Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

brynol69

Wymiana wahacza przedniego

Recommended Posts

Popraw zdjęcia jak możesz, bo większość otwiera się tylko jako miniatury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sprawdzone na Chrome i Firefox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

wspaniała instrukcja montażu aczkolwiek, nie rozumiem części ze swożniem,

mierze sie teraz z wymianą osłony gumowej przegubu od strony skrzyni i nie wiem jak odkrecić wahacz od piasty abym mógł ja zdjąć z półośki napędowej.

Odkręciłem już drażek kierowniczy ale nie wiem gdzie się odkręca wahacz, od spodu wahacza nie widzę śruby.

Proszę o poradę,

Dzieki,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś wymieniałem u siebie dwie strony. Przy zwrotnicy masz śrubę z boku, zaciskającą sworzeń, a nie od dołu. Musisz ją wybić.

Nie wiem jaki inteligent wpadł na taki a nie inny montaż czujnika do poziomowania świateł w xenonie ale jego demontaż (3 śrubki) zajmuje tyle do wymiana całej prawej strony. Wrrrrrr. Ogólnie robota spoko, po opisie spodziewałem się, że będzie trudniej ale idzie łatwo. Do włożenia sworznia użyłem drugiej windy, wystarczy delikatnie podciągnąć i elegancko wchodzi w otwór, nie trzeba nic bić!

W przeciwieństwie do autora tematu zaczynałem od rulei. Najpierw ta przednia tak aby tylko włożyć śrubę, później tylna i śruby, dokręcałem, a na końcu sworzeń.

Aha, no i w dieslu jest inna osłona, ale wystarczy odkręcić boczną i po 3-4 śrubki ze środkowej aby sobie odgiąć.

Edited by Smelbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja się podepnę z lamerskim pytaniem. Ta śruba która wystaje z tylnej tulei (wystaje do tyłu i chyba jest wkręcona w wahacz) to się ją tylko dokręca i spokój czy jakieś inne cuda???? W książeczce Sam Naprawiam wyczytałem że trzeba ją dokręcić odpowiednim momentem bo ona służy do regulacji tejże tulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam ,

walcze właśnie z śrubą zaciskająca sworzeń wahacza i nie daje rady jej wykręcić, udało się odkrecić nakrętkę ale śruba gdy kręcę stoi w miejscu.

W jaki sposób nalezy ja wyjąć ?

Czy konieczne jest podważenie wahacza aby poszło to lepiej?

Druga sprawa to jak wyjąć przegub drązka kierowniczego ze zwrotnicy - czy konieczne jest poluzowanie o kilka obrotów ?

Proszę o podpowiedź,

Dzięki,

Arek

Edited by arekkul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyżej jest to dokładnie opisane:

"4.O ile z wyjęciem śrub tulei nie powinno byś problemów z śrubą sworznia może być problem i trzeba będzie ją wybić przy pomocy śruby o mniejszej średnicy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuję,

nie zauwazyłem tego opisu, umknał mi.

Pytanie czy muszę podważać wahacz aby łątwiej wybijać ta śrube czy wystarczy pozostawic aby koła swobodnie zwisały ?

Druga sprawa to jak wyjąć przegub drązka kierowniczego ze zwrotnicy - czy konieczne jest poluzowanie o kilka obrotów ?

dzięki,

Edited by arekkul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

normalnie wybijasz byle wyszła. później jakaś brecha tak żeby sworzeń wyszedł i po problemie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

po wielkich bojach udało mi sie wyjąć wahacz ze zwrotnicy niestety przy wybijaniu śruby, ta sie uszkodziła, czy wiecie gdzie mozna kupić śrubę zaciskającą sworzeń wahacza ?

dzięki,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zostaje Ci chyba tylko ASO. Nie powinna być droga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuje za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

słuchajcie jeśli zrobicie według tego poradnika , to niedługo będziecie musieli kupić nowy wahacz , bo nie wolno dokręcać tulei wahacza bez obciążenia wahacza , czyli podkładamy klocek pod sworzeń wahacza opuszczamy auto aż wahacz oprze się na klocku i lewarek się poluzuje , dopiero wtedy przykręcamy tuleje odpowiednią siłą , szczególnie tylną tuleję bo jest hydrauliczna i musi być przykręcona odpowiednią siłą , inaczej nie spełni swojego zadania

Share this post


Link to post
Share on other sites

A z jaką siłą dokręcać śruby wahaczy i co sądzicie o częściach zawieszenia firmy Kraft ?

Edited by darwoj10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taką aby Ci się nie odkręciły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej firmy kupić wahacz przedni do VC zastanawiam się nad tym

Please login or register to see this link.

lub

Please login or register to see this link.

ale nie wiem czy należało by wymienić oby dwa. Na stacji diagnostycznej powiedziano mi że druga strona jest ok.

Edited by krist81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma konieczności wymiany dwóch wahaczy, można to robić pojedynczo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czym one się różnią? Ten sam nr. kat. Też będę wymieniał wahacze, i zdecydowałem się na MS. Pada zawiecha na okrągło w Passatach i A4, i je montują i jakoś to jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zakładałem do siebie jakiś no name za 200zł i jeździ już ze 40tysi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zakupiłem wahacz firmy fast

Please login or register to see this link.

teraz czekam na kuriera później montaż i zakładam alumy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli moge wam doradzic do nie kupujcie z firmy FAST ja zalozylem jakies 1,5 roku temu i czeka mnie wlasnie wymiana bo sie tuleja rozsypala :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

A która tuleja? Przednia czy tylna? Akurat w wahaczu najważniejsze jest żeby stworzeń był trwały, tuleje można wymienić. A tuleje często padają przez nieprawidłowy montaż wahacza.

Nie żebym bronił firmy Fast, absolutnie nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jakiej marki no name masz? Polecacie jakieś no name'y które się jeszcze u kogoś sprawdziły?

Na aledrogo znalazłem:

Please login or register to see this link.

dobra cena i nowy, nierealna gwarancja 2lata oraz nierealne germany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ktoś już użył tego Dassala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zależy jak długo chcesz eksploatować swoje auto, niemniej w tej cenie cudów bym nie oczekiwał. Konkretny wahacz to wydatek co najmniej 500 zł. Jeśli masz oryginalny wahacz to za te pieniądze lepiej go zregenerować, na pewno dłużej pożyje. Ja mam założony lemforder bo chce jeszcze trochę pojeździć vectrą a na jesieni oddać ją ojcu. Sam przesiądę się raczej na coś z koncernu z Ingolstadt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak czy siak vectra zostanie w rodzinie tak długo aż sama się rozpadnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> dlatego zrezygnowałem z taniego badziewia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak ale 500-550zł za wahacz ktory przejezdzi średnio 100k to w tej cenie kupie 3 po 180zł - jesli przejada chociaz 50k-60k to sie oplaca cena/jakosc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jednak jesli te mają przejechac 15k to szkoda zachodu, stąd moje pytanie - czy ktos takie kupil i ile pojezdzil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Myślę, że nie tylko ja takie wahacze rozważam z osób co planuja jeszcze chociaz 40k km pojezdzic wiki, wiec info sie przyda na bank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...