Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Drgania, szarpie na wolnych Z20NET ( 2.0 Turbo )


Recommended Posts

Piszę ponieważ mam temat, który mnie denerwuje od zakupu auta. Mianowicie, silnik okazjonalnie na wolnych obrotach poszarpuje - czuć to na pedale hamulca, kierownicy i widać patrząc na silnik.

Wymienione świece, filtr paliwa, powietrza.

Dzisiaj przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz, sklepałem świece na 0,7mm (mam LPG) oraz wyczyściłem MAP sensor. Szarpie dalej, mam wrażenie, że bardziej na LPG.

Nie miałem okazji tylko podmienić cewek, ale wizualnie wyglądały OK.

Obstawiam, albo lewe powietrze albo cewki. Po skończonej robocie zaniepokoił mnie syk, wkładając głowę między silnik a akumulator. Wyczytałem patent na forum i za pomocą rurki w uchu szukałem źródła i co się doszukałem - kolor czerwony:

WP_20140329_003.jpg?psid=1

WP_20140329_002.jpg?psid=1

Syczało dookoła wtryskiwacza. Na 3 pozostałych cisza. tylko cykanie a na tym zaznaczonym,syczał jak odkurzacz. Dziwna sprawa, bo wyczytałem kolejny patent, żeby popsikać samostartem, jak jest nieszczelność to zareaguje silnik - nie miałem go pod ręką ale użyłem preparatu do czyszczenia gaźników i... reakcji nie było poza tym, że przestało syczeć... uszczelniło się ?

Idąc za ciosem, bawiłem się dalej w doktora z stetoskopem i usłyszałem syk - żółty kolor - z map sensora - przyznaję się uszkodziłem oring, przy jego wkładaniu i przy grzybku na listwie - jakby przewód był za mało ciasny.

Co myślicie? Faktycznie może być nieszczelność na wtrysku? Teraz myślę czy to nie kolektor w jego okolicy, ale ewidentnie słyszałem syk na górnej części wtryskiwacza...

Edited by reset
Link to post
Share on other sites
  • Replies 691
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

odnośnie tego zdania to o ile kolega wpłynie na swojego kolegę by zastąpił "hamulcy" na "hamulców" - to nie będę miał żadnych uwag. Po prostu staram się (różnie mi wychodzi też czasem) pisać i mówić p

Napisaliśmy jednocześnie posty - tak to ten zawór, tam wchodzą dwa przewody (zdaje się) i kostka elektr, odłącz oba i zaślep je. (odłączenie samej kostki skutkuje kontrolką MIL - Chceck engine) wtedy

wylye tak czytam i czytam.Jak jest możliwość to podeślij te blokady a sprawdzę na swoim aucie.Ja miałem ori rozrząd ustawiony od fabryki.Auto chodziło równo choć do wersji po 2007 roku to kultury prac

Posted Images

Ja mam aktualnie świece BOSCH - Platin-IR CNG/LPG - FR 5 KI 332 S - 0 242 245 571 (0242245571) przerwa 7mm i szarpie tak samo jak na NGK.

Dla próby może zmniejszę przerwę na NGK na 0,65m i zobaczę co się będzie działo.

Link to post
Share on other sites

Jutro kupię szczelinomierz i w przyszłym tygodniu podmienię. NGK mam po przebiegu ok. 10tyś/km, prawie nowe.

Link to post
Share on other sites

W poniedziałek jeszcze dodatkowo jadę na Techa, żeby dokładnie prześwietlić parametry silnika. Może coś się znajdzie niepokojącego bo op-comem za wiele nie można sprawdzić.

Odnośnie syczenia i nieszczelności, popsikaj plakiem jak będzie nieszczelność to powinien zwiększyć obroty.

Link to post
Share on other sites

co wy się tak uparliście na te świece ngk i Bosch a Beru to be - cenowo od Boscha nie odbiegają a są to jedne z najlepszych świec.

do mojego ngk 9 zł, Bosch 14 zł, Beru 19 zł

Link to post
Share on other sites

Psikałem dzisiaj plakiem i zero reakcji. Muszę spróbować przemienić cewki.

Przemiana cewek to chyba nie bardzo mogła by tu pomóc.

Jakie masz spalanie na jałowym?

Edited by Rafał vici
Link to post
Share on other sites

Przemiana cewek to chyba nie bardzo mogła by tu pomóc.

W sensie podmiana z innej VC. Bo jak nie lewe powietrze to tylko zostaje iskra...

Teraz 0,8-0,9. Z klima więcej, 1.8L. Jakoś tak.

Edited by reset
Link to post
Share on other sites

W sensie podmiana z innej VC. Bo jak nie lewe powietrze to tylko zostaje iskra...

Teraz 0,8-0,9. Z klima więcej, 1.8L. Jakoś tak.

Kurcze, masz podobnie jak u mnie tylko że ja jeszcze mam spalanie na jałowym podwyższone.

Zobaczymy jutro co wyjdzie u mnie na techu, op-com różnie pokazuje ale nic niepokojącego nie ma. W porównaniu do innych logów op-coma u mnie troszkę wyższe jest ciśnienie rury dolotowej na jałowym i nic więcej.

Niestety podpięcie pod techa nie rozwiązało problemu, muszę szukać dalej. Nastepna na podmiankę idzie przepustnica.

Edited by Rafał vici
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj była podmiana cewek od Gucio71 (na żywca wrzuciłem wszystkie 4), ale nic to nie poprawiło. Jazdy nie było ale na wolnych dalej sobie silnik szarpał. Co ciekawe u Gucia też czuć było wibracje, mniej ale jednak. Może TTTM?

Potwierdziła się jedynie nieszczelność na 4 wtryskiwaczu - ssie jak odkurzacz. Zamawiam oringi i wymiana będzie kompletu na wszystkich.

Dzisiaj była trasa do pracy 60km i czyszczenie w/w elementów spowodowało, że Vectra jest zrywniejsza, agresywniej reaguje na pedał gazu. Także coś "in plus"

Link to post
Share on other sites

U mnie tez lekko szarpie silnikiem na jalowym ;) czytając wasze wypowiedzi zaczynam mieć wrażenie ze TTTM ;) reset czy mógłbyś zrobic mi zdjęcie MAP sensora gdzie sie znajduje? Czym go czysciles i czym czysciles przepustnice?? Zacżely falowac mi obroty ale tylko jak auto chodzi na ssaniu wiec czas sie wziąć za czyszczenie przepustnicy itp

Link to post
Share on other sites

Map sensor jest zaznaczony na 2 foto w pierwszym poście - na żółto. Uważaj, na o-ring, który ja sobie uszkodziłem przy wkładaniu z powrotem.

Czujnik znajduję się na prawo od przepustnicy na kolektorze zaraz pod 4 wtryskiem benzyny.

Do czyszczenia kupiłem 2 aerozole: jeden do przepustnic / gaźników a drugi do przepływomierzy, który wykorzystałem do map sensora.

Link to post
Share on other sites

U mnie niestety zmiana przerwy na świecach nic nie dała.

W przyszłym tygodniu podmieniam przepustnicę bo dane jakie pokazuje są trochę dziwne, odstają od normy, nie wiadomo czym to jest spowodowane.

Moje parametry w tabeli są białe, na żółto parametry z innego z20net

http://94491.file4u.pl/download/5119545/Porownanie_www.file4u.pl.xls

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zauważyłem, że włączona klima praktycznie niweluje drgania na wolnych? Co się zmienia? Podnoszą się obroty, zwiększa się opór na pasku ?

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zauważyłem, że włączona klima praktycznie niweluje drgania na wolnych? Co się zmienia? Podnoszą się obroty, zwiększa się opór na pasku ?

Tez tak mam że klima trochę uspokaja drgania silnika.

Dzisiaj dodatkowo zauważyłem że zmiana przerwy na 0.65mm sprawiła że silnik pracuje o wiele lepiej, szarpania na jałowym są dużo mniejsze i płynniej przyspiesza w zakresie do 2000tyś/obr.

Link to post
Share on other sites

Potwierdziła się jedynie nieszczelność na 4 wtryskiwaczu - ssie jak odkurzacz. Zamawiam oringi i wymiana będzie kompletu na wszystkich.

Będziesz miał te oringi to daj cynk znów będziemy działać :) bardzo chętnie pomogę :ok:

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zauważyłem, że włączona klima praktycznie niweluje drgania na wolnych? Co się zmienia? Podnoszą się obroty, zwiększa się opór na pasku ?

ja tak miałem na lpg, ze z klima lepiej chodziło, wina były żle wkecone wtryski, sprawdzaliscie cisnienie na listwie wtryskowej ( benzynowej)?

Link to post
Share on other sites

wina były żle wkecone wtryski

LPG? Ja mam właśnie wtryski od góry...


sprawdzaliscie cisnienie na listwie wtryskowej ( benzynowej)?

A jak się to sprawdza? Na postoju czy w tracie jazdy ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP