Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zdunus

półosie lewa prawa z20net

Polecane posty

Witam

na 2 stacjach diagnostycznych i u swojego mechanika okazało sie ze mam luzy na przegubach wewnetrznych.

objawy szarpniecie buda przy zmianach biegów i przy przyspieszaniu rezonans w kabine.

czy półoś prawa długa i lewa krótka

tak jak na zdjeciach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

nie chce bawic sie w uzywki

wolałbym wymienic przeguby lub w ostateczności oddac do torunia na regeneracje

czy w tych półosiach mozna wymienić przeguby wewnętrzne?

i czy pasuje cos takiego?

na jedna i druga stronę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

na jednym z opis aukcji pisze

"

Półoś 1.9 8V Z19DT od skrzyni F40 od 2002-2005

Półoś po zmianie podpory pasuje również do silników

2.0 turbo Z20NET benzyna 175 km

3.0 cdti Z30DT 177 km "

Co o tym myślicie?

Z góry dziękuję za pomoc, moze komus innemu tez się przyda

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można wymieniać

nr katalogowy się zgadza wiec powinno pasować

są zwolennicy i przeciwnicy wymiany przegubów na tanie zamienniki - inni wola używana półośkę

ja zakładałem taki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i jeździ ok ale na razie za mało km zrobiłem żeby polecać lub nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok

fajnie ze sie zgadza

co do uzywek wszystko ok ale cena 500zł na allegro (półos prawa, w moim przypadku mocne luzy) w grarancji rozruchowej to poroniony pomysł

zresztu wszystkiego trzeba spróbowac

sam bede wymieniał to w razie czego nie duza strata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kup olej do skrzyni na dolewkę + uszczelniaczr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do oleju mysłałem podnieś samochód prawą strona wysoko

a co do uszczelniacza masz namiary na ta część

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nawet jak podniesiesz to i tak cos wyleci (próbowałem dość wysoko - niby mam inny silnik ale obawiam się że wyleci)

CO01033292 corteco


nr oryg. 374514 / gm 12755013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Temat spadł mi z nieba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Też mam wibracje, szarpnięcia i cuda na kiju + poci się przegub. Dzisiaj jadę na garaż i będzie sprawdzanie i decyzja czy wymieniam 1 czy 2. Szkoda kasy na olej do skrzyni na drugie podejście.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zubek a ten twój podejdzie do Z20NET? Ilość zębów się zgadza.

Uszczelniacz GM czy Corteco - warto zapewne dopłacać? Czy wymiana to coś więcej niż jego wydłubanie ze skrzyni? Na obie strony jest ten sam? (hehe 1000 pytań do...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Jeszcze jest jeden element - podpora długiej półosi i czytałem w innych markach pada łożysko, które w niej jest. Warto sprawdzić.

A i jeszcze jedno ogólne pytane - w komplecie są zaciski, na specjalne szczypce - jakby było szkoda kasy to można zamienić je na skręcane na klucz?

Edytowano przez reset

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wg opisów w aukcjach (link @zdunusa w pierwszym poście+ mój ) - tak

corteco to dobra firma - nie sądzę żeby było warto przepłacać

przeguby na obie strony są te same

zaciski spokojnie ściśniesz zwykłymi obcęgami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w srode zabieram sie za robote

jeszcze pytanie na kazdej półosi jest uszczelniacz? 2szt potrzebuje

i jaki olej do skrzyni?

reset - nie mam mrowienia

wiesz gdzie jest wlew oleju w naszej skrzyni?

brałeś ze juz za wymianę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ten tydzień albo weekend. Wlew jest od góry, między silnikiem i akumulatorem. Albo trzeba go zdemontować albo mieć rurkę z ok. 0,5m i lejek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja ma strzykawke z apteki 300ml i wezyk wiec nada

a olej jaki masz kupiony?

uszczelniacze sa na 2 osiach czy tylko tej długiej?


o olej bedziesz dolewał czy wypuszczał i nowy wlewał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze, wydaje mi się, że są na obu osiach. Kupie GM, ma być wlane 2.2 litra, zastanawiam się tylko czy kupić 2 L i dolać starego czy kupić 3 litry. Ale to muszę jeszcze pomyśleć.


Przypadkiem teraz trafiłem na fajną stronkę:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

jestem po wymianie prawej strony

olej i uszczelniacz mi sie nie przydał

wybiłem przegub przy podporze sadze ze to najlepsza sprawa i dosc łatwa.

jutro moze sprawdze lewa stronę

bo rezonans kabiny jest mniejszy duzo (mozna powiedziec ze brak) i miałem ostatnimi dniami juz pstrykanie takie jakby umskniecie kamienia spod opony

i tez przyczyna był prawy wewnetrzy przegub

ale nadal nic sie nie zmienił z szarpaniem silnika przy nocniejszym puszczeniu sprzegła.

zdejmne lewy przegub z piasty i zobacze luz

ale obawiam sie ze te szarpanie to cos powazniejszego


reset masz moze cos takiego jak prubujesz wrzucić wsteczny bez sprzegła to tez nastepuje takie pukniecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja wymieniałem przegub to zdemontowałem całą półoś. Wibracje mam mniejsze ale mam dalej. Ale tak czułem, że w całości to wina przegubu, bo wibrację miałem też jak hamowałem silnikiem. Obstawiam poduszki, za puk przy zmianie biegów - bardzo są miękkie i pewnie dlatego narywa silnikiem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tego nie sprawdzałem, postaram się to zrobić jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam stuki jak operuję sprzęgłem przy cofaniu - sprzęgło w podłogę - sprzęgło w połowie - jakby mechanizm różnicowy miał luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat z moim problemem, a mianowicie, gdy dodaję gazu na nierównościach to słychać wyraźne chrobotanie, szorowanie, ale tylko gdy samochód jest "dociskany" do drogi lub jak podjeżdżam pod górkę ze skręconymi kołami i tylko gdy dodaję gazu, w innych przypadkach tego nie słychać, czyli na prostej drodze i gdy nie dodaję gazu, dodam też że słychać to przy większych prędkościach powyżej 60 km/h i gdy samochód jest obciążony pasażerami to słychać to bardziej. Czy ktoś z was miał podobne objawy, przy padniętym przegubie wewnętrznym ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego opisu to właśnie przegub wewn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam,

Odkopie temat, bo mam problem z półosią, może ktoś będzie wiedział czy do Z20NET skrzynia manualna będzie pasował wałek z innego silnika z ta sama skrzynia, np. 1.9 CDTI 150, szukam przedłożenia półosi między podporą a skrzynią, bo okazuje się że wymiana uszczelniacza nic nie zmieni? Szukałem w internecie, ale nie mogę znaleźć nic do 2.0T.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Gaultier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasuje z 1.9 tak samo jak z 3.0 2.8T, 2,2 benzyny.

Najlepiej kup sobie półości z 2.8 lub 3.0 są mocniejsze od tych standardowych więcej zniosą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JarekS, mam pytanie do Ciebie odnośnie tego co napisałeś, że półosie od 2.8T pasują do 2.0T..

Czy jesteś pewien tej informacji ?

Sprawdzając dzisiaj w katalogu intercars dla 2.8T w zakładce zastosowanie nie było w cale 2.0T...

Sprawdzając półosie dla 2.0T było zarówno 1.9 CDTI, 3.0 CDTI jak i 2.0T oraz 2.2DTI ale 2.8T nie było...

 

Przymierzam się do kupna i mam do kupienia właśnie te z 2.8T..... Prośba o sprawdzone informacje :)

Może ktoś potwierdzić, że półosie od 2.8T pasują do 2.0T ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego w 100% pewny, parę takich zestawów już jeździ na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Półosie można założyć też z saaba. Mam u siebie zamontowane z saaba 1.9 TTid 180km są bardzo solidne jak w 2.8 a można wyrwać młode rocznikowo i w przyzwoitych pieniądzach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Półosie pasują, ale rura do prawej (długiej) jest inna. Doświadczyłem tego jak zaczął mi lecieć olej ciurkiem ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reset ale rura jest inna z saba czy 2.8v6?

Edytowano przez DamianSig

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×