Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Voodoo

Projekt DPF Info - aplikacja odczytująca poziom zapełnienia DPF (Android) przy pomocy ELM 327 1.4b+

DPF Info  

563 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy chciałbyś mieć możliwość podglądu stanu nasycenia DPF w swoim wozie?

    • TAK
      535
    • NIE
      3
    • CO TO JEST DPF?
      2
  2. 2. Czy chciałbyś znać postęp regeneracji i być informowanym o jej rozpoczęciu i trwaniu np. sygnałem dźwiękowym?

    • TAK
      526
    • NIE
      14
  3. 3. Posiadasz telefon z systemem...

    • Android (starszy niż 4.0)
      20
    • Android (4.0 i nowszy)
      432
    • Android (nie wiem jaki)
      38
    • iOS (iPhone!)
      17
    • WindowsPhone
      24
    • Symbian S60
      7
    • NIE WIEM - to się dowiedz!
      2
  4. 4. Jaką sposób informacji o zapełnieniu DPF preferujesz?

    • Cukierki, kolorki i misie mają latać po ekranie!!!...
      7
    • Proste przejrzyste informacje w postaci listy dla każdego parametru
      185
    • Ładny wskaźnik graficzny z informacją o szczegółach w postaci wartości procentowej
      348
  5. 5. Czy chcesz używać sygnalizacji dźwiękowej rozpoczęcia i trwania procesu wypalania DPF?

    • TAK, cały czas
      74
    • TAK, byle nie irytującą
      261
    • TAK, ale tylko w momencie pojawienia się komunikatu do potwierdzenia
      199
    • NIE
      26


Polecane posty

No nie powiem pomysł ciekawy-jakieś 2lata temu to na bank byłbym zainteresowany ale już nie mam DPF to odpada ale i tak dosyć ciekawa sprawa...

Z drugiej strony jest jakiś już projekt z modułem, że obsługuje paramery DPfa na forum...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem to i taka zabawka elektroniczna jest możliwa do zbudowania, ale nie jestem aż takim znawcą elektroniki żeby podjąć rękawicę i zbudować własny taki moduł (mimo że już teraz wiem jak go zbudować). Dla mnie lepszym rozwiązaniem jest aplikacja na smartphona. Jakieś przedpotopowe modele można tanio kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer PID-u używasz do odczytu stopnia napełnienia DPF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Parametry DPF nie są zapisane w standardowym PID diagnostycznym. Może nowsze auta mają ale nie Vectra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nie podzielisz się informacjami o adresach fizycznych tych danych????

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jakim stopniu zaawansowania jest projekt? Przyblizony termin finalnej wersji aplikacji? I jakiej ceny mozna sie spodziewac?

Edytowano przez muodziak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cierpliwości. Reaktywuję projekt i chcę coś zaprezentować w ciągu 4 tygodni. Planuję wersję próbną - dystrybucja poprzez Google Play.

Potrzebuję zainwestować jeszcze kilka stówek, w planie jest również wersja PRO - znacznie lepsza i bardziej użyteczna za cenę mniej więcej 3 piwek.

Aktualnie tworzę nowy silnik komunikacji z ELM i weryfikuję dokumentację ELMa, jeśli ktoś posiada ELMa to proszę o wysłanie mi na PW wersji, modelu i nazwy tego urządzenia.

Na rynku są dziesiątki tych urządzeń o różnych nazwach, jeśli macie coś takiego to dajcie mi znać.. Torque Lite (darmowy) potrafi odczytać Nazwę i wersję ELMa.

Jeśli Torque nie działa to na 99% mój program również nie będzie działać z takim modułem.

Czas jednak może zweryfikować moje założenia. Z góry zastrzegam że niczego nie obiecuję ale szansa na sukces jest duża.. Najwyżej będę miał obsuwę albo skończę na wersji darmowej.

Po prostu problem dostarczenia jako tako dobrej aplikacji na Androida jest niewspółmiernie bardziej złożony niż aplikacji na desktopa.. a jeśli na tym nie zarobię to poniesione inwestycje nie mają sensu.

Sprawę również komplikuje masa podróbek ELMa i setki różnych urządzeń z Androidem na pokładzie. Aplikację na desktopa napisałbym znacznie szybciej ale Android to inny świat..

Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o cierpliwość!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomysł super. Mnie także się podoba tylko jak możesz to podaj nam tutaj co oprócz twojego programu trzeba będzie dokupić do komunikacji pomiędzy autem a smartfonem/tabletem???Bo jak napisałeś o GooglePlay to rozumiem, że aplikacja jest na androida. ELM327 czy coś innego???Chyba,że ,masz jakiś swój sprzęt który będzie trzeba u ciebie zakupić do komunikacji z telefonem/tabletem to w takim razie jaki będzie koszt całkowitej inwestycji??? Jakieś dodatkowe parametry również odczytasz czy tylko sygnalizację DPF??? Jeśli twoja aplikacja się sprawdzi i będzie wiarygodna to chętnie wydam kasę na twój program w wersji PRO.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do komunikacji potrzebny jest jeszcze moduł Bluetooth typu ELM327 wersja min 1.4b (na tej testuję) lub 2.1. Nie ma czegoś takiego jak wersja 1.5, 1.6 itd.. Jak już to podróbki - może działać ale nie musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czekam z niecierpliwością !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możecie przy okazji to proszę na PW o zrzut info diagnostycznego - pełny odczyt z pojazdu z OP-COM czy innego interfejsu jakie macie zawierający:

ADRES: ECM - to jest ECU silnika, pozostałe moduły mnie nie interesują

- identyfikator, np. 0x131B

- nazwę systemu np. Z19DTL

- opis systemu np. BOSCH0100

- kod wersji ECU np. 0x0000B9C0

Oraz o informację:

- model i rodzaj silnika

- jeśli silnik DIESLA -> czy DPF... jest / był (wycięty i emulowany) / był (wycięty i wgrany zmodyfikowany program) / nie ma fabrycznie

Chciałbym zrobić jakąś weryfikację systemu przed odczytem żeby przypadkiem komuś nie uceglić ECU. Szanse są mniejsze niż wygrana w LOTTO aby jakiś inny pojazd/ECU w ten sposób uceglić ale są.

Ew. jeśli ktoś posiada info o modułach ECU w silnikach OPLA to proszę o info :-)

PS. Ktoś wie jak się pozbyć starej wstawki poniżej wypowiedzi?.. Zostało mi to jeszcze z poprzedniej wersji forum.


Dobra.. Olać identyfikację

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_klaps.gif" alt=":klaps:"> Co mnie obchodzą inne samochody... Szkoda czasu na bzdury

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">


Jak dam radę to wyślę na PW linka dla zainteresowanych z wersją próbną / testową! Proszę dać mi jeszcze trochę czasu bo pogoda nie sprzyja gapieniu się w monitory

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Jeśli appka nie będzie działać to będę zawiedziony, ale na ten czas nic lepszego nie zrobię, a nie lubię nie dotrzymywać słowa.

Edytowano przez Voodoo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jako główny zainteresowany czekam z niecierpliwością :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako, że pomysł zacny, to (jeśli oczywiście można) zgłaszam się również do ewentualnych testów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

również mogę protestować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę o cierpliwość.. Zajmuje mi to więcej czasu niż przypuszczałem, żeby doprowadzić aplikację do takiego stanu żeby ludzie nie chcieli rzucać telefonami na odległość..

Na deser ten sam screen co w poście nr 1 - tak mniej więcej będzie wyglądać wersja "DEMO".

Poziomy DPF: niski, średni, wysoki, krytyczny (powinien się już wypalać)..

Tematy z którymi walczę:

  • muszę przejechać jeszcze minimum jedno wypalanie - robię teraz mało kilometrów a mam 36% więc trochę to może zająć czasu.
  • muszę dorobić jakąkolwiek identyfikację ECU lub choćby samochodu ogólnie - nikt nie chciał do tej pory spotkać się ze mną w Rzeszowie na testy

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

    /emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
  • muszę ogarnąć problem przegrzewania się ELM327 i nie przechodzenia w stan "LOW POWER"
  • najważniejsze aspekty związane z komunikacją z ECU już ogarnąłem a przynajmniej tak mi się wydaje bo nie testowałem jeszcze na innych samochodach z tym samym lub podobnym ECU (chodzi o wszystkie Vectry C 1.9 CDTI)..
  • program może działać również w Astrach i Corsach - ale tego nie testowałem jeszcze
  • dużo poprawek w kodzie - czy już pisałem że nienawidzę JAVY?
  • parametryzacja interfejsu i testy na innych smartphonach
  • grafika GUI (jeśli zostanie choć trochę chęci)
  • aktualnie nie jest już najgorzej ale Android nie jest moją mocną stroną i długa trwa ta moja nauka tej platformy

Screenshot_2014-07-22-19-08-54.png?dl=1

Edytowano przez Voodoo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Runlevel 17 to procent nasycenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, to moja informacja diagnostyczna.. Oczywiście odczyt dokładny będzie również możliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W najbliższym czasie powinienem być w Rzeszowie, więc jak coś to mogę się spotkać na testy?

Mam ELM327 i op-coma. Ewentualnie w jakich godzinach jesteś dostępny?

Edytowano przez Pit3r87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pit3r87, jeśli możesz mi przesłać to na ten czas wystarczą mi tylko zrzuty diagnostyczne z informacją o ECU z OPCOM. Instrukcja post #12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli o to Ci chodzi to ja Ci pomogę

Source Address: ECM
Adres źródłowy: 0x000007E0
Identyfikator: 0x075D
Nazwa systemu: Z19DTH
VIN W0L0ZCF3551025233
Numer sprzętu:81011616
Numer części:55197150
Numer wersji oprogramowania: WJOAS150_S
Hardware manufacturer number: 0281012534
Opis systemu: 1037A50284P319_O90
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B05010
Hardware key number: S000310518
Programming Date: 20080827
Opis systemu: 0x00006094
Kod alfa: AD
Software version: O90JTD75
ECU variant coding: 0x0000FBC0
Vectra C kombi przejściówka z końca 2004 z DPF diesel 1,9 dth
Edytowano przez tomek_199

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Source Address: ECM

Adres źródłowy: 0x000007E0

Identyfikator: 0x1311

Nazwa systemu: Z19DT

VIN W0L0ZCF4881033423

Numer sprzętu:81012868

Numer części:55566277

Numer wersji oprogramowania: HNPMS220_S

Hardware manufacturer number: 0281014450

Opis systemu: 1037389371P485_O27

Opis systemu: BOSCH0100

Wpisz numer aprobaty: B07012

Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Programming Date: FFFFFFFF

Opis systemu: 0x000070A0

Kod alfa: HB

Software version: HO27JDB2

ECU variant coding: 0x0000F9C0






Obecnie DPF zapełniony w 74%

Edytowano przez Pit3r87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prace trwają, ze względu na zbyt duże obciążenie różnymi innymi tematami muszę trochę zluzować i nie mogę już obiecać jakiegoś konkretnego terminu.. Tak czy inaczej postawiłem sobie za cel ukończenie aplikacji i będę ciągle nad nią pracował, ale muszę zapewnić choćby minimalny poziom bezpieczeństwa komunikacji, tzn. żeby >PRZYPADKIEM< ktoś innego ECU nie wykończył moim programem. W każdym razie dzisiaj i jutro będę chciał odszukać sekwencje komunikacji identyfikacyjnej ECU (dzięki za przesłane wyciągi z ECU ID) na bazie swojego auta. Później zajmę się gotowym kodem aplikacji, najważniejsza logika komunikacji jest już zrobiona..

Proszę o cierpliwość bo chyba trochę przeszacowałem swój czas w stosunku do możliwości.

Wersja płatna (około 15zł) na dzień dzisiejszy będzie umożliwiać odczyt parametrów najszybciej co minutę (ograniczenie komunikacji ELMa 327):

- dokładny odczyt % nasycenia (wg. ECU)

- dokładny odczyt % regeneracji (wg. ECU)

- dokładny odczyt % pozostałego stanu oleju (wg. ECU) (wymaga jeszcze potwierdzenia)

- dokładny odczyt przejechanego dystansu od ostatniego wypalania (taktowanie co 5 km) (wg. ECU)

- przybliżony dystans możliwy do przejechania przed uruchomieniem wypalania (opcja testowa)

Odczyty temperatur i ciśnień być może w którejś przyszłej wersji.. Wymuszenie regeneracji DPF być może w którejś bardzo odległej przyszłej wersji..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dobrze jeszcze na tym zarobisz. Jak wszystko będzie wg. Twojego planu a jest więcej odczytów niż myślałem na początku, to biorę na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowości, nowości.. Praca wre, ale trochę za gorąco na siedzenie w aucie..

Aktualnie nie mam czasu pisać weryfikacji ID ECU, ale mam w planie ją dodać, tylko że to zajmie mi jakieś 5+ godzin kolejnego debugowania magistrali CAN i testowania.

To co już chciałem najbardziej, wykonałem tylko potrzebuję jeszcze przetestować odczyt % wypalania.. Zaraz wybieram się na przejażdżkę do rodziny to akurat DPF się wypali.

Błąd na screenie spowodowałem umyślnie - żeby sprawdzić zachowanie po "wyrwaniu interfejsu". Strona graficzna appki jeszcze się zmieni jeśli będę miał czas.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...