Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Maro83mw

Odkręciłem cewkę i mam problem

Polecane posty

Witam

Postaram się jak najkrócej to opisać żeby dało się przeczytać w całości.

A więc jakoś tak rok temu samochód ostro mi przerywał i już byłem gotowy kupić cewkę i świece, ale rozkręciłem wtedy wszystko żeby obejrzeć (ciekawość) i po złożeniu okazało się że problem zniknął (naprawiło się samo).

Ostatnio samochód znów coraz częściej zaczął mi przerywać jak dawałem gazu i postanowiłem zabieg powtórzyć w nadziei, że znów uniknę wydatków.

Ściągnąłem cewkę i chciałem wykręcić świece, ale okazało się że nie mam żadnego klucza do świec to założyłem cewkę przykręciłem i podpoiłem wtyczkę. Zapaliłem i czuję ze obroty trzyma równo ale silnik tak trzęsie że aż kierownica wibruje , skoczyłem się przejechać kawałek i tragedia trudno jechać cały czas te wibracje.

Następnego dnia rozebrałem wszystko wyczyściłem świece (były niby ok. kolor kawowy), prysnąłem preparatem do styków złożyłem odpaliłem i niby ok.

Jednak teraz jak jadę to co jakiś czas tracę moc i zaczyna się nierówna praca silnika zwłaszcza jak się nagrzeje i chce przyspieszyć, to jak zacznie wibrować silnik to aż na kierownicy czuję.

Wywaliło błędy P1326 P1327 P1328 P1329 P0325

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

0325 Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1 na przyszłość cewke kable świece się wymienia bo naprawianie jest nieopłacalne , reszty błędów nie pamiętam wpisz je w wyszukiwarke może coś znajdziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymień cewkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak tak się dzieje na ciepłym silniku to cewka do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z całą pewnością czym mocniej się nagrzewa tym bardziej problem nasila się, tak samo też gdy jadę zaczyna szarpać i delikatnie tylko ujme gazu to sie uspokaja a gdy dodaje to problem się nasila.

Tylko najdziwniejsze że zanim zabrałem się do remontu to nie miałem żadnych błędów, a tylko czasem delikatnie zerwał co w sumie nie było jakoś uciążliwe.

Jak mógł się tak uszkodzić DIS przy normalnym odkręceniu i ponowym złożeniu że teraz aż taki problem się zrobił.

Chciałbym Młody 91 żeby to był niski poziom oleju.

Edytowano przez Maro83mw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,tu masz kody tych błędów

1326 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l
1327 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 2
1328 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 3
1329 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4 0325 Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale znaczenie kodów to ja znam tylko zastanawia mnie jak to możliwe żeby tak sie coś spierniczyło od samego ściągnięcia czy te cewki naprawdę są takie delikatne czy szukać przyczyny w innym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby temat został zamkniety a kto szuka rozwiązania podobnych problemów miał wskazówkę to napiszę o likwidacji usterki.

1.Wymieniłem cewkę na Valeo i świece NGK ( koszt cewka 310 i 64 zl świece) nierówna praca ustała.

Poprzednio tez miałem cewke Valeo którą wymienilem 4 lata temu wytrzymała coś koło 50 tys km

2 Okazało się że błedy czujnika spalania to z powodu małej ilości oleju, bo miałem wyciek miedzy obudową filtra a blokiem (okazało sie że śrubę mocującą obudowę do bloku można wykręcic palcami).

Wymieniłem uszczelke obudowy koszt 30zł przy okazji wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów 40zł , olej GM 15W40 70zł, filtr oleju 30zł

ogolnie koszt naprawy to 570zł części robocizna 0zl (robiłem sam, robota przyjemna i bezproblemowa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie szkoda ci silnika ?to twój samochód i twoja sprawa ale mineralny raczej nie robi mu dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik pewnie tak radził. Pewnie ma powyżej 200kkm na blacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Sorry musiałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile ma dokładnie przejechanie kupiłem ją to miała 125 tys km teraz ma 223 tys km Od początku leje ten olej. Auto ma 15 lat jak na ten wiek to i tak według mnie jest w super stanie wizualnym i mechanicznym Wątpię żeby kupowanie jakiegoś "super oleju" znacząco wpłynęło na żywotność silnika no ale jak kto woli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego dobrze, że usprawniłeś auto, ale koledzy mają rację- olej 15W40 to nie do tego auta. W promocji w TESCO był LOTOS 10W40 4l za 39 PLN-cena jak za litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest wyższość tego polsyntetyka 10w40 nad mineralem 15w40 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostawia mniej syfu w silniku, szybciej się rozprowadza. Generalnie nie można lać oleju mineralnego do silników Opla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A mnie zastanawia na ile to jest prawda i czy ktoś potrafi to w sensowny sposób wytłumaczyć.

Niechce być upierdliwy ale wydaje mi się ze ktoś tak powiedział albo napisał może nawet w instrukcji użytkowania opli a czy to ma jakieś pokrycie w rzeczywistości i czy bardziej nie wpływają na silnik inne czynniki niż stosowany olej to trudno określić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak rozkrecisz silnik który jezdzi na minerale a na pólsyntetyku to sam zobaczysz róznice w wyglądzie środka. Zdziwisz sie ile syfu jest w mineralnym. Ps polecam 10w40 GM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

poczytaj sobie to się przekonasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...