Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

reset

Drgania, szarpie na wolnych Z20NET ( 2.0 Turbo )

Recommended Posts

Piszę ponieważ mam temat, który mnie denerwuje od zakupu auta. Mianowicie, silnik okazjonalnie na wolnych obrotach poszarpuje - czuć to na pedale hamulca, kierownicy i widać patrząc na silnik.

Wymienione świece, filtr paliwa, powietrza.

Dzisiaj przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz, sklepałem świece na 0,7mm (mam LPG) oraz wyczyściłem MAP sensor. Szarpie dalej, mam wrażenie, że bardziej na LPG.

Nie miałem okazji tylko podmienić cewek, ale wizualnie wyglądały OK.

Obstawiam, albo lewe powietrze albo cewki. Po skończonej robocie zaniepokoił mnie syk, wkładając głowę między silnik a akumulator. Wyczytałem patent na forum i za pomocą rurki w uchu szukałem źródła i co się doszukałem - kolor czerwony:

Please login or register to see this image.

WP_20140329_002.jpg?psid=1

Syczało dookoła wtryskiwacza. Na 3 pozostałych cisza. tylko cykanie a na tym zaznaczonym,syczał jak odkurzacz. Dziwna sprawa, bo wyczytałem kolejny patent, żeby popsikać samostartem, jak jest nieszczelność to zareaguje silnik - nie miałem go pod ręką ale użyłem preparatu do czyszczenia gaźników i... reakcji nie było poza tym, że przestało syczeć... uszczelniło się ?

Idąc za ciosem, bawiłem się dalej w doktora z stetoskopem i usłyszałem syk - żółty kolor - z map sensora - przyznaję się uszkodziłem oring, przy jego wkładaniu i przy grzybku na listwie - jakby przewód był za mało ciasny.

Co myślicie? Faktycznie może być nieszczelność na wtrysku? Teraz myślę czy to nie kolektor w jego okolicy, ale ewidentnie słyszałem syk na górnej części wtryskiwacza...

Edited by reset

Share this post


Link to post
Share on other sites

czesc

napisz do Rafalq z łódzkiego on zna się na tych motorach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej mi też szarpał zazwyczaj rano na zimnym silniku okazało się ze wina leżała w świecach polecam ngk bo bosch to szajs po zmianie świec i ustawieniu przerwy na 0.65 szarpanie ustało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam aktualnie świece BOSCH - Platin-IR CNG/LPG - FR 5 KI 332 S - 0 242 245 571 (0242245571) przerwa 7mm i szarpie tak samo jak na NGK.

Dla próby może zmniejszę przerwę na NGK na 0,65m i zobaczę co się będzie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie takie miałem i strasznie przerywał i szarpał teraz założyłem stare ngk i jest ok tylko przerwę zmiejszyłem na 0,65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro kupię szczelinomierz i w przyszłym tygodniu podmienię. NGK mam po przebiegu ok. 10tyś/km, prawie nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poniedziałek jeszcze dodatkowo jadę na Techa, żeby dokładnie prześwietlić parametry silnika. Może coś się znajdzie niepokojącego bo op-comem za wiele nie można sprawdzić.

Odnośnie syczenia i nieszczelności, popsikaj plakiem jak będzie nieszczelność to powinien zwiększyć obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co wy się tak uparliście na te świece ngk i Bosch a Beru to be - cenowo od Boscha nie odbiegają a są to jedne z najlepszych świec.

do mojego ngk 9 zł, Bosch 14 zł, Beru 19 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psikałem dzisiaj plakiem i zero reakcji. Muszę spróbować przemienić cewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przemiana cewek to chyba nie bardzo mogła by tu pomóc.

Jakie masz spalanie na jałowym?

Edited by Rafał vici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W sensie podmiana z innej VC. Bo jak nie lewe powietrze to tylko zostaje iskra...

Teraz 0,8-0,9. Z klima więcej, 1.8L. Jakoś tak.

Edited by reset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kurcze, masz podobnie jak u mnie tylko że ja jeszcze mam spalanie na jałowym podwyższone.

Zobaczymy jutro co wyjdzie u mnie na techu, op-com różnie pokazuje ale nic niepokojącego nie ma. W porównaniu do innych logów op-coma u mnie troszkę wyższe jest ciśnienie rury dolotowej na jałowym i nic więcej.

Niestety podpięcie pod techa nie rozwiązało problemu, muszę szukać dalej. Nastepna na podmiankę idzie przepustnica.

Edited by Rafał vici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj była podmiana cewek od Gucio71 (na żywca wrzuciłem wszystkie 4), ale nic to nie poprawiło. Jazdy nie było ale na wolnych dalej sobie silnik szarpał. Co ciekawe u Gucia też czuć było wibracje, mniej ale jednak. Może TTTM?

Potwierdziła się jedynie nieszczelność na 4 wtryskiwaczu - ssie jak odkurzacz. Zamawiam oringi i wymiana będzie kompletu na wszystkich.

Dzisiaj była trasa do pracy 60km i czyszczenie w/w elementów spowodowało, że Vectra jest zrywniejsza, agresywniej reaguje na pedał gazu. Także coś "in plus"

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez lekko szarpie silnikiem na jalowym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> czytając wasze wypowiedzi zaczynam mieć wrażenie ze TTTM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> reset czy mógłbyś zrobic mi zdjęcie MAP sensora gdzie sie znajduje? Czym go czysciles i czym czysciles przepustnice?? Zacżely falowac mi obroty ale tylko jak auto chodzi na ssaniu wiec czas sie wziąć za czyszczenie przepustnicy itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Map sensor jest zaznaczony na 2 foto w pierwszym poście - na żółto. Uważaj, na o-ring, który ja sobie uszkodziłem przy wkładaniu z powrotem.

Czujnik znajduję się na prawo od przepustnicy na kolektorze zaraz pod 4 wtryskiem benzyny.

Do czyszczenia kupiłem 2 aerozole: jeden do przepustnic / gaźników a drugi do przepływomierzy, który wykorzystałem do map sensora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie niestety zmiana przerwy na świecach nic nie dała.

W przyszłym tygodniu podmieniam przepustnicę bo dane jakie pokazuje są trochę dziwne, odstają od normy, nie wiadomo czym to jest spowodowane.

Moje parametry w tabeli są białe, na żółto parametry z innego z20net

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zauważyłem, że włączona klima praktycznie niweluje drgania na wolnych? Co się zmienia? Podnoszą się obroty, zwiększa się opór na pasku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tez tak mam że klima trochę uspokaja drgania silnika.

Dzisiaj dodatkowo zauważyłem że zmiana przerwy na 0.65mm sprawiła że silnik pracuje o wiele lepiej, szarpania na jałowym są dużo mniejsze i płynniej przyspiesza w zakresie do 2000tyś/obr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Będziesz miał te oringi to daj cynk znów będziemy działać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bardzo chętnie pomogę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadą z Niemiec będą do 14 dni - jak dotrą to dam Ci znać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja tak miałem na lpg, ze z klima lepiej chodziło, wina były żle wkecone wtryski, sprawdzaliscie cisnienie na listwie wtryskowej ( benzynowej)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jak się to sprawdza? Na postoju czy w tracie jazdy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...