn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Odkopie temat, bo mam problem z półosią, może ktoś będzie wiedział czy do Z20NET skrzynia manualna będzie pasował wałek z innego silnika z ta sama skrzynia, np. 1.9 CDTI 150, szukam przedłożenia półosi między podporą a skrzynią, bo okazuje się że wymiana uszczelniacza nic nie zmieni? Szukałem w internecie, ale nie mogę znaleźć nic do 2.0T.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Gaultier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje z 1.9 tak samo jak z 3.0 2.8T, 2,2 benzyny.

Najlepiej kup sobie półości z 2.8 lub 3.0 są mocniejsze od tych standardowych więcej zniosą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarekS, mam pytanie do Ciebie odnośnie tego co napisałeś, że półosie od 2.8T pasują do 2.0T..

Czy jesteś pewien tej informacji ?

Sprawdzając dzisiaj w katalogu intercars dla 2.8T w zakładce zastosowanie nie było w cale 2.0T...

Sprawdzając półosie dla 2.0T było zarówno 1.9 CDTI, 3.0 CDTI jak i 2.0T oraz 2.2DTI ale 2.8T nie było...

 

Przymierzam się do kupna i mam do kupienia właśnie te z 2.8T..... Prośba o sprawdzone informacje :)

Może ktoś potwierdzić, że półosie od 2.8T pasują do 2.0T ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem tego w 100% pewny, parę takich zestawów już jeździ na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Półosie można założyć też z saaba. Mam u siebie zamontowane z saaba 1.9 TTid 180km są bardzo solidne jak w 2.8 a można wyrwać młode rocznikowo i w przyzwoitych pieniądzach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Półosie pasują, ale rura do prawej (długiej) jest inna. Doświadczyłem tego jak zaczął mi lecieć olej ciurkiem ze skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reset ale rura jest inna z saba czy 2.8v6?

Edited by DamianSig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...