Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
taszan6

BRAK MOCY opel vectra b 1.6 16V

24 posts in this topic

Witam jest to mój pierwszy wpis na tym forum także proszę o wyrozumiałość jeżeli coś napisze nie tak. Jestem posiadaczem Opla Vectry B 1.6 16V 1997 rok z instalacją gazową DIEGO G3 . Mój problem polega na tym że samochód po dodaniu większej ilościu gazu zaczyna się dusić i nie wkręca się na obroty tak jak powinien ma przysłowiowego ,,muła'' jedynie po wyżej 3 tysięcy obrotów zaczyna trochę lepiej jechać. Naprawy jakie zastosowałem to wymiana świec i przewodów oraz czyszczenie przepustnicy, po podłączeniu do komputera nie wykazuje błedów. Proszę o porady i pomysły co można sprawdzić wymienić by opelek zaczął prawidłowo pracować.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka sytuacja dzieję się na gazie i benzynie czy tylko na gazie ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

to samo jest na gazie i na benzynie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz pytanie czy rzeczywiście ma muła czy po prostu tak Ci się wydaje. Bo 1.6 demonem mocy nie jest i do 3 tys obrotów to on jakoś specjalnie sie nie zbiera, dopiero właśnie powyżej 3 tys ma cos mocy bo w tym zakresie ma dostępny najwiekszy moment obrotowy. Jeździłeś inną vectrą z 1.6 dla porównania?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wiem jak vectra jechała przed tym uszkodzeniem po prostu teraz ciężko jest podjechać pod większe wzniesienie a pod nogą jest tylko mało gazu podczas wciśnięcia pedału gazu do końca samochód nie reaguje i obroty są praktycznie w miejscu nawet spadają

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia to co odpowiada za mieszankę:

czujnik temp. silnika, ten co podaje wartość do kompa. Sonda lambda. Czujnik temp. powietrza zasysanego.

Można jeszcze sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy nie jest uszkodzony i krokowy wyczyścić.

A spróbuj może jeszcze zakręcić zawór gazu przy butli zostawić silnik zapalny na gazie, niech sam zgaśnie wypalając gaz. Odłączyć akumulator aby zresetować mapy spalania i pojeździj na benzynie trochę i zobacz co się będzie działo. Może Ci się rozjechały mapy przez gaz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że to by mogło być to bo gdy awaryjnie odpaliłem na gazie samochód to jakoś po tym fakcie zaczęło się tak dziać

A jeszcze gdy jest rano odpalany i zimny to silnik pracuje poprawnie

Po zresetowaniu map jadac na samej benezynie zapaliła się kontrolka check engine i w pewnych momentach była normalna jazda.Ile kilometrów zrobić na tej benzynie ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pojeździj trochę ,średnio się mówi aby te 100 km min zrobić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanie czy dobrze zrobiłem po przełączeniu się samochodu na gaz zakręciłem zawór gdy skończył się gaz samochód przełączył się na benzynę wtedy go zgasiłem i rozłączyłem klemy akumulatora

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze,poprostu wystarczy odlączyć akumulator na minimum 30 min i komputer powinien sie zresetować.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 30 minut to nie zostawiłem odłączonego.Po przejechaniu 30 km samochód gdy dodaję około pół gazu jedzie dobrze wkręca się na obroty, lecz gdy dodam gaz do końca wtedy jest tzw muł samochodu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może przepływomierz jest uszkodzony albo wtryski,ale to wtedy by błąd wykazało ,na ile odłączyłeś aku ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

około 10 minut ale myślę że każde chodz chwilowe odłączenie akumulatora resetuje komputer, a właśnie nie pokazuje żadnego błędu po tym zresetowaniu map spalania zaświecił się na chwilę check i zgasł

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tym silniku nie ma przeplywomierza. zobacz jaki blad Ci wyskoczyl. Mozesz to sprawdzic na zworke-wpisz np w google wywolywanie kodow usterek vectra b to ci wyskoczy porada

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no kiedyś próbowałem ale te liczenie jest trochę dziwne teraz już się nie świeci ten check czyli chyba błędu nie ma nie znam się no ale miejsza z tym czy mógłby zepsuć się zawór EGR ?

Małe pytane czy czujnik położenia wałka rozrządu z opla vectry 2.0 16V będzie pasował do 1.6 16V ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To że check sie nie swieci nie oznacza ze bledu nie ma czy sie nie powtorzy. Musisz wywolac bledy. To naprawde prosta sprawa a bez tego możemy wrozyc w fusach. Wlasnie czy padł EGR napewno pokaze wywolanie bledow a przynajmniej przyblizy temat.

Edited by @ro
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbowałem wyświetlić błędy i wykazało że Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP co teraz ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

na scianie grodziowej, zaraz obok zbiorniczka na plyn hamulcowy, jest takie male prostokatne czarne pudeleczko, do niego wchodzi podcisnienie i wty

czka. Zobacz czy wezyk z podcisnienia nie spadl, czy wtyczka nie jest uszkodzona. Zobacz sobie najlepiej wszytkie podcisnienia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to po odłączeniu sprawdzeniu czy są przewody podłączone samochód po wkręceniu się do 5 tysięcy obrotów dopiero dostaje tej swojej mocy czy mógłby pasaować ten czujnik od opla vectry 2.0 ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz dostep do takiego to podmień nawet na chwile i zobaczysz czy coś sie zmieni ale ja nie jestem pewny czy nie musi byc od 1,6

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także tak po wymianie czujnika ciśnienia map problem jest ten sam po zaślepieniu zaworu egr również już skończyły się pomysły co by mogło być przyczyną braku mocy w samochodzie. Samochód gdy dodajemy lekką ilość gazu to jeździe normalnie lecz gdy dodamy gazu do końca to jak by nie reagował

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie będzie cewka?

Na wszystkich cylindrach pracuje?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to sprawdziłeś ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam calkiem podobny problem jak wyzej kolega opisal... u mnie w viki jest instalacja lpg I gen. i tez mam strasznego mula na 5 biegu przy 90 wgl sie nie rozpedza slychac tylko takie glosne bruum z filtra pod wzniesienie trzeba redukowac do 3 a i tak sie nie rozpedzi tylko utrzymuje stala predkosc. (filtr powietrza wymieniony i caly dolot, obudowa filtra szczelna) i zastanawiam sie czy czasem nie jest to wina miksera w rurze bo mam 27mm. czy dlatego moga byc takie same objawy na benzynie i lpg? dodam jeszcze ze jak przytkam delikatnie wlot filtra to viki jakos jedzie tylko ze jest owiele slabsza z miejsca...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.