Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

reset

Drgania, szarpie na wolnych Z20NET ( 2.0 Turbo )

Polecane posty

Piszę ponieważ mam temat, który mnie denerwuje od zakupu auta. Mianowicie, silnik okazjonalnie na wolnych obrotach poszarpuje - czuć to na pedale hamulca, kierownicy i widać patrząc na silnik.

Wymienione świece, filtr paliwa, powietrza.

Dzisiaj przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz, sklepałem świece na 0,7mm (mam LPG) oraz wyczyściłem MAP sensor. Szarpie dalej, mam wrażenie, że bardziej na LPG.

Nie miałem okazji tylko podmienić cewek, ale wizualnie wyglądały OK.

Obstawiam, albo lewe powietrze albo cewki. Po skończonej robocie zaniepokoił mnie syk, wkładając głowę między silnik a akumulator. Wyczytałem patent na forum i za pomocą rurki w uchu szukałem źródła i co się doszukałem - kolor czerwony:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

WP_20140329_002.jpg?psid=1

Syczało dookoła wtryskiwacza. Na 3 pozostałych cisza. tylko cykanie a na tym zaznaczonym,syczał jak odkurzacz. Dziwna sprawa, bo wyczytałem kolejny patent, żeby popsikać samostartem, jak jest nieszczelność to zareaguje silnik - nie miałem go pod ręką ale użyłem preparatu do czyszczenia gaźników i... reakcji nie było poza tym, że przestało syczeć... uszczelniło się ?

Idąc za ciosem, bawiłem się dalej w doktora z stetoskopem i usłyszałem syk - żółty kolor - z map sensora - przyznaję się uszkodziłem oring, przy jego wkładaniu i przy grzybku na listwie - jakby przewód był za mało ciasny.

Co myślicie? Faktycznie może być nieszczelność na wtrysku? Teraz myślę czy to nie kolektor w jego okolicy, ale ewidentnie słyszałem syk na górnej części wtryskiwacza...

Edytowano przez reset

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czesc

napisz do Rafalq z łódzkiego on zna się na tych motorach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej mi też szarpał zazwyczaj rano na zimnym silniku okazało się ze wina leżała w świecach polecam ngk bo bosch to szajs po zmianie świec i ustawieniu przerwy na 0.65 szarpanie ustało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktualnie świece BOSCH - Platin-IR CNG/LPG - FR 5 KI 332 S - 0 242 245 571 (0242245571) przerwa 7mm i szarpie tak samo jak na NGK.

Dla próby może zmniejszę przerwę na NGK na 0,65m i zobaczę co się będzie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie takie miałem i strasznie przerywał i szarpał teraz założyłem stare ngk i jest ok tylko przerwę zmiejszyłem na 0,65

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro kupię szczelinomierz i w przyszłym tygodniu podmienię. NGK mam po przebiegu ok. 10tyś/km, prawie nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez miałem ok 10 tyś i zmieniłem na boscha i to była zła decyzja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek jeszcze dodatkowo jadę na Techa, żeby dokładnie prześwietlić parametry silnika. Może coś się znajdzie niepokojącego bo op-comem za wiele nie można sprawdzić.

Odnośnie syczenia i nieszczelności, popsikaj plakiem jak będzie nieszczelność to powinien zwiększyć obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co wy się tak uparliście na te świece ngk i Bosch a Beru to be - cenowo od Boscha nie odbiegają a są to jedne z najlepszych świec.

do mojego ngk 9 zł, Bosch 14 zł, Beru 19 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Psikałem dzisiaj plakiem i zero reakcji. Muszę spróbować przemienić cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przemiana cewek to chyba nie bardzo mogła by tu pomóc.

Jakie masz spalanie na jałowym?

Edytowano przez Rafał vici

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W sensie podmiana z innej VC. Bo jak nie lewe powietrze to tylko zostaje iskra...

Teraz 0,8-0,9. Z klima więcej, 1.8L. Jakoś tak.

Edytowano przez reset

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kurcze, masz podobnie jak u mnie tylko że ja jeszcze mam spalanie na jałowym podwyższone.

Zobaczymy jutro co wyjdzie u mnie na techu, op-com różnie pokazuje ale nic niepokojącego nie ma. W porównaniu do innych logów op-coma u mnie troszkę wyższe jest ciśnienie rury dolotowej na jałowym i nic więcej.

Niestety podpięcie pod techa nie rozwiązało problemu, muszę szukać dalej. Nastepna na podmiankę idzie przepustnica.

Edytowano przez Rafał vici

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj była podmiana cewek od Gucio71 (na żywca wrzuciłem wszystkie 4), ale nic to nie poprawiło. Jazdy nie było ale na wolnych dalej sobie silnik szarpał. Co ciekawe u Gucia też czuć było wibracje, mniej ale jednak. Może TTTM?

Potwierdziła się jedynie nieszczelność na 4 wtryskiwaczu - ssie jak odkurzacz. Zamawiam oringi i wymiana będzie kompletu na wszystkich.

Dzisiaj była trasa do pracy 60km i czyszczenie w/w elementów spowodowało, że Vectra jest zrywniejsza, agresywniej reaguje na pedał gazu. Także coś "in plus"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez lekko szarpie silnikiem na jalowym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> czytając wasze wypowiedzi zaczynam mieć wrażenie ze TTTM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> reset czy mógłbyś zrobic mi zdjęcie MAP sensora gdzie sie znajduje? Czym go czysciles i czym czysciles przepustnice?? Zacżely falowac mi obroty ale tylko jak auto chodzi na ssaniu wiec czas sie wziąć za czyszczenie przepustnicy itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Map sensor jest zaznaczony na 2 foto w pierwszym poście - na żółto. Uważaj, na o-ring, który ja sobie uszkodziłem przy wkładaniu z powrotem.

Czujnik znajduję się na prawo od przepustnicy na kolektorze zaraz pod 4 wtryskiem benzyny.

Do czyszczenia kupiłem 2 aerozole: jeden do przepustnic / gaźników a drugi do przepływomierzy, który wykorzystałem do map sensora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety zmiana przerwy na świecach nic nie dała.

W przyszłym tygodniu podmieniam przepustnicę bo dane jakie pokazuje są trochę dziwne, odstają od normy, nie wiadomo czym to jest spowodowane.

Moje parametry w tabeli są białe, na żółto parametry z innego z20net

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem, że włączona klima praktycznie niweluje drgania na wolnych? Co się zmienia? Podnoszą się obroty, zwiększa się opór na pasku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tez tak mam że klima trochę uspokaja drgania silnika.

Dzisiaj dodatkowo zauważyłem że zmiana przerwy na 0.65mm sprawiła że silnik pracuje o wiele lepiej, szarpania na jałowym są dużo mniejsze i płynniej przyspiesza w zakresie do 2000tyś/obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Będziesz miał te oringi to daj cynk znów będziemy działać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bardzo chętnie pomogę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jadą z Niemiec będą do 14 dni - jak dotrą to dam Ci znać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja tak miałem na lpg, ze z klima lepiej chodziło, wina były żle wkecone wtryski, sprawdzaliscie cisnienie na listwie wtryskowej ( benzynowej)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak się to sprawdza? Na postoju czy w tracie jazdy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×