Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

INSIGNIA A18XER/Z18XER kod błędu P0171 czy zapchany EGR


Recommended Posts

Witam,

i odrazu sorki jeżeli nie w tym dziale ale mam pytanie:

czy za kod błędu odpowiadać może zatkany EGR ponieważ ostatnio wymieniłem złącze elastyczne za katalizatorem i błąd zniknął a spalanie wróciło do norny czyli z 12l do 7-8 przy 140km/h na autostranie ale długo to nietrwało, po tygodniu znowu pojawiłe się błąd P0171, i na ruskiej stronie z opisu serwisowego wyczytałem że w tym silniku może byc zatkany kanał dolotowy egr, tylko że teraz pojawia się problem gdzie on jest?

Prosze o pomoc :)

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o kody błędów OBD to może to coś pomoże:

http://forum.vectrak...ost__p__1781370

P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"

Fakt faktem wziąłem to z działu VC ale raczej kody będą te same.

Edited by GieniomaN
Link to post
Share on other sites

Witam,

i odrazu sorki jeżeli nie w tym dziale ale mam pytanie:

czy za kod błędu odpowiadać może zatkany EGR ponieważ ostatnio wymieniłem złącze elastyczne za katalizatorem i błąd zniknął a spalanie wróciło do norny czyli z 12l do 7-8 przy 140km/h na autostranie ale długo to nietrwało, po tygodniu znowu pojawiłe się błąd P0171, i na ruskiej stronie z opisu serwisowego wyczytałem że w tym silniku może byc zatkany kanał dolotowy egr, tylko że teraz pojawia się problem gdzie on jest?

Prosze o pomoc :)

P0171

Mieszanka zbyt uboga (Bank 1)

Tutaj masz temat na Insignia Klub Polska http://insignia-club.pl/odczytywanie-kodow-b-dow-t483.html

"

Generic OBD Error Code Details for P0171

System Too Lean

What does this mean?

OBD Code P0171refers to

Basically this means that an oxygen sensor in bank 1 detected a lean condition (too much oxygen in the exhaust). On V6/V8/V10 engines, Bank 1 is the side of the engine that has cylinder #1. Note: This DTC is very similar to P0174, and in fact your vehicle may show both codes at the same time.

Symptoms

Possible sumptoms of OBD code P0171

You will more than likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms such as a lack of power, detonation (spark knock), and/or a hesitation/surge on acceleration.

Causes

Possible causes of OBD code P0171

A code P0171 may mean that one or more of the following has happened: •The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty. Note: The use of "oiled" air filters may cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled. There is also an issue with some vehicles where the MAF sensors leak the silicone potting material used to protect the circuitry. •There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor.

Possible Solutions

Possible solutions include: •In the vast majority of cases, simply cleaning the MAF sensor does the trick. Consult your service manual for it's location if you need help. I find it's best to take it off and spray it with electronics cleaner or brake cleaner. Make sure you are careful not to damage the MAF sensor, and make sure it's dry before reinstalling •Inspect all vacuum and PCV hoses, replace if necessary •Check for a dirty fuel filter and proper fuel pressure"

Edited by peja-1991
Link to post
Share on other sites

Witam koledzy i dziękuję za podpowiedzi, też zacząłem ostatnio myślec o przepływomierzu a to z racji że jak byłem na przeglądzie instalacji lpg to diagnosta powiedział mi że przepływomierz podaje błedne dane powinno byc w granicach 2,2 g/s a mi pokazuje 1,8 max na biegu jałowym oczywiście bez wciśniętego sprzęgła, ale w niedługim czasie kupię nowy przepływomierz i zobacyzmy jakie będa wyniki jak narazie to mam korekcję wtrysku na 32.8 % więc dużo z dużo.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
  • 3 years later...

Koleżanko @Joanna K przeniosłem Twoje pytanie do istniejącego tematu.

Dla Kolegów podpowiem, że chodzi o błąd P0171 w Insignii.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP