Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

talib1990

SKRZYNIE AUTOMATYCZNE PROBLEMY KOSZTY ITP. VADEMECUM WIEDZY !!!!!!

Recommended Posts

Witam, ze względu na dość chaotycznie zakładane tematy mówiące o automatach w naszych samochodach, postanowiłem założyć temat w którym każdy z nas będzie opisywał usterke, jak ją rozwiązał, gdzie oraz jakie były koszta. Prosiłbym o rozgraniczanie jaka to skrzynia, silnik, przebieg.

Silnik - Z32SE

rok - 2002

skrzynia - AF33 AF55-50 5 biegowa

przebieg 144 tys km

OBJAWY- Na Zimnym i ciepłym oleju zmiana z biegu 3. na 4. z prześlizgiem i szarpnięciem, redukcja z 4. na 3. Sporadyczne wpadanie w tryb awaryjny.

ROZWIĄZANIE - Kamil z Zielonej Góry, szybka diagnoza po diagnostyce i jeździe. Uszkodzony sterownik z elektrozaworami. Rozebranie skrzyni pokazało dodatkowo poprzypalane tarczki cierne w skrzyni, uszkodzoną opaskę 3. biegu oraz podejrzenie zużycia sprzęgła hydrokinetycznego. Wszystkie elementy uszkodzone lub zużyte zostały wymienione na nowe. Sterownik zdecydowaliśmy również zmienić na nowy a nie regenerowany. Został również zmieniony olej i filtr na nowy jak i wszelakie uszczelnienia. Po zmontowaniu została skrzynia zresetowana i powoli się adaptuje. Wracając 400 km do domu z każdym kilometrem auto zachowuje się coraz lepiej. Adaptacja jeszcze potrwa kilka dni. Jestem super zadowolony, na całą robotę dostałem gwarancje 12 miesięcy bez limitu kilometrów. Koszt naprawy 4700 zł. ( na śląsku podobny zakres prac ok 9 tys zł ). Kamil zrobił auto w 2 dni za co również należy mu się ogromny szacunek.

Mam nadzieję, że każdy z nas opisze swoją historię w jednym temacie co pomoże zaoszczędzić wiele pieniążków i nerwów. Pozdrawiam Tomek

Edited by talib1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobry pomysl (przeedytuje posta jak naprawie swoja) ale tez bede mial kolo 5tki i obym sie zmiescil.

Model
Vectra
Data rejestracji
2006-09-08
Kolor
SREBRNY STAR METALIK
Silnik
ENG-4 CYL 19 DTH DOHC
Skrzynia biegów
TRANS-AUTO 6-SPEED AF40-6
Tapicerka
skórzana czarna
Bezpieczeństwo
ESP, Poduszki powietrzne przednie, boczne przednie i kurtynowe
Komfort
Czujniki ciśnienia w kołach, Czujniki parkowania, Klimatyzacja automatyczna, Otwierany dach, Podgrzewanie foteli przednich, Reflektory biksenonowe, Tempomat
Pakiet
Pakiet Infotainment , Pakiet Klima, Pakiet Komfort , Pakiet Sicht
Inne
Kierownica

Please login or register to see this link.

250 zeta z niedzieli na poniedzialek taniej.

Narazie zrobilem 500 km i jest dobrze.

Swoja droga ile wasze vectry 150 KM maja temperature w miescie? Bo Pan Kamil zwrocil mi uwage, ze nie powinno byc powyzej 90 a tyle miewalem jak katowalismy skrzynie po wymianie - naprawie. Na trasie mam 80-85 stopni. Wiec moze mnie czekac wymiana 1 z 3ch chlodnic (od silnika) bo moze byc juz malo wydajna.

Ogolnie jestem bardzo zadowolony mimo, ze nie bylo tak zle jak myslalem i w dniu w ktorym przyjechalem bylo dosc chlodno a skrzynia dzialala calkiem niezle. I moglbym nia jeszcze pojezdzic spokojnie z rok.

1 element sterownika mialem naprawiany lacznie z wymiana cylinderkow (choc zakladalem ze nie bylo nic robione przed sprzedaza) sterownik jednak mial problem sam w sobie i niewiele to dalo ze korpus zostal wymieniony.

Dlatego zdecydowalem sie na calkiem nowy + C1 w samej skrzyni Pan Kamil poswiecil oprocz calego piatku jeszcze pol soboty zeby dopiescic temat i byc pewnym ze wszystko gra jak nalezy a adaptacja skrzyni wymagala jakis 60-100 km jezdy po miescie.

Docelowo 1000 km trzeba przejachac (min 3 dni) i pare razy wystudzic skrzynie do zera w tych przebiegach. I juz nie powinno sie nic zdarzyc.

POLECAM

koszt naprawy tego co zrobilem 4850 ZL

a co w to wchodzi?

1) plyta hydrauliczna (sterownik)

2) kosz sprzeglowy C1

3) 8 L oleju

4) Filtr oleju skrzyni

5) uszczelnienie kosza C1

6) uszczelnienie konwertera

Aha przy cenie sterownika 2800 nie bawcie sie w regeneracje tego co macie z przebiegiem pod 200 tys bo to polega na rozwiercaniu + zestaw naprawczy + tuleje (wieksze) pod nowe wieksze dziury.... a co nowe to nowe.

Edited by driztest

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na razie wszystko pracuje dobrze, że ale jeśli skrzynia klęknie to głupotą dla mnie jest ładowanie takiej kasy w remont, dlatego od razu wpadnie skrzynia manualna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I bedzie taniej? Nie wydaje mi sie chyba, ze skrzynia z jakiegos trupa jesli to w ogole wykonalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy to nie temat do dyskusji tylko konkret.... objawy koszty itp. a co do przekładki na manuala ..nie będzie taniej.. pozatym to czemu od razu nie kupiłeś manuala ... ja z premedytacją kupiłem automata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to i ja się dołącze

silnik y/z30dt

skrzynia af33

rok 2004

przebieg licznik i sterownik 200483km (ten slupek z Ztki w tym momencie ok 138tkm)

błędy po wyskoczeniu autka z kluczykiem:

1. P0705-71 Nieprawidłowy sygnał ze sterownika skrzyni biegów (TCM)

2. P1743 Ślizganie komponentu s.biegów

autko z kluczykiem znika bo wylaczeniu samochodu i ponownym uruchomieniu.

objawy:

autko zimne - objawów brak, skrzynia pracuje idealnie

auto zagrzane- czasami "przeslizg" przy zmianie biegów z 3 na 4 (najdluzszy ok 3sek), lekkie szarpanie przy redukcji biegów (czasami w ogole nie zredukuje automatycznie co skutkuje 5biegiem i 30km/h- wtedy manualnie redukuje bo robi sie nieprzyjemnie)

najdziwniejsze jest to, ze nie ma reguły. Ostatnio mała trasa Bielsko-Biała - Czestochowa - Łódź/Głowo . Pszczyna- Czestochowa to był dramat, tryb awaryjny co ok 15-20km. Po przejechaniu Czestochowy, do Łodzi, but w podłoge (predkość ok 130-200km/h ) - skrzynia działa idealnie! Nic nie szarpie, zmienia plynnie biegi, ladnie redukuje, nie szarpie podczas przejazdu przez Łódz brak opóznienia przy puszczaniu hamulca i płynnie rusza. W drodze powrotnej (w sumie 300km) działała perfekcyjnie, ani razu nie wpadla w tryb awaryjny (w drodze powrotnej brak szczescia tylko z jednym, albo aż jednym, fotoradarem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Sterownik TCM wizualnie wyglada tragicznie - wyglada jakby sie na nim ktos zemscil i uderzył młotkiem z duza siła w srodek sterownika.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Domyślam się, że on może być winny stąd błąd P0705-71 Nieprawidłowy sygnał ze sterownika skrzyni biegów (TCM)

W internecie znalazłem coś takiego na forum

Please login or register to see this link.

"Najlepiej wymień wszystko, wydaj 10 tyś.

na skrzyni jest złącze X121 - to one stanowi źródło problemów w Viki C z skrzynią AF33. Modele opli od jakiegoś czasu mają kapryśną instalację elektryczną - co najczęściej ujawnia się po tym jak autko postoi na dworze w trakcie kilkudniowego deszczu. Tą złączką połączony jest cały osprzęt sterownika skrzyni. Mnie naprawa tej złączki kosztowała 10 tyś i nie wiedział bym, gdyby po jakimś czasie nie zaczęło się znowu pieprzyć. Ściągnąłem schematy i dotarłem do tej złączki; wyczyściłem i zakonserwowałem. Samochody trzeba konserwować, instalacje elektryczne też. Musicie pamiętać, że część, może wszystkie zawory sterowane są proporcjonalnie, więc jakakolwiek rezystancja na złączce x121 powoduje nieprawidłowe działanie układu sterującego. U mnie do tego doszedł jeszcze pin czujnika wyjściowego skrzyni i był błąd jeszcze P0720.
Jest "nowy" soft do AF33 w Vectrze C. Proponuję sprawdzić przede wszystkim stan instalacji elektrycznej, a później brałbym się za wymienianie części, których producent skrzyni -AISIN twierdzi nie trzeba wymieniać. I tu jest drobny niuans -jeżeli gdzieś zaczęła szwankować ta złączka -to sterownik skrzyni próbował "dostroić" się. Po wszelkich naprawach skrzyni i osprzętu należy przeprowadzić powtórnie adaptacje sterownika. W O/C jest to opcja "reset wartości wyuczone".
Więc zanim zaczniecie wydawać pieniądze u speca od automatów, to sprawdźcie osprzęt elektryczny -znajdźcie dobrego elektryka.
pozdrawiam"

Instalację już "łatałem" w komorze silnika i na prawde jest kiepsko wykonana. Ogólnie mam wrażenie, że coś do końca nie jest ok od momentu przełożenia silnika (autko kupiłem delikatnie uszkodzone przodem i po złożeniu , zrobieniu kilku km poleciała uszczelka pod głowica wiec nie wiem jak było wczesniej bo zaczalem jezdzic dopiero z nowym serduchem). Wie ktoś gdzie znajde to złącze x121? najlepiej szukać od najtańszych rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">


opierntuje sie ktos jak wyglada sprawa w automatach? chodzi mi konkretnie o af33 w 2.2 dti, 3.0d, 3,2pb bo oznaczenie jest af33. Sa one zamienne? Co jest odpowiedzialne za przeplyw mocy i momentu? Czy przelozenia tych skrzyn sa takie same a sterownik tcm odpowiada za rozplyw mocy i dopieranie przelozen? Tak samo jak to sie ma np do skrzyn z espace iv, vel satisa itp.

Edited by Adrian BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajcie namiary na tego Kamila z Zielonej Gory. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie ! Miałem ten sam problem ślizganie się biegu z 3/4 i z 4/3 ! Byłem u dwóch mechaników! Jeden od początku że tak powiem lał wodę ! i wyskoczył mi ze zmianą płytki sterowniczej z elektro-zawaroami koszt 2600zł plus robota ! Znalazłem innego mechanika znajomy mi go polecił. Stwierdził on uraz mechaniczny skrzyni wymienił tak zwany "koszyk" był spalony a tarczki w nim powyginane i okładzina na nich zjechana do metalu! Koszt koszyka to 800zł do tego stwierdził że nie trzeba wymieniać całej płytki sterowniczej z 3 elektro zwaroami bo tyle ich tam jest. Powiedział mi że jeśli się ktoś nie zna to właśnie tak robią wymieniają cała płytkę i naciągają klienta. W moim przypadku wymienił 1 zawór odpowiadający za zmianę tych biegów koszt 500zł! 800+500+200zł robota = 1500zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Fachowiec sprawdził dwa pozostałe zawory powiedział że są oryginalne i jeszcze mi posłużą! Jeśli natomiast za kilka lat znów coś takiego się powtórzy to wtedy mam przyjechać i wymieni mi kolejne dwa ale zaznaczył że jesli skrzynia bd szanowana to nie ma takiej opcji. Powiedział mi że olej w skrzyni mam wymieniać ca dwie zamiany wymiany oleju w silniku czyli około 20tys-25tys! Co najlepsze w tym wszystkim że gdybym wymienił u tamtego pana całą płytkę z elektrozwarami dalej bym miał ten sam problem i ile pieniędzy wywalone w błoto ! Gdy przyjechałem po odbiór samochodu i zrobiłem jazdę próbną ! Byłem w szoku!!! Oczywiście pozytywnym! Autko chodzi jak nigdy zachowuje się świetnie biegi wchodzą jak w masło zero jakiegoś szarpnięcia wszystko delikatnie płynie zmienia przy redukcji tak samo! Podsumowując wyniosło mnie wszystko 1500zł nie licząc paliwa by dojechać do mechanika! Jestem bardzo zadowolony ! Gość naprawdę zna się na rzeczy i od razu gdy wsiadł i się przejechał powiedział że na pewno jest jakiś uraz mechaniczny! I jeśli chodzi o płytki sterownicze one prawie wcale nie ulegają zniszczeniu czy spalenie! Tylko zawory podpinane pod nią ! W skrzyni mamy 3 zawory i tak jak on mówił jeden zawór z oryginału kosztuje 500zł 3x500=1500 w najgorszym wypadku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a nie 2600 plus robota:) pozdrawiam jeśli ktoś chce namiary na mechanika chętnie polecę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdrawiam


Ps: naprawa w trybie błyskawicznym! Autko zaprowadziłem w poniedziałek z rana na 6:00 i już w środę odebrałem o 10! Bo jeszcze musiał czekać na części gdyby miał na miejscu to o połowę krócej !

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAMIAR kolego na tego fachowca... i prosiłbym o pisanie w temacie zgodnie ze schematem ułatwi to przepływ informacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego daj namiary na tego mechanika. U mnie jest dokładnie to samo auto zaczęło sie wślizgiwać z 3/4 bieg przy ostrej jeździe obrotomierz potrafi sie zamknąć a potem nagle wbija bieg masakra

Pozdrawiam

Mam takie pytanie jestem trochę mechanikowaty jest możliwość samemu usunięcia usterki ? Moze ktoś z was wie czy wystarczy tylko odkręcić ta mała pokrywę z boku zeby dobrac sie do tego czy trzeba rozbierać cała skrzynie?

Edited by tomas k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz spalony koszyk ściągasz pokrywę z boku ! nie musisz wyjmować całej skrzyni! Jeśli chodzi o zawory też wymieniasz je bez wyjmowania skrzyni !


u mnie nie zamykało obrotomierza nie było aż tak tragicznie ale podskakiwał np z 2tys na 3 i dopiero zmiana biegu z szarpnięciem ! Teraz jazda to sama przyjemność tanim kosztem bo inni tak jak pisałem dawali sumę z kosmosu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


ściągniesz pokrywę i bd widział jeśli się znasz czy ten koszyk jest spalony! W środku w nim są okrągłe tarczki i na nich jest taka okładzina że tak to nazwę ! u mnie był sam metal i na dodatek były strasznie wygięte ! nie znam się na mechanice ale gdy zobaczyłem tą część ewidentnie było widać że jest na maxa zużyta


jestem teraz za granicą ! nie mam faktury od niego a tam był numer zaraz zadzwonię do dziewczyny poszuka i dam numer i konkretny adres pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego no i jak podasz te namiary bo i u mnie siada płyta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja również czekam na namiar - szkoda, że nie podałeś więcej informacji od razu

Mi tak jak i Wam ślizgał przy przerzucaniu z 3 na 4 i na odwrót.

Niestety w dniu dzisiejszym zupełnie utracił ciąg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bieg wrzuca dosłownie na chwilę po czym o chwili/kilku metrach bieg wyrzuca i nie jedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tak jak piter410 czekam z upragnieniem na namiar - może będzie bliżej niż do ZG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj namiar na tego speca,bo nigdy człowiek nie zna dnia ani godziny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. mam podobny problem z moją Vectrą C 3.0CDTI , skrzynia automatyczna AF33.

Mam problem ze skrzynią AF33.

Objawy praktycznie takie same jak u użytkownika Adrian BB:

auto zimne - objawów brak, skrzynia pracuje idealnie

auto zagrzane - czasami prześlizg przy zmianie biegów z 3 na 4 ( najdłuższy ok 3 sek) lekkie szarpanie przy redukcji biegów ( czasami w ogóle nie zredukuje automatycznie co skutkuje 5 biegiem i wtedy nie da się zredukować automatycznie ani manualnie, pomaga tylko zatrzymanie auta i ponownie uruchomienie.

Po odczytaniu błędów op-comem:

1. U2106-71 Nieprawidłowe dane ze sterownika skrzyni biegów (TCM)

2. P1704-60 <Nieznany kod błędu>

3. P1704-61 <Nieznany kod błędu> => Sprzęgło "C1" nie zasprzęglone przy neutralnej regulacji

4. P1704-62 <Nieznany kod błędu> => Brak wysprzęglenia sprzęgła "C1" przy regulacji neutralnej Zał

Proszę o podpowiedź co zrobić, jakie mogą być koszty naprawy oraz adresy/telefonów serwisów specjalizujących się w naprawie asb.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny problem pomiędzy 3-4 i przy redukcji. Ogólnie skrzynia mi całkowicie szarpała, aż stanęła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Polecam udać się od razu na diagnozę komputerową. Sam naprawiałem skrzynię w Autowawer i jestem z tego zadowolony. Mam jeszcze do ogarnięcia ABS/ESP.

Autowawer zdiagnozuje i wskaże Ci co jest uszkodzone. Jako jedni z nielicznych prowadzą dynamiczną wymianę oleju.

Edited by Kamiliano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile krzykneli za wymianę oliwy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam mały problem z automatem w swojej vc otóż po dłuższej jeździe i przy zatrzymaniu np.na światłach stoję z wciśniętym pedałem hamulca, puszczam pedał auto stoi dodaję gazu słychać taki stuk jak by coś zaskoczyło i auto rusza, skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów i nie zawsze tak się dzieje,drugie pytanie jak sprawdzić stan oleju i jaki typ mam skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

najglupsze co mozna zrobic przy szarpaniu skrzyni szczegolnie 3-4 to wymienic olej. To tak jakby wywalic kase do kosza albo od razu przelej ja komus z rodziny na konto jako prezent.

Szarpniecia sa wtedy jak olej przechodzi miedzy tloczkami bo sa "wyrobione". Jako, ze automat glownie jezdzi na 3jce to na tym biegu najczesciej to wystepuje.

Na 90% trzeba wymienic sterownik i dopiero olej. A nie na odwrot

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dopadło mnie. Problemy z wbiciem jedynki, trzeba się mocno namachać, żeby weszła, bo jeżdżę tylko na tiptroniku. Czas na manual

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

950zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ktoś może podpowie jak sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej af33 i drugie pytanie czy może ktoś montował taki zestaw naprawczy

Please login or register to see this link.

pasuje do moich objawów czyli Opóźnienie/uderzenie w trakcie ruszania

Edited by galant79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nie wąsko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...