Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

scanik

Różnica F17 C394 a F17 W394 (Vectra C, Signum)

Recommended Posts

Witam,

Doszukuje i doszukuje i nikt mi jasno pomóc nie może.

Z tego co wywnioskowałem to skrzynie F17 C394 były montowane w Signum natomiast F17 W394 w Vectrze C.

Czym te skrzynie się różnią? Ktoś pisał, że przełożeniem ale jest takie samo 3.94.. więc czym i czy będzie jakaś różnica gdy włożę W394 do Signum?

Proszę o pomoc bo jutro będę miał ściąganą skrzynie i pewnie do wymiany..

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To Ci powinno pomóc:

Please login or register to see this link.

Najlepiej to napisz cały kod skrzyni jaki masz i jaki chcesz włożyć. Na pierwszy żut oka to litera C znaczy "close ratio" a litera W oznacza "wide ratio". Tyle z teorii w praktyce niestety nie wiem co to oznacza i jaki ma wpływ na skrzynię.

Wydaje mi się że skrzynię mają identyczne przełożenie tylko na pierwszym i wstecznym biegu. A te litery mogą oznaczać wersje przełożen np. Ekonomiczną albo krótką lub długą. Podobnie jak w rajdówkach.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki, link mi trochę rozjaśnił sprawę. Fajnie jakby ktoś z praktyki podpowiedział czy pomiędzy C394 a W394 jest w jakiś sposób odczuwalny dla zwykłego zjadacza chleba..

Share this post


Link to post
Share on other sites

CR to skrzynia z krótszymi przełożeniami WR to z dłuższymi.

Widać po tabelkach że są spore różnice w przełożeniach poszczególnych biegów.

Czym krótsza skrzynia tym częściej będziesz musiał wachlować biegami, natomiast auto będzie bardziej dynamicznie się zbierać z pod świateł.

Obydwa rodzaje były montowane w VC w silnikach 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze rozumiałem, że współczynnik 3.94 lub np 3.74 to krótsza i dłuższa skrzynia. Zgłupiałem teraz.. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Krótsza skrzynia to też wyższe obroty przy danej prędkości co przekłada sie na spalanie.

Swoją drogą ciekawe jakie oboroty są przy 120km/h na krótkiej skrzyni, a jakie na długiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie się trochę boje, że na W394 (a taką mam do kupienia w dobrej cenie i ogólnie ciężko kupić C394..) nie będzie auto mułowate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest coś takiego jak przełożenie główne oraz przełożenia poszczególnych biegów.

Są w sieci kalkulatory obliczające poszczególne v max na danym biegu przy określonych obrotach i przełożeniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem nie odczujesz tego tak bardzo. Jedynkę masz taką samą więc z pod świateł ruszysz tak samo a reszta to kwestia przyzwyczajenia. Jak się juz przyzwyczaisz to powinna być bardziej ekonomiczna ale mniej żywotna ze względu że na walki działają większe siły niż to ma miejsce w skrzyni z krótkimi biegami. Tak czy inaczej Vectra to nie samochód do rajdowego jazdy i moim zdanie W394 bardziej pasuje. Prawdopodobnie na autostradzie silnik będzie chodził ciszej i będziesz mógł osiągać większą prędkość. Ogólnie powinna sie poprawić kultura jazdy.

Co do stanu kupowanej skrzyni. O ile nie jest z pewnego źródła to ja bym prosił o możliwość rozłożenia skrzyni na miejscu. Dać kaucje w wysokości powiedzmy połowy ceny i zobaczyć jak wyglada w środku. Jeżeli jest coś jest nie tak to urwać z ceny za uszkodzoną część. Sam naprawiałem skrzynię M32 i to wcale nie jest takie ciężkie i skąplikowane. Powiedziałbym nawet że jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk to jest bajecznie proste.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko że z dwóch źródeł wiem, że skrzynie F17 394C sie raczej nie naprawia ze względu na b.drobie części..

Please login or register to see this quote.

Super - o to mi chodziło :-) Dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myśle że odczujesz mega różnice przy wyprzedzaniu tzn. 4 i 5 bieg

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na samym początku na pewno. Z czasem sie człowiek przyzwyczai że np. gdzie wcześniej musiał tylko dodać gazu teraz trzeba zredukować bieg. Tak czy inaczej moim zdaniem wyprzedza sie dużo żadziej niż spokojnie delektuje jazdą. Jeżeli by sie źle jeździło na "długiej" skrzyni na pewno by były opinie na ten temat.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do czego auto ma służyć, jeżeli tylko do podróżowania to wystarczy długa, jeżeli kolega ma zacięcie do dynamicznych startów z pod śiwateł... aczkolwiek 1.8 specjalnie się do tego nie nadaje to lepsza będzie krótsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zależy co jest uszkodzone. W m32 też są drogie części ale przeważnie siada tylko jedno łożysko. M32 regenerowane zaczynają sie od 600 funtów.

W UK F17 można kupić już za 180 funtów skrzynię po generalnej odbudowie z dostawą.

Please login or register to see this link.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak kolega wyżej ładnie to ujął lubie delektować sie jazda ale wiadomo, czasem wyprzedzić trzeba i trzeba miec czym aby czuć sie przy tym bezpiecznie. Signum 1.8 na pewno do sportowych nie należy i juz sie przyzwyczaiłem do zamulania ;-)

Jutro rano sciagam skrzynie i sie okaże co ja boli..

W mojej opinie na obecnej skrzyni C394 jeździ sie przyzwoicie bo jest fajnie elastyczne auto.

Wysłane z mojego LG-V500 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak w ogóle to co się dzieje ze skrzynią że ją robisz?

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś temu zaczęła rechotac na puszczonym sprzegle, na wciśniętym byla cisza. Uzupełnieniem olej i nie ruszalem. Od paru tygodni dodatkowo dość czesto nie chce wejść zaden bieg, albo musze dwa razy wysprzeglac, czasem zgasić auto. Wsteczny zgrzyta, chyba ze najpierw wrzuce jedynke a potem wsteczny. Najgorzej z 2 na 3 bieg. I ciężko sprzęgło sie wciska. Ja juz sie przyzwyczaiłem ale moja luba nie umiem nim jeździć przez to..

Biegi zle wchodza, badz zle wychodza zarówno na zapalonym jak i zgaszonym silniku.

Mechanik stwierdził, ze na 99% skrzynia sie konczy.

Jak sadzicie?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Edited by scanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem tak w jednej skrzyni z VB i skończyło się łożysko wałka zdawczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koszt wymiany w moim przypadku przekroczyłby dwukrotnie koszt zakupu używki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dopiero teraz zobaczyłem link, no jestem w szoku.. szkoda, że nie pomyślałem o tym wcześniej...

Please login or register to see this link.

ale jak wpisałem konkretny symbol to wyszły już używki po nawet 1000 funtów.. wszystko wygląda fajnie z początku ;-)

No i jestem już "po" !

Objawy były jak opisałem pare postów wyżej.

Po rozebraniu skrzyni okazało się, że winowajcą wszystkiego była jedna ze sprężynek na sprzęgle która sie poluzowała i pare tysiecy tak dzwoniła, aż w końcu wpadła w docisk i go częściowo blokowała. Do tego totalnie zapieczony, aż zardzewiały wysprzęglik. Skrzynia ok a paru mechaników jej nie dawało szans.

Koszty:

tarcza sprzęgła + docisk 340 zł Sachs, wysprzęglik aż 580 zł, robota 350 zł. Do tego uszczelnienia itd.

Powiem Wam, że teraz sprzęgło chodzi tak lekko, że aż cudownie się jeździ, auto nawet nie przygasa pomimo dodania mało gazu przy ruszaniu a przy zmianie biegów po prostu nie da sie nim szarpnąć :-)

Edited by scanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam temat gdyż mam podobny dylemat.

Mam w VC lift skrzynie F17C374. Z tego co wiem F17C394 będzie pasować ale będzie krótsza chociaż specjalnie mi to nie wadzi.

Znalazłem skrzynie o numerze W394 i zgłupiałem. Jaka jest różnica pomiędzy tym C a W ?

Podobno do VC pasują skrzynie z VB tylko żeby miała mocowanie na górną łape. Potwierdzi to ktoś?

Edited by Daras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C to skrzynia krótka

W długa

Z VC do VC bo tylko ona ma tą skrzynię sterowaną linkami

Share this post


Link to post
Share on other sites

niby tak ale zawsze moge przełożyć sam wybierak i sterowanie nie ma nic do reszty skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a jaka jest różnica między W374 a W394 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie. Temat stary ale akurat nie dla mnie. Napisze swoje doświadczenie z wymiany skrzyni z f17c390 na f17w390. Różnica w obu skrzyniach jest taka, że ta z literą C w nazwie, jest w stosunku do litery W krótsza. Krótsze są na pewno 4ka i 5ka. Ja zamieniłem skrzynię na tę z literą W. W zasadzie dużo nie jeździłem od tego czasu ale już przy pierwszej jeździe widać różnicę. Przy większych prędkościach jest naprawdę cicho i komfortowo. Przy 140km/h mam 3200 obrotów silnika. To spora różnica w stosunku do krótszej skrzyni. W starej już przy 120 miałem wyższe obroty. Pomijam już fakt, że stara na piątym biegu już wyła, bo była ogłoszona. Jednak że przed uszkodzeniem, gdy wszystko było w porządku, to i tak przy podobnych prędkościach było dużo głośniej w środku. Nie wiem czy jest różnica w spalaniu (pewnie tak, zważywszy na prędkość obrotową silnika przy danej prędkości) bo mam lpg i na spalanie nie zwracam uwagi. Co do przyspieszenia to jedynka i dwójka bez zmian. Trójka wydaje mi się już także dłuższa, ale tego nie jestem pewien (za mało jeździłem na nowej skrzyni). Polecam zamianę obu skrzyń zainteresowanych. Sądzę że warto. Mega komfort, ale tak czy inaczej kosztem przyspieszenia na wyższych biegach. Mi to osobiście nie przeszkadza. Ja stawiam na komfort. Moje auto to vectra C z 2004 r. Silnik z18xe 1.8 122km plus Lpg w kombi. Pozdrawiam serdecznie

Edited by pnioku1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...