Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
fkomega

wymiana uszczelki pokrywy zaworów

14 posts in this topic

Mam Vectrę B z 99r., wersja po lifcie, silnik 1.6 16V (x16xel). Chciałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów ale pokrywa, po odkręceniu wszystkich śrub nie chce wyjść do góry...przeszkadza obudowa kół rozrządu. Wygląda na to że trzeba by zdemontować koła zębate wałków rozrządu (paranoja). Jest na to jakiś sposób żeby nie demontować w/w kół ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zrób zdjęcie twojego silnika

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam silnik o ktorym piszesz, wymienialem uszczelke pokrywy zaworow i mechanik ani slowem nie wspomnial ze sciagal kola zebate walkow rozrzadu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zamieszczam fotki mojego silnika x16xel (wersja poliftowa - 99 r.)

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

..na fotkach 3 i 4 strzałki wskazują fragment plastikowej obudowy rozrządu, który nie pozwala na demontaż pokrywy rozrządu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam przedlifta, więc trochę inaczej. No ale w Twoim przypadku wydaje mi się że musi być jakiś sposób żeby plastikową obudowę zdemontować...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wychodzi na to że należy zdemontować pasek rozrządu i odchylić tą plastikową osłonę (ale czy się da to zrobić, jeśli są jeszcze koła rozrządu?)

Edited by matrox
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zdemontowanie paska rozrządu nic nie daje a plastikowej osłony nie da się odchylić na tyle żeby puściło pokrywę zaworów...koła rozrządu nie pozwalają

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzewam trochę temat, ponieważ mam ten sam problem przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów. Ten sam silnik X16XEL , przy próbie podniesienia pokrywy blokuje plastikowa osłona rozrządu.

Czy ktoś poradził sobie z tą wymianą bez konieczności demontażu rozrządu i kół zębatych wałków rozrządu ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam silnik i pokrywa wychodzi bez żadnego problemu. Wczoraj ten temat przerabiałem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz napisać w jaki sposób to zrobiłeś. Ta pokrywa może poruszać się tylko góra / dół. Nie mogę jej odsunąć w prawą stronę nawet o milimetr , żeby ominąć te dwie wnęki od wewnętrznej obudowy rozrządu .

Zdjęcie poglądowe ( o które wnęki chodzi ) jest w pierwszym poscie link trzeci od góry

Edited by GrzeSk
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

podniosłem delikatnie do góry i przesunąłem osłonę w prawa stronę (od osłony rozrządu) i podrywa wyszła bez problemu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat wciąż na topie. Nie mogę zdjąć pokrywy bo z lewej strony trzyma ją osłona rozrządu. Nie chce wyjmować pokrywy na siłę żeby nic nie urwać. Czy przy tych silnikach X16XEL trzeba rozpinać rozrząd żeby wymienić głupią uszczelkę pod klawiaturą? Czy ktoś miał problem z wyjęciem pokrywki i sobie poradził?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie uszczelki tej nieszczęsnej pokrywy zaworów.

Nie wiem jak inni potrafią wyjąć tą osłonę , ale osobiście nie chciałem nic połamać więc wymiana odbyła się w następujący sposób:

- nie obyło się bez pomocy mechanika

- trzeba odkręcić te dwie śruby od osłony wewnętrznej rozrządu i uzyskamy w ten sposób kilka milimetrów luzu, niestety jest on za mały żeby można było swobodnie zdjąć pokrywę

- mechanik musiał zdjąć pasek rozrządu i poluzować śruby kół zębatych rozrządu

- kół zębatych całkowicie nie zdejmował tylko je trochę odsunął, co pozwoliło na swobodne zdjęcie pokrywy

Ot cała filozofia .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.